Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Natte aap

Catawiki Zaagdraad

Recommended Posts

Een investeringsmaatschappij wil rendement zien. Nog een paar jaar dit soort verliezen en de stekker gaat eruit.

Bij een faillissement hebben de verkopers het nakijken. Tegoeden worden bevroren en verdeeld naar preferente schuldeisers. Loon, hypotheek etc zijn preferent aan leveren van goederen.

De constructie van Bobbedoes is daarom veel beter. Verkoper stuurt zelf de factuur en bij faillissement van Bobbedoes heeft verkoper en koper er geen last van

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eind 2018 is een andere koers ingezet, de cijfers van 2019 zullen geen of een minimaal verlies laten zien, terwijl er nog wel steeds een groei is van dubbele cijfers.

De verkopen per week zullen in 2018 vast wel rond de 5 miljoen euro zijn geweest. Met 30, 40 of 50.000 kavels per week is dat ook niet zo gek hoor.

Bobbedoes is niet te vergelijken met Catawiki qua omvang en verdienmodel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, Theoak zei:

Bobbedoes is niet te vergelijken met Catawiki qua omvang en verdienmodel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb het over het risico voor de verkoper. Bij een faillissement heeft de verkoper bij catawiki het nakijken. Tussen levering en uitbetaling zit grotendeels minimaal 2 weken. Voorbeeld. Als een betaling op de 1e geschiedt is uitbetaling op de 15e. Is er een faillissement in die periode dan worden de vermogensbestanddelen bevroren, lees tegoeden op de bankrekeningen. We hebben het dan over tienduizenden kavels. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Emma Stone zei:

Ligt het nu aan mij of gaan de sus en wis originele platen een pak minder dan vroeger? 

Die indruk is juist als je naar de recente veiling kijkt van de Mompelende Mummie/Vogels der goden: https://www.catawiki.nl/a/th/5355-suske-en-wiske-veiling-de-mompelende-mummie-de-vogels-der-goden-paul-geerts

Veel kavels zijn niet verkocht, want ze haalden de minimum prijs niet eens (die op 550/600 lag).  De verwachte opbrengst (900-1200) is daarom zeker niet gehaald.  

Veel luxe boeken zijn dus ook niet verkocht. Daarom ging er afgelopen weekend een weg voor 320 euro. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Waar ik me meer zorgen om maak: platen uit klassiekers als ‘de koning drinkt’ en ‘lambiorix’ die maar €300/400/500 meer halen (veiling van voorbije zondag). Die gingen vroeger toch echt wel een pak meer? Overaanbod? Of zitten de verzamelaars zonder geld? 😀

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minutes ago, Noël said:

Het betreft wel de hertekende versies.  

Deze dus bv: https://veiling.catawiki.nl/kavels/29440537-suske-en-wiske-originele-pagina-p-15-lambiorix-1973

Is 490 euro dan goedkoop, redelijk of duur? Persoonlijk heb ik geen 490 over voor een hertekende plaat (van Edward De Rop, neem ik aan). 

Een andere uit Lambiorix bracht slechts 310 op. Dit haalde enkele jaren geleden toch makkelijk het (drie)dubbele. Uiteraard de hertekende versie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat de veiling zelf ook meespeelt. Zeker nu de grote huizen Vandersteen ook ontdekt hebben. Duurdere stukken vind je bij de veilingen van Huberty-Breyne en Daniel Maghen etc. Catawiki is meer voor de 75€-2000€ range waarbij boven de 1000 al een uitzondering is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Emma Stone zei:

Waar ik me meer zorgen om maak: platen uit klassiekers als ‘de koning drinkt’ en ‘lambiorix’ die maar €300/400/500 meer halen (veiling van voorbije zondag). Die gingen vroeger toch echt wel een pak meer? Overaanbod? Of zitten de verzamelaars zonder geld? 😀

Ik denk dat de verzamelaars die deze albums willen hebben en de middelen hebben om ze aan te schaffen inmiddels verzadigd zijn.

Anders gezegd iedereen die ze wil en kan betalen heeft deze albums al. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Noël zei:

Die indruk is juist als je naar de recente veiling kijkt van de Mompelende Mummie/Vogels der goden: https://www.catawiki.nl/a/th/5355-suske-en-wiske-veiling-de-mompelende-mummie-de-vogels-der-goden-paul-geerts

Veel kavels zijn niet verkocht, want ze haalden de minimum prijs niet eens (die op 550/600 lag).  De verwachte opbrengst (900-1200) is daarom zeker niet gehaald.  

Veel luxe boeken zijn dus ook niet verkocht. Daarom ging er afgelopen weekend een weg voor 320 euro. 

Zeker met hertekende erbij zijn er enorm veel originelen van S&W. En het aantal verzamelaars is ook beperkt. Persoonlijk zou ik er wel eens eentje willen kopen om in te kaderen en aan de muur te hangen, maar ook niet meer dan 1.

En 500 euro geef ik liever uit aan een zeldzaam antiek album dan aan een plaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Straf. Deel 2 Blake en Mortimer HC staat al twee dagen na verschijnen in een veiling. Een nieuw record?

O ja. Deel 2 HC van Lonesome staat er ook op. Maar die is al twee weken oud. Vintage dus -_-

Deel dit bericht

Link naar bericht

De bibliofiele uitgave van De Laatste Farao staat al op Catawiki.  Die is toch helemaal (nog) niet zeldzaam of dergelijke?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, esteban² zei:

De bibliofiele uitgave van De Laatste Farao staat al op Catawiki.  Die is toch helemaal (nog) niet zeldzaam of dergelijke?

Nee, maar wel een hype..

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Bibliofiele oplages zijn,

Blake 25 oplage 1000

Blake 26 oplage 1100

Blake 25 + 26 oplage 1600

Blake Laatste Farao oplage 1600

Deel dit bericht

Link naar bericht

Klopt, die info had ik.  Maar ik zie dat (naast 25 en met uitzondering van Blake 26) alles nog relatief vlot te vinden is.  Vandaar mijn verwondering.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...