Ga naar inhoud

Recommendation Game


Timhardt

Recommended Posts

Even op zoek naar wat nieuwer werk dat je zou kunnen bevallen:

 

- Alim de leerlooier : dit ga je zeker tof vinden. SF- godsdienstwaanzin-prachtig getekend

- De Feul ( drieluik ): Aria-verhaal in wondere wereld

- Per Bat: fijne strip voor Elfquest-liefhebbers. Inleidend deel

- Glazen Degens: Leo meets PerBat

- Carthago: de Megalodon leeft!

- Het vlindernetwerk: onderschatte steampunk!!

- Okko ! ( Japans, grappig, fantasy, open tekenstijl )

- Orbital : de betere konvooi, helaas onbegrijpelijk gestopt in vertaling na 4 delen.

- Silas Corey: van de tekenaar van Belladonna, maar veel beter verhaal.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Alim: ik heb je er al enthousiast over zien doen, ik heb altijd getwijfeld, maar 't is goed, 't vliegt op de lijst. 

De Feul: ik had de eerste preview op de SSZ gelezen, en was niet overtuigd. Maar 'k ga eens verder lezen dan de eerste installment.

Per'Bat: da's een flatterende omschrijving, dankezeer. :)

Glazen Degens: aan mij voorbij gegaan want de cover kon mij niet echt bekoren. 

Carthago: ik had niet de indruk dat 't iets voor mij was, maar ik ga je oordeel vertrouwen

Het vlindernetwerk: oh ja! Net niet om op mijn schortlist te belanden, maar inderdaad een goede reeks.

Okko: gedelete van de lijst omdat ik vond dat ik met Usagi Yojimbo al aangegeven had dat ik ook graag samurai las, maar inderdaad, dat wordt een echte klassieker naar mijn mening.

Orbital: stom van mij dat ik die vergeten ben in mijn lijstje. Maar het is een goede herinnering dat ik de Engelse versie eens moet opsnorren.

Silas Corey: geschrapt in 't voordeel van Belladona - nog altijd kwaad op Facebook omdat 't gesneuveld is voor voortzetting -, dus let's agree to disagree over welke de betere is, maar inderdaad ook een grandioze strip.

Link naar reactie

Even op zoek naar wat nieuwer werk dat je zou kunnen bevallen:

 

- Alim de leerlooier : dit ga je zeker tof vinden. SF- godsdienstwaanzin-prachtig getekend

- De Feul ( drieluik ): Aria-verhaal in wondere wereld

- Per Bat: fijne strip voor Elfquest-liefhebbers. Inleidend deel

- Glazen Degens: Leo meets PerBat

- Carthago: de Megalodon leeft!

- Het vlindernetwerk: onderschatte steampunk!!

- Okko ! ( Japans, grappig, fantasy, open tekenstijl )

- Orbital : de betere konvooi, helaas onbegrijpelijk gestopt in vertaling na 4 delen.

- Silas Corey: van de tekenaar van Belladonna, maar veel beter verhaal.

 

als geheel zitten daar ook stinkerds tussen vind ik, ook voor yncke vind ik.

alim heeft een geweldig eerste deel, een goed tweede deel, een zwak derde deel en een afsluitend vierde deel dat nergens meer op lijkt, ook qua tekenstijl niet meer.

okko, net hetzelfde, tekeningen blijven wel op niveau, het eerste deel was veelbelovend, heel de opzet trouwens, maar na de eerste cyclus is het meeste vet al van de soep, en dan moeten er nog 3 komen.

Een reeks moet als geheel goed zijn vind ik, of alleszins een cyclus, en beide reeksen hierboven falen vind ik, ondanks een veelbelovende start.

 

een reeks als de lichten van de amalou, het narrenschip, koning eenoog, chinees rood, lucifer zijn toch van een ander niveau en zijn als geheel aan te raden.

 

en als je geen schrik hebt van engels: als je locke & key nog niet kent is dat dé reeks waar je moet opspringen :)

Link naar reactie

Beste Timhardt, ook Chinees Rood, Eenoog en zelfs mijn geliefde Lichten van Amalou gleden af na een schitterend eerste deel...

 

De opdracht was niet om superstrips te vinden, maar om strips te vinden die de opgever leuk zou vinden. Ik denk ook niet dat Yncke alles van Elfquest supervindt...

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Voor Okko wil ik toch een lans breken (ik *wist* dat ik er spijt van zou krijgen toen ik 't schrapte). De wereld die geschetst wordt, zit heel mooi op de balans van gedetailleerd genoeg met prachtige vondsten (ik vind die Bunraku-krijgers gewoon briljant) zonder teveel het centrum van de aandacht te worden (zoals sommige fantasyverhalen bijna lezen als een atlas). De personages zijn menselijk genoeg (voor mij dikwijls een probleem bij veel samuraiverhalen: de samurai is *te* rigide) en fascineren me om hun achtergrond te kennen. De cycli vormen een mooi hoofdverhaal, terwijl ze toch subtiel de grotere storyarc uitbouwen. Ik kan natuurlijk nog niet oordelen over hoe het geheel afgesloten zal worden, maar zoals het voorlaatste deel al het voorgaande in een nieuw daglicht stelt, zou dit wel een tweede Kristallen Zwaard voor mij kunnen zijn. En het Kristallen Zwaard is ook zo'n "love it or hate it" reeks.

 

Nee, Engels is geen probleem. Lock & Key is naar boven gebumpt op de lijst. :)

 

Los daarvan, Timhardt: heerlijke thread!

Link naar reactie

Voor Okko wil ik toch een lans breken (ik *wist* dat ik er spijt van zou krijgen toen ik 't schrapte). De wereld die geschetst wordt, zit heel mooi op de balans van gedetailleerd genoeg met prachtige vondsten (ik vind die Bunraku-krijgers gewoon briljant) zonder teveel het centrum van de aandacht te worden (zoals sommige fantasyverhalen bijna lezen als een atlas). De personages zijn menselijk genoeg (voor mij dikwijls een probleem bij veel samuraiverhalen: de samurai is *te* rigide) en fascineren me om hun achtergrond te kennen. De cycli vormen een mooi hoofdverhaal, terwijl ze toch subtiel de grotere storyarc uitbouwen. Ik kan natuurlijk nog niet oordelen over hoe het geheel afgesloten zal worden, maar zoals het voorlaatste deel al het voorgaande in een nieuw daglicht stelt, zou dit wel een tweede Kristallen Zwaard voor mij kunnen zijn. En het Kristallen Zwaard is ook zo'n "love it or hate it" reeks.

 

Nee, Engels is geen probleem. Lock & Key is naar boven gebumpt op de lijst. :)

 

Los daarvan, Timhardt: heerlijke thread!

Stroke his ego, why don't you ?

Link naar reactie

Beste Timhardt, ook Chinees Rood, Eenoog en zelfs mijn geliefde Lichten van Amalou gleden af na een schitterend eerste deel...

 

De opdracht was niet om superstrips te vinden, maar om strips te vinden die de opgever leuk zou vinden. Ik denk ook niet dat Yncke alles van Elfquest supervindt...

 

verschillen van mening mag he, graag zelfs, daarvoor dient dit forum en deze draad he, om het eens wat meer inhoudelijk te hebben. En om dat ene boek te vinden dat alles overbodig maakt. Een utopie natuurlijk, maar wel een mooie :)

 

wij geven onze mening en yncke kiest er uit he? ik denk dat ze al mooi pallet heeft :)

 

ik denk dat ze Okko beter gaat vinden dan Alim. Okko kan zich ook hier en daar herpakken, ook omdat het telkens twee boeken zijn voor 1 verhaallijn.

Link naar reactie

Courtneycrumrin.jpg

 

Courtney crumrin is een grandioze strip.

Over een jong meisje dat met haar ouders naar haar oom Aloysius verhuist.

Maar haar oom is een nogal bizarre kerel, een eenzame tovenaar in zijn groot, vervallen huis.

Langzaam groeien de twee naar elkaar toe.

 

Courtney Crumrin barst van de (perfect begrijpbare) fantasie en is tegelijkertijd enorm vertederend. 

Uitgegeven in 6 waanzinnig mooie boeken.

 

Echt ook iets voor jou, Yncke.

 

courtney-character.jpg?w=510

Link naar reactie

Ik vind het echt waanzinnig goed. Per boek krijg je 3 verhaaltjes. Soms apart, soms doorlopend, maar allen bijdragend tot de grotere plot.

 

Dit is de volgorde:

 

1: Courtney Crumrin and the Night Things

2: Courtney Crumrin and the Coven of Mystics 

3: Courtney Crumrin in the Twilight Kingdom

4: Courtney Crumrin's Monstrous Holiday

5: The Witch Next Door

6: The Final Spell

 

Pretty sure you'll love it as much as I do :)

Link naar reactie

Ik vind het echt waanzinnig goed. Per boek krijg je 3 verhaaltjes. Soms apart, soms doorlopend, maar allen bijdragend tot de grotere plot.

 

Dit is de volgorde:

 

1: Courtney Crumrin and the Night Things

2: Courtney Crumrin and the Coven of Mystics 

3: Courtney Crumrin in the Twilight Kingdom

4: Courtney Crumrin's Monstrous Holiday

5: The Witch Next Door

6: The Final Spell

 

Pretty sure you'll love it as much as I do :)

 

Dat ik daar eerst niet aan dacht als aanrader voor Yncke. Shame. Zou bij mij bovenaan m'n lijstje staan.

 

Andere tips uit de fantasy Talent-stal:

1) Amiante: zeer zeer zeer goede queeste. Helaas niet afgerond na de 3 verschenen Nl delen. En toch blijven ze de moeite om te kopen

2) Eden: 3 delen afgerond en ga je zeker tof vinden

3) Als het wat meer over the top mag zijn: Sem&Ishtar. 4 delen, afgerond (als je van de uitgegroeide ledematen in Akira houdt, volgens mij komt daar de mosterd vandaan in dit verhaal)

Uit de Glénat-stal:

4) De waters van Dodemaan. Eerste cyclus van 5 delen is een top fantasy/sf strip. 2de cyclus van opnieuw 5 delen is nog altijd knap getekend, maar qua scenario niet alles vind ik. Hoefde voor mij niet.

Uit de Oberon-stal

5) het Land van Langvergeten deel 1-4 (wat daarna kwam vind ik maar niks). Wel lastig om alle delen te vinden. Je kan 'ns proberen bij Adhemar in Gent

 

Nog iets voor Stuvio:

Sprinkhaan: 4 delen, afgerond (er was 'ns sprake van een 5de deel, nieuwe cyclus maar doet er dus niet toe).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

ik vond zowel waters van dodemaan als land van langvergeten in zijn geheel erg goed, tot de laatste pag.

maar ik weet dat ik daar bijna alleen mee sta...

land van langvergeten las ik nog maar vorig jaar helemaal opnieuw.

 

waters van dodemaan kan ook in het momentum zijn geweest, ik las de laatste keer de reeks 7 of 8 jaar geleden, in zuid frankrijk, 's avonds op mijn gemakje, nog zonder kind, tegen de rug van mijn vrouw, met het vat wijn naast ons...

 

het moment waarop je een strip leest, scheelt in de beoordeling :)

Link naar reactie

Ah nu begrijp ik het. Zat strips lezen, en uw vrouw die zit te zagen dat ge weer zat zijt. Jah, dan is elke strip goed...

 

Zo heb ik Morr zijn strips leren lezen he: de enige manier dat ze verstaanbaar zijn :P;)

 

Euh, nee....heb jij dat niet? Leesherinneringen aan strips? Strips die je nooit zal vergeten waar je ze gelezen hebt voor de eerste keer? ik voel een nieuwe draad opborrelen....

Link naar reactie

Tuurlijk heb ik herinneringen aan bepaalde strips. Maar zoveel zijn het er niet, en als je me erom vraagt dan kan ik er je geen noemen. Het is meestal maar als ik ze vastpak om eens te herlezen, dat de herinneringen terug komen

 

wil je nu zeggen dat jouw druuna's nogal plakkerig aanvoelen, of zie ik dat weer verkeerd? :e007:

Link naar reactie

Maar ze heeft ook een voorliefde voor jaren 80/90 fantasy, blijkt uit dat lijstje.

Ik denk dat mijn voorliefde eerder voor softcover is dan voor jaren 80-90 is, eerlijk gezegd. Ik heb bijvoorbeeld sterk getwijfeld tussen Ekho en Lanfeust, maar vind dat Ekho zich nog moet bewijzen, en Zombillennium heb ik al belachelijk veel herlezen.

Link naar reactie

Nee, die ken ik niet. 

 

 

okay: hispanola is een reeks van meddour, die daarna ook 'voor alles' tekende.

Hispanola schreef en tekende hij alleen.

 

Het verhaal in een notedop:

Het vasteland is ziek en iedereen die niet aangetast is door de ziekte wordt aan boord genomen van de 'hispanola' - het reddingsschip zeg maar. Een gigantisch schip waarnaar de laatste gezonde mensen hun toevlucht zoeken, onder die vluchtelingen ook de dochter van de architect van de hispanola...

 

hispanola is een alternatieve vertelling van de geschiedenis van long john silver, losjesweg.

 

4 delen en gedaan, overal goedkoop in de afslagbakken, maar zeer de moeite! (softcover ook ;))

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...