Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Natte aap

Catawiki Zaagdraad

Recommended Posts

De eerste tekening verkocht ik ooit zelf via CW. Ik had deze bij Jim zelf gekocht (https://veiling.catawiki.be/kavels/5512197-jim-originele-tekening-marie-en-raphael-een-nacht-in-rome)

De tweede tekening wordt momenteel verkocht via CW (https://veiling.catawiki.nl/kavels/20798905-jim-dessin-oiginal-une-nuit-rome-losbladig-2015). 

Bijna een exacte kopie. Lijkt op de lichtbak gelegd om over te tekenen. Had dit vermoeden al langer. In welke mate kan je dit nog een origineel noemen? 

99d77cfc-ff47-11e5-8ba8-5581ed578b14.jpg

268de7bc-3a23-43ac-a8d7-adacab4cc224.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ze hebben die zo gezegde plaat van 'Het Papschoolgenie' nog steeds niet aangepast.

Erg!!!!! Is er iemand die weet uit welk deel deze plaat wel komt...

Ja, ik weet het, ik heb ze zelf getekend... Maar ik onthou dat niet. Ik herken wel duidelijk de inktlijn van Steven.

Toch wel ongelooflijk dat ze dat bij Barabas niet zien!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 minuten geleden, Theoak zei:

Van Jim is bekend dat hij een aantal tekeningen dubbel heeft gemaakt. 

Inderdaad; liever lui dan moe blijkbaar (niets menselijks is Jim vreemd). Goedkoop vind ik het wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, linthout zei:

Ze hebben die zo gezegde plaat van 'Het Papschoolgenie' nog steeds niet aangepast.

Erg!!!!! Is er iemand die weet uit welk deel deze plaat wel komt...

Ja, ik weet het, ik heb ze zelf getekend... Maar ik onthou dat niet. Ik herken wel duidelijk de inktlijn van Steven.

Toch wel ongelooflijk dat ze dat bij Barabas niet zien!!!!

Scandaleux!

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, lukoste zei:

De eerste tekening verkocht ik ooit zelf via CW. Ik had deze bij Jim zelf gekocht (https://veiling.catawiki.be/kavels/5512197-jim-originele-tekening-marie-en-raphael-een-nacht-in-rome)

De tweede tekening wordt momenteel verkocht via CW (https://veiling.catawiki.nl/kavels/20798905-jim-dessin-oiginal-une-nuit-rome-losbladig-2015). 

Bijna een exacte kopie. Lijkt op de lichtbak gelegd om over te tekenen. Had dit vermoeden al langer. In welke mate kan je dit nog een origineel noemen? 

Zolang Jim ze zelf op de lichtbak legt en tekent en niet iemand anders. 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht

De pagina is uit 'de fluwelen grapjas', album 140 .

Dus, dertig jaar na 'Het papshoolgenie' getekend. En niemand ziet dat daar...

Een bijzonder kwalijke zaak dat Catawiki hier nog niet ingegrepen heeft.

Heeft iemand rechtstreeks contact met de mensen die hierover gaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, linthout zei:

De pagina is uit 'de fluwelen grapjas', album 140 .

Dus, dertig jaar na 'Het papshoolgenie' getekend. En niemand ziet dat daar...

Een bijzonder kwalijke zaak dat Catawiki hier nog niet ingegrepen heeft.

Heeft iemand rechtstreeks contact met de mensen die hierover gaan?

Hoewel het inderdaad schandalig is, veronderstel ik wel dat iemand die een plaat Urbanus wil dit wel weet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 uren geleden, lukoste zei:

99d77cfc-ff47-11e5-8ba8-5581ed578b14.jpg

268de7bc-3a23-43ac-a8d7-adacab4cc224.jpg

Dit weekend met Jim gesproken, ik heb ook een origineel (meegebracht door een vriend bij een festival, direct van Jim) en in de nieuwe beursuitgave staat bijna een zelfde tekening. Dit weekend in Brussel zag ik weer nagenoeg dezelfde tekening in het mapje originelen bij Jim......hij zegt dat hij heel vaak meerdere tekeningen maakt van een bepaalde compositie.......deze twee hierboven zijn ook niet geheel identiek, ze lijken sprekend, maar bijna alle lijnen staan net iets anders, dus niet overgetrokken. 

Ik zeg dus niet welke echt is of welke niet, maar JIM maakt heel veel van deze tekeningen en heel veel dezelfde. Of hij legt ze zelf op de lichtbak......haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, StripsEnzo zei:

Hoewel het inderdaad schandalig is, veronderstel ik wel dat iemand die een plaat Urbanus wil dit wel weet?

Dat doet er toch niet toe?

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 uren geleden, Ambreville zei:

Wasterlain doet geregeld ongeveer dezelfde tekening. Die verkoopt hij zelf op beurzen aan 95 euro.

De "expert" schat de tekening op 450 euro 😒

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 minuten geleden, Lefranc zei:

De "expert" schat de tekening op 450 euro 😒

Ik heb er zo drie. Ik ben dus rijker dan ik dacht :)

Als die expert de voorraad zou zien die Wasterlain in Temploux en Veldhoven bij had, dan zou die wel vlug anders piepen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 hours ago, Lecram said:

Dit weekend met Jim gesproken, ik heb ook een origineel (meegebracht door een vriend bij een festival, direct van Jim) en in de nieuwe beursuitgave staat bijna een zelfde tekening. Dit weekend in Brussel zag ik weer nagenoeg dezelfde tekening in het mapje originelen bij Jim......hij zegt dat hij heel vaak meerdere tekeningen maakt van een bepaalde compositie.......deze twee hierboven zijn ook niet geheel identiek, ze lijken sprekend, maar bijna alle lijnen staan net iets anders, dus niet overgetrokken. 

Ik zeg dus niet welke echt is of welke niet, maar JIM maakt heel veel van deze tekeningen en heel veel dezelfde. Of hij legt ze zelf op de lichtbak......haha

Hij vertelde mij dat hij deze origineelkes nu eenmaal moet maken om financieel te kunnen overleven.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het nadeel van deze manier van geld verdienen is dat er veel werk in korte tijd op de markt is gekomen. Het was verstandiger geweest om en verschillende tekeningen te maken en deze wat geleidelijker of via 1 kanaal in de verkoop te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Hij vertelde mij dat hij deze origineelkes nu eenmaal moet maken om financieel te kunnen overleven.  

Als fan van strips vind ik dit afschuwelijk. Dat een medium dat je in elke supermarkt en tankstation kan vinden zijn sterren amper kan betalen. Ik weet niet hoe dat hier ligt, maar als je dat spreadsheet van Denis Bajram gebruikt, dan zie je dat het maken van een strip per jaar hoogstens een minimum loontje oplevert. Eigenlijk een echte schande terwijl elitaire kunstenaars en genootschappen redelijk goed gesubsidieerd worden.

Het zou goed zijn om innovatiesteun als vehikel te gebruiken voor strips en rechtstreeks projecten van tekenaars te subsidiëren . Eventueel in combo met een platform als Sandawe.

Langs de andere kant was ik vorige week heel blij om een tekening uit Jim zijn kaft te mogen halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 minutes ago, Ambreville said:

Als fan van strips vind ik dit afschuwelijk. Dat een medium dat je in elke supermarkt en tankstation kan vinden zijn sterren amper kan betalen. Ik weet niet hoe dat hier ligt, maar als je dat spreadsheet van Denis Bajram gebruikt, dan zie je dat het maken van een strip per jaar hoogstens een minimum loontje oplevert. Eigenlijk een echte schande terwijl elitaire kunstenaars en genootschappen redelijk goed gesubsidieerd worden.

Het zou goed zijn om innovatiesteun als vehikel te gebruiken voor strips en rechtstreeks projecten van tekenaars te subsidiëren . Eventueel in combo met een platform als Sandawe.

Langs de andere kant was ik vorige week heel blij om een tekening uit Jim zijn kaft te mogen halen.

Persoonlijk verschoot ik hier wat van want ik dacht dat zijn Une nuit à Rome en nevenreeksen als zoete broodjes verkopen Niet dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, shakeitupguy zei:

Persoonlijk verschoot ik hier wat van want ik dacht dat zijn Une nuit à Rome en nevenreeksen als zoete broodjes verkopen Niet dus.

Verbaast me niet echt. Als ze echt veel verkochten, zouden ze wel door een grote uitgever en niet door Saga verkocht worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Tweetie zei:

Verbaast me niet echt. Als ze echt veel verkochten, zouden ze wel door een grote uitgever en niet door Saga verkocht worden. 

Wat een onzin.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen