Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Gast Natte aap

Catawiki Zaagdraad

Recommended Posts

Gast Natte aap

Eh ... Ben je nu serieus of ben je nu niet serieus, wink wink.

Maar ja dus, ik wil een foto van internet gebruiken. Wat is het probleem?

Deel dit bericht

Link naar bericht

@mods: naam draad wijzigen in natte aap-zaagdraad.

Kom op aap, je eerste ervaringen met invoeren waren mss wat teleurstellend. Lullige standaardmails terug van Catawiki etc. Maar kijk nu eens naar de database, lees invoerinstructies als iets niet duidelijk is. En ik zie overigen ook liever een scan van een album of dvd etc dan een uit de heup geschoten goedbedoelde foto. En foto van internet kan maar is dat wel de juiste versie/uitgave? Geloof me want ik heb me ook verbaasd over minuscule veranderingen op achterkanten van albums die nuttig waren om de juiste druk te determineren. Het is een verzamelaarssite hè.

Succes ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eh ... Ben je nu serieus of ben je nu niet serieus, wink wink.

Maar ja dus, ik wil een foto van internet gebruiken. Wat is het probleem?

Serieus hoor.

Zoals Olsimar zegt ben je waarschijnlijk een beheerder tegengekomen die een slechte dag had met zijn standaardmails, maar het exact determineren van een boek is belangrijk voor de betrouwbaarheid van de catalogus en niet te vergeten de prijs van het  boek/strip.

Voor jou maakt het waarschijnlijk niet veel uit welke druk je hebt en of de foto wel de juiste is, maar voor de catalogus wel.

Deze zien er aan de voorkant bijna hetzelfde uit, maar er is toch een licht verschil als je beter kijkt ;)

http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/suske-en-wiske/27029-suske-en-wiske-op-het-eiland-amoras

http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/suske-en-wiske/411109-suske-en-wiske-op-het-eiland-amoras

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

@mods: naam draad wijzigen in natte aap-zaagdraad.

pardon? Ik vind nochtans dat jullie twee toch een pakske harder zagen dan ik.

Ik gaf enkel aan dat ik het jammer vind dat er niet veel boeken in catawiki staan en hoppa een hele lading dat het allemaal maar mijn eigen schuld is.

Voor jou maakt het waarschijnlijk niet veel uit welke druk je hebt en of de foto wel de juiste is, maar voor de catalogus wel.

ok, dat begrijp ik, ik heb daar respect voor. Ik wil daar niet mee lachen of zo hé. Er zijn mensen die deze hobby serieus nemen en dat is niet om belachelijk over te doen.

Maar blijkbaar zijn er een hoop items (wat ouwe meuk) waar niemand een ruk om geeft want anders stonden ze er al in. Dus dan heeft het ook geen zin om het er in te zetten, dan is zo'n excelletje gewoon rapper. Sorry hé, is ook maar mijn mening. Voor strips werkt dat prima, voor mijn boeken niet. meer is dat ook niet hoor. Het is maar een website hé.

Deel dit bericht

Link naar bericht

pardon? Ik vind nochtans dat jullie twee toch een pakske harder zagen dan ik.

LOL. 

Maar gelukkig aap relativeer je alles tot een aangenaam niveau. Ik beperk me bij Catawiki tot de strips en ik moet zeggen dat mijn ervaringen positief zijn, Een Engels (manga)boekje wat er niet snel 'vanzelf' in komt (want geloof me een nieuwe eurostrip staat er sneller in dan jij of ik 'm kunt kopen!) voeg ik gewoon zelf toe B).

Zo heb ik mijn verzameling redelijk compleet in Catawiki staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

LOL. 

Maar gelukkig aap relativeer je alles tot een aangenaam niveau.

maar natuurlijk ;) Het is ook maar een manier om de hobby te onderhouden (ik bedoel strips kopen en niet staan zagen hé :) ) en als het voor mij niet werkt, dan zagen we daar eens effe over, maar verder moet dat ook niet gaan hoor.

En soms is zagen ook gewoon een keertje plezant :e007:

en zoals ik al zei, voor die gewone boeken maak ik dan een excel en dan is dat ook weer in orde.

Deel dit bericht

Link naar bericht

maar natuurlijk ;) Het is ook maar een manier om de hobby te onderhouden (ik bedoel strips kopen en niet staan zagen hé :) ) en als het voor mij niet werkt, dan zagen we daar eens effe over, maar verder moet dat ook niet gaan hoor.

En soms is zagen ook gewoon een keertje plezant :e007:

en zoals ik al zei, voor die gewone boeken maak ik dan een excel en dan is dat ook weer in orde.

Voor de 'gewone' boeken dit al geprobeerd? Leek me wel iets, maar ook verre van volledig vrees ik...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

Voor de 'gewone' boeken dit al geprobeerd? Leek me wel iets, maar ook verre van volledig vrees ik...

klinkt interessant. Straks eens uitproberen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik begrijp nog altijd niet waarom catawiki het nummer in de collectie laat primeren ipv het nummer in de reeks.

echt niet handig bij reeksen waar plots de collectie van ophoudt te bestaan, zoals bij glénat al is voorgekomen, of bij reeksen die van uitgever wisselen, en waar deze niet in een collectie zitten, maar als reeks verder loopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik begrijp nog altijd niet waarom catawiki het nummer in de collectie laat primeren ipv het nummer in de reeks.

echt niet handig bij reeksen waar plots de collectie van ophoudt te bestaan, zoals bij glénat al is voorgekomen, of bij reeksen die van uitgever wisselen, en waar deze niet in een collectie zitten, maar als reeks verder loopt.

Ik vrees dat dit nog van mij komt en ik was dit gewoon door de Matla catalogus. Meestal is het boek in een collectie niet hetzelfde als die in een reeks, het album in de collectie heeft een nummer, als die herdrukt wordt in een eigen reeks heeft die een reeks-nummer (het verhaal heeft een eigen verhaal-nummer). De uitgever heeft het dus zo bedoeld en als we die nummers niet gebruiken zou ook nooit duidelijk worden wat er in die collectie zit.

Lombard collectie en Favorietenreeks dienen eigenlijk als basis, die hebben een eigen nummer en soms later herdrukt met een reeks nummer. Het systeem werkt zo dat we meestal een andere reeks nemen als de uitgever of uitvoering veranderd gewoon omdat er nu eenmaal zo verzameld wordt, als je echter niet verzameld maar meer een leescollectie hebt is het inderdaad minder duidelijk.

Een andere basis reeks die we gebruiken is Suske en Wiske, die is zo groot en uitgebreid dat al die systemen noodzakelijk zijn om daar enigszins wat structuur en logica in te kunnen steken. Kleine reeksen worden dan iets teveel uitgesplitst maar die zijn nog beheersbaar qua aantal.

De reden is dus omdat de catalogus opgemaakt is voor de verzamelaar en niet voor de lezer, al was het ook niet gemaakt voor al die herdrukken binnen een reeks, op die manier zie je door de bomen het bos niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Aangezien dit toch een zaagdraad is: vandaag stak er een Catawiki Magazine in mijn brievenbus. Ik heb ooit eens via Catawiki iets besteld maar vind het niet fijn dat ze nu ongevraagd mijn adres gebruiken om hun oud papier te dumpen. De postzegelcollectie van Queen Elizabeth interesseert mij niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Aangezien dit toch een zaagdraad is: vandaag stak er een Catawiki Magazine in mijn brievenbus. Ik heb ooit eens via Catawiki iets besteld maar vind het niet fijn dat ze nu ongevraagd mijn adres gebruiken om hun oud papier te dumpen. De postzegelcollectie van Queen Elizabeth interesseert mij niet.

Bij mijn weten krijg je het Catawiki Magazine pas wanneer je € 1,95 hebt betaald voor een bijdrage in de porto kosten? Dat zou betekenen dat je het magazine een paar maanden terug actief hebt besteld.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bij mijn weten krijg je het Catawiki Magazine pas wanneer je € 1,95 hebt betaald voor een bijdrage in de porto kosten? Dat zou betekenen dat je het magazine een paar maanden terug actief hebt besteld.

Ik heb enkel het eerste nummer gekregen, misschien nog een late nazending? ><

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zag op de site dat je er in principe voor moet betalen, inderdaad, maar dat heb ik met zekerheid nooit gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik, daarentegen, was erg gecharmeerd door hun nieuwe editie van het Catawiki magazine en was érg geïnteresseerd in de koffiemelkcupdekseltjesverzameling.

koffiemelkcupdekseltjesverzameling :e011:  driemaal woordwaarde...... :e015:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zag op de site dat je er in principe voor moet betalen, inderdaad, maar dat heb ik met zekerheid nooit gedaan.

vreemd maar het is wel een leuk magazine maar als je het niet wilt ontvangen stuur je um gewoon terug

wil je het adres hebben stuur dan een pm

Deel dit bericht

Link naar bericht

heh ;) als je met drie borden speelt ;) uit saaie winteravonden weer ik nog dat die krengen maar 15 bij 15 waren... :D

Was gewoon de eerste gedachte die bij mij op kwam toen ik dat woord zag (koffiemelkcupdekseltjesverzameling) ;)

Dan neem ik toch nog liever de somstijds vreemde reacties op de koop toe als ik zeg "Ik lees strips en verzamel ze ook nog!"  Hoe zouden de mensen reageren als je zegt: ik? ik verzamel koffiemelkcupdekseltjes! ........ :e005:  :e005:  :e005:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Was gewoon de eerste gedachte die bij mij op kwam toen ik dat woord zag (koffiemelkcupdekseltjesverzameling) ;)

Dan neem ik toch nog liever de somstijds vreemde reacties op de koop toe als ik zeg "Ik lees strips en verzamel ze ook nog!"  Hoe zouden de mensen reageren als je zegt: ik? ik verzamel koffiemelkcupdekseltjes! ........ :e005:  :e005:  :e005:

Ik heb ooit gezgd dat ik strips verzamelde. Dat ging nog. Toen ik het over games had werd het ongemakkelijk. Ik zal maar niks over Panini zeggen :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er zitten nog steeds elke week valse Urbanusalbums op de veiling.

Nu weer een gekartonneerd album 15 op woensdag.

Ik kan alleen maar zeggen: koop deze boeken niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er zitten nog steeds elke week valse Urbanusalbums op de veiling.

Nu weer een gekartonneerd album 15 op woensdag.

Ik kan alleen maar zeggen: koop deze boeken niet.

Urgh mr. Linthout de houding van Nederlanders tov vervalsingen is fundamenteel verschillend van ons Vlamingen.

Zij vinden gewoon dat dat mag.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Urgh mr. Linthout de houding van Nederlanders tov vervalsingen is fundamenteel verschillend van ons Vlamingen.

Zij vinden gewoon dat dat mag.

Dat wist ik nog niet! :e003: :e003: :e003::e007::wat:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat wist ik nog niet! :e003: :e003: :e003::e007::wat:

Ja ik werd daar als (nu ex) beheerder ferm uitgelachen toen ik illegale uitgaven wou verbieden.

In Olland mag je 3 vervalsingen van elk item bezitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen