Ga naar inhoud

Op Televisie Vanavond


Waldorf

Recommended Posts

Vorige week trad de familie Waldorf het tijdperk van de digitale televisie binnen, en vanavond plukken wij daar de vruchten van. Dan kijken wij op Acht naar Classic Albums. Deze aflevering gaat over een van Frank Zappa's meest toegankelijke en geestige platen (eigenlijk twee): Apostrophe/Overnite Sensation. Don't eat the yellow snow, Stinkfoot, Camarillo Brillo, allemaal nummers waardoor ik geneigd ben te zeggen dat dit de beste instap in Frank's oeuvre is. Leve de digicorder.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Wat is dat misschien, voetbal?

Dat vraag ik me ook al heel mijn leven af, en met uitbreiding ook wat sport is. In elk geval iets dat, aldus Midas Dekkers, de dieren niet doen. En wie ben ik om me beter te voelen dan onze mededieren?

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Deze avond op tvéén: Koppen XL

 

 

Goedkoop heeft zijn prijs

 

Reportageprogramma met het beste en spraakmakendste uit het internationale aanbod.

Ryanair, Lidl, Aldi ... ze hebben één ding gemeen. Ze willen ons zo goedkoop mogelijk bedienen en wie wil dat niet in tijden van crisis. Maar wat er zich achter de schermen van deze bedrijven afspeelt, lijkt vaak veel minder fraai. In deze Koppen XL proberen we dit te onderzoeken. We maken een road trip doorheen Europa en dat doen we met de budget-auto van het moment, een Dacia. Het eerste wat opvalt is dat er met zo weinig mogelijk personeel wordt gewerkt. De mensen die er zijn, raken snel overwerkt. De lonen zijn er bovendien laag, terwijl de bazen bij de rijkste mensen van de wereld horen. Er wordt voortdurend gedreigd dat elke plaats makkelijk in te vullen is en er is een negatieve sfeer van permanente controle. Zo erg dat het personeel er ziek van wordt. En ook voor de consument heeft goedkoop zijn prijs. Zo is er bij Ryanair amper comfort en moeten alle extra's bijbetaald worden. Eigenaar O'Leary droomt er zelfs van om vliegtuigen met staanplaatsen aan te bieden. De filosofie van Lidl en Aldi bestaat erin producten aan te bieden die aan de basisbehoeften voldoen. Niet meer, niet minder! Een uitgangspunt dat ook voor Dacia geldt. Een onthullende reportage.

 

Oorspronkelijke titel: 'Nos vies discount', een reportage van Doc & Film International

Link naar reactie

Ik heb niet gekeken, maar het lijkt me een beetje wat Wallmart doet in de U Naait Het Steeds van Amerika. Ze prijzen kleine winkeliers uit de markt met lage prijzen, en door hun grote volumes kunnen ze hun leveranciers onder druk zetten om steeds goedkoper te leveren. En zo wordt de vrije markt een monopolie.

Nu goed, ik koop nooit bij Aldi, ik vlieg niet en mijn mening over Dacia willen jullie zelfs niet weten. Meer kan ik niet doen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

We're going down....

 

Ik heb er mezelf de laatste tijd regelmatig op betrapt dat ik het weer zie zitten. Van al dat gedoe rond de zogenaamde klimaatsverandering geloof ik geen reet meer. De zogezegde "overbevolking" is een lachertje, de wereld kan gerust nog wel enkele verdubbelingen aan. En nog een paar jaar en we zitten weer in een enorme bull markt.

Link naar reactie

I want the drugs you're taking.

 

Gewoon een kwestie van de dingen in een juist perspectief te bekijken.

 

Neem de "overbevolking": stel dat we de ganse wereldbevolking allemaal samen in Spanje zouden zetten, dan zou elke persoon over een oppervlakte van 71 m² beschikken. Wat grootteorde betreft een beetje vergelijkbaar met de oppervlakte van menig appartement in Brussel.

En dan is er nog 99,6% van de landoppervlakte vrij. Overbevolkt? Laat me niet lachen. Hoogstens wat overgeconcentreerd en ongelijkmatig verdeeld.

 

stock-vector-world-map-with-flag-of-spain-11249434.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb niet gekeken, maar het lijkt me een beetje wat Wallmart doet in de U Naait Het Steeds van Amerika. Ze prijzen kleine winkeliers uit de markt met lage prijzen, en door hun grote volumes kunnen ze hun leveranciers onder druk zetten om steeds goedkoper te leveren. En zo wordt de vrije markt een monopolie.

Nu goed, ik koop nooit bij Aldi, ik vlieg niet en mijn mening over Dacia willen jullie zelfs niet weten. Meer kan ik niet doen.

 

Ding ding ding. Nu begrijp je toch wel waar mijn motivatie vandaan komt als ik reageer op het liberalisme.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wel, als er nu pakweg 1 miljard mensen dat niet ziet zitten om te verkassen naar een gebied om daar samen met z'n 7 miljard gezellig te zitten wezen, dan valt dat plan al voor een deel in het water hé. Ga je dat dan gewoon zomaar laten?

 

Trouwens, mij best hoor. Dan heb ik keuze te over om ergens een stekkie te vinden.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Daklozen en mensen die onder het bestaansminimum leven? Ik ben wel te vinden voor een hertekening van landeigendom. Maar samenprakken in een veredelde kloof is misschien wat van het goede teveel.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Er stond een bijzonder relevante lezersbrief in De Standaard vandaag over De Bleekweide. De schrijver wees er op dat het deontologisch niet kan om minderjarigen in therapie te tonen. De therapeute is gebonden aan het beroepsgeheim, en de mensen die zij begeleidt kunnen haar daar niet van ontslaan. Ik had voortdurend het gevoel te zitten kijken naar iets dat niet voor mij bestemd was en ik ben dan ook na tien minuten gestopt met kijken.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik wordt gewoon ongemakkelijk van dat soort programma's, puur voyeurisme.

Veel van de mensen die in dergelijke programma's komen vergeten dat iedereen dit te zien krijgt.

De gevolgen zijn soms verstrekkend.

Ik ken die therapeuten trouwens persoonlijk, van vroeger. Ik heb er geen goede herinneringen aan.

Bovendien is wat ze hier doen onwettig.

Link naar reactie

Veel van de mensen die in dergelijke programma's komen vergeten dat iedereen dit te zien krijgt.

De gevolgen zijn soms verstrekkend.

 

Dat geldt uiteraard voor andere programma's ook, denk bv aan mijn restaurant, man bijt hond... de supernanny (ook met kinderen...). Naar wettelijkheid toe, weet ik het niet zo goed (ben geen jurist), maar psychotherapeut en psycholoog zijn geen "gezondheidsbeoefenaars". Het zou anders liggen als de consultatie bij ene psychiater in beeld wordt gebracht. Hoewel er nu ook opnieuw een programma met artsen op de buis is. Iedereen kan zich trouwens psychotherapeut noemen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Als je hoort hoe snel die kinderen naar de Bleekweide gestuurd werden

(van 2 tot 6 maanden na de feiten), dan stel ik me daar wel vragen bij.

 

Een nieuwe doelgroep aanboren? Moet er immers niet verdien worden? Is gezondheid, het genezen van een aandoening niet een dienst dat evenzeer onderhevig is aan de markt?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...