Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Natte aap

Catawiki Zaagdraad

Recommended Posts

Andere veilingen zijn extreem duur qua opgeld etc.

Catawiki makkelijk toegankelijk.

Ik heb nu iets gekocht op een catawiki veiling en betaald 8 dagen geleden.......er wordt echter niks verzonden, verkoper reageert ook niet.......nu wel benieuwd hoe dit opgelost wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 minuten geleden, Lecram zei:

Ik heb nu iets gekocht op een catawiki veiling en betaald 8 dagen geleden.......er wordt echter niks verzonden, verkoper reageert ook niet.......nu wel benieuwd hoe dit opgelost wordt.

Catawiki inschakelen. Ik heb ook al een keer zoiets voorgehad en Catawiki regelde alles voor mij. De verkoper kreeg zijn geld ook pas nadat ik liet weten dat de boeken waren aangekomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Lecram zei:

Ze vangen dat wel netjes op en blokkeren het geld. Langs de andere kant heb ik niet de indruk dat ze moeite doen om het af te raden bij de verkopers buiten wat mails. Ik heb het dit jaar al twee keer voorgehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat gebeurt er als de verkoper niets laat weten? Krijg je dan al je geld terug? Inclusief de veilingscommisie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 minuten geleden, Simon zei:

Wat gebeurt er als de verkoper niets laat weten? Krijg je dan al je geld terug? Inclusief de veilingscommisie?

Snel melden in ider geval. Je krijgt alles terug, maar dat kan wel nog een week of drie extra duren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Lecram zei:

Wellicht een verkoper die vindt dat het kavel niet genoeg opbracht en het daarom niet voor de veilingprijs kwijt wil. 

Catawiki kan je hooguit je geld terugbezorgen, maar als de verkoper niet zelf wil, zul je een kavel niet krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb vorige week bij de veiling ook iets gekocht, 2 dagen later betaalt en nu is het binnen.

Ik heb (gelukkig) nog niet anders meegemaakt en anders was er communicatie met de verkoper.

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 minuten geleden, lukoste zei:

Die veiling van J-F Charles, zijn dat een beetje realistische schattingen van de experts?

Wat mij betreft niet maar we zullen zien he

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb te maken met een vervelende situatie in deze kerstperiode.

Op een veiling van Catawiki heb ik boeken gekocht ter waarde van bijna 1500 euro.

Bij ontvangst bleek de conditie niet overeen te komen met de beschrijving.

Ik heb de verkoper gemaild. Die stelde mij onmiddellijk een terugbetaling voor van 200 euro. Daar ging ik niet mee akkoord.

Ik heb Catawiki aangeschreven. Ze antwoordden dat ik tot een oplossing moest komen met de verkoper. Daarna zou ik worden terugbetaald. Intussen, zo schreef Catawiki, zou de betaling aan de verkoper worden uitgesteld.

Ik heb de verkoper dus opnieuw gemaild. Ik vertelde wat Catawiki had voorgesteld. De verkoper ging dan akkoord om de boeken terug te nemen. 

Ik mail nog dezelfde dag naar Catawiki om te melden dat de verkoper akkoord gaat om de boeken terug te nemen. Ik stuur dus de boeken terug naar de verkoper. Ik verwachtte dat Catawiki mij spoedig zou terugbetalen.

Enkele dagen later mailt de verkoper mij dat hij zijn boeken terug heeft ontvangen, maar dat hij intussen toch is uitbetaald van Catawiki.

Ik was hierdoor zeer verrast en heb onmiddellijk Catawiki gemaild. Tot 3x toe. Maar ik krijg geen antwoord meer van Catawiki.

De situatie is dus als volgt. De verkoper is uitbetaald. Hij heeft bovendien zijn boeken terug in bezit. En Catawiki beantwoordt al acht dagen mijn mails niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zie het probleem niet. Die verkoper lijkt een eerlijk mens te zijn.

Alleen hebben jullie niet hetzelfde idee over de staat van boeken.

Als die verkoper jou gemaild heeft dat hij het geld toch gekregen heeft kan hij het toch aan jou terugstorten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, linthout zei:

Ik zie het probleem niet. Die verkoper lijkt een eerlijk mens te zijn.

Alleen hebben jullie niet hetzelfde idee over de staat van boeken.

Als die verkoper jou gemaild heeft dat hij het geld toch gekregen heeft kan hij het toch aan jou terugstorten?

Ik vind dit wel een heel groot probleem, wie betaalt de commission kosten........

Moet er nu gebedeld worden of je je geld terugkrijgt.......

Hoe kunnen ze nu in vredesnaam uitbetalen?

Zelf ook niks meer van catawiki vernomen, zoals eerder gezegd heb ik een kavel gekocht en betaald en nooit iets ontvangen, het is ook niet verstuurd en catawiki beantwoordt mijn retourmail ook niet.........geen idee of zij wel de verkoper hebben uitbetaald?

De verkoper in mijn geval is ook nog eens iemand met nickname user.......

Dit betekent eigenlijk dat er geen enkele controle is uitgevoerd en elke boerenlul een catawiki account kan aanmaken en buiten de regels kan handelen.....en steeds nieuwe usernames aanmaken.

Net maar even catawiki gebeld, tegenwoordig schijnt iedereen user.....te heten, dus ik ben nog van de oude orde...haha

Maar koop zal wss worden geannuleerd...... 

Deel dit bericht

Link naar bericht

@linthout je ziet het probleem niet ??? De verkoper moet 15,13% afstaan !+ 9% commissie voor de koper ! Dat is het probleem ! 

catawiki klantenservice als er een probleem is onbereikbaar ! Geen antwoord op mails en ook yelefonisch onbetrikbaar

Deel dit bericht

Link naar bericht

Overleg tussen de drie partijen zou inderdaad nodig zijn.

Er zijn ook totaal onredelijke kopers.

Ik heb een keer een boek van Tom Poes verkocht. er stond een naam in geschreven en dat

werd ook getoond op foto.

De koper stuurde het boek terug met de melding dat hij het niet wou hebben omdat hij

de naam er niet afkreeg met een gom...

Onredelijke mensen heb je overal.

Niet dat dat hier het geval zou zijn hoor, dat weet ik totaal niet.

Toch begint er hier ene al over de maffia .

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als de koper heeft geannuleerd via koop afstand kost het de koper niets ,hoogstens het terug sturen van de boeken ,de verkoper kost het ook niets qa commissie .                                          Wat ik zelf erg irritant vind dat de gearchiveerde kavels niet meer kan inkijken qa biedingen patroon foto’s tekst alles 🤬 🤮🤮.en dat de manager die heb voor zulk soort dingen slecht bereikbaar is .  De optie afgehaald is ook op eens foetsie😢

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 minutes ago, tuinmantvkijken said:

Wat ik zelf erg irritant vind dat de gearchiveerde kavels niet meer kan inkijken qa biedingen patroon foto’s tekst alles 🤬 🤮🤮.😢

Kavels die afgelopen zijn kan je toch nog bekijken door gewoon helemaal naar beneden te scrollen of op 'Bekijk kavel' te klikken? Of bedoel je iets anders?

Deel dit bericht

Link naar bericht

nee als de veiling al is afgelopen bijv een maand of een jaar ik als verkoper heb natuurlijk een verkoop archief 

dat gebruik ik voor div doeleinden om de markt te volgen

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik had ooit eens een geschil met een verkoper en heb toen gebeld naar Catawiki. Daar heb ik wel snel feedback gekregen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen