Ga naar inhoud

Recommendation Game


Timhardt

Recommended Posts

john long silver (afgerond bij dargaud) en hispanola (afgerond bij arboris) zijn ook avonturen met mysterie pur sang. Heel goed uitgewerkt en beiden rond het thema van schatteneiland en de beroemdste piraat aller tijden: john long silver.

 

Orbital is ook top qua sf (4 delen in Nl, telkens tweeluik. Dan vertaling stopgezet. Deel 5 wel verkrijgbaar in het Engels)

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik heb geprobeerd het zo bondig & overzichtelijk mogelijk te maken, al viel dat niet mee. :)

 

Andreas : Arq - Cap - Rork - Cromwell Stone

Vivès : alles uit de collectie KSTR

Zidrou : Lydie - Michel - … (al zijn one-shots)

 

Prometheus

Universal War One

 

Jeff Lemire : Essex County - Sweet Tooth - … (eigenlijk alles)

Alan Moore : Watchmen - V for Vendetta - From Hell (in iets mindere mate)

 

Locke & Key

Y: The Last Man

Bone

Scalped

 

Blue is the Warmest Color

Black Hole

Blankets / Habibi

 

Urasawa : Monster - 20th Century Boys - Pluto

Taniguchi : alles uit de collectie Casterman Romans

 

FullMetal Alchemist

Berserk

 

 

 

En in navolging van Stuvio ook een lijstje met auteurs die ik, tegen de verwachting in, niet goed vind:

 

Hermann

Yslaire

Bourgeon

Pratt (en bij uitbreiding zowat alles wat uit de Wordt Vervolgd-stal komt, behalve De Chninkel)

Prometheus --> Bunker

Universal War One --> De eeuwige oorlog

Black Hole --> X'ed Out, The Hive, Sugar Skull

Y, the Last Man --> Saga

(Locke & Key --> Horns, roman van Joe Hill)

Link naar reactie

john long silver (afgerond bij dargaud) en hispanola (afgerond bij arboris) zijn ook avonturen met mysterie pur sang. Heel goed uitgewerkt en beiden rond het thema van schatteneiland en de beroemdste piraat aller tijden: john long silver.

 

Orbital is ook top qua sf (4 delen in Nl, telkens tweeluik. Dan vertaling stopgezet. Deel 5 wel verkrijgbaar in het Engels)

 

Long John Silver was te veel hocus pocus. Mysterie opwekken is één ding maar er een bevredigend einde aan knopen is nog iets anders. :e012:  Hispanola ken ik niet, hou ik in mijn achterhoofd voor moest ik het eens tegenkomen. Orbital ziet er goed uit.

 

Van LOEG is er een omnibus van de eerste 3 volumes (afgerond? Geen idee, er zijn er niet meer. Pas wel op, want er is ook een omnibus van de Century-volumes en dat trekt op niks). Eerste 2 volumes zijn zeer goed, 3de is puur experimenteren van Moore met het stripmedium (op een bepaald moment moet je een 3D-brilletje uit de strip knippen en alle bladen erna zijn in 3D. Zucht...)

 

Wat Gaiman betreft: Black Orchid vind ik knap getekend, maar ik kan er kop noch staart aan knopen. Sandman is een doorbijter, sommige verhalen zijn fantastisch en andere maar zozo. Ook de tekenaars zijn zeer wisselvallig. Graveyard Book is gewoon knap getekend en zeer toegankelijk verhaal. 

 

Tezuka: Black Jack al moeilijk verkrijgbaar? Is toch pas laatste jaren uitgegeven? Phoenix zoek ik zelf ook nog...

 

Ik zal het bij mijn volgende bezoek aan Worlds End voor alle zekerheid nog eens navragen, zodat ik zeker niet met de verkeerde LoEG naar huis kom. :e012: By the way, daar liggen ook 6 delen Swamp Thing van Alan Moore. Is dat de moeite, en vooral, kan je dat lezen zonder voorkennis?

Link naar reactie

Prometheus --> Bunker

Universal War One --> De eeuwige oorlog

Black Hole --> X'ed Out, The Hive, Sugar Skull

Y, the Last Man --> Saga

(Locke & Key --> Horns, roman van Joe Hill)

 

De romans van Joe Hill wil ik nog wel eens proberen, ik ga dat onthouden voor als ik eens op reis ga.

 

Bij Christophe Bec is het altijd alles of niks, de meeste reeksen van hem lees ik graag maar bij Bunker en Duisternis gaat hij compleet uit de bocht in mijn ogen.

 

Die overige reeksen zijn inderdaad aanraders en hadden eventueel ook nog mijn lijstje kunnen halen.

 

Als ik nog een voorzet mag geven: ik lees hier veel goeds over Image. De paar reeksen die ik daarvan volg (Saga, Lazarus, TWD en Fatale) heb ik zeer graag gelezen. Maar er verschijnt zoveel, te veel om dat allemaal te volgen. Dus als daar nog essentiële dingen tussen zitten die ik tot nu toe gemist heb, hoor ik het graag. :e012:

 

Ik vind twee jaar moeten wachten een toepasselijke straf voor zo'n blasfemie. :-)

 

:e005:

Link naar reactie

 

Als ik nog een voorzet mag geven: ik lees hier veel goeds over Image. De paar reeksen die ik daarvan volg (Saga, Lazarus, TWD en Fatale) heb ik zeer graag gelezen. Maar er verschijnt zoveel, te veel om dat allemaal te volgen. Dus als daar nog essentiële dingen tussen zitten die ik tot nu toe gemist heb, hoor ik het graag. :e012:

 

 

:e005:

 

Image : misschien niet direct wat je zoekt maar wel fantastisch : 'chew'

Link naar reactie

Image : misschien niet direct wat je zoekt maar wel fantastisch : 'chew'

Daar heb ik ook aan zitten denken. Chew is een heel goede reeks en op zich een aanrader, maar toch wel redelijk anders wat Roque Ja opsomt bij Image...

 

Maar die wandelende doden doen me wel denken aan "Curse of the Wendigo" van dezelfde tekenaar, dat misschien ook wel bij Roque Ja in de smaak zal vallen.

Link naar reactie

die andere reeks van kirkman: invincible is anders ook erg sterk.

superhelden en daar ben ik meestal niet zo veel mee (totnogtoe), maar deze dus wel erg. :)

 

Superheldenstrips (behalve sommige Batman boeken, en enkele Daredevil runs) raad ik niemand meer aan. Ook Invincible niet. kzinze zo beu als kouwe pap. :)

Link naar reactie

Hoe kunt ge nu iets verfrissend vinden, als ge de rest niet kent. Dan zou een andere, goeie superhero reeks even verfrissend geweest zijn, hoor ;) Invincible is (was, want dat laatste deel trok op niet, vond ik) een goed geschreven reeks, maar dat zijn veel zo'n reeksen. Ietsje meer gore dan in de modale superhero, maar Bats bijvoorbeeld is veel donkerder.

 

Ik was danig onder de indruk van Bendis' run op Daredevil, 10 jaar geleden. Dat zou ik nog wel eens willen opnieuw kunnen lezen, voor de eerste keer :)

 

Invincible is bijna Spidey, met Supermans achtergrond, en wat Kirkman gore erbij. ;)

Link naar reactie

Overdaad schaadt zeker?

 

Dat is het eigenlijk niet. Misschien wel voor een deel.

Maar het niveau dat Marvel en DC haalde in de periode 2000-2008 of 2009, dat halen ze nu niet meer. Je zou kunnen zeggen dat die periode (euh) de <vul edel metaal in> age van comics was. (golden, silver en bronze zijn al gebruikt)

Link naar reactie

De romans van Joe Hill wil ik nog wel eens proberen, ik ga dat onthouden voor als ik eens op reis ga.

 

Bij Christophe Bec is het altijd alles of niks, de meeste reeksen van hem lees ik graag maar bij Bunker en Duisternis gaat hij compleet uit de bocht in mijn ogen.

 

Die overige reeksen zijn inderdaad aanraders en hadden eventueel ook nog mijn lijstje kunnen halen.

 

Als ik nog een voorzet mag geven: ik lees hier veel goeds over Image. De paar reeksen die ik daarvan volg (Saga, Lazarus, TWD en Fatale) heb ik zeer graag gelezen. Maar er verschijnt zoveel, te veel om dat allemaal te volgen. Dus als daar nog essentiële dingen tussen zitten die ik tot nu toe gemist heb, hoor ik het graag. :e012:

 

 

 

:e005:

Bec, dat had ik met Zéro Absolu. Ik weet nog altijd niet of ik die vroeger gelezen heb of ze gewoon uitgestaard...

 

Image: Outcast.

Link naar reactie

Mag ik de Duistere Steden van Schuiten en Peeters aanraden? Qua perfectie past het werk bij dat van Schuiten bij dat van Andreas en ook hier zit (althans bij de eerste drie albums die ik gelezen heb) het nodige niet eenvoudig begrijpbare in.

 

Het vele gebruik van verteltechnieken en actief aanpassen van de paginaindeling wat je bijvoorbeeld ook ziet in Watchmen mist bij Schuiten dan weer. Zoveel vrijheid ben ik verder nog nergens tegengekomen behalve misschien in Berlijn (v Lutes) maar dat is weer meer een historisch verhaal en lijkt niet echt binnen jouw voorkeuren te passen.

Link naar reactie

Ik noteer: Chew, Southern Bastards en Outcast (en ook nog Swamp Thing).

 

Invincible is nogal een lange reeks zie ik, al zijn er blijkbaar ook weer mooie, handige ( :e012: ) compendiums van verschenen. Die zou ik dan eventueel naast die twee kleppers van TWD kunnen zetten. (En als ik dan toch bezig ben, kan die dikke turf van Stray Bullets er ook nog wel bij.) Al spreken de tekeningen van Invincible mij eerlijk gezegd niet meteen aan, maar ik zal het nog eens doorbladeren in de winkel. Op papier geeft het misschien een ander effect dan op zo'n scherm...

 

Ik ben trouwens, dankzij RW, meer en meer geïnteresseerd in superheldenstrips, een beetje de omgekeerde beweging van kuzuri dus. Voorlopig beperkt het zich nog tot vertalingen van Batman & Superman, maar ik kijk al met een half oog naar wat Frank Miller en Loeb/Sale voor Marvel hebben geschreven, bijvoorbeeld.

Link naar reactie

Mag ik de Duistere Steden van Schuiten en Peeters aanraden? Qua perfectie past het werk bij dat van Schuiten bij dat van Andreas en ook hier zit (althans bij de eerste drie albums die ik gelezen heb) het nodige niet eenvoudig begrijpbare in.

 

Het vele gebruik van verteltechnieken en actief aanpassen van de paginaindeling wat je bijvoorbeeld ook ziet in Watchmen mist bij Schuiten dan weer. Zoveel vrijheid ben ik verder nog nergens tegengekomen behalve misschien in Berlijn (v Lutes) maar dat is weer meer een historisch verhaal en lijkt niet echt binnen jouw voorkeuren te passen.

 

De duistere steden heb ik eens geprobeerd (tot en met Brüsel, denk ik) maar de klik kwam er niet. De tekeningen zijn wel prachtig, misschien is Schuiten de enige die in één adem met Andreas mag genoemd worden. :e012: Maar als geheel deed het mij weinig. Het was zeker niet slecht, maar niet goed genoeg om te kopen.

 

Edit: misschien zou ik het eens moeten herlezen...

Link naar reactie

Als ge geduld hebt, en Image herdrukt ook volumes 3, 4 en 5 (die zijn dus nu enkel te krijgen in die uber alles edition) dan kunt ge als volume 5 uit is, mijn Uber Alles Edition krijgen (allez, pakt 10 euro) als ge mij eens tegenkomt in Worlds End.

 

De één en de twee heb ik nog in de ouwe El Capitan uitgaves van alweer tien jaar geleden... zuchtje.

Link naar reactie

Afgaande op mijn verlanglijstje, plus wat daar de voorbije dagen allemaal is bijgekomen, mijn leesstapel en mijn "herleesstapel", kan dat nog wel wat wachten ja. Dan zet ik Stray Bullets voorlopig onderaan die lijst. Tegen dat ik tot daar gevorderd ben, zal deel 5 waarschijnlijk/hopelijk al wel herdrukt zijn. :e012:

Link naar reactie

.

 

Als ik nog een voorzet mag geven: ik lees hier veel goeds over Image. De paar reeksen die ik daarvan volg (Saga, Lazarus, TWD en Fatale) heb ik zeer graag gelezen. Maar er verschijnt zoveel, te veel om dat allemaal te volgen. Dus als daar nog essentiële dingen tussen zitten die ik tot nu toe gemist heb, hoor ik het graag. :e012:

 

 

 

Chew

Stray Bullets

Southern Bastards

Outcast

Trees

Deadly Class

Velvet

Revival

Alex + Ada

Zero

East of West

The Sword

Girls

Link naar reactie

Zo, dat is een hele lijst. :e010: Als ik goed gezocht heb, zijn het veelal relatief nieuwe, nog lopende series. Dat zal dan nog wel een lange tijd beschikbaar blijven en kan dus voorlopig onderaan de lijst. Behalve die afgeronde reeksen van de broertjes Luna, die zet ik wat hoger (The Sword dan toch, voor Girls zal het al te laat zijn).

Link naar reactie

Zo, dat is een hele lijst. :e010: Als ik goed gezocht heb, zijn het veelal relatief nieuwe, nog lopende series. Dat zal dan nog wel een lange tijd beschikbaar blijven en kan dus voorlopig onderaan de lijst. Behalve die afgeronde reeksen van de broertjes Luna, die zet ik wat hoger (The Sword dan toch, voor Girls zal het al te laat zijn).

 

The Sword en Girls kan je nog makkelijk vinden, je zal vermoedelijk wel iets meer betalen voor de 'integrales'

Link naar reactie

Sorry, een tijdje niet op het forum gezeten.

 

Mijn stripsmaak is best onder te verdelen in vier.

 

1) Strips in historische setting:

-Durango

-Murena

-De Adelaars van Rome

-De Havik

-Ambulance 13

-Airborne '44

-De Havik

-Kinderen van de wind

-Vae victis

-Roodbaard

-Alex

-Samber

-Legende

 

2) Humor/avontuur:

-Chick Bill

-PP & BB

-Clifton

 

3)Thriller ('ish):

-Largo Winch

-Lady S.

-Tramp

-XIII/Mystery

-Gilles St. André

-Wayne Shelton

-Tramp

- Blueberry

 

-Magasin General

 

4) Graphic novels (vooral klassiekers):

-Maus

-Werk van M. Satrapi

-Werk van G. Delisle

-Werk van G. Thompson

-Werk van J. Sacco

 

 

Behoorlijk mainstream dus.

 

Wat ik doorgaans niet lees:

- Manga

-Comics

 

Wat ik minder graag lees:

-Fantasy

-Sf

-verhalen met esoterische elementen. ( Helaas gaan historische reeksen dit wel opnemen of vermengen. Meestal , tot mijn spijt. Bv. veel werk van J. Dufaux)

 

Voorbeelden van wat in het profiel past maar wat ik vond tegenvallen:

- High Security

- Empire USA

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Ik ben ook wel dol op historische reeksen, puur geschiedkundig dan.

 

Toppers voor mij zijn:

 

As van de katharen, 10 delen, ongelofelijk verteld, erg onderschat. Over de katharen uiteraard.

 

Age of bronze van shanower. Ook gedeeltelijk vertaald als bronzen tijdperk. Qua historische reeks kent dit zijn gelijke niet. Een hele kluif, maar geweldig verteld. In het engels zit shanower iets over de helft met zijn verhaal.

Link naar reactie

 

As van de katharen, 10 delen, ongelofelijk verteld, erg onderschat. Over de katharen uiteraard.

 

Staat al een tijdje om aan te kopen maar zolang ik de moeilijke delen niet vind, is het niet echt zinvol om de andere te kopen...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Staat al een tijdje om aan te kopen maar zolang ik de moeilijke delen niet vind, is het niet echt zinvol om de andere te kopen...

 

als je van sterk onderbouwde verhalen houdt, zeker een aanrader, ook die age of bronze hoor. het ziet er niet uit (de nl cover) maar het verhaal is zowat het beste op dat vlak. :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...