Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Nadere toelichting is op het forum te vinden (http://forum.catawiki.nl/forums/33-nieuws/topics/19467-wijziging-shops-en-dagaanbiedingen):

 

Naast de veilingen biedt Catawiki aanbieders ook de mogelijkheid om gratis objecten te verkopen via een eigen shop in de catalogus. Echter blijkt dat er bij veel nieuwe bezoekers verwarring bestaat tussen het kopen op de veiling en het kopen in de shops op het verzamelaarsplatform. Dagelijks komen er dan ook vele mailtjes binnen van zowel nieuwe kopers als aanbieders die de shops en de veiling door elkaar hebben gehaald. 

 

Om deze reden gaat er binnenkort een aantal dingen veranderen:

  1. Om te voorkomen dat nieuwe bezoekers per ongeluk bij de shops in de catalogus terechtkomen, terwijl ze naar de veiling willen, is het verzamelaarsplatform alleen nog via de link in de footer te bereiken.
  2. Het is binnenkort voor nieuwe gebruikers niet meer mogelijk om een shop te openen. De bestaande shops blijven gewoon actief. 
  3. De verwarring tussen shops en veilingen is een algemeen probleem, maar is nog groter onder gebruikers van buiten Nederland en België. De shops zijn daarom straks alleen nog te bereiken voor Nederlandse en Vlaamse gebruikers.

We hopen dat bovenstaande wijzigingen de verwarring op korte termijn zullen verkleinen. 

 

Strip-dagaanbieding

Voornamelijk doordat het aanbod van onze stripveilingen het laatste jaar enorm is gegroeid, is de interesse van zowel kopers als aanbieders in de Catawiki strip-dagaanbieding afgenomen. We willen iedereen er dan ook op attent maken dat vandaag onze laatste strip-dagaanbieding is gestart. We verwijzen jullie graag door naar de wekelijkse stripveilingen.

 

Ik krijg het beeld dat de shops op termijn ook gaan verdwijnen.

Link naar reactie

Ik vind het raar dat nieuwegebruikers geen shop meer kunnen beginnen. Wordt dat op termijn dan misschien ook afgevoerd om helemaal geen concurrentie meer te voeren met de veilingen? Het klopt wel dat ik regelmatig check in shops of een te veilen item niet gewoon goedkoper in een shop kan worden gekocht.

Link naar reactie

Ik ben gestopt als beheerder bij catawiki omdat ik denk dat op den duur de hele catalogus verdwijnt...

Ben al een tijdje gestopt ( omdat er teveel tijd instak). Ik hoop maar dat de catalogus beschikbaar blijft want voor sommige (specifiek Belgisch/Nederlandse) rubrieken is er geen alternatief (voor wat betreft volledigheid).

Link naar reactie

Ik vind het heel vreemd dat de catalogus steeds verder weggestopt wordt. Ik voel me ook misbruikt. Ze hebben eerst gratis geprofiteerd van het enthousiasme van de verzamelaars c.s. een giga catalogus opgebouwd en nu krijgen we stank voor dank. Die veiling vind ik doodvervelend en dominant en is voor mij een reden de site minder te bezoeken.

Link naar reactie

Ik vind het al langer een vervelend iets dat de veilingen zo op de voorgrond staan. Gebruik het alleen om mijn verzameling bij te houden. Vraag mij wel af hoe ze de catalogus bij willen gaan houden als er geen shops meer geopend kunnen worden. Verder wordt de waarde natuurlijk ook voor een deel in de catalogus bepaald, dat is voor de veiling ook weer belangrijk lijkt mij. Het is nu dus wachten op een goed alternatief.

Link naar reactie

Ik vond niet dat er verwarring was tussen shops en veilingen. Waar halen ze dat?

Geen verwarring maar concurrentie. Zie ook opmerking van Kontiki. Gewoon gangbaar spul wordt op de veiling aangeboden alsof het goud waard is. Zelfde met die dagaanbiedingen; oude meuk met een lintje erom.

Ik wil gewoon een verzamelaarscatalogus en geen franje. Nu snap ik dat e.e.a. Bekostigd moet worden maar je kan ook overdrijven.

Link naar reactie

Kijk feit is dat het kapitalisme deze oprichters te pakken heeft gekregen. Wat begon als een handige tool om ook hun eigen verzameling inzichtelijk te maken en verzamelaars bij elkaar te brengen is nu geëvolueerd in een big business. Waarbij de oorsprong, de catalogus, alleen maar een blok aan het been is geworden.

 

Ik zelf merkte dat de betrokkenheid van de oprichters bij de catalogus totaal weg was, er werd niet meer in geïnvesteerd of naar om gekeken, vrijwilligers moesten de kar trekken maar kregen daar naar loop van tijd steeds minder tot geen waardering voor. Opmerkingen en opbouwende kritiek werd niet beantwoord of hard afgeserveerd. Vrijwilligers liepen/lopen steeds meer weg, de catalogus is nu eigenlijk een behoorlijk onbeheerde kolos geworden.

Men kan de stroom nieuw toegevoegde items (ik ken alleen cijfers van strips) niet meer verwerken en het aantal ongecontroleerde items groeit met de dag, en dan spreek ik echt over 10 duizenden nieuwe items en aanpassingen van gebruikers. Laat staan dat men tijd heeft om verbeteringen aan te brengen of veranderende zaken (cataloguswaarde) bij te houden. De catalogus is misschien dus alleen nog handig om je verzameling bij te houden maar betrouwbaar is hij zeker niet.

 

Zo genoeg gezaagd! :e012:

Link naar reactie

Ik begin steeds meer een antipathie te krijgen tegen catawiki.

Heb ook het gevoel dat de belangen steeds meer verschuiven naar de veilingen.

Kunnen ze niet beter de catalogus in een aparte site onder brengen?

Officieel doen ze dat toch al, niet?

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

De zuurheid regeert helaas weer. Ik snap niet waar een opmerking als 'onbetrouwbare reputatie' anders weg kan komen dan uit een persoonlijke antipathie. Kijk gerust eens bij online catalogi van (grote) veilinghuizen en je ziet altijd een richtprijs staan, die in feite niets anders is dan een schatting.

 

Het is inderdaad jammer dat nieuwe gebruikers geen shop kunnen openen, en de kritiek daarop is terecht. Ik heb er ook geen zinnige verklaring voor. Een apart webadres is naar mijn mening een logische stap, zodat catalogus en shops volledig los komen te staan van de veilingen. De catalogus had nooit zo groot kunnen worden zonder de inzet van vele vrijwilligers en stripliefhebbers die de nodige toevoegingen hebben gedaan, waaronder ook vele forummers.

Link naar reactie

 

Het is inderdaad jammer dat nieuwe gebruikers geen shop kunnen openen, en de kritiek daarop is terecht. 

 

Hoezo? Is dat een nieuwe instelling dan?

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Heeft er iemand ervaring met wanbetalers op de Catawiki veiling? Momenteel dag 10 na de veiling. Heb al bericht gekregen dat een incassobureau wordt ingeschakeld vanaf dag 18. Ik ben benieuwd wanneer/of ik zal worden uitbetaald. 

 

waarschijnlijk een vergetelheid, mijn eerste kavel daar werd pas na een maand ofzo betaald, de gebruiker he, catawiki zelf steeds op tijd met doorstorting.

heb al zowat 60 kavels gehad en steeds zonder problemen.

Link naar reactie

Als koper noch als verkoper heb ik tot op heden klagen gehad. (Aanbieden op veilingen deed ik nog niet. Kopen wel.)

 

Ik merkte zo net op dat de strip dagaanbieding sinds gisteren is afgeschaft. Jammer.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...