Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Op 9/8/2023 om 21:30, linthout zei:

Zit er iemand van catawiki op het forum?

Meestal vind ik dat allemaal vrij goed werken.

Maar een paar weken geleden won ik een aantal nummers van Heavy Metal op

de veiling. Ze zaten in het buitenland. Ik betaalde uiteraard meteen maar kreeg nooit iets opgestuurd. De verkoper wou niks opsturen omdat hij achteraf tot de conclusie kwam dat de verzendkosten hoger waren dan hij gedacht had.

Catawiki kwam tussenbeide om me meer verzendkosten te laten betalen, wat ik weigerde.

Ik had die bladen eerlijk gewonnen op de veiling en me aan de regels gehouden.

Uiteindelijk ontbond catawiki de verkoop. Wat ik niet correct vond. Maar goed, catawiki ging mijn geld terugstorten , wat niet gebeurd is.

Ik heb hen gecontacteerd, geen antwoord.

Ik begin zo stilletjesaan heel boos te worden.

Als ik mijn centen niet vlug terugzie ga ik hier toch meer ruchtbaarheid aan geven. Wat voor amateurs zijn dat eigenlijk?

 

Hopelijk krijg je je geld snel terug Willy. Maar je zou toch beter die nummers opgestuurd krijgen. Ik zou daarvoor blijven ijveren, want je hebt er recht op. 🤔

Een verkoper die weigert zijn lot op te sturen en Catawiki die mee in zijn verhaal gaat, dat kan niet!  Goed om te weten als ik nog iets zou bieden.

 

Het is zo natuurlijk gemakkelijk voor een aanbieder. Een verwachte prijs niet gehaald? Dan spelen we het (misschien nieuwe) smoesje van te lage verzendkosten!

Ik heb soms ook items verkocht op Cata en Bobbedoes, en soms was ik ook niet zo tevreden over de behaalde prijs. Maar dat is het spel, je kan eens pech hebben, je kan een meevaller hebben. 

Link naar reactie
1 hour ago, sporoi said:

 

Hopelijk krijg je je geld snel terug Willy. Maar je zou toch beter die nummers opgestuurd krijgen. Ik zou daarvoor blijven ijveren, want je hebt er recht op. 🤔

Een verkoper die weigert zijn lot op te sturen en Catawiki die mee in zijn verhaal gaat, dat kan niet!  Goed om te weten als ik nog iets zou bieden.

 

Het is zo natuurlijk gemakkelijk voor een aanbieder. Een verwachte prijs niet gehaald? Dan spelen we het (misschien nieuwe) smoesje van te lage verzendkosten!

Ik heb soms ook items verkocht op Cata en Bobbedoes, en soms was ik ook niet zo tevreden over de behaalde prijs. Maar dat is het spel, je kan eens pech hebben, je kan een meevaller hebben. 

Dit gebeurt vaak denk ik. Ik heb het zelf al een keer of vier, vijf meegemaakt. Je koopt iets met een eindbod dat lager ligt dan verwacht, en dan geeft de verkoper geen teken van leven meer of wil de verkoop annuleren. Je krijgt het geld wel netjes terug, maar daar blijft het dan ook bij. Ik heb niet de indruk dat Catawiki dergelijke verkopers opvolgt of bant.

Het omgekeerde heb ik ook al gehad. Een strip die ver boven zijn verwachtte prijs ging, en daarna niet betaald werd. 

 

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Ambreville zei:

Dit gebeurt vaak denk ik. Ik heb het zelf al een keer of vier, vijf meegemaakt. Je koopt iets met een eindbod dat lager ligt dan verwacht, en dan geeft de verkoper geen teken van leven meer of wil de verkoop annuleren. Je krijgt het geld wel netjes terug, maar daar blijft het dan ook bij. Ik heb niet de indruk dat Catawiki dergelijke verkopers opvolgt of bant.

Het omgekeerde heb ik ook al gehad. Een strip die ver boven zijn verwachtte prijs ging, en daarna niet betaald werd. 

 

Bedankt voor je feedback. Als Catawiki 12,50 % van de prijs afschuimt, verwacht je dat ze wel wat doen voor dat geld. Anders heb je niets aan zo'n site. Het enige 'voordeel' van de site zou kunnen zijn dat verkoper en geinteresseerde elkaar kunnen vinden. Maar als Catawiki er zich gemakkelijk van af maakt bij rotte appels ....🤨

 

Met deze info hier overweeg ik te stoppen met bieden en verkopen op CW, althans niet meer te herbeginnen, en andere mogelijkheden te zoeken.

Link naar reactie
2 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Herroepingsrecht telt niet voor online veilingen, dat is een van de uitzonderingen. En wanneer je als particulier sporadisch iets verkoopt via marktplaats of zo, telt het ook niet.

Ik denk wel dat je herroepingsrecht hebt als de verkoper type Pro is op Catawiki, maar dan is het dus geen particulier meer dacht ik? Ik heb het alleszins voorgehad met Adhemar. Die heeft me toen alles netjes vergoed. Sindsdien is het voor mij wel de laatste aankoop geweest op Catawiki. Steeds dat gedoe achteraf met foto's/beschrijvingen die te oppervlakkig zijn of dingen verzwijgen is er voor mij teveel aan. Als ik iets koop, wil ik ongeacht de prijs een goed artikel dat beantwoord aan de omschrijving en foto's. Al teveel met meegemaakt. Ben nu zelf wel twijfelende om te bieden op enkele zaken, maar kijk er hierop tegenaan. Niet vanwege het bedrag, maar steeds de last en teleurstelling.

Link naar reactie
1 hour ago, Leesplezier said:

Ik denk wel dat je herroepingsrecht hebt als de verkoper type Pro is op Catawiki, maar dan is het dus geen particulier meer dacht ik? Ik heb het alleszins voorgehad met Adhemar. Die heeft me toen alles netjes vergoed. Sindsdien is het voor mij wel de laatste aankoop geweest op Catawiki. Steeds dat gedoe achteraf met foto's/beschrijvingen die te oppervlakkig zijn of dingen verzwijgen is er voor mij teveel aan. Als ik iets koop, wil ik ongeacht de prijs een goed artikel dat beantwoord aan de omschrijving en foto's. Al teveel met meegemaakt. Ben nu zelf wel twijfelende om te bieden op enkele zaken, maar kijk er hierop tegenaan. Niet vanwege het bedrag, maar steeds de last en teleurstelling.

  Art. VI.53.[1 De consument kan het herroepingsrecht waarin artikel VI.47 voorziet niet uitoefenen voor:
  1° [3 dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst maar, als de overeenkomst voor de consument een betalingsverplichting inhoudt, enkel als de uitvoering is begonnen met de voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van de consument, en mits de consument heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de onderneming de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;]3
  2° de levering of verstrekking van goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de onderneming geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
  3° de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  4° de levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid;
  5° de levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  6° de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  7° de levering van alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij de sluiting van de verkoopovereenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de onderneming geen invloed heeft;
  8° overeenkomsten waarbij de consument de onderneming specifiek verzocht heeft hem te bezoeken om daar dringende herstellingen of onderhoud te verrichten; wanneer echter de onderneming bij een dergelijk bezoek aanvullende diensten verleent waar de consument niet expliciet om heeft gevraagd, of andere goederen levert dan vervangstukken die noodzakelijk gebruikt worden om het onderhoud of de herstellingen uit te voeren, is het herroepingsrecht op die aanvullende diensten of goederen van toepassing;
  9° de levering van verzegelde audio- en verzegelde video-opnamen en verzegelde computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  10° de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van overeenkomsten voor een abonnement op dergelijke publicaties;
  11° overeenkomsten die zijn gesloten tijdens een openbare veiling;
  12° de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, [2 vervoer]2, autoverhuurdiensten, catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomsten een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien;
  13° [3 overeenkomsten voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, als de uitvoering is begonnen en, ingeval de overeenkomst voor de consument een betalingsverplichting inhoudt, wanneer:
   a) de consument vooraf uitdrukkelijk heeft ingestemd met de aanvang van de uitvoering tijdens de herroepingstermijn;
   b) de consument heeft erkend dat hij daarmee zijn herroepingsrecht verliest, en
   c) de onderneming bevestiging heeft verstrekt overeenkomstig artikel VI.46, § 7.]3
  14° de overeenkomsten voor diensten voor weddenschappen en loterijen.]1
  ----------

Link naar reactie

Dan hebben ze dat waarschijnlijk in de voorwaarden aangepast. Ik heb al een tijd niet meer gekocht en verkocht via Catawiki, en ben het ook niet meer van plan. Ik zag laatst ook weer een kavel beschreven als nieuwstaat, terwijl de foto's toch echt hoeken ingedeukt toonden als je beter keek. Dat is voor mij geen nieuwstaat. En dat gebrek aan controle maakt dat ik afhaak. Ik weet wat ik zelf verkoop en ben altijd eerlijk, maar dat geldt niet voor iedereen. En daarom zou je moeten kunnen vertrouwen op een veiling via Catawiki, maar dat kun je niet.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...