Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Losse items kunnen via het verzamelaarsplatform. Meerdere items veilen, kan, dacht ik, enkel via 'zelf iets veilen', waarbij je later de links naar de catalogus kan leggen. Zelf heb ik het nog niet getest.  

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Losse items kunnen via het verzamelaarsplatform. Meerdere items veilen, kan, dacht ik, enkel via 'zelf iets veilen', waarbij je later de links naar de catalogus kan leggen. Zelf heb ik het nog niet getest.  

 

ga eens proberen met urls, misschien worden die omgezet

 

 

edit: nope :-(

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Het is vaak zo dat de prijs een beetje hoger ligt dan je zou verwachten, veelal als de vereiste 75 euro voor een stripenvelop in de buurt komt.  

Momenteel is 250 euro vereist (één of meerdere kavels) voor een stripenvelop, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de reden is.

Dit lijken mij bieders die het internet inderdaad nog moeten ontdekken. 

 

Die box is trouwens door dezelfde verkoper weken onverkocht gebleven op de Bobbedoes veiling...aan €90.

Link naar reactie

Ring van Boucheron
Trouble model
In 18 kt wit goud, pavage van diamanten (ongeveer 0,4 ct) op de bal en vier roze saffieren (ongeveer 0,04 ct).
Gesigneerd en genummerd - E66908
Ring beeltenis van twee slangen te houden in hun mond een bal geplaveid met diamanten. De ogen zijn ingesteld met roze saffieren.
Gewicht van de ring - 15,7 g
Lengte: 1,2 cm
Breedte: 2,2 cm
Ring maat 54 (instelbaar)
Geleverd in een etui Boucheron
We verzenden met aangegeven waarde, door bijgehouden Colissimo of Fedex.

 

 

:e007:

Je ne suis pas de ceux qui disent : " Ce n'est rien, 
 C'est une femme qui se noie. "

Link naar reactie

Een echte overspoelde tuig boot!

 

Beroemde 8MJI eigendom van Philippe Monnet waarmee hij leerde varen in 1976; het is met deze boot dat hij de 1ste regatta van oude tuig in Europa gemaakt heeft in 1978 : de "Régates Royales de Cannes". Gestolen in Italië in de vroege jaren 1970 voor drugs te vervoeren, dan verlaten in Cannes, deze boot heeft zijn oorsprong overspoeld, waarschijnlijk Italiaanse.

 

http://veiling.catawiki.nl/kavels/4587645-coeur-vaillant-1er-van-philippe-monnet-8mji-jaren-20

 

e96fa5a0-d0e4-11e5-94d9-bc25049ee7b8.jpg

Link naar reactie

Een echte overspoelde tuig boot!

 

Beroemde 8MJI eigendom van Philippe Monnet waarmee hij leerde varen in 1976; het is met deze boot dat hij de 1ste regatta van oude tuig in Europa gemaakt heeft in 1978 : de "Régates Royales de Cannes". Gestolen in Italië in de vroege jaren 1970 voor drugs te vervoeren, dan verlaten in Cannes, deze boot heeft zijn oorsprong overspoeld, waarschijnlijk Italiaanse.

 

http://veiling.catawiki.nl/kavels/4587645-coeur-vaillant-1er-van-philippe-monnet-8mji-jaren-20

 

 

Uiteindelijk nog 58.000 Euro geworden, wat me redelijk lijkt voor een boot van die lengte. 

 

Schatting van de veilingmeester sloeg volgens mij nergens op. 

Link naar reactie

Een echte overspoelde tuig boot!

 

Beroemde 8MJI eigendom van Philippe Monnet waarmee hij leerde varen in 1976; het is met deze boot dat hij de 1ste regatta van oude tuig in Europa gemaakt heeft in 1978 : de "Régates Royales de Cannes". Gestolen in Italië in de vroege jaren 1970 voor drugs te vervoeren, dan verlaten in Cannes, deze boot heeft zijn oorsprong overspoeld, waarschijnlijk Italiaanse.

 

http://veiling.catawiki.nl/kavels/4587645-coeur-vaillant-1er-van-philippe-monnet-8mji-jaren-20

 

e96fa5a0-d0e4-11e5-94d9-bc25049ee7b8.jpg

 

 

Hij restaureerde het met zorg en maakte zijn eerste vaart zonder motor, zodat niemand hem kon bespotten

 

Pesterijen op de oceaan???   :e005: 

Je ne suis pas de ceux qui disent : " Ce n'est rien, 
 C'est une femme qui se noie. "

Link naar reactie

Ik heb dus net gebeld , ik had mijn kavel niet veranderd naar verzonden ?

daarom betaalt CW dus niet uit ????

Nu heb ik al een tiental veilingen verkocht en nog bijna nooit dit verandert en altijd correct uitbetaald.

Qua publiciteit valt dit toch serieus tegen en ik kan mij ook niet van de mening ontdoen dat ik de enige zou zijn

in dees geval . Wie weet hoeveel aanbieders er zo zijn gedupeerd .

Mij zijn ze kwijt , nu moet ik nog 3 weken wachten op mijn geld ( serieus bedragske ook )

Ik vraag mij af als ik niet bel wat er dan zou zijn gebeurd met mijn euro's

Ik hoop dat ze meelezen op dit forum maar ik vrees ervoor

Link naar reactie

Ik heb dus net gebeld , ik had mijn kavel niet veranderd naar verzonden ?

daarom betaalt CW dus niet uit ????

Nu heb ik al een tiental veilingen verkocht en nog bijna nooit dit verandert en altijd correct uitbetaald.

Qua publiciteit valt dit toch serieus tegen en ik kan mij ook niet van de mening ontdoen dat ik de enige zou zijn

in dees geval . Wie weet hoeveel aanbieders er zo zijn gedupeerd .

Mij zijn ze kwijt , nu moet ik nog 3 weken wachten op mijn geld ( serieus bedragske ook )

Ik vraag mij af als ik niet bel wat er dan zou zijn gebeurd met mijn euro's

Ik hoop dat ze meelezen op dit forum maar ik vrees ervoor

Als je het niet op 'verzonden' zet kan de koper geen feedback geven. Hij kan dat dan pas na 2 of 3 weken, maar als hij het dan vergeten is (wat heel goed kan) denken ze bij Catawiki dat er iets niet in orde is (enfin dat denk ik).

 

Dus direkt op verzonden zetten, dan kan de koper ook direct feedback geven.

Link naar reactie

Ik heb dus net gebeld , ik had mijn kavel niet veranderd naar verzonden ?

daarom betaalt CW dus niet uit ????

Nu heb ik al een tiental veilingen verkocht en nog bijna nooit dit verandert en altijd correct uitbetaald.

Qua publiciteit valt dit toch serieus tegen en ik kan mij ook niet van de mening ontdoen dat ik de enige zou zijn

in dees geval . Wie weet hoeveel aanbieders er zo zijn gedupeerd .

Mij zijn ze kwijt , nu moet ik nog 3 weken wachten op mijn geld ( serieus bedragske ook )

Ik vraag mij af als ik niet bel wat er dan zou zijn gebeurd met mijn euro's

Ik hoop dat ze meelezen op dit forum maar ik vrees ervoor

 

Normaal gezien heb je daar een mail van ontvangen :)

Link naar reactie

ik herinner me idd die mail , maar ik ben nogal nonchalant in die dingen.

Nu hoeveel zouden er in mijn situatie zitten ? Ik zou ze geen eten willen geven

en als er geen klacht binnenkomt van de koper is alles toch in orde ?

Vreemde manier van zaken doen , voor zo een bedrijf

shame on them .

Daar gaat mijn budget voor Geraardsbergen :e001:

Link naar reactie

Mja, ik vond het ook raar om eerlijk te zijn...

Maar ik denk dat het vooral is om het afhalen in de gaten te houden.

Stel dat een kavel op 01/02/2016 betaald is, deze wordt uitbetaald op 17/02/2016 en de koper kan pas afhalen op 25/02/2016 en ontdekt dan de het toch niet is zoals beschreven, wat dan? Nu geldt de uitbetaling pas nadat de status is veranderd naar opgehaald of verzonden.

 

Eerst vond ik het ook wat raar, maar als je er even over nadenkt....

 

Maar ik kan me wel voorstellen dat het een streep door je rekening is.

Link naar reactie

Mja, ik vond het ook raar om eerlijk te zijn...

Maar ik denk dat het vooral is om het afhalen in de gaten te houden.

Stel dat een kavel op 01/02/2016 betaald is, deze wordt uitbetaald op 17/02/2016 en de koper kan pas afhalen op 25/02/2016 en ontdekt dan de het toch niet is zoals beschreven, wat dan? Nu geldt de uitbetaling pas nadat de status is veranderd naar opgehaald of verzonden.

 

Eerst vond ik het ook wat raar, maar als je er even over nadenkt....

 

Ik vind het eerlijk gezegd een heel logische gang van zaken. 

De koper betaalt en Catawiki kan zien dat de status 'betaald' moet zijn. 

 

Daarna ligt de bal bij de verkoper. 

Hij moet melden dat er iets verzonden is en, bij aangetekende verzending, de koper de Track en Trace code sturen. 

Catawiki kan zien dat er iets gebeurd is en kan de klok voor uitbetaling in gang zetten, aangezien de ontvangst normaal gesproken binnen korte tijd na verzending zal volgen.

Als er niets ontvangen wordt of het item niet voldoet, kan de koper  gaan klagen. 

 

Als de verkoper niet meldt of en wanneer er iets is verstuurd, kan de koper ook niet weten wanneer er iets ontvangen zou moeten zijn en kan hij dus ook niet klagen.

Link naar reactie

Ik vind het eerlijk gezegd een heel logische gang van zaken. 

De koper betaalt en Catawiki kan zien dat de status 'betaald' moet zijn. 

 

Daarna ligt de bal bij de verkoper. 

Hij moet melden dat er iets verzonden is en, bij aangetekende verzending, de koper de Track en Trace code sturen. 

Catawiki kan zien dat er iets gebeurd is en kan de klok voor uitbetaling in gang zetten, aangezien de ontvangst normaal gesproken binnen korte tijd na verzending zal volgen.

Als er niets ontvangen wordt of het item niet voldoet, kan de koper  gaan klagen. 

 

Als de verkoper niet meldt of en wanneer er iets is verstuurd, kan de koper ook niet weten wanneer er iets ontvangen zou moeten zijn en kan hij dus ook niet klagen.

2.

Er is ook heel duidelijk over gecommuniceerd. Eerst algemeen, en vervolgens krijg je zelfs per verkocht kavel na x dagen een waarschuwing dat je dit moet aanduiden als verzonden. 

Los daarvan is de optie om een kavel als verzonden aan te geven toch erg weinig moeite, en maakt het alles voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie

Catawiki zoekt vertalers, o.a. Eng -> NL. Dus heb ik mijn cv gestuurd. Net antwoord van hun gekregen. Ze betalen 2.5 cent / woord. No Match. En ze zeggen erbij "dat ze momenteel nog geen TM gebruiken en dus voor elk woord de volle prijs betalen". Alsof het een cadeautje is dat je 0.025 euro/woord No Match krijgt. Ik heb hun geantwoord met mijn normale tarief, en de testvertaling maar aan mij laten voorbijgaan.

 

Aan die prijs moet je ongeveer 3500 woorden No Match vertalen om een stripalbum te kunnen kopen. Dat is ongeveer anderhalve dag werk. Anderhalve dag werk voor één stripalbum. Ze zijn gek.

Link naar reactie

Catawiki zoekt vertalers, o.a. Eng -> NL. Dus heb ik mijn cv gestuurd. Net antwoord van hun gekregen. Ze betalen 2.5 cent / woord. No Match. En ze zeggen erbij "dat ze momenteel nog geen TM gebruiken en dus voor elk woord de volle prijs betalen". Alsof het een cadeautje is dat je 0.025 euro/woord No Match krijgt. Ik heb hun geantwoord met mijn normale tarief, en de testvertaling maar aan mij laten voorbijgaan.

 

Aan die prijs moet je ongeveer 3500 woorden No Match vertalen om een stripalbum te kunnen kopen. Dat is ongeveer anderhalve dag werk. Anderhalve dag werk voor één stripalbum. Ze zijn gek.

 

3500 x 0,025 = 87,5 euro

 

Wat is een gewoon tarief?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...