Ga naar inhoud

Chimi Art


Chimi

Recommended Posts

Ok, enkele warm-up schetsen, direct in inkt dus daarom nogal amateuristisch van kwaliteit.

Grapje, natuurlijk.

 

Zelfs met voorschetsen trekken ze op niks :P

 

Enkele losse schetsen van vrijdag

post-783-0-48244900-1483906086_thumb.jpg

 

Nog een illustratie, rechtstreeks in inkt, die ik gisteren heb gemaakt, waarmee duidelijk is dat ik de term "less is more" nog niet helemaal doorheb.

Voor de meerwaardezoeker, je kunt er zowel rotsen in zien als een slapend monster. Zo kan ik aan alles een uitleg geven ;)

post-783-0-74007900-1483906109_thumb.jpg

 

Een kort stripje ter opwarming (je raad het al, ook direct in inkt) die ik heb gebaseerd op een tekst die ik via twitter zag verschijnen. In het vervolg moeten de stroken uiteraard iets uitgebreider.

O ja, de naam van het mannetje is Li'l Fuckup :D

De tekst is nog vrij simpel maar vat wel samen waar ik naartoe wil met het personage.

post-783-0-96058900-1483906978_thumb.jpg

 

Hij haat iedereen en daarom is hij eenzaam. Hoe kan hij eenzaam zijn? Misschien wel omdat hij iedereen vermoord?

Hij haat iedereen? Waarom? Misschien wel omdat iedereen hem ook haat. (Dat hij Li'l Fuckup heet zegt eigenlijk al genoeg)

 

Ok, binnenkort meer van deze updates (hoop ik, ik doe mijn best), en, zoals ik al zei, ik teken nog altijd even slecht (vooral die inktlijnen :unsure: ).

Link naar reactie

Blijf posten volgens mij heb je nog meer ongetoonde juweeltjes ;-)

Juweeltjes? Van die plastieke die je uit automaten haalt misschien ;)

 

Bedankt voor het prachtige compliment. Mijn bedoeling is dat ik regelmatig blijf posten, maar als ik te lang wacht mag je er mij altijd aan herinneren, een extra duwtje is altijd welkom :)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Uw 2 eerste posts van de nieuwe upload zijn zeker niet mis. Al een stuk verder geëvolueerd dan de heel eerste postings. En inderdaad een stuk losser, ook bemerk ik iets meer tekenkundig inzicht en een "eigen gezicht".

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Sterker nog, als ik down ben, is tekenen het enige dat mij weer beter doet voelen. Ik heb de afgelopen week (met mijn verjaardag en Trump) dus enorm veel getekend :D

Kom, posten die handel.

2!

 

Nog gefeliciteerd ook ;-)

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Binnenkort een update, heb wel wat klaarliggen (schetsen, storyboards, designs) maar ben te lui om duidelijke foto's te trekken (ik heb geen scanner, en eigenlijk ook geen smartphone, dus ik moet wachten tot mijn ouders tijd hebben).

Coming soon dus, en aan iedereen bedankt voor de duwtjes. :)

Link naar reactie

Eigen inspiratie, daarentegen spendeer ik mijn ochtend meestal met het bestuderen van tekeningen via mijn sociale media, waardoor dat bepaalde stukken beeld blijven hangen.

 

Wat ik zeer vaak doe als ik een strip lees is een blad papier naast mij houden, waarop ik tijdens het lezen bewegingen, en vooral manieren van acteren en handen overteken. Vervolgens sla ik die op in mijn hersenen en kan ik ze later alleen tekenen.

 

Ik lees een strip dan ook meerdere keren. 1 keer voor het verhaal, een tweede keer voor de tekeningen (waar ik dus soms overteken), en occasioneel een derde keer om gewoon de pagina lay-out te bestuderen.

Link naar reactie

Ik had ook storyboards beloofd. Hier 2 visuele ideeën voor scènes, direct in Stabilo pennetjes getekend. Hier gaat waarschijnlijk niks mee gebeuren.

 

post-783-0-16526800-1486160381_thumb.jpg

 

post-783-0-98629600-1486160391_thumb.jpg

 

Deze komen uit mijn "middernacht-schetsboek" die ik gebruik als ik niet kan slapen, maar soms ook als ik snel een vluchtig stripje wil tekenen.

Link naar reactie

Ik zie het al. Jij wordt de nieuwe Brecht Evens. (Die zat ook op dit forum, weliswaar een vroegere incarnatie, en kijk waar hij nu is.)

Dat is wel een groot compliment (aan de nominaties voor Angouleme en Eisner Awards zal ik mij maar niet verwachten). Ik heb onlangs enkele boeken van Brecht Evens uitgeleend in de bib (maar nog niet aan toegekomen om te lezen) en wat die op grafische wijze presteert is ongelooflijk.

 

Een hoop vooruitgang tov uw vorige posts alweer.

Dank u, Kameraad Mauser, en proficiat met uw eigen topic ;)

Link naar reactie

Ok dan. Maar het is ook nog maar de laatst tijd dat het met manieren op papier staat.

Uiteraard.

 

Sommige mensen zeggen tegen mij "Jij hebt geluk dat je goed kunt tekenen". Alsof ik niet eerst heel hard heb moeten oefenen voor ik iets een beetje kon.

Ik geloof niet echt in zogenaamde "natuurtalenten", volgens mij heeft iedereen aanleg om te leren tekenen, maar het ware "talent" is dat potentieel te benutten (en er de interesse en het geduld voor te hebben).

Link naar reactie

Ik beschouw mezelf als een bewijs dat iedereen kan leren tekenen als hij dat wilt (niet dat ik zelf zo geweldig ben). Toen ik 10 was deed ik testen op mijn fijne motoriek, waarna er mij werd gezegd dat ik nooit mooi ging kunnen schrijven en tekenen. Een jaar later besloot ik om te leren tekenen, ook al wist ik dat ik nooit echt goed ging worden, en heb ik zoveel strips nagetekend totdat ik eindelijk een beetje niveau haalde. Sterker nog, toen ik een dikke 2 jaar geleden begon met mijn striptekenles, kon ik niet eens lijfjes tekenen.

 

Als ik zoiets dan zeg tegen mensen, repliceren ze al eens gemakkelijk met "Al oefen ik nog 100 jaar, ik zou nog niet kunnen tekenen". Nee, met die ingesteltheid niet, nee...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De nagel op de kop.

Vicente Segrelles ( illustrator en tekenaar van De Huurling ) merkt ook iets dergelijks op in zijn voorwoord van zijn boek: "zo schildert Vicente Segrelles."

Het is pas met hard werken - tekenen en schilderen - dat je iets goeds en moois op papier krijgt.
Het komt er niet vanzelf.

Link naar reactie

Ik geloof wel in natuurtalenten. Maar het is beter om aanleg te hebben en er dan voor te werken. Natuurtalenten groeien minder.

Hmm, kan misschien wel kloppen. Zo kende ik vroeger een meisje dat geweldig goed manga-achtige figuren kon tekenen. Echter tekende ze steeds hetzelfde opnieuw en opnieuw, terwijl iedereen haar vertelde hoe geweldig ze was.

Link naar reactie

De nagel op de kop.

 

Vicente Segrelles ( illustrator en tekenaar van De Huurling ) merkt ook iets dergelijks op in zijn voorwoord van zijn boek: "zo schildert Vicente Segrelles."

 

Het is pas met hard werken - tekenen en schilderen - dat je iets goeds en moois op papier krijgt.

Het komt er niet vanzelf.

Inderdaad ;)

Link naar reactie

Nog een tekening die gemaakt is toen ik niet kon slapen. Zonder potloodschets getekend met een Stabilo.

 

post-783-0-77764800-1486165231_thumb.jpg

 

Er zit duidelijk veel fout. Zeker het handje zit verkeerd, terwijl dat ik ook nog eens heb overdreven met de achtergrond, waardoor de tekening slordig en vol oogt. (daarop doelt die tekst onderaan ook). Een tekening met zijn tekortkomingen, maar toch geeft het mij een vrolijk gevoel.

Link naar reactie

Ach materiaal is secundair, of misschien zelfs tertiair. Ik heb mijn kinderen ooit eens laten tekenen/kleuren met materiaal dat ze in de natuur vonden (enkel het blad hadden ze ter hunner beschikking) en daar zijn prachtige dingen uit gekomen. Tekenen met hout, rood kleuren met steen, geel van bloemblaadjes, etc..

Op bepaalde manieren ben ik het hier mee eens en anders ook weer niet. Elk materiaal heeft zijn eigen kenmerkende eigenschappen die je met iets anders niet zo gemakkelijk kunt imiteren. Ik geniet ervan om alles te grijpen was er in mijn buurt is en daarmee te experimenteren, om het materiaal te leren kennen en zijn eigenschappen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ach materiaal is secundair, of misschien zelfs tertiair. Ik heb mijn kinderen ooit eens laten tekenen/kleuren met materiaal dat ze in de natuur vonden (enkel het blad hadden ze ter hunner beschikking) en daar zijn prachtige dingen uit gekomen. Tekenen met hout, rood kleuren met steen, geel van bloemblaadjes, etc..

:lol:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...