Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

3 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Is dat altijd zo? Ik interpreteerde dat steeds als 2 januari 1970. Nooit echt over nagedacht eigenlijk.

 

Net mijn voorgaande post aangepast. Na wat opzoeken blijkt dit een uitzondering te zijn op die regel. Het is echter zo dat dit bij de meeste uitgaves wel een 1'tje moet zijn. Normaal gezien geven die de druk aan van het boekje. 

Link naar reactie

Dit is wel degelijk een eerste 4-kleurendruk van dit album verschenen op 2 januari 1970. De opdruk 2/1/70 heeft de tegelijkertijd verschenen titel De Dromendiefstal(nr 102)ook. Gebruikelijk destijds bracht Standaard Uitgeverij 2 titels tegelijkertijd uit. 103 en 104 op 1/3/70, 105 en 106 op 2/6/70, 107 en 108 op 2/9/70 en bijvoorbeeld ook 99 en 100 op 1/10/69.

Link naar reactie
13 hours ago, Ambreville said:

102 staat al op de rug.

 

13 hours ago, Gilles said:

Het is de tweede druk van de volledig gekleurde versie. Dat staat er letterlijk op :)

 

Als ik me goed herinner werden in die tijd meerdere albums tegelijkertijd uitgegeven, om de achterstand in te halen. 

 

Vergelijk de versie op lastdodo: https://www.lastdodo.nl/nl/items/27185-de-kaartendans Dat is een eerste druk van een heruitgave (eerste volledig gekleurde versie) en daar is 102 ook de laatstgenoemde versie. 

Link naar reactie
9 hours ago, Firmin Van De Kasseien said:

Het is duidelijk crisis bij Catawiki.

Een zeer fraaie eerste druk van Ouwe Niek en Zwartbaard werd zojuist verkocht voor amper 5 euro !

 

image.thumb.png.e2ee2456e04162e133fcae42318d5eae.png

 

Op Lastdodo staat een mooie versie voor 12,50 te koop, dus zo bijzonder is dat niet: https://www.lastdodo.nl/nl/shops/chubby/items/113480313-de-boekaniers?item_id=25267 

 

Enige wat me verbaast is dat dit een Lastdodo kavel is, de te verwachten veilingopbrengst is niet meer dan een paar tientjes. 

Link naar reactie
16 uren geleden, Gilles zei:

 

Onderaan de foto zie je 2/1/70, dat staat voor tweede druk uit januari van 1970. Vermoedelijk was de eerste oplage te laag. Vandaar een vroege herdruk.

 

 

Edit: ik ga mezelf even verbeteren. Volgens een oud topic op het Forum Voor De Fans blijkt dit een uitzondering op die regel te zijn. Het gaat wel degelijk om een eerste druk van 101. Check de post van Antoon van dat forum uit 2004. 

http://www.forumvoordefans.nl/viewtopic.php?t=868

 

Even mezelf citeren... Het is de post van Aart-Teun, niet van Antoon. 

Link naar reactie
12 minuten geleden, Willem zei:

Ik zag een week of 2 geleden op Catawiki dat er een deel van een stripverzameling geveild werd van een van hun medewerkers

betreft Arco, althans dat si zijn naam bij dit Forum

Ik heb begrepen dat Arco vorig jaar november overleden is.

iemand die  dit kan bevestigen?

 

image.png.9e0c16c13dec54fa991f5941fdd1d996.png


Dat staat hier:


je mag zelf beoordelen hoe betrouwbaar deze site is. 

 

Link naar reactie
43 minuten geleden, Willem zei:

Ik zag een week of 2 geleden op Catawiki dat er een deel van een stripverzameling geveild werd van een van hun medewerkers

betreft Arco, althans dat si zijn naam bij dit Forum

Ik heb begrepen dat Arco vorig jaar november overleden is.

iemand die  dit kan bevestigen?

 

image.png.9e0c16c13dec54fa991f5941fdd1d996.png

Arco is inderdaad 16 november 2020 overleden. Afgelopen zomer was er een herdenking omdat hij dan 60 jaar geworden zou zijn. Het heeft helaas niet zo mogen zijn.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
40 minuten geleden, Simon zei:

Dat is mij ook al opgevallen. Oftewel heeft een aanbieder verschillende keren hetzelfde “zeldzame” exemplaar oftewel vond hij het niet genoeg opbrengen en heeft hij zichzelf overboden. 

Catawiki casht dan wel de veilingkosten.....

Dure hobby - je items op de veiling gooien

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
22 minutes ago, Lestat said:

Inderdaad. Je kan nochtans een minimumbedrag instellen dat je aan wil verkopen, en als die niet gehaald wordt is er geen verkoop. Dat zag ik vorige week bij een tekening van Delaby: gewoon geen koop wegens minimum niet behaald.

De veilingmeesters proberen je altijd over te halen om dat niet te zetten. Kwestie van het belang van de firma voor dat van de verkoper te zetten.

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...