Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Natte aap

Catawiki Zaagdraad

Recommended Posts

Ik vermoed dat er nog wel een concurrentiebeding overeengekomen is. We horen het wel binnen een paar weken, als de shops weer voor iedereen beschikbaar worden

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor de levensvatbaarheid van last dodo lijkt het mij essentieel dat items van meer dan 75 euro te koop mogen worden aangeboden. De beperking van 75 euro heeft in het verleden ook niet tot meer veilingaanbod geleid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, Baringo zei:

Tot nu toe nog beperkt tot €75,00 helaas.

De shops hebben nog gewoon boeken van boven de 75 euro.

De duurste is momenteel De schat van Beersel voor 1000 euro.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is1 die er al lang in dtaat want higer dan €75,00 kun je nu niet plaatsen

Deel dit bericht

Link naar bericht

Boeken in seal ik weet niet maar bij mijn boekhandel en ssz is niks geseald.

Maar als ik wil kan ik om ieder boek binnen 2 min een seal doen.

Zijn er echt mensen die daar intrappen ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, sjaakie zei:

Boeken in seal ik weet niet maar bij mijn boekhandel en ssz is niks geseald.

Vreemd!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heeft niks met intrappen te maken ! De luxe integrales zijn bijna allemaal geseald en als dit niet het geval is bij uw ssz dan wil dat zeggen dat hij ze zelf open doet !

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik was een keer in de ssz toen de nieuwe lading strips binnen kwam, maar niks in seal hoor.

Het waren hc en sc.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, fazerco zei:

Ik was een keer in de ssz toen de nieuwe lading strips binnen kwam, maar niks in seal hoor.

Het waren hc en sc.

Gewone hc en sc komen nooit in seal.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dan wordt het tijd dat we daar eens verandering in brengen. 😝

Misschien iets voor Peter Bonte? 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
31 minuten geleden, Peter Motte zei:

Dan wordt het tijd dat we daar eens verandering in brengen. 😝

Misschien iets voor Peter Bonte? 😉

De meeste van uitgeverij Bonte zitten in seal

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heeft iemand ervaring met de striep in Brugge.

Ik heb een week of 2 geleden een bestelling gedaan via catwiki.(shop)

Net voordat het overging in last dodo

vervolgens zag ik na een dag of 5-6 dat de factuur al klaar stond maar heb nooit een mail gehad.

Vervolgens heb ik 2 mails via dodo verstuurd en 2 via hun website(info)

helaas 0 reactie.

vervolgens zie ik gisteren op catawiki : factuur verstuurd: en ik  kan feedback geven.

Snap hier helemaal niks van.

Baal ontzettend dat ik geen antwoord krijg op mijn mails.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Juni daar nog besteld. Probleemloos afgehandeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
41 minuten geleden, Willem zei:

Ik heb een week of 2 geleden een bestelling gedaan via catwiki.(shop)

Net voordat het overging in last dodo

vervolgens zag ik na een dag of 5-6 dat de factuur al klaar stond maar heb nooit een mail gehad.

Vervolgens heb ik 2 mails via dodo verstuurd en 2 via hun website(info)

helaas 0 reactie.

vervolgens zie ik gisteren op catawiki : factuur verstuurd: en ik  kan feedback geven.

Snap hier helemaal niks van.

Baal ontzettend dat ik geen antwoord krijg op mijn mails.

Bel ze even. Dat is de snelste oplossing. +32 50 33 71 12

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 11/7/2020 om 12:32, Theoak zei:

Dat een stripwinkel boeken achteruit houdt om niet veel later te kunnen veilen voor een hoger bedrag vind ik vanuit het standpunt van de verzamelaar een slechte zaak. Wat ik weet van diverse stripspeciaalzaken is dat zij er niets voor voelen om voor de normale winkelprijs te leveren aan particuliere handelaars die er dan met de (veiling-)winst vandoor gaan. Als die handel er niet zou zijn, dan zouden volgens mij bijna alle verzamelaars wel bediend kunnen worden met de huidige oplagen.

Ik heb er even over nagedacht of ik hier nog op zou reageren. Ik snap dat jij je werkgever verdedigt, prima. Maar aan de andere kant is dit hierboven natuurlijk een drogreden. Daarmee kun je toch niet goedpraten dat ze het dus zelf maar veilen en Catawiki daar een podium voor geeft. En omdat ze (waarschijnlijk) goede verkopers zijn (en daarmee een goede opbrengst leveren) mogen ze ook ook net wat meer. Althans zo komt het over. En klaarblijkelijk niet alleen bij mij, maar valt het anderen ook op.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is geen verdediging van mijn werkgever, want dat zijn stripwinkels niet. Ik praat ook niets goed, maar Catawiki maakt geen onderscheid tussen particuliere srtripverkopers en professionele (=beroepsmatige) stripverkopers voor wat betreft de inhoud van de kavels. Ik zal en kan ook niet ingaan op individuele aanbieders (pro. of part.), want ik weet niet hoe zij aan hun 'handel' komen. Het zal voor de bieders op de veilingen ook niet uitmaken of ze het nu kopen van een winkelier of een particulier. Als je verzamelaar en vaste klant bent van een winkel die je ervan verdenkt boeken achter te houden voor een speculatief hogere opbrengst, dan zul je die er zelf op aan moeten spreken. 

Als (beginnende) particuliere verkoper zal er vast wel eens een kavel afgekeurd worden, en dat levert frustratie op, wat ik goed kan begrijpen. Maar de afspraken en grenzen van wat wel en niet kan worden geaccepteerd zijn voor alle verkopers gelijk, en als een professionele verkoper te vaak aan de verkeerde kant van de grens zit van wat toelaatbaar is, dan wordt die daar ook gewoon op aangesproken.

Of je dat wilt geloven is niet aan mij, maar zoals het hierboven staat is zoals ik het zie en zoals ik werk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, Theoak zei:

Dat is geen verdediging van mijn werkgever, want dat zijn stripwinkels niet. Ik praat ook niets goed, maar Catawiki maakt geen onderscheid tussen particuliere srtripverkopers en professionele (=beroepsmatige) stripverkopers voor wat betreft de inhoud van de kavels. Ik zal en kan ook niet ingaan op individuele aanbieders (pro. of part.), want ik weet niet hoe zij aan hun 'handel' komen. Het zal voor de bieders op de veilingen ook niet uitmaken of ze het nu kopen van een winkelier of een particulier. Als je verzamelaar en vaste klant bent van een winkel die je ervan verdenkt boeken achter te houden voor een speculatief hogere opbrengst, dan zul je die er zelf op aan moeten spreken. 

Als (beginnende) particuliere verkoper zal er vast wel eens een kavel afgekeurd worden, en dat levert frustratie op, wat ik goed kan begrijpen. Maar de afspraken en grenzen van wat wel en niet kan worden geaccepteerd zijn voor alle verkopers gelijk, en als een professionele verkoper te vaak aan de verkeerde kant van de grens zit van wat toelaatbaar is, dan wordt die daar ook gewoon op aangesproken.

Of je dat wilt geloven is niet aan mij, maar zoals het hierboven staat is zoals ik het zie en zoals ik werk.

Met de verdediging opmerking doelde ik op gelijke monniken, gelijke kappen wat niet altijd gebeurt en waarvan jij zegt dat het wel zo hoort te zijn.

En dat een kavel afgewezen wordt is prima. Heb ik geen moeite mee. Maar wel dat het dus niet voor iedereen gelijk is.

En je hebt gelijk dat men zelf een ssz zou moeten aanspreken. Maar ik denk dat dat voor velen lastig zal zijn. Ik heb gelukkig een ssz die hier niet aan doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zagen.. moet toch even mijn bestaan bevestigen..Even teruggaand op 2-3 juli jl.  domeinen...
Ja, een naam is moeilijk, en een die ook nog alles inhoudt. Hihi iemand geld over voor een hoop tld's ? 
Wil je zelf starten... zoek.. zoek.. en ja hoor ... verzamelfan  (best wel een goede keus dacht ik) die is er nog steeds..
En... wereldwijd ook nog beschikbaar (zie er al gauw 20 landen) : wie gaat competitief zijn, en de wereld veroveren..?
(ps ikke nie). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 hours ago, Willem said:

Ik heb daar al gekocht via de post en zo, en geen problemen gehad.

Zowel via hun eigen website, als via Catawiki.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben de laatste tijd aan het verkopen via Catawiki en ik denk dat 80% te laat betaald wordt en 1 kavel zelfs helemaal niet. Heb ik nou pech of hebben meer dat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
33 minuten geleden, JPAR zei:

Ik ben de laatste tijd aan het verkopen via Catawiki en ik denk dat 80% te laat betaald wordt en 1 kavel zelfs helemaal niet. Heb ik nou pech of hebben meer dat?

Dat is de reden dat ik ben stilgevallen op Catawiki. Na de verkoop loopt het vaak mis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 minuten geleden, Ambreville zei:

Dat is de reden dat ik ben stilgevallen op Catawiki. Na de verkoop loopt het vaak mis.

Ik vind het behoorlijk irritant. Een werd op de allerlaatste dag betaald. Dan ben je weken verder, maar je kunt niks. Dit ging om een paar honderd euro.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, JPAR zei:

Ik verkocht recent tien kavels. Slechts één werd niet op de dag zelf betaald, maar net tegen de deadline. De rest onmiddellijk of een paar uur later. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, JPAR zei:

Ik vind het behoorlijk irritant. Een werd op de allerlaatste dag betaald. Dan ben je weken verder, maar je kunt niks. Dit ging om een paar honderd euro.

Dat is natuurlijk het risico met aanbieden op Catawiki. Je mag niet verwachten dat iedereen hun kavel direct na de veiling betaalt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Simon zei:

Dat is natuurlijk het risico met aanbieden op Catawiki. Je mag niet verwachten dat iedereen hun kavel direct na de veiling betaalt. 

Is dat zo? Mag je dat niet verwachten? Het staat nochthans wel in de regels en daar ga je mee akkoord. Ik verzend ook meteen als de betaling er is. Diezelfde dag, tenzij het al te laat is, dan de dag erna.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, Waakwater zei:

Ik verkocht recent tien kavels. Slechts één werd niet op de dag zelf betaald, maar net tegen de deadline. De rest onmiddellijk of een paar uur later. 

Waren dat strips, comics of heel iets anders?

Deel dit bericht

Link naar bericht
36 minuten geleden, JPAR zei:

Is dat zo? Mag je dat niet verwachten? Het staat nochthans wel in de regels en daar ga je mee akkoord. Ik verzend ook meteen als de betaling er is. Diezelfde dag, tenzij het al te laat is, dan de dag erna.

Nee, volgens de regels mag je als koper 3 werkdagen wachten met betalen, en als verkoper 3 werkdagen wachten met versturen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb zelf nog eens items verkocht in drie verschillende categorieën. Inderdaad latere betalingen ook hier. Enkele op tijd. Meeste te laat. Ruim over de drie dagen.

Wat me nog meer stoort is dat Catawiki datums van uitbetaling verschuift, ook al is pakket geleverd of reeds aangeboden bij klant. Tot zelfs tien dagen extra. Wat daar de redenen van zijn, geen idee. Blij word ik er niet van.

Een bericht naar de klantendienst via contact op maandag werd week erop woensdag beantwoord. Negen dagen is wel lang.

Mijn feedback is 100% en geen lopende cases.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...