Ga naar inhoud

Op Televisie Vanavond


Waldorf

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Ja, kom...moet ik daarvoor belastingen betalen...? Wat een bagger zeg. Je weet gewoon niet door welke lichaamsopening het eerst naar buiten zal spuien...

Link naar reactie

Eigenlijk is dat toch wel de decadentie ten top...

En dat wordt dan gedaan in een land waar het gemiddelde jaarloon rond de 2000 euro ligt. Gisteren interviewden ze nog een man die beweerde een pensioen te hebben van 75 euro per maand....

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
5 hours ago, Waldorf said:

Haha, ik geef per maand meer dan een Oekraïens pensioen uit aan strips. Ben ik nu decadent?

Neen. Totaal niet. De oorzaak van een doorsnee Oekraïener zijn ontoereikend pensioen heeft niets te maken met de hoogte van inkomens van anderen. Maar dat weet jij ook wel.

Link naar reactie
16 hours ago, Waldorf said:

Haha, ik geef per maand meer dan een Oekraïens pensioen uit aan strips. Ben ik nu decadent?

 

 

Hoho, neen hoor. Het decadente staat los van wat die man als pensioen heeft. Ik vind die eurosong tegenwoordig maar een decadente bedoening, in de zin van 'In verval verkerend', 'ontaard'.

Dat dat dan in dat land gebeurt, is dan weer aanstootgevend voor dat land en zijn inwoners.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
Gast Kameraad Mauser

Ah, een nieuwe fase in het kijkcircus voor marginalen? Het is genetisch bepalend dat mensen met een hogere intelligentie concepten zoals privacy, identiteit, eigendomsrechten en aanverwanten belangrijk vinden. Mensen die graag alles met de wereld delen - vooral op intiem, privaat vlak, hebben aantoonbaar een lagere intelligentie.
 
Het equivalent van apen en primaten gadeslaan wanneer hun paringsritulelen beginnen en zien hoe de selectie plaatsvindt.

Sommigen krijgen er een kick van om op te draven als labrat. Ze gaan er dan ook verkeerdelijk van uit dat hun sociale status verhoogt, dat ze meer aanzien of ergens respect zullen krijgen van de anderen in de groep/maatschappij...

:e011:

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
Gast Kameraad Mauser

Onlangs zag ik een filmpje met Derksen - ik was iets aan het bekijken van Baudet en Jan Roos - en omdat Derksen altijd afwijkt van voetbal en geestige opmerkingen maakt omtrent maatschappelijke issues, krijg ik dikwijls video's van Derksen in de youtube feed.

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Tijdens de kerstvakantie kon je Over Water, de veelbesproken televisiereeks van Tom Lenaerts, volledig bekijken via oa Proximus. Om Lenaerts zelf te parafraseren toen hij uitviel tegen twee parlementairen: "zijt gij niet beschaamd?" Over Water heeft geen greintje geloofwaardigheid. Nul, niks, noppes. Wat een treurnis. Het is gewoon slecht. Mooi gefilmd, maar inhoudelijk niets. Vanaf de zevende aflevering ben ik naar het scherm beginnen roepen van ergernis. Om de één of andere reden hebben we de reeks wel uitgekeken. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

 

4 hours ago, Waldorf said:

Om de één of andere reden hebben we de reeks wel uitgekeken. 

 

De ganse reeks uitgekeken.. zijt ge niet beschaamd?

Ik ben gestopt na de eerste aflevering. Maar mijn aversie voor Tom Lenaerts zal daar ook wel voor iets tussen gezeten hebben vermoed ik.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Canvas heeft onlangs de uitstekende documentaire over Laurel Canyon uitgezonden. Zelf heb ik dit tweeluik over de muzikale broeihaard in het LA van de 1965 tot 1975 pas dit weekend bekeken, maar wat een plezier was me dat. Laurel Canyon Boulevard is een weg die van LA naar het noorden loopt, en waarlangs het in die jaren goedkoop en mooi wonen was op een steenworp van Hollywood en LA. Groepen als The Byrds, The Mamas & The Papas, CSNY en Frank Zappa hadden er een optrekje. Volgens een getuige was het leuke aan die tijd dat iedereen bij elkaar over de vloer kwam om te praten, te eten, drugs te gebruiken en muziek te maken. Ik heb er Frank Zappa's uitstekende boek (The real Frank Zappa book) ook even bij genomen, en daarin schrijft hij dat hij weg ging uit Laurel Canyon omdat iedereen er ongevraagd bij hem op bezoek kwam. Desalniettemin: uitstekende docu.

 

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Zondagavond zond Canvas Raketkanon. I live in a society uit.

Een mockumentary over het einde van Raketkanon, over het moeizame proces van het maken van een metal album met bongo's.

Over een drummer die als menselijke metronoom geen ritme weet te houden. Over een zanger in de knoop met de lyrics - voor muziek waar geen tekst voor bestaat. De titel alleen al. 26 minuten pure leute:

 

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/raketkanon---i-live-in-a-society/2019/raketkanon---i-live-in-a-society/

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Op onze digicorder stond nog de volledige reeks Studio Tarara. Die zijn we nu aan het bekijken. De reeks speelt zich af in 1993, ik was toen 16 en wat een feest van herkenning is me dat. "Zet die kutmuziek af!" - "Dat is wel Extreme. Die spelen dit jaar op Torhout Werchter."

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...