Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

2 hours ago, shakeitupguy said:

Wat gebeurt er als een gewonnen object niet verzonden wordt door de verkoper?

Ik heb het vlaggen vrees ik voor de eerste keer bij Catawiki. Na meer dan een maand is de status nog niet op verzonden gezet. Geen reactie van de verkoper en Catawiki.

 

Triestige service. Geld kwijt wellicht.

2 keer meegemaakt. Altijd volledige bedrag teruggehad van CW.

 

Lag de verkoopprijs misschien onder de verwachtingen?

Link naar reactie
9 uren geleden, shakeitupguy zei:

Hoe gaat terug betaling te werk?

Catawiki reageert niet op mijn bericht.

 

Dat de verkoper niet tevreden is met de verkoopprijs is wellicht de reden.

Een beller is sneller ;)

 

Ik zou gewoon even bellen met je vragen. Dan kom je sneller verder dan wachten op een reactie die misschien volgende maand eens komt.

Link naar reactie

Ik heb vandaag mijn eerste verkoop gedaan via Catawiki. De veiling is afgelopen. Ik heb mijn pakket al klaargemaakt. Ik krijg echter wel geen melding of mail van catawiki. Ik heb gelezen dat de koper nu het geld moet storten naar catawiki. Nemen ze dan met mij contact op nadat het gestort is of neemt de koper contact met mij op. Ivm het adres, want ook daar heb ik geen idee van naar welk land het moet verzonden worden. Dan verstuur ik het pakket. Ik ga het aangetekend versturen en als de koper het pakket heeft ontvangen moet hij het aan catawiki melden en dan storten zij het geld aan mij. Feedback invullen daarna en klaar. Klopt dit of ben ik ergens fout 🤔 

Link naar reactie

Je krijgt straks een mail dat je kavel verkocht is. Als de koper betaald heeft krijg je weer een mail. De gegevens van de koper staan dan bij je verkochte kavel onder jouw account. Daar geef je dan ook door dat je het kavel verzonden hebt, incl track and trace code. Deze code gebruikt Catawiki om te zien dat het pakket bezorgd is. Dan gaan ze vervolgens over tot uitbetalen.

Link naar reactie
10 uren geleden, JPAR zei:

Je krijgt straks een mail dat je kavel verkocht is. Als de koper betaald heeft krijg je weer een mail. De gegevens van de koper staan dan bij je verkochte kavel onder jouw account. Daar geef je dan ook door dat je het kavel verzonden hebt, incl track and trace code. Deze code gebruikt Catawiki om te zien dat het pakket bezorgd is. Dan gaan ze vervolgens over tot uitbetalen.

Hartelijk bedankt voor de info 👍

Link naar reactie
Op 2/3/2022 om 22:38, shakeitupguy zei:

Hoe gaat terug betaling te werk?

Catawiki reageert niet op mijn bericht.

 

Dat de verkoper niet tevreden is met de verkoopprijs is wellicht de reden.

Heb ondertussen bericht gekregen van Catawiki dat ze verkoper zonder succes hebben kunnen contacteren en dat ze de verkoop dus zullen annuleren en me het geld terug gaan overschrijven binnnen de 10 dagen.

 

Link naar reactie

Heb ik ook een keer meegemaakt, dacht ook mazzel te hebben en iets goedkoop op de kop getikt te hebben.

Geen erspond van de verkopere en inderdaad na een mail gestuurd te hebben hetzelfde antwoord dat men ook gen contact kon krijgen en het geld teruggestort zou worden, hetgeen ook netjes is gebeurd.

Heb toen nog in een mail gezet of deze verkoper dan ook op een "zwarte "lijst komt of geblokkeerd wordt, maar daar heb ik nooit antwoord op gehad.

Link naar reactie
  • 1 month later...
8 uren geleden, Firmin Van De Kasseien zei:

De expert zat er met zijn schatting nogal veel naast : 3.000 EURO tot 4.000 EURO geschat en vandaag verkocht voor 9.950 EURO

 

image.thumb.png.b47fc2a5fe94a7c5a85fd668186b88de.png

Niet zo vreemd hoor. Verkoop en schatting kunnen nu eenmaal ver uit elkaar liggen..

Het is wat de gek er voor geeft en je hebt er maar eentje nodig.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 1 month later...

 

 

Op 2/5/2022 om 07:38, Rik zei:

Niet zo vreemd hoor. Verkoop en schatting kunnen nu eenmaal ver uit elkaar liggen..

 

 

Kijk hoe die 2 personen in ruim 20 minuten bijna 3000 euro er bij geklatst hebben.

 

Bieder 6783 01-05-2022 19:37:01 € 7.200

Bieder 3733 01-05-2022 19:38:24 € 7.700

Bieder 6783 01-05-2022 19:38:24 € 8.200

Bieder 3733 01-05-2022 19:40:04 € 8.700

Bieder 6783 01-05-2022 19:40:04 € 9.200

Bieder 3733 01-05-2022 20:00:43 € 9.950

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
20 minuten geleden, Firmin Van De Kasseien zei:

Een schitterende opdrachttekening door Eugeen Goossens maar het is eigenlijk een gedrukte tekening! 

 

image.thumb.png.455f75c381746808a93199767c8bff6f.png

Waarom denk je dat? Dit zijn toch gewoon de luxe uitgaves ism het vlaams stripcentrum. Daar staan standaard toch geen tekeningen in. Ik heb in mijn deel 9 en 10 door Eugeen zelf een tekening laten zetten. Daar stond geen gedrukte tekening in.

 

Of zie ik iets over het hoofd?

Link naar reactie
2 uren geleden, Ron P zei:

Waarom denk je dat? Dit zijn toch gewoon de luxe uitgaves ism het vlaams stripcentrum. Daar staan standaard toch geen tekeningen in. Ik heb in mijn deel 9 en 10 door Eugeen zelf een tekening laten zetten. Daar stond geen gedrukte tekening in.

 

Of zie ik iets over het hoofd?

 

Dan is het inderdaad toch een echte tekening, in andere luxe uitgaves(o.a. De Rode Ridder) staat een gedrukte tekening en meestal vermeld men op de veiling op Catawiki dat dit echte tekeningen zijn.

Mijn excuses hiervoor, ik had het niet dubbelgecheckt! 

Link naar reactie
9 minutes ago, Firmin Van De Kasseien said:

 

Dan is het inderdaad toch een echte tekening, in andere luxe uitgaves(o.a. De Rode Ridder) staat een gedrukte tekening en meestal vermeld men op de veiling op Catawiki dat dit echte tekeningen zijn.

Mijn excuses hiervoor, ik had het niet dubbelgecheckt! 

geprinte tekeningen zouden ook geen blauw potlood gebruikt hebben, tenzij je in een echte Tirage de Tête zit.

Los daarvan, het zijn mooie van Eugeen, zeker een meerwaarde waard. Hij is overigens nog altijd vlot te bereiken voor dergelijk werk.

 

 

 

Link naar reactie
13 uren geleden, Firmin Van De Kasseien zei:

Ook bij Catawiki slaat de NFT gekte toe.

De koper krijgt een afdruk van het kunstwerk en een NFT maar niet het origineel.

Ondertussen is er voor dit strookje van Jeroom al 6.650 EUR geboden(schatting van de expert : 1.000 EUR tot 1.500 EUR).

Bieden kan tot zondagavond.

 

image.thumb.png.7f5313e809b441b1436c1d5bb0893bfa.png


Staat al boven de 10.000 ondertussen

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
48 minuten geleden, Gilles zei:

Ik vraag me af of het niet goedkoper is om zelf Jeroom te contacteren voor een aankoop.

 

Ja, als je met 10000 euro afkomt, zal Jeroom toch al wel de moeite doen om iets voor je te maken.

 

Al veronderstel ik dat het met NFTs om iets totaal anders gaat dan werk van een artiest aanschaffen, eerder een soort van bizarre cryptobelegging die op hype voortdrijft tot de bubbel barst.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Bron : www.retailtrends.nl

 

Veilingwebsite Catawiki lijdt weer verlies

 

Catawiki is na het eerste winstgevende jaar weer in de rode cijfers beland. De Nederlandse veilingwebsite leed in 2021 een verlies van 2,2 miljoen euro. In 2020 bedroeg de winst 4,5 miljoen.

Het in Amsterdam gevestigde bedrijf schroefde de investeringen flink op. Er werd vooral veel geld gestoken in de groeimarkten Spanje en Duitsland. Bij de oosterburen zou er door marketinginspanningen en technologische verbeteringen een groei van dertig procent zijn geboekt.

Het brutobedrijfsresultaat van Catawiki was vorig jaar wel positief. De waarde van de transacties die via het platform werden gedaan groeide met zeventien procent naar bijna 490 miljoen euro. De veilingwebsite breidde het personeelbestand uit van 594 naar 750 medewerkers. Nederland, Italië en Frankrijk zijn Catawiki's grootste markten.

Dat er flink kon worden geïnvesteerd dankt het bedrijf aan een investeringsronde waarbij eind 2020 150 miljoen euro werd opgehaald. Catawiki breidde het aanbod dit voorjaar uit met nieuwe, handgemaakte producten. Om ervoor te zorgen dat klanten vaker naar de site terugkeren, wordt volgens general manager Cyrille Coiffet meer ingezet op personalisatie. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...