Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Natte aap

Catawiki Zaagdraad

Recommended Posts

1 minuut geleden, Gio zei:

Wat een onzin.

Helemaal niet onlogisch. Saga verkoopt niet in de supermarkten waar de grote verkoop te rapen valt. 

In dit geval lijkt het eerder een soort van gepriviligeerde afname te zijn tussen Sage en Editions Bamboo. Veel andere Saga boeken komen ook van daar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 minutes ago, Ambreville said:

Helemaal niet onlogisch. Saga verkoopt niet in de supermarkten waar de grote verkoop te rapen valt. 

In dit geval lijkt het eerder een soort van gepriviligeerde afname te zijn tussen Sage en Editions Bamboo. Veel andere Saga boeken komen ook van daar.

Langs de andere kant werd het wel gepubliceerd in de Metro.

Deel dit bericht

Link naar bericht
37 minuten geleden, Hounddog zei:

Deze bidwar volgde ik net live: https://veiling.catawiki.nl/kavels/20406117-lohmann-willy-3-originele-tekeningen-gepubliceerd-in-het-parool-1970-1980

Ik heb eerder 1 vergelijkbare tekening van Lohmann voor € 9 gekocht.  Ik begrijp niet hoe 2 bieders zo los kunnen gaan dat ze tot een eindbod van € 1200 voor 3 kleine tekeningen komen.

Je moet veilingbieders ook niet proberen te begrijpen. De logica ontbreekt meestal. We worden regelmatig geconfronteerd met extreme biedingen die de waarde van het item ver overschrijden. Zal wel de sport van het bieden zijn...:e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Uit de Nero veiling werd een cover verwijderd vanwege foutieve beschrijving, het stond beschreven als originele cover maar dit is een door Marc Sleen hertekende tekening met kleur aanduiding voor de drukker. Het is volgens mij wel een interessant origineel door Marc Sleen maar niet de tekening die gebruikt werd voor de cover.

Gelukkig hebben ze het gezien voordat de veiling afliep.

386932273-nero-het-bobo-beeldje.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik vraag me altijd af wat je nou met zo'n prent moet.. lijsten jullie m in misschien? zelfde bij n ex libris..

Deel dit bericht

Link naar bericht
43 minuten geleden, steelke zei:

https://veiling.catawiki.nl/kavels/20861589-blake-en-mortimer-1-tm-21-de-avontuen-van-blake-en-mortimer-softcover-gemengde-uitgaven-1988-2010

Bij dit kavel is er de vermelding van Catawiki “Geen minimumprijs”, onderaan de omschrijving van de aanbieder: 

“minimumprijs 60,00”

Als je dat leest heb je al samen met de hoge verzendkosten geen zin om te bieden...

Die verzendkosten vallen toch wel mee, 8,15 euro.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die verzending is op zich niet het punt hé, het is de combinatie van alles...

Het gaat hem vooral dat men een kavel aanbiedt in een veiling zonder minimumprijs maar in de omschrijving iets anders doet vermoeden. Op dit moment in het veilingsproces is het gevoel “dat de aanbieder mischien wel de verkoop niet laat doorgaan indien geen 60 euro gehaald” sterk aanwezig lijkt me.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Je kan dit als feedback aangeven bij het kavel. (kavel lijkt me ook geen 60 euro waard. Of nipt misschien)

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 minuten geleden, steelke zei:

Die verzending is op zich niet het punt hé, het is de combinatie van alles...

Het gaat hem vooral dat men een kavel aanbiedt in een veiling zonder minimumprijs maar in de omschrijving iets anders doet vermoeden. Op dit moment in het veilingsproces is het gevoel “dat de aanbieder mischien wel de verkoop niet laat doorgaan indien geen 60 euro gehaald” sterk aanwezig lijkt me.

Je moet als aanbieder de te verwachten opbrengst invullen. Wellicht heeft deze verkoper dat op de verkeerde plek ingevuld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Ambreville zei:

Ik dacht dat het minimaal 70 was om aanvaard te worden.

Is dat niet verlaagd naar 50 euro?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is inderdaad verlaagd naar een realistisch geschatte opbrengst van minstens 50 euro. Een dergelijk kavel hoor tussen de 75 en 100 euro op te kunnen brengen, maar als er geen reserveprijs is ingevuld, dan hoort er ook geen verwijzing naar in de tekst bij het kavel te staan. Verzenden naar België is vrij prijzig met post.nl, maar wel betrouwbaar. Ik denk dat 30 euro bij een gewicht van 5 tot 10 kilo standaard is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat het zelfs iets lager dan 50 euro mag zijn zolang het verzamelwaardig is en in mooie staat, zoals bij thema veilingen.

1 hour ago, Theoak said:

Verzenden naar België is vrij prijzig met post.nl, maar wel betrouwbaar. Ik denk dat 30 euro bij een gewicht van 5 tot 10 kilo standaard is.

Is dat zoveel duurder dan van België naar Nederland?

Bpost is 18 euro en PostNL is 12 euro voor een pak van 10 kg en 13 euro voor 20 kg naar Nederland.

https://www.onlineverzendservice.be

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 minuten geleden, Bonte zei:

Dat is inderdaad een pak duurder, waar is de tijd dat nederland goedkoper was dan België.

Weg vrees ik.

Vroeger reed ik zelfs voor een pakket dat ik binnen België moest verzenden naar Nederland omdat het zo goedkoper was. 😀

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...