Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Natte aap

Catawiki Zaagdraad

Recommended Posts

2 minutes ago, Ron P said:

Weg vrees ik.

Vroeger reed ik zelfs voor een pakket dat ik binnen België moest verzenden naar Nederland omdat het zo goedkoper was. 😀

Ja, dat was effectief het geval, die ommedraai is compleet.

Ik vermoed dat Bol.com en andere grote internet winkels daar op 1 of andere manier achter zitten, die hebben zelf extreem goeie voorwaarden bij PostNL en het is in hun voordeel dat de particuliere prijs zo hoog is. Het is niet logisch dat PostNL goedkoper is in België dan in Nederland.

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 uren geleden, Bonte zei:

Ja, dat was effectief het geval, die ommedraai is compleet.

Ik vermoed dat Bol.com en andere grote internet winkels daar op 1 of andere manier achter zitten, die hebben zelf extreem goeie voorwaarden bij PostNL en het is in hun voordeel dat de particuliere prijs zo hoog is. Het is niet logisch dat PostNL goedkoper is in België dan in Nederland.

Het is verbazend hoe goedkoop die grote internetwinkels kunnen verzenden. Vroeger verkocht ik al eens gelezen boeken op ebay, maar dat was behalve voor populaire nieuwe boeken niet te doen, de verzendingskosten waren dikwijls hoger dan de waarde van het boek.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is wat je nu via bijv marktplaats ook ziet. De prijzen van verzenden gaan alleen maar omhoog, waardoor er steeds minder geboden wordt. Het argument dat je dan steeds krijgt is dat ze ook de verzending ook nogmoeten betalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
28 minuten geleden, JPAR zei:

Dat is wat je nu via bijv marktplaats ook ziet. De prijzen van verzenden gaan alleen maar omhoog, waardoor er steeds minder geboden wordt. Het argument dat je dan steeds krijgt is dat ze ook de verzending ook nogmoeten betalen.

De verzendprijs bepalen is dan ook een grote miserie. Je moet elk boek op voorhand wegen en opmeten. Als je het dan inpakt en het is iets dikker dan 3 cm mag je plotseling een pak bijbetalen. Daarom dat er velen zijn die er een (maximum-)slag naar slaan vermoed ik. Achteraf kan je dan eventueel het teveel terugstorten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, alexjodo zei:

Ik heb die ook ineens bij mijn nieuwe boeken zien opduiken. In principe is het wel logisch, maar die Chroom is toch een twijfelgeval.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mij viel op dat een hele hoop oude Bommelpockets naar Boeken zijn verplaatst. Dat komt waarschijnlijk omdat ze in de genummerde reeks Literaire Reuzenpockets verschenen en het belangrijker wordt gevonden dat die reeks bij elkaar staat. Het probleem is dat een groot aantal Bommelpockets die later (na 1973) buiten de reeks verschenen (ook al hebben ze precies dezelfde uitvoering) wél nog bij de Strips staan...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik sta op het punt om iets te doen wat ik helemaal niet graag doe, namelijk negatieve feedback geven aan een verkoper op de Catawikiveiling.

Dit zou de eerste keer zijn dat ik dat doe.

Vandaag heb ik mijn lot van 2 hardcovers ontvangen (S&W-trilogieën) die volgens de verkoper in nieuwstaat zijn. Ze staan echter vol krasjes en enkele hoekjes zijn beschadigd.

Op de foto bij de veiling is één boek nog geseald, maar bij ontvangst was dit niet meer het geval.

Hebben jullie ook al zo'n ervaring gehad en wat kan er aan gedaan worden?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inderdaad, eerst de verkoper een kans geven om de fout te herstellen. Als je meteen negatieve feedback geeft zal hij waarschijnlijk niet meer genegen zijn een oplossing aan te bieden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb het ook meegemaakt,verkoper bleef bij hoog en laag beweren dat het zijn album niet was ! Was gewoon schandalig.

Aan het lezen van wat er gebeurd is lijkt me de kans héél groot dat het om dezelfde verkoper gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vandaar dat ik nooit meer occaziestrips laat opsturen. Ik kom er steeds zelf om.

Zo ben ik deze namiddag even in Mortsel om daar een paar strips van een forumer te kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik film vaak het uitpakken zodat ik achteraf bewijs heb. Dit doordat ik zulke dingen ook meegemaakt heb. En tegenwoordig ook wat ik verzend. Nadat iemand mij beticht had van iets te hebben verzonden wat absoluut niet zo was.

Via de catawiki veiling heb ik nog nooit iets gekocht en verkocht trouwens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 uren geleden, JPAR zei:

Ik film vaak het uitpakken zodat ik achteraf bewijs heb. Dit doordat ik zulke dingen ook meegemaakt heb. En tegenwoordig ook wat ik verzend. Nadat iemand mij beticht had van iets te hebben verzonden wat absoluut niet zo was.

Via de catawiki veiling heb ik nog nooit iets gekocht en verkocht trouwens.

Zelfs dan kan je nog roepen dat jij hem weer opnieuw hebt verpakt en toen pas bent gaan filmen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Moet raar zijn: JPAR die met een camera in de hand de post binnestapt met het pakje duidelijk voor hem zodat hij het kan filmen, en dan de kassajuffrouw op beeld zetten terwijl ze er de postzegels op plakt en zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als een koper op Catawiki een gewonnen veiling niet betaalt, dan rekent Catawiki uiteraard geen kosten aan en bieden ze het lot automatisch (na 3 herinneringen en het blokkeren van de koper) opnieuw aan voor de veiling. Dat is - denk ik - een goede zaak. Vervelender voor de verkoper is dat zoiets - mijn inziens - zijn reputatie geen goed doet. Het lijkt immers dat hij zelf heeft opgeboden/laten opbieden en dat zijn manoeuvre mislukt is. De koper gaat vrijuit: zijn account wordt misschien verwijderd, maar hij maakt de dag nadien gewoon een andere aan. Als het niet op zijn eigen naam is, dan op die van zijn vrouw, zijn kind of zijn hond.

Ik weet niet meteen een oplossing voor die gang van zaken (al zou Catawiki misschien gewoon wat transparanter mogen zijn en naam en toenaam van de bedrieglijke koper doorgeven aan de benadeelde koper - dan weet die alvast dat hij aan die bedrieger koper ook via andere kanalen geen zaken meer hoeft te proberen verkopen). 

Soit, een lange lithanie om te zeggen dat ik momenteel in die situatie verkeer. Mijn onbetaalde kavel loopt momenteel een tweede keer op CWiki en ik heb de indruk dat het gebrek aan biedingen veroorzaakt wordt door die (verkeerde) perceptie die er bij mogelijk geïnteresseerde kopers is. En dat vind ik natuurlijk jammer (temeer daar ik een van die verkopers ben die - tegen beter weten in - het spel wél eerlijk speelt en niet door spookbieders een prijs laat opdrijven). Ik ben ook wel op snelheid gepakt wat betreft het opnieuw aanbieden van het kavel: donderdag melding dat mijn kavel opnieuw zou worden aangeboden en vrijdag was het al zo ver. Ik heb zelfs niet de kans gekregen om het te weigeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, automatisch opnieuw aanbieden heb ik intussen uitgezet. En inderdaad, je weet pas op het einde wat de opbrengst is, maar het is gewoon opvallend. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kan er van mee spreken,zit sinds 7 November met 7 onbetaalde kavels en van 2 zijn de allerlaatste herinneringen verstuurd en worden ze bij niet-betaling op 27 November terug aangeboden

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sinds ik weet dat Jim veel van zijn tekeningen van Een Nacht in Rome op een lichtbak overtrekt, laat ik veilingkavels met zijn originele werk links liggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...