Ga naar inhoud

Recommendation Game


Timhardt

Recommended Posts

jamaar, je beurt afwachten he, Shiraz, het is nog tot dinsdag ofzo aan yncke ;)

 

ik denk dat ik nog niet lang genoeg bezig ben met strips verzamelen om al een lijstje "met boeken die je het nauwst aan het hart liggen" te posten...

alleszins ook een toffe draad voor (her)beginnende verzamelaars, dus goed initiatief Timhardt!

Link naar reactie

ik denk dat ik nog niet lang genoeg bezig ben met strips verzamelen om al een lijstje "met boeken die je het nauwst aan het hart liggen" te posten...

alleszins ook een toffe draad voor (her)beginnende verzamelaars, dus goed initiatief Timhardt!

het is nooit te vroeg, probeer maar, als je zin hebt om mee te doen zeg maar :)

 

Zeker doen, het is echt heel plezant om al dat schoons aangeraden te worden. (Of herinnerd worden aan al dat schoons in de kast dat ik al veel te lang niet herlezen heb. ;) )

Link naar reactie

Ik heb het me makkelijk gemaakt, en gewoon mijn top 10 van strips, graphic novels en comics geplakt uit de eerdere Top 10 - topics. 

 

- Meccano

- Makabi

- Meneer Johan

- Theodoor Cleysters

- Gilles de geus

- Blueberry

- Titeuf

- Isaac de Piraat

- Largo Winch

- Guus Slim

- Scalped (Aaron & Guéra)

- Ex Machina (Vaughan & Harris)

- Ultimate Spider-Man (Bendis, Bagley & Immonen)

- Preacher (Ennis & Dillon)

- Y: The Last Man (Vaughan & Guerra)

- House of Secrets (Seagle & Kristiansen)

- Saga (Vaughan & Staples)

- The Ultimates (Millar & Hitch)

- Punk Rock Jesus (Murphy)

- Major Bummer (Arcudi & Mahnke)

- David Boring (Clowes)

- Paul à Québec (Rabagliati)

- L'Ascension du Haut-Mal (David B.)

- Blankets (Thompson)

- Jimmy Corrigan (Ware)

- Inès (Dauvillier & d'Aviau)

- Hicksville (Horrocks)

- Black Hole (Burns)

- Om Mekaar in Dokkum (Van Driel)

- Polina (Vivès)

Link naar reactie

Qua europese strips lees ik veel humor.

 

Donjon de hoofdreeks past zeker in jouw lijstje thuis! Een erg goeie mix tussen avontuur en humor.

 

180px-Images-7-.jpg

 

 

elk lijstje met zo'n comics: daar hoort locke & key of transmetropolitan in thuis.

locke & key, daar is al genoeg over gezegd zeker? transmetropolitan: dat is een dikke middelvinger naar alles en iedereen.

 

 

375px-Joehilllockekey.jpg

thumb-350-16300.jpg

 

 

in het lijstje van graphic novels, kan ik onderstaande warm aanbevelen. Mother come home. Een emotioneel verhaal, perfect verteld, met uitgepuurde tekeningen a la ware/clowes. Ik ken dit boek ook nog niet zo lang, maar het raakte me heel erg.

 

motherCome_02.jpg

Link naar reactie

Merci voor de tips al ...

 

Donjon :: ik las al enkele delen, maar toen Sfar en Trondheim er wat genoeg van kregen en alles stopgezet hebben, verloor ik mijn interesse wat. Maar zeker die eerste drie delen van elke subreeks blijven zeer de moeite, da's waar!

 

Locke & Key :: deze las ik toevallig enkele weken geleden (dus na de top 10-lijstjes), waardoor deze schitterende strip niet op mijn lijst nu staat. 

 

Transmetropolitan :: als student vond ik deze reeks schitterend. Vorig jaar herlas ik ze eens, en was ik wat teleurgesteld. Grosso modo ben ik het cynische en schofferende van Warren Ellis een beetje beu denk ik. Momenteel lees ik geen van zijn strips meer.

 

Mother Come Home :: schitterende strip, wellicht net mijn lijst niet gehaald. Maar dit past absoluut in mijn straatje!

Link naar reactie

ik zal het goede voorbeeld geven: ken je deze?

 

INeverLikedYouCover.jpg

 

Het is GN die niet zo vaak in toplijstjes voorkomt, maar ik vind het diamantje.

Weinig tekst, maar erg diep en rakend verrhaal.

Op het eerste zicht simpele tekenstijl, maar eens je begint te lezen, valt het op hoe uitgepuurd die wel is, elke lijn (en dat zijn er niet zo veel) is treffend.

 

chester-brown-i-never-liked-you.jpg

Link naar reactie

Blijkbaar heb ik een lastige lijst op het forum gezet, die weinig inspiratie oplevert OF die zodanig veel inspiratie oplevert dat het moeilijk wordt een keuze te maken  :e002:

 

Op basis van Preacher heeft iemand me onlangs Southern Bastards (bij Image) aanbevolen, maar heb 'm zelf nog niet gelezen.

 

Mogen er nog snel tips voor Yncke? Drakenbloed bij Silvester en De grote dode bij Glénat.

Link naar reactie

je hebt ook een uitgebreide lijst gepost die zowat alles omvat

 

maar hier een poging

 

als je largo graag leest dan zullen spoorloos en thomas silane zeker in de smaak vallen

 

als je de humor van titeuf wel smaakt en het mag in het Frans zijn dan zijn er nog andere tcho reeksen redelijk fantastisch:

 

captain biceps (ook van zep samen met dab's)  (dat stond ook al eens in de klare taal rubriek van ssz) en tony en alberto!  de leuke versie van bollie en billie 

Link naar reactie

Chester Brown is prachtig, maar om één of andere reden had ik I Never Liked You nog niet gekocht. Bij deze zwier ik het op de lijst ... 

 

Southern Bastards is één van mijn recente favorieten, goeie tip dus Metabaron  :e002:

 

Ik heb recent een album van Chronokids gelezen en zéér goed bevonden. Captain Biceps zet ik ook bij op de lijst, dankjewel Beus! Tony en Alberto moet ik eens verder uitzoeken ...

Link naar reactie

Ik heb geprobeerd het zo bondig & overzichtelijk mogelijk te maken, al viel dat niet mee. :)

 

Andreas : Arq - Cap - Rork - Cromwell Stone

Vivès : alles uit de collectie KSTR

Zidrou : Lydie - Michel - … (al zijn one-shots)

 

Prometheus

Universal War One

 

Jeff Lemire : Essex County - Sweet Tooth - … (eigenlijk alles)

Alan Moore : Watchmen - V for Vendetta - From Hell (in iets mindere mate)

 

Locke & Key

Y: The Last Man

Bone

Scalped

 

Blue is the Warmest Color

Black Hole

Blankets / Habibi

 

Urasawa : Monster - 20th Century Boys - Pluto

Taniguchi : alles uit de collectie Casterman Romans

 

FullMetal Alchemist

Berserk

 

 

 

En in navolging van Stuvio ook een lijstje met auteurs die ik, tegen de verwachting in, niet goed vind:

 

Hermann

Yslaire

Bourgeon

Pratt (en bij uitbreiding zowat alles wat uit de Wordt Vervolgd-stal komt, behalve De Chninkel)

Link naar reactie

ik lees lemire, taniguchi, blankets en blue is the warmest colour.

 

aha, een tere ziel dus die af en toe graag eens gekneusd wordt, ik ken er nog zo een ;)

 

dit boek is echt ongelofelijk en kan zo naast al de rest in jouw lijstje:

 

een geweldig liefdesverhaal over die allesverterende liefde die nooit kan zijn en die je de rest van je leven meedraagt.

hands down: 5 stars!

 

5CENTEMETERS01.jpg

 

21.jpg

Link naar reactie

Kronieken van de Zwarte Maan lijkt mij een aanrader als je Berserk graag leest.

 

Ha ja, die was ik nog vergeten, omdat het niet in mijn collectie zit. De beschikbaarheid van Arboris hun langlopende reeksen is altijd een probleem. Maar ik las het ooit via de online bib (zoals natte aap het altijd zo mooi omschreef) en vond dat inderdaad een fantastische reeks! :)

 

Ik schuif 'I kill giants' naar voor als tip. 

 

Gelezen en goed bevonden, maar echt kapot was ik er niet van.

 

Als je graag universal war one leest dan zal je universal war two ook wel graag lezen. :)

 

Dat zal er nog wel van komen, al had UW1 een perfect einde en dan heb ik altijd een beetje schrik voor een vervolg. Maar als de nieuwe cyclus is afgerond, zal ik het waarschijnlijk wel een kans geven.

 

ik lees lemire, taniguchi, blankets en blue is the warmest colour.

 

aha, een tere ziel dus die af en toe graag eens gekneusd wordt, ik ken er nog zo een ;)

 

dit boek is echt ongelofelijk en kan zo naast al de rest in jouw lijstje:

 

een geweldig liefdesverhaal over die allesverterende liefde die nooit kan zijn en die je de rest van je leven meedraagt.

hands down: 5 stars!

 

5CENTEMETERS01.jpg

 

Ik herinner mij nog dat dit voorbijkwam op dit forum, een tijdje geleden. Omdat de cover mij niet onmiddellijk aansprak, is het niet blijven hangen. Onterecht dus, 'k zal het binnenkort eens bestellen samen met 'This One Summer' (dat is wél blijven hangen ;)).

 

 

 

Alvast bedankt voor alle tips!

Link naar reactie

Hier zit veel bij dat ik zelf zeer zeer goed vind.

 

Aanraders:

 

Alan Moore: eerste 2 delen van The League of Extraordinary Gentleman.

 

Als je Andreas goed vind, dan zou ik ook Immondys van Hulet durven naar voor schuiven. Ook lekker complex. Probeer het 'ns. 

 

Qua comics in combinatie met tere zielgedoe: The Graveyard Book (2 delen, van Neil Gaiman maar wat mij betreft vele malen beter dan Sandman)

 

Manga: Tezuka al geprobeerd (MW bv., Black Jack)? Doubt vond ik ook wel knap als thriller. Momenteel No. 6 aan 't lezen (9 delen, afgerond) en vind ik ook best de moeite dus kans groot dat je die ook kan pruimen.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Als een webcomic ook mag, zou ik graag Gunnerkrigg Court aanraden. Hoewel 't als verhaal toch zeer anders is, zijn voor mij de elementen die Bone goed maken ook terug te vinden in Gunnerkrigg Court: een menselijk verhaal als deel van een groter geheel met mythische en mystieke accenten. Er zijn veel boeiende nevenpersonages, interessante creaturen, en aandoenlijke nevenplotten. In tegenstelling tot Bone is er ook een science-fiction element (in de vorm van robots, bijvoorbeeld) en is er niet echt één grote queeste.

 

Gunnerkrigg_SecondTreatise.jpg

Link naar reactie

Dat lijstje komt me bekend voor. Al eens iets van Comes geprobeerd?

 

Ja, maar dat komt dus ook uit de Wordt Vervolgd-stal die ik aanhaalde. Daar wringt toch altijd iets aan bij mij (gedateerd?), alhoewel de strips van Comès die ik las zeker niet slecht waren. Ik las: De dorpsgek (natuurlijk), De wezel (omdat dat volgens spock kuzuri zijn beste strip was) en het tweeluik rond Ergün (omdat Mauser dat indertijd als avatar had). De wezel vond ik inderdaad het beste van die drie.

 

Hier zit veel bij dat ik zelf zeer zeer goed vind.

 

Aanraders:

 

Alan Moore: eerste 2 delen van The League of Extraordinary Gentleman.

 

Als je Andreas goed vind, dan zou ik ook Immondys van Hulet durven naar voor schuiven. Ook lekker complex. Probeer het 'ns. 

 

Qua comics in combinatie met tere zielgedoe: The Graveyard Book (2 delen, van Neil Gaiman maar wat mij betreft vele malen beter dan Sandman)

 

Manga: Tezuka al geprobeerd (MW bv., Black Jack)? Doubt vond ik ook wel knap als thriller. Momenteel No. 6 aan 't lezen (9 delen, afgerond) en vind ik ook best de moeite dus kans groot dat je die ook kan pruimen.

 

Dat is een interessante lijst, dank!

- LOEG : ja, dat is een goed idee. Sowieso moet ik dringend eens meer van Moore lezen. Waarom enkel de eerste twee delen? Ik zie dat daar een omnibus van is, is dat dan afgerond? En wat met het vervolg? Sorry voor de vragen, maar 't Is nogal een complexe reeks heb ik de indruk. :e012:

- Immondys : nooit van gehoord, maar het ziet er interessant uit. Ik probeer het eens via de bib (de echte, dit keer).

- aan Neil Gaiman moet ik nog eens deftig beginnen. Black Orchid en Violent Cases vond ik niet echt geweldig, en Sandman heb ik halverwege het eerste deel weggelegd. Maar mijn hoofd stond er toen niet naar, en toen er ook nog personages inkwamen die ik niet kende (Hellblazer?) ben ik gestopt want ik had de indruk dat ik te veel miste. Maar nu RW begonnen is met de vertaling van Sandman (en andere strips van Gaiman) is het misschien tijd voor een herkansing...

- Wat ik van Tezuka heb staan vind ik héél goed: Kirihito, MW, Ayako, Adolf. Boeddha was niks voor mij. Black Jack en Phoenix zou ik graag nog lezen maar is een probleem qua beschikbaarheid.

- Doubt ken ik niet, ik zal het eens proberen via scanlations.

Link naar reactie

Preacher.

 

Aquablue.

 

Comès.

 

;)

 

Preacher : ik wacht al twee jaar op het vervolg van RW, dat eerste deel vond ik heel goed. En ja, ik lees dat in het Nederlands. Blasfemie volgens sommigen, maar dat is dan weer toepasselijk bij een serie als Preacher. :)

 

Aquablue : ook heel goed. Ik lees graag dergelijke reeksen (Aldebaran, Carthago) dus als daar nog tips te rapen zijn, laat maar komen!

 

Comès : zie hierboven. ;)

 

Als een webcomic ook mag, zou ik graag Gunnerkrigg Court aanraden. Hoewel 't als verhaal toch zeer anders is, zijn voor mij de elementen die Bone goed maken ook terug te vinden in Gunnerkrigg Court: een menselijk verhaal als deel van een groter geheel met mythische en mystieke accenten. Er zijn veel boeiende nevenpersonages, interessante creaturen, en aandoenlijke nevenplotten. In tegenstelling tot Bone is er ook een science-fiction element (in de vorm van robots, bijvoorbeeld) en is er niet echt één grote queeste.

 

attachicon.gifGunnerkrigg_SecondTreatise.jpg

 

'k Heb het toegevoegd aan mijn bladwijzers, om dit weekend ofzo eens te bekijken.

Link naar reactie

 

Aquablue : ook heel goed. Ik lees graag dergelijke reeksen (Aldebaran, Carthago) dus als daar nog tips te rapen zijn, laat maar komen!

 

 

john long silver (afgerond bij dargaud) en hispanola (afgerond bij arboris) zijn ook avonturen met mysterie pur sang. Heel goed uitgewerkt en beiden rond het thema van schatteneiland en de beroemdste piraat aller tijden: john long silver.

Link naar reactie

Ja, maar dat komt dus ook uit de Wordt Vervolgd-stal die ik aanhaalde. Daar wringt toch altijd iets aan bij mij (gedateerd?), alhoewel de strips van Comès die ik las zeker niet slecht waren. Ik las: De dorpsgek (natuurlijk), De wezel (omdat dat volgens spock kuzuri zijn beste strip was) en het tweeluik rond Ergün (omdat Mauser dat indertijd als avatar had). De wezel vond ik inderdaad het beste van die drie.

 

 

Dat is een interessante lijst, dank!

- LOEG : ja, dat is een goed idee. Sowieso moet ik dringend eens meer van Moore lezen. Waarom enkel de eerste twee delen? Ik zie dat daar een omnibus van is, is dat dan afgerond? En wat met het vervolg? Sorry voor de vragen, maar 't Is nogal een complexe reeks heb ik de indruk. :e012:

- Immondys : nooit van gehoord, maar het ziet er interessant uit. Ik probeer het eens via de bib (de echte, dit keer).

- aan Neil Gaiman moet ik nog eens deftig beginnen. Black Orchid en Violent Cases vond ik niet echt geweldig, en Sandman heb ik halverwege het eerste deel weggelegd. Maar mijn hoofd stond er toen niet naar, en toen er ook nog personages inkwamen die ik niet kende (Hellblazer?) ben ik gestopt want ik had de indruk dat ik te veel miste. Maar nu RW begonnen is met de vertaling van Sandman (en andere strips van Gaiman) is het misschien tijd voor een herkansing...

- Wat ik van Tezuka heb staan vind ik héél goed: Kirihito, MW, Ayako, Adolf. Boeddha was niks voor mij. Black Jack en Phoenix zou ik graag nog lezen maar is een probleem qua beschikbaarheid.

- Doubt ken ik niet, ik zal het eens proberen via scanlations.

 

Van LOEG is er een omnibus van de eerste 3 volumes (afgerond? Geen idee, er zijn er niet meer. Pas wel op, want er is ook een omnibus van de Century-volumes en dat trekt op niks). Eerste 2 volumes zijn zeer goed, 3de is puur experimenteren van Moore met het stripmedium (op een bepaald moment moet je een 3D-brilletje uit de strip knippen en alle bladen erna zijn in 3D. Zucht...)

 

Wat Gaiman betreft: Black Orchid vind ik knap getekend, maar ik kan er kop noch staart aan knopen. Sandman is een doorbijter, sommige verhalen zijn fantastisch en andere maar zozo. Ook de tekenaars zijn zeer wisselvallig. Graveyard Book is gewoon knap getekend en zeer toegankelijk verhaal. 

 

Tezuka: Black Jack al moeilijk verkrijgbaar? Is toch pas laatste jaren uitgegeven? Phoenix zoek ik zelf ook nog...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...