Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Gast Natte aap

Catawiki Zaagdraad

Recommended Posts

Hoe weten die cata's of jij een strip hebt of niet?

Kunnen lezen helpt enorm ;)

...Heb een tijdje geleden twee luxe albums toegevoegd om op mijn zoeklijst te zetten. Ze bestaan echt, want iemand had ze op ebay verkocht. Ik plak er de coverfoto van ebay bij, ...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Begrijp ik dit nu goed? Zit er hier een collega van Catawiki die zichzelf "zwendel" noemt? :lol::ph34r:

Val Zendel niet te hard aan, hij zit in een rehabiliteringsproces, op de oude reep had hij nog een zwart balkje voor de ogen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik antwoorde daar op Bruichke en het spijt mij dat ik uw naam ijdel gebruikt heb mijnheer Aap :) . Hij wil strips invoeren die bestaan, maar die hij zelf niet heeft en zo de catalogus vollediger maken. Dat is een nobel doel, maar helaas tegen de reglementen.

Er zijn daar al een heleboel discussies over geweest en ook al voorstellen om dat mogelijk te maken (o.a. door deze jongen). Kan dat ooit veranderen? Misschien en dan kom ik terug op de titel van deze thread: zagen, blijven zagen :P

Daarom maak ik er ook geen groot punt meer van. Het is bij CW binnenskamers blijkbaar al grondig doorgepraat. Gewoon nog even zagen, dat spel heet hier zo ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

Aha, net zoals facebook.

Laat ik wel even toevoegen dat ik helemaal geen probleem heb dat de mensen van catawiki geld verdienen via hun site. Om daar full time mee bezig te zijn, moet het een inkomen garanderen, anders gaat het niet. Maar dat staat los van mijn vorige "gezaag" :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Laat ik wel even toevoegen dat ik helemaal geen probleem heb dat de mensen van catawiki geld verdienen via hun site. Om daar full time mee bezig te zijn, moet het een inkomen garanderen, anders gaat het niet. Maar dat staat los van mijn vorige "gezaag" :)

Uiteraard. Zolang wij maar geen centen dienen op te hoesten. Of mocht ik dat nu niet zeggen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

Uiteraard. Zolang wij maar geen centen dienen op te hoesten. Of mocht ik dat nu niet zeggen?

Bwa, dat hangt er van af. Elke dienstverlening is vrij om te kiezen waar iemand voor betaalt. Zoals ook elke deelnemer daarna vrij is om te blijven of weg te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik vind de reactie van de catawiki officials (of halve officials) hier wel heel raar. mensen die klagen dat ze niet meer tevreden zijn van uw produkt maar wat gaan uitlachen.

ik heb geen probleem met catawiki maar dit geeft me toch wel een wrang gevoel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik vind de reactie van de catawiki officials (of halve officials) hier wel heel raar. mensen die klagen dat ze niet meer tevreden zijn van uw produkt maar wat gaan uitlachen.

ik heb geen probleem met catawiki maar dit geeft me toch wel een wrang gevoel.

Even ter verduidelijking: ik ben zelfs geen halve official en heb ook niks te maken met de rubrieken waar Natte aap het in zijn eerste post over had. Die was trouwens behoorlijk grappig en vergis ik mij of was hij daar ook een beetje aan het grappen :)

Overigens begrijp ik wel dat de reglementen nogal ingewikkeld zijn. Er is trouwens een volledig Handboek beschikbaar (voor Strips, maar dat is eigenlijk min of meer hetzelfde voor de andere rubrieken).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

en vergis ik mij of was hij daar ook een beetje aan het grappen :)

je vergist je niet, een beetje inderdaad. Maar de frustratie blijft hoor :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ben al een paar keer in conflict gekomen met de beheerders van Catawiki. Lig daar niet van wakker. Heb een paar aanbevelingen gedaan over het toevoegen van items en wat je in mijn ogen vooral niet moet doen. Maar dat wordt blijkbaar niet in dank afgenomen onder de noemer "het is een wiki". Het ging over restricties instellen en iedereen niet te laten doen wat ze willen doen. Maar ja... Aan de ene kant willen ze de vrijheid van invoeren mag en kan, maar onder onze voorwaarden. Kan begrijpen dat dit frustratie opwekt.

Ik ben er nog steeds voorstander van om bepaalde zaken vast te pinnen zodanig dat die zaken niet veranderd kunnen worden, maar dan moet je het wiki gedeelte overboord gooien. Ik weet ook niet waar de eigenaars van Catawiki naar toe willen, maar het is en blijft een leuke site.

Ben natuurlijk ook medewerker van een andere veilingsite, die ik hier niet ga noemen, maar die met zijn veilingen ook geweldige resultaten haalt, en misschien wordt ik daarop zo een beetje afgerekend.

Nick.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En je moet inderdaad Zwendel niet gaan aanpakken. Hij is voor mij in het verleden toch wel een steun en toeverlaat geweest. Zou het in deze Catawiki discussie toch wel een beetje kort door de bocht noemen (zoek het zwarte schaap!).

En je kunt zeggen van Catawiki wat je wilt, ze doen hun best, maar het is moeilijk om voor iedereen goed te doen. Dat is mijn opinie, en heb geen engagement met Catawiki. Al die zaken waar momenteel wrevel over zijn zullen wellicht in de toekomst worden opgelost, maar het is een "loslaten van principes" en daar is iedereen bij Catawiki nog niet klaar voor.

Nick.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb niets te maken met de rubrieken van natte aap maar zou zo maar eens de inbreng van Bruichike verwijderd kunnen hebben.

Gedurende het eerste jaar was het credo bij de striprubriek van Catawiki volume, volume, volume....

Alles werd geaccepteerd; Met foto's, zonder foto, met internet afbeeldingen enz...

Vervolgens hebben we met een groepje beheerders 2 jaar lang de puinhopen van dit beleid mogen opruimen. En nee, we zijn er nog steeds niet ...:-(

Duizenden items waren dubbel ingevoerd, foutief ingevoerd of bestonden simpel weg niet.

Vandaar dat de regels strak aangehaald zijn en dat nieuwe items alleen mogen worden ingevoerd met een scan of foto van het in te voeren item. Want ook internet afbeeldingen blijken niet altijd overeen te komen met het uiteindelijk uitgebrachte album.... en hop we hebben weer een spookalbum als een oplettende verzamelaar de verschillen ziet en zijn eigen exemplaar als nieuwe variant invoert.

By the way... We hebben helemaal geen toestemming van Ebay om afbeeldingen met hun logo op de Catawiki site te plaatsen.

Ik vind het jammer om te horen dat een aantal van jullie gefrustreerd zijn over het Catawiki beleid maar aan de andere kant willen we de kwaliteit zoveel mogelijk waarborgen en dat begint nu eenmaal met een kritische blik op nieuwe invoer.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat de pluspunten zwaarwegender zouden moeten zijn dan de verbeterpunten; er is een gratis catalogus (uitgebreider dan wat er ooit was), er is de sponsoring van vele stripbeurzen, er is voor particulieren (en bedrijfsmatige verkopers) een laagdrempelige manier om strips e.d. te verkopen in shops en op de veilingen voor prijzen die elders niet gerealiseerd worden, er zijn vele leuke dagaanbiedingen geweest de afgelopen jaren. En er is natuurlijk de stripenvelop!

Dat de stripverzamelaar als een product wordt gezien is onzin. Natuurlijk moet er geld worden verdiend om de site draaiende te houden, maar er zitten genoeg bevlogen verzamelaars binnen Catawiki die het belang van de verzamelaar hoger in hun vaandel hebben dan de financiële kant van de zaak. Catawiki is geen charitatieve instelling, maar heeft de afgelopen jaren meer dan genoeg betekend voor de stripwereld in het algemeen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

By the way... We hebben helemaal geen toestemming van Ebay om afbeeldingen met hun logo op de Catawiki site te plaatsen.

Ik heb eens bij reeds bestaande items foto's van achterkaften en foto's van relatief zeldzame bijlagen toegevoegd. Deze werden bijna direct weer verwijderd omdat ons logo en watermerk erop stond.

De bijlagen stonden wel bij de items vermeld, alleen afbeeldingen ontbraken. Juist daarom leek mij dat foto's van die bijlagen een nuttige aanvulling zouden zijn, maar niet dus. Liever géén afbeeldingen dan afbeeldingen met ons logo en watermerk was het goed onderbouwde antwoord :wacko:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb niets te maken met de rubrieken van natte aap maar zou zo maar eens de inbreng van Bruichike verwijderd kunnen hebben.

...

Ik vind het jammer om te horen dat een aantal van jullie gefrustreerd zijn over het Catawiki beleid maar aan de andere kant willen we de kwaliteit zoveel mogelijk waarborgen en dat begint nu eenmaal met een kritische blik op nieuwe invoer.

Jij was het niet hoor, Rik ;) Ik apprecieer jullie werk, en besef dat er heel veel rechtzettingen nodig zijn, en help zoveel mogelijk mee (meer dan 1000 verbeteringen ondertussen). Ik vind alleen dat de toepassing van de twee-afbeeldingen-regel te strikt wordt toegepast, niet meer in lijn met het pioniers motto van CW om samen de cataloog te bouwen. Een zoeklijst compleet houden wordt moeilijk, want je hebt geen twee foto's zolang je het album niet hebt. Anderzijds geldt de regel niet voor wie het item verkoopt, je kan het in de shop zetten zonder de catalogus te vervolledigen - maar ja, da's verkoperscommissie natuurlijk, die we nog altijd met de glimlach betalen.

Over ebay foto's hoeft CW zich weinig zorgen te maken. Er staat geen logo op. Ik denk dat het gebruik ervan vrij is en dat ebay auteursrechten op een andere manier beschermt (tegen vervalsingen en zo). Omgekeerd duiken veel foto's op, met de "C" rechtsonderaan, op diverse koopsites, ook ebay. Overigens, dat CW het C-logo op de foto's zet die de leden opladen en er daarmee eigenaar van wordt, is hun goed recht. Maar zonder logo zou de site minstens even sympathiek zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat de stripverzamelaar als een product wordt gezien is onzin. Natuurlijk moet er geld worden verdiend om de site draaiende te houden, ...

Ben ik het mee eens, Theoak. Uiteraard is de site het product, met zijn vele mogelijkheden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Overigens, dat CW het C-logo op de foto's zet die de leden opladen en er daarmee eigenaar van wordt, is hun goed recht.

Oh ja? En welk recht is dat dan wel?

Door het "C-logo" op de foto's te plempen wordt catawiki ook geen eigenaar van die foto's, het zou niet veel gekker moeten worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb eens bij reeds bestaande items foto's van achterkaften en foto's van relatief zeldzame bijlagen toegevoegd. Deze werden bijna direct weer verwijderd omdat ons logo en watermerk erop stond.

De bijlagen stonden wel bij de items vermeld, alleen afbeeldingen ontbraken. Juist daarom leek mij dat foto's van die bijlagen een nuttige aanvulling zouden zijn, maar niet dus. Liever géén afbeeldingen dan afbeeldingen met ons logo en watermerk was het goed onderbouwde antwoord :wacko:

en terecht jullie hebben ook een commerciële kant

Deel dit bericht

Link naar bericht

en terecht jullie hebben ook een commerciële kant

Ja? En?

Bij gangbare coverafbeeldingen kan ik me ergens nog wel iets indenken. Foto's van bijlagen waar alleen maar een summiere beschrijving van vermeld staat hebben m.i. een dusdanige toegevoegde waarde dat je het logo voor lief neemt totdat iemand anders ze vervangt door afbeeldingen zonder logo.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Catawiki is geen charitatieve instelling, maar heeft de afgelopen jaren meer dan genoeg betekend voor de stripwereld in het algemeen.

't Is niet omdat Catawiki enkele goede dingen gedaan heeft voor de stripwereld, dat zo maar al haar praktijken voor goed en gerechtvaardigd moeten aanzien worden vind ik. Ik heb moeite met enkele aspecten van Catawiki, en moeite met de opvatting "Het heeft met strips temaken, dus zwijg maar en geen slecht woord erover."

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen