Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Op de site heb ik het volgende gevonden:

 

Zijn de enveloppen al verstuurd?

De dag van verzending is iedere maand weer anders. Bekijk daarom in de catalogus of de betreffende envelop al is toegevoegd. Mocht dit niet het geval zijn, dan is de envelop nog niet verzonden.

Gezien het feit dat er nog geen enveloppen van 2015 in de catalogus terug te vinden zijn, vermoed ik dat ze nog niet zijn verzonden.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Aha, je hebt me overboden. ;-)

 

Nee nee, ik heb helemaal niet geboden. Ik stelde enkel vast dat het een hoog bedrag is voor herdrukken, die blijkbaar gekoppeld werden aan eerste drukken. Heb trouwens hele reeks al op één exemplaar na (13). Ooit eens gewisseld tegen mijn SC reeks waarvan de meeste in slechte staat waren.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Vraagje over de App van Catawiki:

 

Twee jaar geleden heb ik de Catawiki-app op m'n iPad2 gezet en ik vind het best een handig hulpmiddel om snel een overzicht van je eigen collectie te krijgen. 

 

Nu heb ik vorige maand eindelijk mijn Blackberry omgeruild voor een iPhone6 en ik dacht da's mooi dan kan daar de App ook opgezet worden (want in een stripwinkel heb ik m'n iPad niet snel bij me en een mobieltje natuurlijk wel)...

 

Echter: de App op m'n iPhone laat alleen maar die suffe veilingen zien en helemaal niets meer van mijn collectie?????  Help!

 

Doe ik iets verkeerd of is Catawiki alleen nog maar geinteresseerd in hun veilingen?

 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Vraagje over de App van Catawiki:

 

Twee jaar geleden heb ik de Catawiki-app op m'n iPad2 gezet en ik vind het best een handig hulpmiddel om snel een overzicht van je eigen collectie te krijgen. 

 

Nu heb ik vorige maand eindelijk mijn Blackberry omgeruild voor een iPhone6 en ik dacht da's mooi dan kan daar de App ook opgezet worden (want in een stripwinkel heb ik m'n iPad niet snel bij me en een mobieltje natuurlijk wel)...

 

Echter: de App op m'n iPhone laat alleen maar die suffe veilingen zien en helemaal niets meer van mijn collectie?????  Help!

 

Doe ik iets verkeerd of is Catawiki alleen nog maar geinteresseerd in hun veilingen?

 

 

Erik

 

Ha, ik ben blij dat je dit vraagt. Ik krijg net hetzelfde op mijn iphone 5S

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Al weer even geleden dat er nog gezaagd werd, maar vandaag vond ik weer wat:

 

Vanavond wordt er een lot Papyrus geveild, 29 albums. Leuk toch maar eens kijken, tot je bij de verzendkosten komt: € 21 binnen Nederland?!

 

De werkelijke porto is 6,95 en daar kan nog een euro voor de verpakking bij... Maar éénentwintig Euro??? Ik neem aan dat het voor dat geld persoonlijk door de verkoper (in een Hummer?) bij mij in Friesland wordt afgeleverd?

 

:e007:

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Al weer even geleden dat er nog gezaagd werd, maar vandaag vond ik weer wat:

 

Vanavond wordt er een lot Papyrus geveild, 29 albums. Leuk toch maar eens kijken, tot je bij de verzendkosten komt: € 21 binnen Nederland?!

 

De werkelijke porto is 6,95 en daar kan nog een euro voor de verpakking bij... Maar éénentwintig Euro??? Ik neem aan dat het voor dat geld persoonlijk door de verkoper (in een Hummer?) bij mij in Friesland wordt afgeleverd?

 

:e007:

 

Erik

 

Veel verkopers rekenen exorbitante verzendkosten. De Catawiki veilingmeesters doen daar niets aan. Ik heb wel eens voor een enkel album €15 kosten moeten betalen(de werkelijke portokosten waren € 4,83, als verpakking had de verkoper een kartonnen doos op maat geknipt). Ik gaf op catawiki in mijn veilingrecensie aan dat de verkoper op deze wijze (een deel van) de veilingkosten terug "verdient". Dat schoot de verkoper in het verkeerde keelgat, hij wilde best een deel van het veel betaalde terugstorten maar dan moest ik wel die schandalige negatieve recensie van Catawiki afhalen. Toen ik meldde dat het wel heel raar is om voor een stukje karton € 10,17 te rekenen werd het mailverkeer een ietsje onvriendelijker.  U begrijpt, die recensie staat er nog steeds en ik heb de verkoper gemeld dat hij het afgetroggelde geld ergens kan steken waar de zon zelden schijnt.

 

Overigens heb ik over mijn vaste leveranciers niet te klagen, zo rekent Het Gele Teken niet eens portokosten als je meer dan 75 piek besteld.

Link naar reactie

Ik hou bij het bieden altijd rekening met de kost van de verzending. 

Verkopers betalen geen commissie op de verzending, vandaar vaak de hoge prijzen.

 

Kopers ook niet, dus eigenlijk doen beiden profijt aan te hoge verzendkosten maar het komt niet goed over en je moet er goed rekening mee houden bij de biedingen. Je kunt ook vooraf vragen of verzending via Kiala mogelijk is, dan heb je redelijk vaste verzendkosten.

Link naar reactie

Tsja de verkopers worden nu verplicht om vaste verzendingskosten op te geven die onmiddellijk verrekend worden, dit hoogstwaarschijnlijk om betwistingen achteraf te vermijden.

 

En dit geeft uiteraard nieuwe betwistingen en miserie en rompslomp met terugbetalingen.

 

Ik heb eigenlijk liever dat de verzendingskosten achteraf in onderling overleg vastgelegd worden (zo kan je dan ook bijvoorbeeld aangetekende of verzekerde verzending vragen en betalen).

Link naar reactie

Kopers ook niet, dus eigenlijk doen beiden profijt aan te hoge verzendkosten maar het komt niet goed over en je moet er goed rekening mee houden bij de biedingen. Je kunt ook vooraf vragen of verzending via Kiala mogelijk is, dan heb je redelijk vaste verzendkosten.

Het probleem is dat de optie "kiala" verzending niet opgenomen is bij de standaard opties van catawiki...

Ik zou niks lievers willen dan verzenden via kiala (veel goedkoper en moet ik niet naar Nederland rijden om binnenlandse kosten te kunnen aanbieden)maar het kan dus niet.

Of je zou zelf contact met de koper moeten opnemen of hij kiala wenst en hem de teveel betaalde portkosten terugstorten.

Andere optie kan zijn gratis verzending aanbieden maar alleen met kiala,maar wat indien koper geen kiala wenst?

Link naar reactie

Het probleem is dat de optie "kiala" verzending niet opgenomen is bij de standaard opties van catawiki...

Ik zou niks lievers willen dan verzenden via kiala (veel goedkoper en moet ik niet naar Nederland rijden om binnenlandse kosten te kunnen aanbieden)maar het kan dus niet.

Of je zou zelf contact met de koper moeten opnemen of hij kiala wenst en hem de teveel betaalde portkosten terugstorten.

Andere optie kan zijn gratis verzending aanbieden maar alleen met kiala,maar wat indien koper geen kiala wenst?

 

Dat is een goed idee, moet je eens voorstellen via hun forum. Kiala heeft ook standaard prijzen tot 15 kg dus de verzendingskosten kunnen automatisch door Catawiki berekend worden voor elk land.

Link naar reactie

Ik heb naast de hoge verzendkosten ook problemen met de vaste verhogingen. Je bent niet vrij om een bedrag te kiezen. Daardoor stijgen de prijzen dusdanig hard. En ik zie soms bedragen voorbij komen voor bepaalde kavels die ik niet begrijp. Mensen betalen voor series die je nog gewoon nieuw bij je SSZ kunt kopen minimaal net zoveel, en vaak meer. Koop ze dan gewoon bij je SSZ, verdient hij/zij er ook nog iets aan. Deze beide zaken houden mij tegen om via de veilingen iets aan te schaffen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Dat Goudurix,een ervaren verkoper en verzamelaar van originelen, dit als een originele tekening van Berck bestempelt gaat mijn petje te boven.

Puur bedrog!

http://veiling.catawiki.nl/kavels/2782753-berck-originele-tekening-in-o-i-inkt-een-studie-van-personages?previous

(originele striptekeningen veiling van volgende donderdag)

bdc84758-4f5d-11e5-96a2-10b3674efac8.jpg

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Dat Goudurix,een ervaren verkoper en verzamelaar van originelen, dit als een originele tekening van Berck bestempelt gaat mijn petje te boven. Puur bedrog!

(originele striptekeningen veiling van volgende donderdag)

 

Nogal grote woorden. Er staat "Studio Berck", "door een medewerker van Berck".

post-461-0-85590500-1441559732_thumb.jpg

 

Ook is Berck nou niet een dusdanig grote naam, dat die naam alleen al voor een fikse prijs zou zorgen. 

Link naar reactie

Nogal grote woorden. Er staat "Studio Berck", "door een medewerker van Berck".

attachicon.gifCapture.JPG

 

Ook is Berck nou niet een dusdanig grote naam, dat die naam alleen al voor een fikse prijs zou zorgen. 

De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat de tekst bij het kavel is aangepast naar aanleiding van de feedback vanuit de hoek van verzamelaars/kenners.

 

edit: Suske was mij net voor : :e002:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...