Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

en jawel hoor, het is ze gelukt om me te irriteren. Jammer want tot nu toe was ik best positief over catawiki, maar vandaag kreeg ik me daar een zwik idiote mails en dan houdt het voor mij op. Buiten die rommel, ik zoek wel een nieuw programma.

 

Ik dacht, laat ik eens een paar dvd's op catawiki zetten. Altijd makkelijk als ik niet meer exact weet of ik die dvd al heb als ik in de winkel sta. Maar dat was buiten de waard gerekend.

 

Een kleine bloemlezing van de afgekeurde items.

 

Leuk om te zien dat je actief bent op Catawiki! Helaas heb ik het nieuwe item - Ran - dat je hebt ingevoerd moeten afkeuren omdat het item eigen scans bevat van zowel voor- als achterzijde.

 

en twee seconden later het volgende mailtje.

 

Leuk om te zien dat je actief bent op Catawiki! Helaas heb ik het nieuwe item - The fall - dat je hebt ingevoerd moeten afkeuren omdat het item geen eigen scans bevat van voor- en achterzijde.

 

que? Moet ik nou wel of geen eigen scans gebruiken? Beslis even.

 

Maar ik ga rustig verder.

 

Leuk om te zien dat je actief bent op Catawiki! Helaas heb ik het nieuwe item - lord of the rings special extended DVD edition - dat je hebt ingevoerd moeten afkeuren omdat je zo weinig info hebt toegevoegd dat niemand hier iets aan heeft.

 

Eh, pardon? Ik heb er wat aan, namelijk dat ie in mijn verzameling staat. Het interesseert me nu werkelijk geen ene ruk of "iemand" iets heeft aan het item dat ik heb ingevoerd. Ik heb dit item en ik voer in wat ik wil weten, namelijk de naam van de film en de regisseur en twee foto's, en als een ander dan meer wil weten over dat item, dan past ie dat toch gewoon zelf even aan. En btw, van deze film heb ik exact hetzelfde ingevuld als ik met andere films heb gedaan die dan blijkbaar wel aanvaard zijn. Of misschien moeten die mails nog komen.

 

Maar ik ga nog steeds verder.

 

Leuk om te zien dat je actief bent op Catawiki! Helaas heb ik het nieuwe item - Home - dat je hebt ingevoerd moeten afkeuren omdat het item geen eigen scans bevat van voor- en achterzijde.

 

heb je die ook weer.

 

Ok, nog eentje om het af te leren.

 

Ik heb een opmerking over 'rawhead rex' (http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/rawhead-rex/3026811-rawhead-rex). Afbeelding 2 MOET de achterzijde van het boek zijn. Graag snel aanpassen, zodat we het item kunnen behouden.

 

nochtans zie ik vaak items met maar 1 foto. Ik vond de achterkant niet op google. Als je dan zo graag de achterkant wil, zoek die dan zelf op in plaats van mij er mee lastig te vallen. Je mag nog blij zijn dat iemand dat boek er op zet.

 

Anyway, tot zo ver mijn avontuur met catawiki. Weet er iemand goeie verzamelsoftware want aan beheerders die zich gaan bemoeien met hoe ik mijn verzameling beheer, heb ik echt geen behoefte. Regelneven mogen hun eigen site houden.

Link naar reactie

Nat = afdrogen, handdoek nodig.

 

'Overig' = een zeer respectabele Catawiki rubriek

 

 

Je geeft je collega (het was er maar eentje) een pluim omdat ie leden uit jullie exclusieve clubje jaagt? Of is de pluim voor de tegenstrijdige berichtgeving en het feit dat "anderen" niets hebben aan een dvdbox van lord of the rings? Mijn excuses dat ik niet autistisch genoeg ben om dingen te mogen invoeren die aan de hoge eisen van de site voldoen.

 

Ik vond het nochtans tot vandaag best een goeie manier om mijn verzameling bij te houden.

Link naar reactie

Je geeft je collega (het was er maar eentje) een pluim omdat ie leden uit jullie exclusieve clubje jaagt?

Hoi Natte Aap (moet ik nu Natte of Aap zeggen?), je moet ook even bij dat clubje komen, wij slingeren (oeps woordspeling) ook regelmatig met (droge of natte en zelfs met lood verzwaarde) handddoeken.

 

Voor de rest laat ik het antwoord over aan mijn colegae :mellow:

Link naar reactie

Ja invoeren op Catawiki is als 160 rijden op de snelweg, soms word je geflitst, soms raak je er doorheen. Heb een tijdje geleden twee luxe albums toegevoegd om op mijn zoeklijst te zetten. Ze bestaan echt, want iemand had ze op ebay verkocht. Ik plak er de coverfoto van ebay bij, alle mogelijke details, en als achterkaft -die niet op de ebay stond- een afbeelding "nog niet beschikbaar", om de zeldzame bezitters makkelijk te laten aanvullen. Zo had ik dat eerder ook al opgelost op CW.

Niet deze keer. Baf! Meteen een reactie dat dit niet de bedoeling is en dat ze er niet aan meedoen. De invoer werd eruit gegooid. Zo geraakt de catalogus moeilijk compleet :wacko:

Link naar reactie

Ja invoeren op Catawiki is als 160 rijden op de snelweg, soms word je geflitst, soms raak je er doorheen. Heb een tijdje geleden twee luxe albums toegevoegd om op mijn zoeklijst te zetten. Ze bestaan echt, want iemand had ze op ebay verkocht. Ik plak er de coverfoto van ebay bij, alle mogelijke details, en als achterkaft -die niet op de ebay stond- een afbeelding "nog niet beschikbaar", om de zeldzame bezitters makkelijk te laten aanvullen. Zo had ik dat eerder ook al opgelost op CW.

Niet deze keer. Baf! Meteen een reactie dat dit niet de bedoeling is en dat ze er niet aan meedoen. De invoer werd eruit gegooid. Zo geraakt de catalogus moeilijk compleet :wacko:

Dat is een compleet andere discussie en ik geef je daar gewoon gelijk, als het algemeen aanvaarde/bestaande items zijn zouden ze moeten ingevoerd worden ook al heeft de Natte Aap ze niet..

 

Maar dat is nu een No Passaran.

 

Ik ben ervoor. Post het op het Catawiki forum aub.

Link naar reactie

Hoi Natte Aap (moet ik nu Natte of Aap zeggen?), je moet ook even bij dat clubje komen, wij slingeren (oeps woordspeling) ook regelmatig met (droge of natte en zelfs met lood verzwaarde) handddoeken.

 

Voor de rest laat ik het antwoord over aan mijn colegae :mellow:

 

voor u is het mijnheer Aap :)

 

Ik dank u voor de uitnodiging, maar ik pas voor dat clubje. Ik heb de beheerder gevraagd hoe ik mijn account kan deleten, ik ga wel weer naar excel. Of misschien blijf ik wel gewoon lurken en gebruik ik enkel wat verstandiger mensen dan deze aap reeds hebben ingevoerd. Ik zie wel.

Link naar reactie

Ja invoeren op Catawiki is als 160 rijden op de snelweg, soms word je geflitst, soms raak je er doorheen. Heb een tijdje geleden twee luxe albums toegevoegd om op mijn zoeklijst te zetten. Ze bestaan echt, want iemand had ze op ebay verkocht. Ik plak er de coverfoto van ebay bij, alle mogelijke details, en als achterkaft -die niet op de ebay stond- een afbeelding "nog niet beschikbaar", om de zeldzame bezitters makkelijk te laten aanvullen. Zo had ik dat eerder ook al opgelost op CW.

Niet deze keer. Baf! Meteen een reactie dat dit niet de bedoeling is en dat ze er niet aan meedoen. De invoer werd eruit gegooid. Zo geraakt de catalogus moeilijk compleet :wacko:

 

Hm, ik zou het eerder omschrijven als 110 rijden op de snelweg op het rechterbaanvak en dan de politieagent die je komt vertellen dat je niet meer mag rijden omdat er geen pluchen dobbelsteen aan je achteruitkijkspiegel hangt :)

Ik kan best begrijpen dat een collectie beheren een moeilijke taak is, alle respect daarvoor maar als je de mogelijkheid laat om dingen bij te voegen bij wat andere mensen hebben ingevoerd, dan los je dat probleem vanzelf wel op.

Neem nu bvb die dvd box van LOTR. Lijkt me een redelijk bekend boxje. Staat er niet op. Die films staan er in verschillende versies op, maar de box zelf niet. Geen probleem toch, ik zet hem er op en geef hem de correcte titel. Als iemand anders daar dan dingen wil bijvoegen, doe maar hoor. Maar nee, je kan dan beter de box er integraal uitooien en dan vreemd staan opkijken als die box niet in je collectie zit.

 

Om eerlijk te zijn, op het moment dat ik naast mijn strips ook nog andere dingen in catawiki invoer, betekent dat eigenlijk dat ik zeer tevreden was met de site/software. Die werkt zeer goed voor wat ik het wil gebruiken. Namelijk vermijden dat ik dubbele items koop. En er waren nog wel een paar verbeteringen mogelijk, maar dat is een kwestie van details en daar ga ik niet over zeuren. Maar als ik bovenstaande mails krijg, dan denk ik, ach, laat toch maar zitten ook hoor. Mijn hobby is strips lezen, niet details in catawiki invoeren.

 

Misschien is er wel andere software die ik kan gebruiken om mijn collectie te beheren.

Link naar reactie

Dat is een compleet andere discussie en ik geef je daar gewoon gelijk, als het algemeen aanvaarde/bestaande items zijn zouden ze moeten ingevoerd worden ook al heeft de Natte Aap ze niet..

 

 

Kijk, ik wil echt niet lastig doen hoor ik snap ook dat je catawiki wat wil beschermen, maar ik begrijp nu weer niet wat je bedoelt met items invoeren die ik niet heb. Moet ik dat nu als een belediging beschouwen of is het maar om te lachen of denk je echt dat ik items invoer die niet bestaan of die ik niet heb? Oh oh zwendel ej taarp ni slesdaar :)

Link naar reactie

Kijk, ik wil echt niet lastig doen hoor ik snap ook dat je catawiki wat wil beschermen, maar ik begrijp nu weer niet wat je bedoelt met items invoeren die ik niet heb. Moet ik dat nu als een belediging beschouwen of is het maar om te lachen of denk je echt dat ik items invoer die niet bestaan of die ik niet heb? Oh oh zwendel ej taarp ni slesdaar :)

Ik antwoorde daar op Bruichke en het spijt mij dat ik uw naam ijdel gebruikt heb mijnheer Aap :) . Hij wil strips invoeren die bestaan, maar die hij zelf niet heeft en zo de catalogus vollediger maken. Dat is een nobel doel, maar helaas tegen de reglementen.

Er zijn daar al een heleboel discussies over geweest en ook al voorstellen om dat mogelijk te maken (o.a. door deze jongen). Kan dat ooit veranderen? Misschien en dan kom ik terug op de titel van deze thread: zagen, blijven zagen :P

Link naar reactie
Gast Ante Meridium

Hij wil strips invoeren die bestaan, maar die hij zelf niet heeft en zo de catalogus vollediger maken. Dat is een nobel doel, maar helaas tegen de reglementen.

Hoe weten die cata's of jij een strip hebt of niet?

Link naar reactie

Ik antwoorde daar op Bruichke en het spijt mij dat ik uw naam ijdel gebruikt heb mijnheer Aap :) . Hij wil strips invoeren die bestaan, maar die hij zelf niet heeft en zo de catalogus vollediger maken. Dat is een nobel doel, maar helaas tegen de reglementen.

Er zijn daar al een heleboel discussies over geweest en ook al voorstellen om dat mogelijk te maken (o.a. door deze jongen). Kan dat ooit veranderen? Misschien en dan kom ik terug op de titel van deze thread: zagen, blijven zagen :P

 

Daarom maak ik er ook geen groot punt meer van. Het is bij CW binnenskamers blijkbaar al grondig doorgepraat. Gewoon nog even zagen, dat spel heet hier zo ;)

Link naar reactie

Aha, net zoals facebook.

 

Laat ik wel even toevoegen dat ik helemaal geen probleem heb dat de mensen van catawiki geld verdienen via hun site. Om daar full time mee bezig te zijn, moet het een inkomen garanderen, anders gaat het niet. Maar dat staat los van mijn vorige "gezaag" :)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Laat ik wel even toevoegen dat ik helemaal geen probleem heb dat de mensen van catawiki geld verdienen via hun site. Om daar full time mee bezig te zijn, moet het een inkomen garanderen, anders gaat het niet. Maar dat staat los van mijn vorige "gezaag" :)

 

Uiteraard. Zolang wij maar geen centen dienen op te hoesten. Of mocht ik dat nu niet zeggen?

Link naar reactie

Uiteraard. Zolang wij maar geen centen dienen op te hoesten. Of mocht ik dat nu niet zeggen?

 

Bwa, dat hangt er van af. Elke dienstverlening is vrij om te kiezen waar iemand voor betaalt. Zoals ook elke deelnemer daarna vrij is om te blijven of weg te gaan.

Link naar reactie

ik vind de reactie van de catawiki officials (of halve officials) hier wel heel raar. mensen die klagen dat ze niet meer tevreden zijn van uw produkt maar wat gaan uitlachen.

 

ik heb geen probleem met catawiki maar dit geeft me toch wel een wrang gevoel.

Even ter verduidelijking: ik ben zelfs geen halve official en heb ook niks te maken met de rubrieken waar Natte aap het in zijn eerste post over had. Die was trouwens behoorlijk grappig en vergis ik mij of was hij daar ook een beetje aan het grappen :)

 

Overigens begrijp ik wel dat de reglementen nogal ingewikkeld zijn. Er is trouwens een volledig Handboek beschikbaar (voor Strips, maar dat is eigenlijk min of meer hetzelfde voor de andere rubrieken).

Link naar reactie

Ben al een paar keer in conflict gekomen met de beheerders van Catawiki. Lig daar niet van wakker. Heb een paar aanbevelingen gedaan over het toevoegen van items en wat je in mijn ogen vooral niet moet doen. Maar dat wordt blijkbaar niet in dank afgenomen onder de noemer "het is een wiki". Het ging over restricties instellen en iedereen niet te laten doen wat ze willen doen. Maar ja... Aan de ene kant willen ze de vrijheid van invoeren mag en kan, maar onder onze voorwaarden. Kan begrijpen dat dit frustratie opwekt.

 

Ik ben er nog steeds voorstander van om bepaalde zaken vast te pinnen zodanig dat die zaken niet veranderd kunnen worden, maar dan moet je het wiki gedeelte overboord gooien. Ik weet ook niet waar de eigenaars van Catawiki naar toe willen, maar het is en blijft een leuke site.

 

Ben natuurlijk ook medewerker van een andere veilingsite, die ik hier niet ga noemen, maar die met zijn veilingen ook geweldige resultaten haalt, en misschien wordt ik daarop zo een beetje afgerekend.

 

Nick.

Link naar reactie

En je moet inderdaad Zwendel niet gaan aanpakken. Hij is voor mij in het verleden toch wel een steun en toeverlaat geweest. Zou het in deze Catawiki discussie toch wel een beetje kort door de bocht noemen (zoek het zwarte schaap!).

 

En je kunt zeggen van Catawiki wat je wilt, ze doen hun best, maar het is moeilijk om voor iedereen goed te doen. Dat is mijn opinie, en heb geen engagement met Catawiki. Al die zaken waar momenteel wrevel over zijn zullen wellicht in de toekomst worden opgelost, maar het is een "loslaten van principes" en daar is iedereen bij Catawiki nog niet klaar voor.

 

Nick.

Link naar reactie

Ik heb niets te maken met de rubrieken van natte aap maar zou zo maar eens de inbreng van Bruichike verwijderd kunnen hebben.

Gedurende het eerste jaar was het credo bij de striprubriek van Catawiki volume, volume, volume....

Alles werd geaccepteerd; Met foto's, zonder foto, met internet afbeeldingen enz...

Vervolgens hebben we met een groepje beheerders 2 jaar lang de puinhopen van dit beleid mogen opruimen. En nee, we zijn er nog steeds niet ...:-(

Duizenden items waren dubbel ingevoerd, foutief ingevoerd of bestonden simpel weg niet.

 

Vandaar dat de regels strak aangehaald zijn en dat nieuwe items alleen mogen worden ingevoerd met een scan of foto van het in te voeren item. Want ook internet afbeeldingen blijken niet altijd overeen te komen met het uiteindelijk uitgebrachte album.... en hop we hebben weer een spookalbum als een oplettende verzamelaar de verschillen ziet en zijn eigen exemplaar als nieuwe variant invoert.

 

By the way... We hebben helemaal geen toestemming van Ebay om afbeeldingen met hun logo op de Catawiki site te plaatsen.

 

Ik vind het jammer om te horen dat een aantal van jullie gefrustreerd zijn over het Catawiki beleid maar aan de andere kant willen we de kwaliteit zoveel mogelijk waarborgen en dat begint nu eenmaal met een kritische blik op nieuwe invoer.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik denk dat de pluspunten zwaarwegender zouden moeten zijn dan de verbeterpunten; er is een gratis catalogus (uitgebreider dan wat er ooit was), er is de sponsoring van vele stripbeurzen, er is voor particulieren (en bedrijfsmatige verkopers) een laagdrempelige manier om strips e.d. te verkopen in shops en op de veilingen voor prijzen die elders niet gerealiseerd worden, er zijn vele leuke dagaanbiedingen geweest de afgelopen jaren. En er is natuurlijk de stripenvelop!

Dat de stripverzamelaar als een product wordt gezien is onzin. Natuurlijk moet er geld worden verdiend om de site draaiende te houden, maar er zitten genoeg bevlogen verzamelaars binnen Catawiki die het belang van de verzamelaar hoger in hun vaandel hebben dan de financiële kant van de zaak. Catawiki is geen charitatieve instelling, maar heeft de afgelopen jaren meer dan genoeg betekend voor de stripwereld in het algemeen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...