Ga naar inhoud

Chimi Art


Chimi

Recommended Posts

Ben ik het dan weer niet mee eens. En het is geen wedstrijd, uiteraard, en eigenlijk zou ik niet moeten vergelijken, maar als iedereen goed werk levert en jij sukkelt maar wat aan begint het toch op te vallen.

Het is zoals ik al eerder zei, voor een 14-jarige zou dit goed zijn, voor een 16-jarige daarentegen.

Link naar reactie

Vaak is het ook gewoon een kwestie van doorzetten. Ik heb altijd in de klas gezeten met 2 gasten die een pak beter konden tekenen dan ik. Waarschijnlijk kunnen ze dat nog steeds. Maar ik heb op een bepaald moment de knop omgedraaid en alles aan de kant geschoven om te kunnen tekenen. Dat levert op. Het enige jammere is dat ik dat te laat beseft heb waardoor ik veel te lang veel te weinig getekend heb, waardoor ik nu niet kan wat ik zou willen kunnen.

 

Je staat alleszins verder dan mij op die leeftijd, qua opbouw van de figuren en opbouw van de kaders.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Vaak is het ook gewoon een kwestie van doorzetten. Ik heb altijd in de klas gezeten met 2 gasten die een pak beter konden tekenen dan ik. Waarschijnlijk kunnen ze dat nog steeds. Maar ik heb op een bepaald moment de knop omgedraaid en alles aan de kant geschoven om te kunnen tekenen. Dat levert op. Het enige jammere is dat ik dat te laat beseft heb waardoor ik veel te lang veel te weinig getekend heb, waardoor ik nu niet kan wat ik zou willen kunnen.

 

Je staat alleszins verder dan mij op die leeftijd, qua opbouw van de figuren en opbouw van de kaders.

Inderdaad, ik zou minder moeten jammeren en meer moeten tekenen. Waar ik nu trouwens mee bezig ben.

Link naar reactie

Ik sluit me aan bij Stuvio's conclusie. Jij hebt iets meer anatomisch inzicht en gevoel voor perspektief.

Persoonlijk vind ik dan weer dat ik anatomisch inzicht mis. Normaal gezien moet je je figuren opbouwen, maar ik kan zo niet werken, dan worden mijn tekeningen veel te stijf. Ik begin vaak ook een tekening zonder te weten wat ik ga doen. Ik start met 1 lijn en zie dan wel waar het uitkomt. Eigenlijk pruts ik gewoon maar wat.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ja, ok, maar toen ik met Hogarth zijn anatomietekenen begon waren die figuren ook niet zo soepel en dynamisch als ik wou. Kwestie van even door te zetten. De souplesse komt wel. Omdat je de opbouw van de figuren dan doorhebt, opgeslagen hebt in je motorisch werkgeheugen ( is dat de juiste term? ) en ook de voorstelling kan maken wat die figuur zal moeten doen, reageren, emoties vertonen enz...die zaken worden dan makkelijker opgebouwd in je geheugen en je krijgt dan ook op papier wat je in gedachten hebt. Je leert modelleren in je gedachten.

Link naar reactie

Ik kan maar 1 tip geven als je wil strips (leren) tekenen en dat is...  strips tekenen.

Teveel zijn jonge en/of amateur tekenaars zijn bezig met schetsen,character design en worldbuilding,... maar tekenen ze in feite nooit geen strip.

 

Natuurlijk, als ik kijk naar hoe ik tekende toen ik een jaar of twaalf was moet ik mijn grote muil best houden  :e005: 

post-66-0-31843500-1486648790_thumb.jpg
post-66-0-58890200-1486648791_thumb.jpg
 

+ 10 punten voor de 3D effecten, haal de brilletjes maar boven.

Link naar reactie

Schitterend. :D Je was toen al veel gedurfder in wat je deed met perspectief en pagina-opbouw dan de meeste kinderen.

 

Ik hou me steeds meer bezig met strips, vroeger was dat nog anders, maar ik heb nu geleerd dat mijn strips niet helemaal "af" moeten zijn, en dat werkt bevrijdend. Later deze week zal ik wat posten.

Link naar reactie

Nog wat opwarm schetsen, waarbij het voornamelijk draait om mijn inkting te verbeteren. Ik breek mijn hoofd over hoe ik niet moet nadenken bij het inkten :P

 

post-783-0-35237600-1486809527_thumb.jpg

 

post-783-0-99265900-1486809543_thumb.jpg

 

post-783-0-19838300-1486809556_thumb.jpg

 

post-783-0-49620300-1486809568_thumb.jpg

 

post-783-0-91909100-1486809580_thumb.jpg

 

Die laatste is vormelijk heel slecht, maar slechte tekeningen moeten ook getoond worden (daar leer je van).

 

En nog wat schetsen waarin ik op zoek ga naar een leuke stijl voor illustraties.

 

post-783-0-48344700-1486809687_thumb.jpg

 

post-783-0-99954500-1486809698_thumb.jpg

Link naar reactie

Bedankt :-)

 

De volgende keer ga ik echt wat van mijn pagina-voorbereidingen laten zien. Dit waren gewoon schetsen die al een halve week bleven liggen en eens gepost moesten worden. :D

..een halve week... hahah.

Deze (veelbelovende, ik beloof veel) jongen spreekt meer over maanden en jaren...

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb eigenlijk een vraag voor de tekenaars op dit forum. Hoe lang werk je gemiddeld aan een pagina (of halve pagina, strook, op welk formaat je werkt)?

 

Er zit niet echt een reden achter deze vraag buiten louter interesse. :)

Een jaar of 4.

Link naar reactie

Ik heb eigenlijk een vraag voor de tekenaars op dit forum. Hoe lang werk je gemiddeld aan een pagina (of halve pagina, strook, op welk formaat je werkt)?

Ik reken op 10 uur voor een halve pagina Per'Bat. Da's van het punt dat ik geen idee heb wat te tekenen tot ge-inkt en geletterd klaar is om online te zetten. De tijd varieert sterk van pagina tot pagina, maar voor planningen op langere termijn is 't een juist gemiddelde.

 

Een pagina voor de NaNoMangO zit meestal tussen de één en de twee uur.

Link naar reactie

Zodra mijn printer terug werkt, begin ik er eens aan.

 

Verder: als ik kan doorwerken een goeie week per pagina. Dat is na mijn uren, dus zo'n 3-4 uur per avond, een avond of 5 per week.

Dat schept me een genoegen, ik vind jouw inkting zeer sterk dus ik ben benieuwd.

En bedankt voor de informatie, toch iets sneller dan Kameraad Mauser. ;)

Link naar reactie

Ik reken op 10 uur voor een halve pagina Per'Bat. Da's van het punt dat ik geen idee heb wat te tekenen tot ge-inkt en geletterd klaar is om online te zetten. De tijd varieert sterk van pagina tot pagina, maar voor planningen op langere termijn is 't een juist gemiddelde.

 

Een pagina voor de NaNoMangO zit meestal tussen de één en de twee uur.

Bedankt voor het delen van deze informatie. Dat is ongeveer even lang als Kristof gemiddeld doet.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...