Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

46 minuten geleden, dutch lines zei:


Ik heb een keer een tekening gekocht via deze verkoper en dat verliep prima. Wat mij wel opvalt bij deze verkoper is dat er regelmatig fouten in de omschrijving staan, soms zelfs de naam van de tekenaar. Ik vermoed dat dit wordt veroorzaakt door het kopiëren van kavels, waarna vergeten wordt om sommige eigenschappen aan te passen.

Dit is zeer respectloos naar potentiële kopers toe!

Link naar reactie
11 uren geleden, muske zei:

Hij mag niet zeggen dat het gesigneerd is hé als dat niet zo is. Je moet het niet omdraaien en zeggen dat ik het maar had moeten zien. Hij gaat in de fout.

 

Uiteraard mag hij niet zeggen dat het gesigneerd is als het niet zo is maar men ziet duidelijk op die tekening in 11 foto's dat er geen handtekening staat. Waar verwachtte je dan de handtekening?

 

Persoonlijk denk ik dat die gewoon door copy paste komt en het erna vergeten is aan te passen bij Extra's.

 

En die handtekening had er zeker gestaan maar dan op het blad ernaast en wellicht ook op naam want ik zie Dany geen tekening maken zonder zijn handtekening er bij te zetten. Idem Hermann trouwens. 

 

Uit een boek gescheurd is natuurlijk heel jammer. 

 

9 uren geleden, muske zei:

Een reden te meer dat hij eens op de vingers getikt wordt. Of je nu 1 of 3000 items verkoopt, je doet dit steeds correct naar de koper toe

 

Je kan Hermann contacteren en ook Dany hierover. Misschien dat die verkoper er af en toe langs gaat voor tekeningen.

En contacteer Dany dan ook zelf voor een tekening. Kan je dan vragen wat je wilt. En als hem eens ziet kan je jouw tekening dan laten signeren door hem.

 

Je kan Catawiki ook contacteren maar ik weet niet of die adequaat reageren.

 

Link naar reactie
Op 30/3/2023 om 11:53, Peter Motte zei:

Ik kan niet inloggen op catawiki.

Heeft nog iemand dat probleem?

 

Deze morgen ervaar ik hetzelfde probleem.

 

Gisteren kunnen inloggen zonder probleem, vandaag is het een ander paar mouwen. Bizar.

 

Edit: Ik heb een account op Catawiki sinds 2013 en het is de eerste maal dat dit gebeurt. Misschien om te vieren dat ik daar tien jaar een account heb? Dankjewel Catawiki lol

Link naar reactie
2 uren geleden, shakeitupguy zei:

Persoonlijk denk ik dat die gewoon door copy paste komt en het erna vergeten is aan te passen bij Extra's.

 

Daar twijfel ik aan. Hoe kun je de gegevens voor zulke tekeningen copypasten? Ik denk dat hij gewoon een hele reeks na elkaar heeft ingevoegd en sommige over het hoofd heeft gezien.

Maar dat je het "toch op de foto's" kunt zien, vind ik geen argument om hem te verontschuldigen.

Hij is blijkbaar in 1% van de gevallen slordig geweest, wat al bij al niet veel is, maar wat zich wel heeft voorgedaan. De koper heeft volgens mij het recht de verkoop te annuleren, of een korting te krijgen.

Link naar reactie
2 uren geleden, Dog Mengo zei:

 

Deze morgen ervaar ik hetzelfde probleem.

 

Gisteren kunnen inloggen zonder probleem, vandaag is het een ander paar mouwen. Bizar.

 

Zou het te maken kunnen hebben met aanpassingen aan Catawiki? En dat ze dat account per account doen?

Link naar reactie
8 uren geleden, Dog Mengo zei:

 

Deze morgen ervaar ik hetzelfde probleem.

 

Gisteren kunnen inloggen zonder probleem, vandaag is het een ander paar mouwen. Bizar.

 

Edit: Ik heb een account op Catawiki sinds 2013 en het is de eerste maal dat dit gebeurt. Misschien om te vieren dat ik daar tien jaar een account heb? Dankjewel Catawiki lol

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan de hele dag al niet inloggen.
Maar andere kunnen wel inloggen want ik zie dat er gewoon geboden wordt op catawiki.

Link naar reactie

@muske Ik was nu nieuwschierig, en vandaag waarschijnlijk aan de bron van die verkoper zijn tekeningen, dus ik het het eens gevraagd. Die kerel, Bernard Lacompt of zoiets, koopt gesigneerde boeken op die voor de expo's van Bruno Graff gemaakt zijn, aan het einde van de expo. Daarna snijdt hij die strips uit, en verkoopt ze als originelen op papier.  Als ik naar de stock van vandaag keek, gaat hij de komende maanden veel Barbucci aanbieden. De tekening komt wel van Dany, via Bruno Graff naar die Bernard, die ze uitgeknipt heeft. Handtekening zal waarschijnlijk vergeten zijn omdat dit een korte massaproduktie was. Normaal zijn ze gesigneerd.

 

 

 

Link naar reactie
Op 14/4/2023 om 21:18, muske zei:

https://www.catawiki.com/nl/l/69348685-hermann-dessin-original-couleur-jeremiah

Dit is die Hermann die nu op Catawiki staat.

Hij beweert 'gesigneerd' maar geen handtekening te bespeuren.

In zijn beoordelingen staat  ook een opmerking van iemand die hetzelfde voorhad.

Dus hij is niet aan zijn proefstuk!

 

De tekening is authentiek, ik kreeg dat zojuist (via Yves H) per mail bevestigd.

Een grote zeldzaamheid, zo'n ongesigneerde Hermann 😉

Link naar reactie
On 4/15/2023 at 7:55 PM, Ambreville said:

@muske Ik was nu nieuwschierig, en vandaag waarschijnlijk aan de bron van die verkoper zijn tekeningen, dus ik het het eens gevraagd. Die kerel, Bernard Lacompt of zoiets, koopt gesigneerde boeken op die voor de expo's van Bruno Graff gemaakt zijn, aan het einde van de expo. Daarna snijdt hij die strips uit, en verkoopt ze als originelen op papier.  Als ik naar de stock van vandaag keek, gaat hij de komende maanden veel Barbucci aanbieden. De tekening komt wel van Dany, via Bruno Graff naar die Bernard, die ze uitgeknipt heeft. Handtekening zal waarschijnlijk vergeten zijn omdat dit een korte massaproduktie was. Normaal zijn ze gesigneerd.

De kerel heet Bernard Soetens

https://www.actuabd.com/Bernard-Soetens-Belgian-Fine-Comic-Strip-Gallery-Ce-qui-m-epate-chez-Herge-c

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
Op 15/4/2023 om 11:43, Peter Motte zei:

 

Zou het te maken kunnen hebben met aanpassingen aan Catawiki? En dat ze dat account per account doen?

 

Je had het waarschijnlijk bij het rechte eind want sinds deze morgen kan ik opnieuw inloggen. Ik ben blij, mijn vrouw daarentegen vindt het minder leuk lol

Link naar reactie
Op 15/4/2023 om 19:55, Ambreville zei:

@muske Ik was nu nieuwschierig, en vandaag waarschijnlijk aan de bron van die verkoper zijn tekeningen, dus ik het het eens gevraagd. Die kerel, Bernard Lacompt of zoiets, koopt gesigneerde boeken op die voor de expo's van Bruno Graff gemaakt zijn, aan het einde van de expo. Daarna snijdt hij die strips uit, en verkoopt ze als originelen op papier.  Als ik naar de stock van vandaag keek, gaat hij de komende maanden veel Barbucci aanbieden. De tekening komt wel van Dany, via Bruno Graff naar die Bernard, die ze uitgeknipt heeft. Handtekening zal waarschijnlijk vergeten zijn omdat dit een korte massaproduktie was. Normaal zijn ze gesigneerd.

Bedankt voor de duidelijke informatie!

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op 14/4/2023 om 16:09, muske zei:

Nog iemand slechte ervaringen met Antique Fine Collections/Catalogue Scriptura via Catawiki. Ik had bij deze verkoper een tekening van Dany gekocht. Bij de beschrijving stond 'gesigneerd'. Niks gesigneerd dus, nergens een handtekening te bespeuren en de tekening is uit een strip gescheurd. Aan de achterzijde is het schutblad te zien. Blijkbaar verkoopt die wel meer niet gesigneerde originelen waarbij hij beweert dat er een handtekening aanwezig is. Ik heb de veiling originele tekeningen van deze week eens bekeken en mij lijkt het dat er weer eentje tussenstaat, van Hermann deze keer. Ik zie bij deze tekening ook nergens een handtekening ook al beweert hij dat het gesigneerd is. Ik kan mij vergissen maar een gewaarschuwd mens is er twee waard.

Update:

Ik ben door Catawiki in mijn gelijk gesteld. De verkoop is geannuleerd en ze hebben mij het geld terug overgeschreven.

Ook was ik aangenaam verrast door de vriendelijke na-service van Catawiki. Als het goed is, mag het ook al eens gezegd worden.

Link naar reactie
Op 11/5/2023 om 08:36, muske zei:

Update:

Ik ben door Catawiki in mijn gelijk gesteld. De verkoop is geannuleerd en ze hebben mij het geld terug overgeschreven.

Ook was ik aangenaam verrast door de vriendelijke na-service van Catawiki. Als het goed is, mag het ook al eens gezegd worden.

Goed nieuws. Heb je dan de strip terug moeten sturen naar de verkoper?

Link naar reactie

Hieronder kan je de mail lezen hoe het normaal zou moeten verlopen.

Vermits de verkoper echter op NIETS reageerde en ik dus ook niet in de mogelijkheid was om de tekening op zijn kosten terug te sturen, heeft Catawiki beslist mij het totale bedrag terug te betalen met behoud van de tekening.   ( Inclusief de verzendingskosten die ik betaald had om het pakket naar mij te versturen. )

 

Beste meneer/mevrouw,

We nemen weer contact met u op over uw aankoop van het kavel https://www.catawiki.nl/l/68895065. Het verzoek tot annulering van dit kavel is goedgekeurd.

We vragen u de bestelling te retourneren aan de verkoper zodat we uw betaling kunnen terugstorten
We raden u ten zeerste aan geregistreerd en verzekerd te verzenden, aangezien u verantwoordelijk bent voor de aflevering van het kavel aan de verkoper in dezelfde staat als u dit heeft ontvangen.
Bescherm kwetsbare objecten tijdens transport en licht het transportbedrijf hierover in.

Deel de trackingcode met ons middels reactie op deze mail zodat we de verkoper kunnen informeren.

Omdat uw claim valide is, is de verkoper verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending. De verkoper dient een retourlabel te sturen of u direct te vergoeden voor de retourkosten. Stuur het kavel pas terug als u en de verkoper dit besproken hebben.

Neem contact op met de verkoper via:
https://www.catawiki.com/nl/fulfilment/buyer/orders
https://www.catawiki.nl/messages

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Bron : www.quotenet.nl

 

Veilingomzet Catawiki 'getroffen door oorlog'

Online veilinghuis Catawiki heeft een ’uitdagend’ jaar achter de rug, maar kijkt ondanks de slechts kleine omzetgroei die het wist te boeken, toch goed terug op 2022, stelt ceo Ravi Vora in een toelichting op de jaarcijfers. Catawiki boekte een omzetstijging van €1,1 miljoen tot €87,9 miljoen, bij een negatief aangepast bedrijfsresultaat van €8,9 miljoen. Volgens de site kochten klanten begin 2022 minder omdat door de oorlog het sentiment niet goed was. 'Wij zijn erg afhankelijk van het sentiment onder consumenten. Als er een oorlog uitbreekt, geven mensen minder makkelijk geld uit aan dit soort spullen,' aldus Vora die binnenkort uitgebreid zijn verhaal in Quote doet.

Link naar reactie
On 5/26/2023 at 7:21 AM, tuinmantvkijken said:

Geen voucher gezien genoeg ingediend, Ps Catawiki mag wel wat meer werk maken van wanbetalers zijn er iets teveel momenteel 😤😢😥

Ik heb vandaag contact opgenomen met CW. Ik deed gisteren een aankoop en wilde het kavel graag betalen met de voucher. Deze zou me zijn toegekend op 11 mei, en maar een maand geldig zijn geweest. 100% zeker dat ik deze nooit heb ontvangen. Ik kreeg een paar uur later "bij hoge uitzondering" toch een nieuwe voucher toegestuurd. Heb deze inmiddels kunnen gebruiken. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...