Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Natte aap

Catawiki Zaagdraad

Recommended Posts

36 minuten geleden, Tanuki zei:

Nochtans het businessmodel van de meeste grote softwarebedrijven tegenwoordig. Facebook, Google en andere Waze-en, ... teren allemaal op content aangedragen door de gebruikers, die dan ook nog eens niet zelden advertenties in de maag gesplitst krijgen.

Als je voor je diensten ook nog eens laat betalen, is het helemaal geniaal!

Da's al zo oud, dat hebben ze echt niet zelf bedacht... Als je een boodschappentas van de supermarkt koopt staat daar ook Albert Heijn/Delhaize op. Je moet dus betalen om reclame voor hun te mogen maken.

Zelfde met de sportkleding die mijn fitness-studio aanbiedt; mooi logo erop voor gratis reclame, wel een fors bedrag voor goedkope Chinese kleding - da's dus dubbel winst.

Zo zullen er nog vele voorbeelden te bedenken zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Catawiki heeft wel het lef de originele titel te noemen. 

image.thumb.png.d5dea821a586569d3930e381a112f9f7.png

image.thumb.png.54b0d4b5c28bae12d445ffd0de2eca1d.pngimage.png.7187899ea4755b92fd46edc055f7c75c.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik vind dat dat toch veranderd kan worden. we zijn in 2019 nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zie hier 'Parabel van de mensen met een visuele handicap' van Breughel.

400px-Bruegel_blinden_grt.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 11/4/2019 om 12:01, Noël zei:

Catawiki heeft wel het lef de originele titel te noemen. 

image.thumb.png.d5dea821a586569d3930e381a112f9f7.png

image.thumb.png.54b0d4b5c28bae12d445ffd0de2eca1d.pngimage.png.7187899ea4755b92fd46edc055f7c75c.png

Grappig… Negers op Java? Da's zeker nieuw.

Indonesie heeft al geprotesteerd tegen dit discriminerende en rolbevestigende beeld van hun inwoners. Alsof ALLE Javanen van die grote handen hebben en zo gemeen grijnzen naar hun kind.

Om verdere problemen te voorkomen wordt het werk van nu af aan 'Inuit vrouw met kind' genoemd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

In de jaren 60 werden in Rotterdam (en wellicht ook elders) mensen uit Indonesie ook wel vet haar negers genoemd. Dus helemaal nieuw is het niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

image.png.5ba202f245d6a8ebdd791a9fd285c917.png

:)

Als de auteur het in die tijd die naam gegeven heeft, laat het dan toch. We gaan het Lam Gods toch ook niet groepsportret met geharnaste mensen en een schaap noemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, JJL zei:

Ridicuul hoge verzendkosten (EUR 45-55) voor één comic (en dat is standaard bij deze aanbieder):

https://veiling.catawiki.nl/kavels/25940251-dc-comics-new-52-batman-40-1-25-andy-kubert-signed-2x-snyder-capullo-variant

Ik begrijp niet dat CW kavels met dergelijke onrealistische verzendkosten blijft plaatsen (ook omdat terugclaimen van teveel betaalde verzendkosten in praktijk niet werkt).

Ik zie dat zelfs de verzending Frankrijk - Franrijk 45,00 Euro kost. 

Kennelijk is het de bedoeling om items goedkoop te verkopen en de winst op de verzendkosten te maken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

CW heeft ingegrepen en de verzendkosten voor dat comicje zijn aangepast (naar EUR 15-25).

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik overweeg om binnenkort ook een aantal zaken aan te bieden via catawiki, maar weet niet goed wat juist in te vullen voor de verzendingskosten (port + verpakking)

Wat zijn realistische verzendingskosten om 3 à 4 strips te versturen (België, Europa en de rest van de wereld)?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 17/4/2019 om 18:13, grim zei:

Wat zijn realistische verzendingskosten om 3 à 4 strips te versturen (België, Europa en de rest van de wereld)?

Maak een pakje en weeg het es af op een keukenweegschaal.

Op de sites van een PostNL e.d. heb je een calculator om te weten hoeveel het je kan kosten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 17/4/2019 om 18:13, grim zei:

ik overweeg om binnenkort ook een aantal zaken aan te bieden via catawiki, maar weet niet goed wat juist in te vullen voor de verzendingskosten (port + verpakking)

Je kan bij Cata aangeven 'ik wil met PostNL versturen' - dan vult hij/zij het correcte bedrag vanzelf in.

Je kan ook een andere koeriersdienst nemen - soms zijn die duurder, maar bijv. wel sneller. Of veiliger.

PostNL naar Frankrijk toe is bijv. een drama.

Voor verpakking mag je hooguit 1,50 toevoegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Betreft kleurschakeringen. Bepaalde zaken te donker. Het bruin en de lucht in blauw die de 1e 3 albums typeert is nauwelijks aanwezig

20190419_205058.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is niet dezelfde eerste druk als het exemplaar in de catalogus. Kijk maar naar de tekst achterop.

In de catalogus is de tweede regel "ZONEN & Co" uitgevuld en de straatnaam in regel 3 afgekort (Ommeganckstr.).

Bij de veiling is de tweede regel "Zonen & Co." gecentreerd en is de straatnaam voluit geschreven (Ommeganckstraat).

In de catalogus was dat overigens ook zo, totdat in 2012 de afbeeldingen werden gewijzigd.

Het kleurverschil zou dus herleid kunnen worden tot verschillende drukken.

Vanaf 1951 kregen de boeken een gele achterkant, maar het zou me niet verbazen als in 1950 al een nieuwe oplage nodig was voor dit deel. De volgende druk is pas van 1967.

De versie uit de catalogus is al vaker geveild bij Catawiki, dus die komt in elk geval meer voor. (En dus is dat de tweede oplage...?)

3e26b008-0aca-4bad-ba4d-9d8e88f6b40a.jpg ed52bad0-d4b8-012f-a73a-005056960004.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 uren geleden, Boekenmagazijn zei:

Het is niet dezelfde eerste druk als het exemplaar in de catalogus. Kijk maar naar de tekst achterop.

In de catalogus is de tweede regel "ZONEN & Co" uitgevuld en de straatnaam in regel 3 afgekort (Ommeganckstr.).

Bij de veiling is de tweede regel "Zonen & Co." gecentreerd en is de straatnaam voluit geschreven (Ommeganckstraat).

In de catalogus was dat overigens ook zo, totdat in 2012 de afbeeldingen werden gewijzigd.

Het kleurverschil zou dus herleid kunnen worden tot verschillende drukken.

Vanaf 1951 kregen de boeken een gele achterkant, maar het zou me niet verbazen als in 1950 al een nieuwe oplage nodig was voor dit deel. De volgende druk is pas van 1967.

De versie uit de catalogus is al vaker geveild bij Catawiki, dus die komt in elk geval meer voor. (En dus is dat de tweede oplage...?)

Zie er na zoveel jaren nog maar eens achter te komen wat nu de eerste en wat de tweede druk is geweest.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, Tweetie zei:

Zie er na zoveel jaren nog maar eens achter te komen wat nu de eerste en wat de tweede druk is geweest.  

Als de afbeeldingen in Catawiki kloppen is de rechtse afbeelding - die met de grote ZONEN - de oudste.

Deze staat namelijk ook bij deel 1- Dick Digger's goudmijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
29 minuten geleden, Rik zei:

Als de afbeeldingen in Catawiki kloppen is de rechtse afbeelding - die met de grote ZONEN - de oudste.

En hopelijk is dat geen nieuw samengesteld album. Ik zie daar plakband...

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, Rik zei:

Maar klopt die dan wel? 

Als er van deel 2 een eerste en tweede druk zijn, zou dat bij deel een dan anders zijn? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Tweetie zei:

Maar klopt die dan wel? 

Als er van deel 2 een eerste en tweede druk zijn, zou dat bij deel een dan anders zijn? 

Volgens mij zijn er geen herdrukken van de eerste Lucky Luke albums uit begin jaren '50. Ik denk dat de ene backcover bij het eerste deel hoort en de andere bij deel 2.

Ik zal wel eens informeren bij wat Dupuisdeskundigen

Deel dit bericht

Link naar bericht

Alle voorheen bij Catawiki geveilde exemplaren (voor zover nog te vinden via Google) van zowel "Dick Digger's goudmijn" als van "Rodeo" hadden een achterkant met ZONEN in kapitalen, zoals ook in de catalogus staat.

Alleen het exemplaar dat momenteel geveild wordt wijkt af. Op de foto's ziet het er niet uit alsof ermee geknoeid is.

Bovendien had, zoals ik al aangaf, het exemplaar zoals het oorspronkelijk in Catawiki ingevoerd was ook deze afwijkende achtercover.

De informatie kwam uit Bonte's StripDatabase, maar of het ook zijn scan was weet ik niet.

Afbeelding uit de Historie van CW 31188:

ebc215a0-1a11-012b-985d-f5c6b2a918e0.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik blijf erbij. Dit zijn 2 verschillende uitgaves. Heeft ook niets met verkleuring te maken. Zijn er geen aparte uitgaves gemaakt Belgie-Nederland. Wat voor Suske en Wiske ook zo was. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, Hollywood zei:

Ik blijf erbij. Dit zijn 2 verschillende uitgaves. Heeft ook niets met verkleuring te maken. Zijn er geen aparte uitgaves gemaakt Belgie-Nederland. Wat voor Suske en Wiske ook zo was. 

Ook deze mogelijkheid valt niet uit te sluiten..

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...