Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Natte aap

Catawiki Zaagdraad

Recommended Posts

11 uren geleden, Tweetie zei:

Ik betwijfel of een paar ontevreden gebruikers in het geheel wegvallen.

ALs ik de verhalen van Lecram en Dog Mengo zo lees, vergaat mij de lust om iets te kopen ook wel. 

En dan ben ik nog iemand dan alleen voor kleinere bedragen koopt, bij grotere bedragen zullen de kopers nog voorzichtiger zijn.

Ik heb zonet de bevestiging gekregen van Catawiki dat ze 'de terugbetaling voor mijn onlangs geannuleerde aankoop naar mij hebben overgemaakt'.

Dit herstelt het vertrouwen, maar ik zal voortaan inderdaad beter opletten

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik snap niet helemaal waarom je vertrouwen hersteld is, als je zoveel moeite moest doen om je geld terug te krijgen.  De manier waarop er bij CW betaald wordt, legt risico en potentieel veel werk bij de kopers neer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat ik vooral heel blij ben dat ik mijn centen terug heb en dat verzacht nogal wat. Maar klopt wel wat je zegt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dus ik koop een tekening via Catawiki; als ik ze thuis aankrijg merk ik dat er onder wat een vlek lijkt te zijn, iets geschreven staat; initialen die niet overeenkomen met de tekenaar van wie ik veronderstelde een tekening te kopen. (toevallig bedekte die vlek net alleen die initialen dus ga ik er vanuit dat die 'vlek' moedwillig is aangebracht)
Ik mail de tekenaar en die bevestigt dat de tekening niet van hem is. Dus ik mail de verkoper maar die antwoordt niet, dus ik stuur een mail naar Catawiki en daar krijg ik het antwoord dat ze niets kunnen doen omdat het niet om een 'pro' verkoper gaat... FIJN!... 😤

Deel dit bericht

Link naar bericht

Pro of niet maakt niets uit. Als je een kavel wint, dan MOET je krijgen wat is beschreven en gefotografeerd. Als je tijdig aan de bel trekt kan een uitbetaling worden gepauzeerd totdat het probleem is verholpen. 

Het gaat gelukkig bijna altijd goed, omdat terugkerende verkopers geen belang hebben bij frauduleuze handelingen. Maar op fora komen juist de missers aan bod, en dat is ook niet erg hoor. Daar valt alleen maar van te leren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Theoak zei:

Het gaat gelukkig bijna altijd goed, omdat terugkerende verkopers geen belang hebben bij frauduleuze handelingen. 

DAt zou niet belangrijk moeten zijn. Ook met kwaadwillende verkopers, moet het voor kopers eenvoudig zijn om hun gled terug te krijgen. Daar is catawiki toch voor bedoeld? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 26/11/2018 om 19:04, Ambreville zei:

Mijn Jim's. Ik kan alleen bevestigen dat ze beiden uit de dedicaceerdungeon bij Skull BD komen en beide 150 € gekost hebben bij Jim zelf.

jim-marie-une-nuit-en-rome-2r7n.thumb.jpg.5bc665c27054598853c7a9035380a41d.jpg

1684844700_brainbridge365(2).thumb.jpg.3da0a03485214e906474e0919bf93b2f.jpg

Voor 'echte' originelen moet je al naar paginas gaan.  Vraag blijft, in hoeverre een tekenaar 'origineel' is. Ik heb ook schetsen van plaatjes die voor de pagina gemaakt zijn (bv. Henriet Dent d'ours).

https://veiling.catawiki.be/kavels/23539647-jim-originele-tekening-marie-een-nacht-in-rome-2018

De bovenste beu gezien? Verkoop je de andere ook?

Deel dit bericht

Link naar bericht

De bovenste gaat inderdaad weg. De onderste is in de productie van Jim net iets origineler, en hou ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat zijn ze toch grappig op Catawiki. En dan vragen ze nog wat je van de beschrijving vindt.

1273825039_Screenshot_2019-02-02RobbedoesenKwabbernoot1en2-IJzerenharten-Hardcover-Eerstedruk-(1990)-Catawiki.thumb.png.cf05fad537d82fae3f01fde822170b98.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Huisvlijt levert op de veiling beduidend meer op dan een prentje.....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nagevraagd (voor plaatsing in de veiling) bij de zoon van de tekenaar en bevestigd als zijnde een echte tekening door Régis Loisel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Theoak zei:

Nagevraagd (voor plaatsing in de veiling) bij de zoon van de tekenaar en bevestigd als zijnde een echte tekening door Régis Loisel. 

Dat zou betekenen dat Loisel zijn eigen tekeningen op de lichtbak overtrekt, net als Jim.

Iemand van zijn klasse zie ik dat niet doen.

Nee, ik ben niet overtuigd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ziet er eerlijk gezegd een gewone opdracht tekening uit, die is automatisch minder uitgewerkt en er is ook geen moeite gedaan om te doen alsof het de origineel is van de prent. Waarom die fake zou moeten zijn is me niet duidelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...