Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

36 minuten geleden, Rene zei:

 

18 Boeken wegen meer dan 10 kilo (?), en gaan waarschijnlijk ook weg voor meer dan 100 euro (moet je van te voren inschatten). 

Bij PostNl kost het versturen van 10-20 kilo, verzekerd boven de 100 (tot 500) euro, track&trace (verplicht bij Cata) - 38 euro.

32 Euro is dus eigenlijk te goedkoop. Mochten het 18 sc's zijn, onder de 10 kilo, zit je nog steeds op 29 euro - 32 is dan slechts een beetje extra, zeg maar voor verpakking & werk. Niet echt extreem.

 

Het zijn 18 softcovers van 48 p's.

Ik heb daar trouwens ook andere verzendkosten zien staan, dus van andere verkopers, en die waren veel lager.

Link naar reactie
12 uren geleden, Peter Motte zei:

Momenteel volg ik de veiling van een volledige stapel Luc Orients op Catawiki. De 18 albums staan momenteel op 45 euro.

So far, so good.

Maar toen zag ik dat de verkoper 32 euro verzendingskosten rekent.

Toegegeven, vanuit Nederland, maar het blijft erg veel.

Wat ze eigenlijk hebben gedaan, is zorgen dat ze minstens 32 euro krijgen.

Dan hadden ze beter een minimumbod ingesteld.

 

Van die Luc Orients zijn er genoeg gemaakt toen der tijd hoor ! ik kom ze vaak genoeg op marktplaats tegen.

Die verzendkosten naar Belgie zijn natuurlijk in vergelijking met een gemiddeld pakket versturen in Nederland

schrikbarend hoog, hoera leve de Europese beschermingsconstructies

 

Link naar reactie
1 uur terug, Rene zei:

 

18 Boeken wegen meer dan 10 kilo (?), en gaan waarschijnlijk ook weg voor meer dan 100 euro (moet je van te voren inschatten). 

Bij PostNl kost het versturen van 10-20 kilo, verzekerd boven de 100 (tot 500) euro, track&trace (verplicht bij Cata) - 38 euro.

32 Euro is dus eigenlijk te goedkoop. Mochten het 18 sc's zijn, onder de 10 kilo, zit je nog steeds op 29 euro - 32 is dan slechts een beetje extra, zeg maar voor verpakking & werk. Niet echt extreem.

 

Ik heb het eens gewogen: het pak weegt minder dan 5 kg, verpakking inbegrepen.

Met PostNL kan het dan naar België mét Track & Trace voor... 12 euro!

Ze rekenen dus 20 euro extra, en dat is precies wat ik had verwacht.

Link naar reactie
43 minuten geleden, bouncer zei:

Van die Luc Orients zijn er genoeg gemaakt toen der tijd hoor ! ik kom ze vaak genoeg op marktplaats tegen.

Die verzendkosten naar Belgie zijn natuurlijk in vergelijking met een gemiddeld pakket versturen in Nederland

schrikbarend hoog, hoera leve de Europese beschermingsconstructies

 

 

Die 32 euro is écht niet wat je als NL'er moet betalen om zoiets naar B te sturen.

Link naar reactie

Er is nog iets: het resultaat is misleidend wat de waarde van die LO's betreft. Als je het opzoekt, kun je via Google bij dat pakket op Catawiki terechtkomen en daar zien dat er 45 euro voor is betaald. Maar als een Belg het heeft gekocht (kan natuurlijk ook een NL'er zijn), dan heeft hij 45 + 9% veilingkosten + 32 = 81,05 euro betaald.

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

 

Ik heb het eens gewogen: het pak weegt minder dan 5 kg, verpakking inbegrepen.

Met PostNL kan het dan naar België mét Track & Trace voor... 12 euro!

Ze rekenen dus 20 euro extra, en dat is precies wat ik had verwacht.

 

Tot 2 kg kost ongeveer 12 Euro. Tot 5 kg wordt dat € 18,50. Staat wat knullig op de PostNL site. 

 

Met DPD is het denk ik rond de 14 Euro...

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
2 hours ago, Peter Motte said:

 

Ik heb het eens gewogen: het pak weegt minder dan 5 kg, verpakking inbegrepen.

Met PostNL kan het dan naar België mét Track & Trace voor... 12 euro!

Ze rekenen dus 20 euro extra, en dat is precies wat ik had verwacht.

Klopt niet, 12 euro is tot 2 kilo.

tot 5 kilo is 18,50, NL naar BE. Daar komt dan 5 euro verzekering bij (100 tot 500 euro verzekerd).

23,50; zeg 1,50 erbij voor verpakking dan is 25 euro redelijk.

32 is dan inderdaad teveel.

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

 

Ik heb het eens gewogen: het pak weegt minder dan 5 kg, verpakking inbegrepen.

Met PostNL kan het dan naar België mét Track & Trace voor... 12 euro!

Ze rekenen dus 20 euro extra, en dat is precies wat ik had verwacht.

 

Hoe doe je dat? Een pakje wegen dat niet naar jou gestuurd is geweest?

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Als dit gewoon uit een privé-verkoop komt (waar dus geen BTW en dergelijke van worden afgedragen), dan vind ik bij € 18,50 aan portokosten, een totaal van € 20 wel meer dan voldoende. Je stopt die boeken in een lege doos die nog in de schuur ligt, wat oude kranten eromheen. Klaar. Alles daarboven is verkapte verkoopprijs. Als het van een winkel komt kan ik me voorstellen dat ze nog iets aan handling/tijd rekenen.

 

Maar als je die portokosten vooraf ziet dan bied je toch gewoon niet...

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
8 minutes ago, eriktex said:

Als dit gewoon uit een privé-verkoop komt (waar dus geen BTW en dergelijke van worden afgedragen), dan vind ik bij € 18,50 aan portokosten, een totaal van € 20 wel meer dan voldoende. Je stopt die boeken in een lege doos die nog in de schuur ligt, wat oude kranten eromheen. Klaar. Alles daarboven is verkapte verkoopprijs. Als het van een winkel komt kan ik me voorstellen dat ze nog iets aan handling/tijd rekenen.

 

Maar als je die portokosten vooraf ziet dan bied je toch gewoon niet...

 

Ik vind het normaal dat verzekering wordt doorberekend - als verkoper krijg je niets als het niet (of beschadigd) aankomt. 

Je hebt bij Catawiki niet de mogelijkheid dat de koper de verantwoording overneemt - en 5 euro kan besparen voor eigen risico.

Link naar reactie
18 minuten geleden, Mzee zei:

 

Hoe doe je dat? Een pakje wegen dat niet naar jou gestuurd is geweest?

 

 

Gewoon mijn eigen strips gewogen. Ik kwam op 3,3 kg voor 18 Rik Ringers'en van het einde van de oude reeks. Die zouden nog iets zwaarder kunnen zijn dan die LO's.

Link naar reactie
11 minuten geleden, eriktex zei:

Je stopt die boeken in een lege doos die nog in de schuur ligt, wat oude kranten eromheen.

 

Ik gebruik bubbelplastic. Bewaard van wat me werd opgestuurd.

 

11 minuten geleden, eriktex zei:

Maar als je die portokosten vooraf ziet dan bied je toch gewoon niet...

 

Het is ook mogelijk dat je minder biedt dan je van plan was.

Link naar reactie
22 uren geleden, Peter Motte zei:

Momenteel volg ik de veiling van een volledige stapel Luc Orients op Catawiki. De 18 albums staan momenteel op 45 euro.

So far, so good.

Maar toen zag ik dat de verkoper 32 euro verzendingskosten rekent.

Toegegeven, vanuit Nederland, maar het blijft erg veel.

Wat ze eigenlijk hebben gedaan, is zorgen dat ze minstens 32 euro krijgen.

Dan hadden ze beter een minimumbod ingesteld.

 

https://www.bobbedoes.nl/item/detail/5ea7b755-bdf0-47a2-9249-6ccb6620a2ff

 

Herkansing Peter met 15 Euro verzendkosten.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nog iemand slechte ervaringen met Antique Fine Collections/Catalogue Scriptura via Catawiki. Ik had bij deze verkoper een tekening van Dany gekocht. Bij de beschrijving stond 'gesigneerd'. Niks gesigneerd dus, nergens een handtekening te bespeuren en de tekening is uit een strip gescheurd. Aan de achterzijde is het schutblad te zien. Blijkbaar verkoopt die wel meer niet gesigneerde originelen waarbij hij beweert dat er een handtekening aanwezig is. Ik heb de veiling originele tekeningen van deze week eens bekeken en mij lijkt het dat er weer eentje tussenstaat, van Hermann deze keer. Ik zie bij deze tekening ook nergens een handtekening ook al beweert hij dat het gesigneerd is. Ik kan mij vergissen maar een gewaarschuwd mens is er twee waard.

Link naar reactie
4 uren geleden, muske zei:

Nog iemand slechte ervaringen met Antique Fine Collections/Catalogue Scriptura via catawiki. Ik had bij deze verkoper een tekening van Dany gekocht. Bij de beschrijving stond 'gesigneerd'. Niks gesigneerd dus, nergens een handtekening te bespeuren en de tekening was uit een strip gescheurd. Aan de achterzijde was het schutblad te zien. Blijkbaar verkoopt die wel meer niet gesigneerde originelen waarbij hij beweert dat een handtekening aanwezig is. Ik heb de veiling originele tekeningen van deze week eens bekeken en mij lijkt het dat er weer eentje tussenstaat, van Hermann deze keer. Ik zie bij deze tekening ook nergens een handtekening ook al beweert hij dat het gesigneerd is. Ik kan mij vergissen maar een gewaarschuwd mens is er twee waard.

Zag je dat op de foto's niet dat het niet  gesigneerd was?

Link naar reactie
5 minutes ago, muske said:

Hij mag niet zeggen dat het gesigneerd is hé als dat niet zo is. Je moet het niet omdraaien en zeggen dat ik het maar had moeten zien. Hij gaat in de fout.

 

Hij is waarschijnlijk wel fout. Ik heb ook nog nooit geweten dat Dany een tekening niet gesigneerd zou hebben.

Maar je moet altijd goed controlleren op Catawiki wat je ziet. De veilingmeesters daar zijn puur crap.

 

 

 

Link naar reactie
2 minutes ago, muske said:

https://www.catawiki.com/nl/l/69348685-hermann-dessin-original-couleur-jeremiah

Dit is die Hermann die nu op Catawiki staat.

Hij beweert 'gesigneerd' maar geen handtekening te bespeuren.

In zijn beoordelingen staat  ook een opmerking van iemand die hetzelfde voorhad.

Dus hij is niet aan zijn proefstuk!

Identiek. Hermann tekent altijd. Die is te trots op zijn werk om dat niet te doen.

Ik zou die tekening eens goed nakijken. Eventueel onder een blacklight als je dat hebt.

 

 

 

Link naar reactie
2 minuten geleden, Ambreville zei:

Identiek. Hermann tekent altijd. Die is te trots op zijn werk om dat niet te doen.

Ik zou die tekening eens goed nakijken. Eventueel onder een blacklight als je dat hebt.

Maar ik zie bij die Hermann die nu op catawiki staat geen handtekening hoor!!!

En je kan dat volledig uitvergroten

 

Dit is de tekening die ik kocht

https://www.catawiki.com/nl/l/68895065-dany-dessin-original-couleur-olivier-rameau-et-colombe

Link naar reactie
3 minutes ago, muske said:

Maar ik zie bij die Hermann die nu op catawiki staat geen handtekening hoor!!!

En je kan dat volledig uitvergroten

 

Dit is de tekening die ik kocht

https://www.catawiki.com/nl/l/68895065-dany-dessin-original-couleur-olivier-rameau-et-colombe

Dat is zo'n 80-100 euro dédi van Dany. Maar die signeert die altijd. Die staat ook in boek. ZIjn commissiekes beginnen rond 300, maar daar doet die al veel meer werk voor dan dit.

 

 

 

Link naar reactie
Zojuist, Ambreville zei:

Dat is zo'n 80-100 euro dédi van Dany. Maar die signeert die altijd. Die staat ook in boek. ZIjn commissiekes beginnen rond 300, maar daar doet die al veel meer werk voor dan dit.

Ik ben er vet mee. Is uit een boek gescheurd en geen handtekening, dus puur oplichterij

Link naar reactie
Op 14/4/2023 om 21:40, muske zei:

Maar die is gelukkig gesigneerd.

Heb klacht neergelegd bij Catawiki

Dit is de achterkant

Gelukkig heb ik nog een andere tekening van Dany, een heel mooie!

Ik koop niet meer bij Catawiki, altijd miserie.

Enkel nog bij de tekenaars als ze een map bijhebben

 

 

P1100106.JPG

Link naar reactie
5 uren geleden, muske zei:

Nog iemand slechte ervaringen met Antique Fine Collections/Catalogue Scriptura via catawiki.


Ik heb een keer een tekening gekocht via deze verkoper en dat verliep prima. Wat mij wel opvalt bij deze verkoper is dat er regelmatig fouten in de omschrijving staan, soms zelfs de naam van de tekenaar. Ik vermoed dat dit wordt veroorzaakt door het kopiëren van kavels, waarna vergeten wordt om sommige eigenschappen aan te passen.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
45 minuten geleden, muske zei:

https://www.catawiki.com/nl/l/69348685-hermann-dessin-original-couleur-jeremiah

Dit is die Hermann die nu op Catawiki staat.

Hij beweert 'gesigneerd' maar geen handtekening te bespeuren.

 

 

Het lijkt meer een goede imitatie dan een origineel.

Link naar reactie
21 minuten geleden, Peter Motte zei:

Erg vervelend dat je alleen maar de beoordelingen van de laatste 12 maanden kunt zien.

Hij zou al 2841 beoordelingen hebben, dat is erg veel. Misschien is gewoon af en toe slordig?

Een reden te meer dat hij eens op de vingers getikt wordt. Of je nu 1 of 3000 items verkoopt, je doet dit steeds correct naar de koper toe

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...