Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Op 24/5/2023 om 13:19, lukoste zei:

Had er iemand deelgenomen aan die CW-actie waarbij je een voucher van €75 of meer kon krijgen indien je meer kavels indiende dan je vorige weekrecord? Ik alleszins wel. Hoe lang duurt het eer je die voucher krijgt?

Ik heb nu ook een mail hiervan ontvangen maaris wel een voucher van €50. En moet tegen zondag ingeleverd zijn.

 

Probleem is dat ik dit weekend op verlof ben voor een maand en in het buitenland. Kan ik bij het indienen dit melden en dat ze het pas veilen bij thuiskomst? 

Iemand dit al gedaan?

 

Link naar reactie
Op 21/7/2023 om 15:22, Firmin Van De Kasseien zei:

Nu op Catawiki : een originele plaat van Asterix, waarschijnlijk de duurste originele plaat ooit op Catawiki

 

image.thumb.png.41b5a19c40b5399fecc4192c4a738301.png

 

Die heeft een tijdje te koop gestaan op 2DG voor een onrealistische vraagprijs (ik dacht 244K, maar ik kan me vergissen). De schatting van de expert lijkt me nogal hoog. De plaat die in juni bij Maghen verkocht is voor 166K (incl kosten) is veel mooier dan deze. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
6 minutes ago, Waldorf said:

 

Die heeft een tijdje te koop gestaan op 2DG voor een onrealistische vraagprijs (ik dacht 244K, maar ik kan me vergissen). De schatting van de expert lijkt me nogal hoog. De plaat die in juni bij Maghen verkocht is voor 166K (incl kosten) is veel mooier dan deze. 

Raar dat je zoiets via Catawiki zou willen verkopen. Dat is toch de marginale hoek van de veilingshuizen. Geen fysieke expertise, geen expositie, geen catalogus, geen afhandeling van de verkoop. Allemaal dingen die je bij een echt veilingshuis hebt voor ongeveer dezelfde marge.

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, bouncer zei:

Vanochtend een mail van Catawiki, " Vandaag bieden om een bedrag van 2000, 1000 of 400 euro te winnen".

" Hoe meer biedingen, hoe hoger de kans dat je wint".

@sanderg@Ambreville jullie zijn juridisch onderlegd , hoe staat dit in verhouding tot " kansspelen"  en

mag dit eigenlijk wel ?

De voorwaarde is alleen te besteden als voucher bij Catawiki.

 

Bied maar niet op die originele plaat van Asterix, als de verkoper de minimumprijs verlaagt blijf je ermee zitten!

Link naar reactie
7 uren geleden, bouncer zei:

Vanochtend een mail van Catawiki, " Vandaag bieden om een bedrag van 2000, 1000 of 400 euro te winnen".

" Hoe meer biedingen, hoe hoger de kans dat je wint".

@sanderg@Ambreville jullie zijn juridisch onderlegd , hoe staat dit in verhouding tot " kansspelen"  en

mag dit eigenlijk wel ?

De voorwaarde is alleen te besteden als voucher bij Catawiki.

 

Ik ben niet juridisch onderlegd maar volgens mij moet je als bieder sowieso aangeven dat je meerderjarig bent en is het ook duidelijk vermeld dat je, als je het winnend bod uitbrengt, verplicht bent te betalen. Op het eerste zicht zie ik dus geen probleem. 

Link naar reactie
14 minuten geleden, Gilles zei:

 

Ik ben niet juridisch onderlegd maar volgens mij moet je als bieder sowieso aangeven dat je meerderjarig bent en is het ook duidelijk vermeld dat je, als je het winnend bod uitbrengt, verplicht bent te betalen. Op het eerste zicht zie ik dus geen probleem. 

 

Het zijn gewoon rare kunstgrepen, en je kunt je afvragen wat het nut is van dit soort acties.

Een veiling is een veiling, en een loterij is een loterij, heeft u eigenlijk ook de mail ontvangen ?

daarin staat namelijk datgene waar ik op doel.

Link naar reactie
1 minuut geleden, bouncer zei:

 

Een veiling is een veiling, en een loterij is een loterij, heeft u eigenlijk ook de mail ontvangen ?

daarin staat namelijk datgene waar ik op doel.

 

Nee, ik heb hem niet ontvangen. Zelden koop ik op Catawiki, misschien is dat de reden? Kun je hem hier kopiëren?

Link naar reactie

Je volgende bod kan zomaar € 2.000 opleveren

 

Bied vóór 23:59 CEST en maak kans op € 2.000, € 1.000 of € 400 om te besteden op Catawiki. Hoe meer biedingen, hoe groter de kans dat je wint.

 

Nu bieden

 

Zo doe je mee

Plaats vandaag vóór 23:59 CEST een bod op je favoriete objecten en maak kans op een van de drie vouchers ter waarde van € 400, € 1.000 of € 2.000.

Onthoud: elk bod dat je plaatst telt mee – hoe meer biedingen, hoe groter je kans om te winnen.

 

Nu bieden

 

Algemene voorwaarden zijn van toepassing.

 

 

Link naar reactie

Het is inderdaad vreemd. Volgens mij heeft Catawiki momenteel een imagoprobleem. Het is ook wat raar dat het selectief lijkt te zijn. Toevallig heb ik deze week ook een aankoop gedaan op cata, het was wel het eerste in meer dan een jaar tijd. Die mail heb ik dus niet ontvangen. 

Link naar reactie
21 uren geleden, bouncer zei:

Vanochtend een mail van Catawiki, " Vandaag bieden om een bedrag van 2000, 1000 of 400 euro te winnen".

" Hoe meer biedingen, hoe hoger de kans dat je wint".

@sanderg@Ambreville jullie zijn juridisch onderlegd , hoe staat dit in verhouding tot " kansspelen"  en

mag dit eigenlijk wel ?

De voorwaarde is alleen te besteden als voucher bij Catawiki.

Ik durf niet te zeggen hoe dit juridisch zit (ben zelf fiscalist, dat is toch een andere tak van sport..) maar ik neem aan dat Catawiki dit wel goed heeft laten uitzoeken.. dit soort loterij achtige acties zie je vrij vaak (ook wel bij winkeliersacties e.d.) dus ik ga er van uit dat het juridisch wel door de beugel kan

Link naar reactie
Op 28/7/2023 om 10:55, lukoste zei:

Plaatje staat intussen toch op 140 000 (minimum echter nog niet bereikt).

Mooi omhoog gebracht door de verkoper of een stroman.

De volgende die biedt heeft het zitten.

Aan die prijs kan je mooier vinden

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Belachelijk eigenlijk.

Met kosten bij zit je al rond de 170K en dat voor een pagina van rond de 100K.

De verkoper is deze pagina danig aan het verbranden, geraakt nooit weg aan die prijs.

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
2 minutes ago, Mzee said:

Belachelijk eigenlijk.

Met kosten bij zit je al rond de 170K en dat voor een pagina van rond de 100K.

De verkoper is deze pagina danig aan het verbranden, geraakt nooit weg aan die prijs.

 

No way. Er zijn er al veel betere met meer personnages en interessanter decor voor minder gegaan.

Wat die verkopers niet beseffen is dat er per album maar een beperkt aantal platen een relatief hogere prijs kunnen halen. Het is niet omdat Uderzo voor andere platen vlot over de 100k gaat, dat deze daarom daar ook hangt. Ofwel ben je fan, met dat geld, en dan koop je een betere. Ofwel koop je het voor een (onzekere) investering, en dan koop je beter veel lager.

 

 

 

 

Link naar reactie

Zit er iemand van catawiki op het forum?

Meestal vind ik dat allemaal vrij goed werken.

Maar een paar weken geleden won ik een aantal nummers van Heavy Metal op

de veiling. Ze zaten in het buitenland. Ik betaalde uiteraard meteen maar kreeg nooit iets opgestuurd. De verkoper wou niks opsturen omdat hij achteraf tot de conclusie kwam dat de verzendkosten hoger waren dan hij gedacht had.

Catawiki kwam tussenbeide om me meer verzendkosten te laten betalen, wat ik weigerde.

Ik had die bladen eerlijk gewonnen op de veiling en me aan de regels gehouden.

Uiteindelijk ontbond catawiki de verkoop. Wat ik niet correct vond. Maar goed, catawiki ging mijn geld terugstorten , wat niet gebeurd is.

Ik heb hen gecontacteerd, geen antwoord.

Ik begin zo stilletjesaan heel boos te worden.

Als ik mijn centen niet vlug terugzie ga ik hier toch meer ruchtbaarheid aan geven. Wat voor amateurs zijn dat eigenlijk?

Link naar reactie

Ik vind dit een hele vreemde gang van zaken voor een veilinghuis.

Hoe kan je dan ooit serieus worden genomen?

De verkoper had gewoon zijn verlies moeten nemen en anders had cw dit op zich moeten nemen indien deze klant zo belangrijk is. Zo jaag je klanten wel deur uit. Maar dat is mijn mening

 

Overigens heb ik 1 maal iets gekocht op cw. Dit is goed verlopen.

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Waldorf zei:

Vergeet nooit dat de verkopers de eigenlijke klanten zijn en dat Catawiki altijd partij kiest voor de verkoper. Als koper ben je vogelvrij. Dat ze zelfs maar durven voorstellen dat je als koper meer zou betalen is toch alle schaamte voorbij. 

 

Ik begrijp je redenering, maar zonder kopers zijn ze ook hun inkomen kwijt. 

 

Hun redenering hier is werkelijk idioot.

Link naar reactie
7 uren geleden, P3TJQ zei:

Dan komen ze het geld wel halen bij u!

Ze leggen dan beslag op alle orginele pagina's van Urbanus en veilen dat dan op hun eigen website😂.

Uiteraard met de juiste verzendkosten.

Nee hoor, dan doen ze helemaal niets. Dat heb ik vroeger nog ondervonden als verkoper. Maar het is niet echt mijn plan. Ik vrees dat ik mijn centen gewoon kwijt ben . Schandalig.

Link naar reactie
59 minutes ago, linthout said:

Nee hoor, dan doen ze helemaal niets. Dat heb ik vroeger nog ondervonden als verkoper. Maar het is niet echt mijn plan. Ik vrees dat ik mijn centen gewoon kwijt ben . Schandalig.

Probeer anders Patrick Vranken eens te contacteren. Hij is de manager van de stripveilingen op Catawiki.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
1 uur geleden, linthout zei:

Nee hoor, dan doen ze helemaal niets. Dat heb ik vroeger nog ondervonden als verkoper. Maar het is niet echt mijn plan. Ik vrees dat ik mijn centen gewoon kwijt ben . Schandalig.

Geld kwijt dat geloof ik niet. Extra verzendkosten vragen is wel een slechte actie van Catawiki. Misschien heeft de verkoper gezien dat andere verkopers al € 25,00 vragen voor het verzenden van een tekening op A4 formaat en dat hij ook aan de verzendkosten kan verdienen. 
Zelf heb ik wel eens een zeer boze verkoper aan de deur gehad die flink uit zijn dak ging over Catawiki. Hij had zijn geld nog steeds niet gehad en het beeldje was ook nog tegen een veel te lage prijs verkocht. Ik heb hem rustig proberen uit te leggen dat het beeldje geveild is en dat het dan een lagere prijs kan opbrengen dan verwacht. Ook uitgelegd dat hij eerst het verkochte beeldje moet opsturen naar de koper, ik dus, en dat hij daarna geld van Catawiki ontvangt. Hij gaf mij het beeldje maar vertrok nog steeds kwaad. Niet alle verkopers kennen de regels van Catawiki en in uw geval kent Catawiki hun eigen regels ook niet.

Link naar reactie
1 uur geleden, linthout zei:

Nee hoor, dan doen ze helemaal niets. Dat heb ik vroeger nog ondervonden als verkoper. Maar het is niet echt mijn plan. Ik vrees dat ik mijn centen gewoon kwijt ben . Schandalig.

Aanhouden, heb ik een aantal jaar geleden ook meegemaakt en heb uiteindelijk toch mijn centen terug gehad. Maar heeft een tijdje geduurd, maar blijven bellen en sturen. 
Uiteindelijk mijn geld en voucher gekregen, maar eigenlijk heb ik die nooit ingeruild omdat ik niks meer gekocht heb. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...