Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ik begin nerveus te worden....

Ik verkoop al jaren vrij probleemloos originele tekeningen op Catawiki. Weleens een enkele late betaling maar zelden dat een verkoop wegens wanbetaling werd geannuleerd. Misschien 2 per jaar, hooguit, op de toch zeker 300 verkopen in een jaar.

Nu ineens de ene na de andere! Deze maand al 3 geannuleerde en zeker 4-5 die al (veel) te laat zijn; 2 ervan verwacht ik dat ook geannuleerd gaan worden.

Catawiki al een keer gevraagd wat er aan de hand is - geen duidelijk antwoord.

Hebben meer verkopers hier last van? Echt pas sinds 1-2 maanden dat dit speelt (voor mij).

Heb zojuist 10 mooie werken naar een 'echte' veiling gestuurd om te testen - mocht dit zo doorgaan stuur ik voortaan daar mijn (goede) spullen wel heen. Ik laat Cata dan voor de goedkopere stukken.

Als nog 1 van mijn huidige verkochte kavels wordt geannuleerd ga ik toch maar weer wat harder navragen. 

Wat is er aan de hand daar????

 

Link naar reactie
2 hours ago, Timothy van Damme said:

"Geen duidelijk antwoord"

Dit is volgens mij het grootste probleem van Catawiki. 

 

Toch maar weer nagevraagd, en toch wel duidelijk antwoord gekregen!

 

Het grootste probleem lijkt toch echt een nieuw beleid te zijn dat nep-bieders niet meteen geblokkeerd meer worden. Als ze een deel WEL betalen mogen ze een ander deel gewoon NIET betalen - zonder dus geblokkeerd te worden. Compleet belachelijk.

Een ander probleem is dat een geblokkeerde koper heel eenvoudig een nieuw account kan aanmaken. 

 

Catawiki lijkt geen kopers te willen blokkeren - de omzet zal omhoog moeten. Waarschijnlijk zoeken ze een koper/investeerder voor het bedrijf en accepteren ze schade (weglopende verkopers) op lange termijn t.g.v. betere cijfers op de korte termijn. 

 

 

Link naar reactie

Als ik de laatste jaren dit topic bekijk weigeren ze consistent

  1. Kopers te beschermen tegen vervalsingen, die door zogeheten experts nooit in het echt worden gezien.
  2. Verkopers te beschermen tegen wanbetalingen.

Vooral bij punt 1 verwacht ik dat er toch ooit iemand niet akkoord zal gaan en een rechtszaak zal afdwingen. Ik neem aan dat zij – zelfs als niet direct verkopende partij – toch bepaalde plichten hebben?

Link naar reactie
On 9/27/2023 at 2:14 PM, Rene said:

Toch maar weer nagevraagd, en toch wel duidelijk antwoord gekregen!

 

Het grootste probleem lijkt toch echt een nieuw beleid te zijn dat nep-bieders niet meteen geblokkeerd meer worden. Als ze een deel WEL betalen mogen ze een ander deel gewoon NIET betalen - zonder dus geblokkeerd te worden. Compleet belachelijk.

Een ander probleem is dat een geblokkeerde koper heel eenvoudig een nieuw account kan aanmaken. 

 

Catawiki lijkt geen kopers te willen blokkeren - de omzet zal omhoog moeten. Waarschijnlijk zoeken ze een koper/investeerder voor het bedrijf en accepteren ze schade (weglopende verkopers) op lange termijn t.g.v. betere cijfers op de korte termijn. 

Maar dit resulteert toch niet in meer omzet, zelfs op korte termijn? Als de meeste kavels gaan naar nep-kopers, zal na verloop van tijd de koop geannuleerd worden en dan is de omzet van die kavels dus nul. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Tweetie zei:

Maar dit resulteert toch niet in meer omzet, zelfs op korte termijn? Als de meeste kavels gaan naar nep-kopers, zal na verloop van tijd de koop geannuleerd worden en dan is de omzet van die kavels dus nul. 

De nepkopers betalen het deel van Catawiki en mogen actief blijven. Het deel van de verkoper betalen ze dan niet. Dus Catawiki vangt geld en is happy.

Link naar reactie

Update

image.thumb.png.2ad5d80c98242b0f1e1fa9c29f0832cc.png

 

 

 

Ach.. het is EEN reactie, zullen we maar zeggen.

Ik deed het af met

 


 

Quote

 

Good plans, Tim

 

In regards to " increasingly common within the comic world "... I live in that world daily and when someone indeed does it (Benny Powell for instance when ripping up Jamie Tyndall's White Widow) he gets publicly shamed.

And even Kickstarter only will run projects if you indeed come fully honest about how you make your art.

 

So it is frowned upon more and more... not " increasingly common".

 

Do not think I am picking apart your message here, but this just got into the bad part of my "world" and that hurts.

 

So ok.. we will leave it as is then. Good luck with it all

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
46 minutes ago, Stomp said:

Gaat Catawiki stoppen met de verkoop van strips? Van de daar werkzame stripexperts is er een per direct ontslagen, een ander per begin volgend jaar en morgen is er een team-meeting met belangrijke mededelingen..........?

Welke veilingmeesters zijn er dan ontslagen?

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
3 uren geleden, $tripofiel zei:

Welke kwaliteitscontrole? 🫣

25% per kavel nemen en gewoon op OK klikken kan een simpel scriptje idd.

Vraag me beetje af wat ze er van plan zijn. Is niet winstgevend, dus telkens nieuwe schulden maken bij stijgende rente is pijnlijk. Tevens heb ik de indruk dat de opbrengsten achterop lopen.

Volgens mij zijn er vooral teveel managers. Dat is een algemeen fenomeen in zowat elke sector.

Vreten geld en voeren niets uit. Gewoon domme overhead kosten.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Iemand enig idee hoe ik op Catawiki kan aanduiden dat ik een object gekregen heb?

Er is ergens een verkeerde link door de verkoper ingevuld en nu blijft deze verzending zogezegd ergens hangen...

Maar ik heb het pakje ondertussen wel al gekregen

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
22 hours ago, Mzee said:

Iemand enig idee hoe ik op Catawiki kan aanduiden dat ik een object gekregen heb?

Er is ergens een verkeerde link door de verkoper ingevuld en nu blijft deze verzending zogezegd ergens hangen...

Maar ik heb het pakje ondertussen wel al gekregen

Toch niet toevallig een pakje van de Franka veiling?

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
10 minutes ago, Mzee said:


Toevallig wel 😉

Bij mij hetzelfde geval. Het pakje is lang onderweg geweest en pas is vandaag aangekomen. Toen ik van mijn werk thuiskwam stond het gewoon tegen mijn voordeur. Wat een dienstverlening van DHL!  Volgens het traceernummer is het lot nog steeds niet geleverd. Daar komt dan nog bij dat het lot niet volledig is, er ontbreekt een gesigneerd stripalbum.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
1 minuut geleden, Suske zei:

Bij mij hetzelfde geval. Het pakje is lang onderweg geweest en pas is vandaag aangekomen. Toen ik van mijn werk thuiskwam stond het gewoon tegen mijn voordeur. Wat een dienstverlening van DHL!  Volgens het traceernummer is het lot nog steeds niet geleverd. Daar komt dan nog bij dat het lot niet volledig is, er ontbreekt een gesigneerd stripalbum.


Tja, DHL doet die pakjes gewoon op de post bij Bpost in België, die leveren zelf niet.

Uiteindelijk zou Henk het beter met PostNL opsturen, goedkoper, sneller en dezelfde dienstverlening.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...