Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

10 uren geleden, lukoste zei:

Spijtig dat CW geen betaling via PayPal toelaat, want die springen pas echt in de bres voor hun kopers.

 

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Catawiki geen PayPal toelaat.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
3 minuten geleden, lukoste zei:

Als het ok is mag het ook gezegd worden. 

Catawiki erkent de fout die is gebeurd met die schets van Francq, en biedt terugbetaling aan. Wel benieuwd hoe ze dit gaan fixen met de verkoper, want die was dat absoluut niet van plan.

 

Heb je die schets weggegooid of wat ga je er nu mee doen?

Link naar reactie

Ik heb nu ook zo'n geval.

Na lange tijd nog eens iets gekocht bij een verkoper die ik niet ken en het is weer van dat.

Beeldjes in zeer goede staat zogezegd maar wel 'gekrakeleerd' zoals ze zo mooi zeggen in het frans en de witte delen vergeeld van de sigaretten (om van de reuk maar te zwijgen)

En bij de verkoper totale radiostilte nu natuurlijk

Zie er tegenop om weer heel de procedure op te starten maar dat is natuurlijk waar ze allemaal op hopen

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
1 uur terug, Mzee zei:

Ik heb nu ook zo'n geval.

Na lange tijd nog eens iets gekocht bij een verkoper die ik niet ken en het is weer van dat.

Beeldjes in zeer goede staat zogezegd maar wel 'gekrakeleerd' zoals ze zo mooi zeggen in het frans en de witte delen vergeeld van de sigaretten (om van de reuk maar te zwijgen)

En bij de verkoper totale radiostilte nu natuurlijk

Zie er tegenop om weer heel de procedure op te starten maar dat is natuurlijk waar ze allemaal op hopen

 

Heb je ook foto's? En wat stond er in qua beschrijving toen je het kocht?

Link naar reactie

Op de beschrijving stond heel goede staat verder niets vermeld.

De zijde met de grootste scheurtjes staat toevallig niet op de bijgevoegde foto.

kleurverschil viel ook niet echt op, foto met flash genomen 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. We zijn drukker dan we hadden verwacht en streven er daarom naar uw e-mail binnen 4 werkdagen te beantwoorden in plaats van de gebruikelijke 2 dagen, onze oprechte excuses hiervoor. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Op www.catawiki.nl/help vindt u een antwoord op veelgestelde vragen.
 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
9 uren geleden, Simon zei:

Wat betekent dit juist? Vind het maar een rare melding. Je kan enkel bevestigen of uitloggen..

Dat kadert in dat verhaal van dat Nederlandse consumentenmagazine waaruit bleek dat je recht had om commissies terug te eisen omdat Catawiki aan beide kanten van de taart snoept. Zodra je deze knop ingedrukt hebt ga je er mee akkoord dat je dat recht niet langer kunt uitoefenen, met terugwerkende kracht. Dus eerst terugvorderen en dan drukken.

 

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Ambreville zei:

Dat kadert in dat verhaal van dat Nederlandse consumentenmagazine waaruit bleek dat je recht had om commissies terug te eisen omdat Catawiki aan beide kanten van de taart snoept. Zodra je deze knop ingedrukt hebt ga je er mee akkoord dat je dat recht niet langer kunt uitoefenen, met terugwerkende kracht. Dus eerst terugvorderen en dan drukken.

 

Dat verhaal heb ik gemist. Waar ging dat over?

Link naar reactie

Hogerop in deze draad is het even een hot topic geweest naar aanleiding van een uitzending van de Nederlandse TV. Dit is dus het manoeuvre van Catawiki om van de aansprakelijkheid af te geraken.

 

Het spel begon toen iemand peperdure horloges kocht en bleek dat het ook niet echt overeenkwam met de beschrijvingen.

 

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/veilingplatform-catawiki-verzuimt-klanten-vooraf-toestemming-te-vragen-voor-commissiekosten/

 

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/stappenplan-problemen-met-bestelling-van-catawiki/

 

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/voorbeeldbrief-terugvordering-commissie-catawiki/

 

 

 

Link naar reactie

Heeft iemand hier wel eens iets aangeboden op Catawiki en dat degene die het hoogste bod had niet betaald?

Ik heb in de afgelopen veilingen 2 x de parel van de dageraad voorbij zien komen van Yoko Tsuno en deze ging volgens mij weg voor  minder dan €100,00 maar bij de laagste veiling is het hoogste winnende bod €500,00.

Dit is volgens mij wel een extreem bod en ik heb zomaar het idee dat er niet betaald gaat worden.

Hoor het graag.

 

Link naar reactie
8 uren geleden, Ambreville zei:

Hogerop in deze draad is het even een hot topic geweest naar aanleiding van een uitzending van de Nederlandse TV. Dit is dus het manoeuvre van Catawiki om van de aansprakelijkheid af te geraken.

 

Het spel begon toen iemand peperdure horloges kocht en bleek dat het ook niet echt overeenkwam met de beschrijvingen.

 

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/veilingplatform-catawiki-verzuimt-klanten-vooraf-toestemming-te-vragen-voor-commissiekosten/

 

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/stappenplan-problemen-met-bestelling-van-catawiki/

 

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/voorbeeldbrief-terugvordering-commissie-catawiki/

Ik heb het net even bekeken. Ze geven aan dat je het beste, als consumenten zijnde, je krachten kunt bundelen. Als ik even bedenk hoeveel mensen hier op het forum zitten en hoeveel er vast weleens via Catawiki iets gekocht hebben...... Dan zou het wat zijn als wij onze krachten zouden bundelen.

Link naar reactie

Zoals te verwachten een standaard antwoord van Catawiki dat ik spijtig genoeg iets te laat gereclameerd en ze dus helemaal niets kunnen doen voor mij maar dat ik zeker verder moet zien met de verkoper en dat ik zeker de FAQ’s moet lezen.

Hebben niet eens de moeite gedaan om te bekijken of mijn claim geldig was of niet.

en hoezo ze kunnen niets meer doen?

de verkoper kan geschorst worden bv

of een kleine tegemoetkoming vanuit hun commissie die ze verdiend hebben met het faciliteren van oplichting.

Er zijn zoveel mogelijke zaken dat je kan doen maar het feit dat je bij hun enkel hun betaalknop direct terugvindt toont mooi aan waar hun prioriteiten liggen.

Liever een frauduleuze deal waar ze een commissie op kunnen innen dan geen deal.

Ze lachen je gewoon in je gezicht uit en hebben dan nog het lef om een half uurtje later een tevredenheidsenquete op te sturen.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
35 minuten geleden, Mzee zei:

Zoals te verwachten een standaard antwoord van Catawiki dat ik spijtig genoeg iets te laat gereclameerd en ze dus helemaal niets kunnen doen voor mij maar dat ik zeker verder moet zien met de verkoper en dat ik zeker de FAQ’s moet lezen.

Hebben niet eens de moeite gedaan om te bekijken of mijn claim geldig was of niet.

en hoezo ze kunnen niets meer doen?

de verkoper kan geschorst worden bv

of een kleine tegemoetkoming vanuit hun commissie die ze verdiend hebben met het faciliteren van oplichting.

Er zijn zoveel mogelijke zaken dat je kan doen maar het feit dat je bij hun enkel hun betaalknop direct terugvindt toont mooi aan waar hun prioriteiten liggen.

Liever een frauduleuze deal waar ze een commissie op kunnen innen dan geen deal.

Ze lachen je gewoon in je gezicht uit en hebben dan nog het lef om een half uurtje later een tevredenheidsenquete op te sturen.

Als je nog niet akkoord bent gegaan met de gewijzigde voorwaarden kun je in ieder geval al je betaalde commissie claimen, zoals hierboven aangegeven.

 

Maar waarom was je te laat volgens hun?

Link naar reactie

Ja dat was het.

 

Niet dat het zoveel zou uitgemaakt hebben want het enige wat Catawiki interessert is hoe ze onder hun verantwoordelijkheid kunnen uitkomen en vooral geen cent zouden moeten terugbetalen.

Ook hier hebben ze dus duidelijk de keuze gemaakt om een oneerlijke verkoper te behouden en een snelle betaler kwijt te spelen (voor een commissie van nog geen 100 euro). Als ze zo voortdoen spreekt binnen 5 jaar niemand meer over Catawiki, ze camoufleren het nu een beetje met nieuwe landen en nieuwe categorien maar de bestaande catogorien zijn langzaan aan dood aan het gaan.

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

@Mzeeje heeft nu Catawiki de schuld terwijl je zelf niet binnen de gestelde termijn een klacht hebt ingediend bij Catawiki .                            buiten of je klacht terecht is dat is een andere discussie Catawiki moet ergens een grens trekken qa meld tijd vind dat de strip veilingen behoorlijk goed gaan al blijft het wisselvallig maar dat heb je met veilingen

Link naar reactie
19 minuten geleden, tuinmantvkijken zei:

@Mzeeje heeft nu Catawiki de schuld terwijl je zelf niet binnen de gestelde termijn een klacht hebt ingediend bij Catawiki .                            buiten of je klacht terecht is dat is een andere discussie Catawiki moet ergens een grens trekken qa meld tijd vind dat de strip veilingen behoorlijk goed gaan al blijft het wisselvallig maar dat heb je met veilingen

Maar toch voldoen ze niet aan de wetgeving op online veilingen. Doordat ze controle van goederen in fysieke vorm (kijkdagen) totaal uitsluiten, vallen ze in België niet onder de wetgeving op online veilingen. Het wordt dan een verkoop op afstand georganiseerd door een derde. Dan heb je 14 dagen herroepingsrecht.

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, tuinmantvkijken zei:

@Mzeeje heeft nu Catawiki de schuld terwijl je zelf niet binnen de gestelde termijn een klacht hebt ingediend bij Catawiki .                            buiten of je klacht terecht is dat is een andere discussie Catawiki moet ergens een grens trekken qa meld tijd vind dat de strip veilingen behoorlijk goed gaan al blijft het wisselvallig maar dat heb je met veilingen

Tuurlijk jongen nu is het weer de fout van de koper.

even aan gedacht dat in Corona tijden een pakje eenderwaar afgezet wordt zonder handtekening

en dat er ook mensen zijn met een meer dan fulltime job?

en dan nog eens zo vriendelijk zijn om te proberen om eerst de verkoper te contacteren

Zit je onder dezelfde naam op catawiki, kwestie dat ik zeker ben dat ik nooit iets bij jou koop

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
3 uren geleden, tuinmantvkijken zei:

Ze zijn bij Catawiki heus niet gek ze zullen daar vast wel iets voor verzonnen hebben dan wel anderwetje tevoorschijn toveren neem aan dat dit wel Europees geregeld is

Nu zeg je het ook zelf zie, catawiki is gewoon niet geïnteresseerd in een goede afloop. 
enige wat telt is cash en hoe ze onder hun verantwoordelijkheid kunnen uitgeraken.

zelfs als je op tijd iets meldt weigeren ze hun deel terug betalen, en als je dan ook nog met transportkosten sukkelt ben je al rap 30% kwijt van je geld voor een item dat je terugstuurt, tof hoor als je wat duurdere stukken koopt, echt happy wordt je daar van

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

@Mzee Ik weet niet of ze gelijk hebben (eigenlijk denk ik van niet). Als je je meteen bij de verkoper gemeld hebt, dan heb je het goed gedaan. Als je er met hem niet uitkomt escaleer je het naar boven (Catawiki) en moeten zij het oplossen. Ik zou ze daarop wijzen. Je kunt ook eens kijken bij programma's als Radar. Daar zijn dit soort dingen ook uitgebreid besproken.

Link naar reactie
11 uren geleden, Mzee zei:

Tuurlijk jongen nu is het weer de fout van de koper.

even aan gedacht dat in Corona tijden een pakje eenderwaar afgezet wordt zonder handtekening

en dat er ook mensen zijn met een meer dan fulltime job?

en dan nog eens zo vriendelijk zijn om te proberen om eerst de verkoper te contacteren

Zit je onder dezelfde naam op catawiki, kwestie dat ik zeker ben dat ik nooit iets bij jou koop

de verkoper moet een tracking code invullen in catawiki systeem daarmee kan pakket gevolgd worden dat u de verkoper eerst geïnformeerd heeft is heel netjes volgende x meteen mail naar catawiki en verkoper beleefd informeren 

ik geef alleen aan hoe catawiki werkt zeg niet dat u als koper ongelijk heeft in deze kwestie 

 

Link naar reactie
1 uur terug, JPAR zei:

@Mzee Ik weet niet of ze gelijk hebben (eigenlijk denk ik van niet). Als je je meteen bij de verkoper gemeld hebt, dan heb je het goed gedaan. Als je er met hem niet uitkomt escaleer je het naar boven (Catawiki) en moeten zij het oplossen. Ik zou ze daarop wijzen. Je kunt ook eens kijken bij programma's als Radar. Daar zijn dit soort dingen ook uitgebreid besproken.

een goed willende verkoper behandeld de klacht als er normaal vriendelijk gecommuniceerd word 

wil niet zeggen dat de koper altijd gelijk heeft dat wisselt 

Link naar reactie
1 uur terug, tuinmantvkijken zei:

een goed willende verkoper behandeld de klacht als er normaal vriendelijk gecommuniceerd word 

wil niet zeggen dat de koper altijd gelijk heeft dat wisselt 

Iemand die gebreken bewust niet op de foto zet of noemt in de beschrijving zal nooit welwillend zijn. En dit is precies hetgeen waar Catawiki controle op zou moeten uitoefenen. Maar dat doen ze niet, omdat alles op basis van foto's beoordeeld wordt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...