Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Terugkerende aanbiedingen kwamen inderdaad steeds vaker voor.  De laatste weken was het Bommelthema ongeveer goed voor 4 aanbiedingen per week. 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Ik heb zelf altijd goede ervaringen gehad met catawiki. 

 

Het is wel wat jammer vind ik dat items kunnen worden geveild zonder verwijzing naar de catalogus.

Als elk veiling item moet worden gekoppeld aan de catalogus, dan stimuleert dat ook de groei van de catalogus door opname van nieuwe items. 

 

Ik hoop dat de verzamelaarssite kan blijven bestaan en verder groeien, en het geen stille dood sterft. 

Maar ja, zelfs een site als wikipedia die zogezegd draait op de inspanningen van vrijwilligers liefhebbers heeft ook geld nodig om te kunnen overleven. 

Link naar reactie

Het is jammer maar begrijpelijk, je doet verder met de zaken die geld opbrengen. Hopelijk kan de catalogus blijven bestaan maar zonder shops vrees ik daar wel voor, blijkbaar zit er geen verdienmodel in gratis catalogia (of wat het meervoud ook mag heten). Dat de shops gaan doodbloeden is wel duidelijk, gewoon een kwestie van tijd.

Link naar reactie

Doordat de shops niet makkelijk zijn te vinden zijn ze inderdaad niet meer zo succesvol. Toch is een verdienmodel met een vaste contributie voor shops volgens mij wel mogelijk. Zeker de combi met de catalogus maakt het aantrekkelijk.

Bijvoorbeeld een soort abonnement:

- een vast bedrag per maand per 100 items (voor de duurdere items)

- een percentage van de totale aangeboden waarde (voor de goedkopere items)

Gewoon maandelijks te betalen of de shop blijft dicht. Weinig rompslomp.

Link naar reactie

Een lichtpuntje voor de catalogus-liefhebbers: op het Catawiki-forum liet "rots in de branding" Arco gisteren weten dat er enkele velden werden toegevoegd aan de exportlijst.  De verzamelaars blijven dus toch niet helemaal op hun honger zitten.  (Al kan het natuurlijk altijd meer én beter)

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Die is destijds met het uitbrengen van de veiling-app offline gehaald 'om verwarring te voorkomen'. Geen idee of die terug online staat, maar ik vrees persoonlijk van niet. Best even nakijken/navragen op het catawikiforum. 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

maar het ding wil weeral niet synchroniseren :(

Berichtje op het forum plaatsen dan. Het raakt meestal dezelfde dag nog in orde.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Verwijdert Catawiki automatisch na verloop van tijd je "favoriete kavels"?

De mijne blijken allemaal weg te zijn.

Ja inderdaad. Ik dacht dat er één of andere mogelijkheid was om ze achteraf toch nog terug te vinden, maar daar ben ik niet meer zeker van.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vervelend dat ze dat doen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...