Ga naar inhoud

Laurent Durieux: Expo Om Naar Uit Te Kijken


Gast Kontiki

Recommended Posts

2.

Daarom ben ik er ook niet geweest.

Hopelijk wordt er es deftig aan de boom geschud bij de organisatie en krijgen we volgende keer een stripfestival dat de ambitie heeft om de Vlaamse Angoulême te worden. Zoals Strip Turnhout dat verdient! 

Als ik afga op je eerdere berichten was je niet uitgenodigd ook, maar moest jij niet in de Carrefour gaan signeren in de plaats?

Link naar reactie

Als ik afga op je eerdere berichten was je niet uitgenodigd ook, maar moest jij niet in de Carrefour gaan signeren in de plaats?

 

 

Was dit nu bedoeld als een "diss"? 

Don't quit your dayjob, zou'k dan zeggen.

 

Maar fyi de Carrefour heeft al veel meer voor de promotie van Doomsday gedaan dan eender wie. 

Link naar reactie

Toevallig iemand geen set posters te koop van in Turnhout ?

Of weet waar ik ze nog kan vinden aub ?

 

Mvg jurgen

Ik dacht gelezen te hebben op de FB pagina van Durieux dat er ze te koop blijven tot einde van de expositie en als er overblijven ze online zullen aangeboden worden.

 

Gewoon dus naar Turnhout gaan (en best alvorens eens bellen als er liggen).

Link naar reactie
  • 1 month later...

Gisteren naar de expo geweest, was echt de moeite. Tot mijn verbazing waren er nog posters van Jaws en The Birds. Na lang twijfelen die v Jaws gekocht.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

http://blurppy.com/2015/08/25/laurent-durieux-embraces-the-king-of-the-monsters-in-dark-hall-mansions-next-seminal-film-series-print/

 

 

 

11879215_10156186099890314_7955876600212

 

 

 

BLURPPY –  Personally I find myself being drawn to the person walking, carrying the lantern, is there any special significance for this person?

laurent2.jpg?w=640&h=373Laurent Durieux – Me too! The lantern in Japan is used mainly for celebration, 2015 is the celebration of the 70th anniversary of Hiroshima and Nagazaki disaster. So I wanted to include that in the poster as a subtle hidden message. I love the way the man holding the lantern is walking quietly, he is not running or panicking, he seems to be serene about this. It also emphasize the contrast. The bottom of the image is an ode to the wonderful work of japanese woodblock prints artists and more precisely to Hazui Kawase who is my absolute favorite. Again, tradition is very important in Japanese culture and I wanted to somehow show that in the image too. Tradition vs Modernity, pretty much how it still is today in Japan.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 4 months later...
  • 1 year later...
1 uur terug, The Alderwood zei:

Mooi. Wat is een prijsje?

 

EUR 75 (geen 'prijsje' weliswaar, maar ik beschouw dat als een mooie prijs voor deze genummerde poster).

 

Kostte destijds USD 60 bij Mondo, maar was ook binnen no time uitverkocht.

Weet iemand de verzendkosten van Mondo (denk nl. dat dat ook nog kan aantikken)?

Link naar reactie
10 minuten geleden, The Alderwood zei:

Hm, dat is inderdaad een prijsje. Ik heb ze nooit onder de 100 euro gekocht. Soms zelfs tot 200. De verzendingskosten van Mondo zijn normaal 7 euro. Maar ik kocht er al een tijdje niet meer.

 

Die verzendkosten vallen me reuze mee!

Kunnen dan nog wel inklaringskosten (en evt. douanerechten) bijkomen denk ik.

Link naar reactie
2 uren geleden, The Alderwood zei:

Hm, dat is inderdaad een prijsje. Ik heb ze nooit onder de 100 euro gekocht. Soms zelfs tot 200. De verzendingskosten van Mondo zijn normaal 7 euro. Maar ik kocht er al een tijdje niet meer.

 

Is dat verzending vanuit de USA, voor maar 7 Euro? 

Link naar reactie
  • 11 months later...

Deze oude thread eens oprakelen om te vertellen dat Laurent Durieux het Blake en Mortimer-verhaal van François Schuiten op scenario van Thomas Gunzig en regisseur Jaco Van Dormael inkleurt. Voor het geld moet hij het niet doen, want met zijn andere opdrachten verdient hij naar eigen zeggen honderdmaal meer. 't Is dat hij zo'n bewonderaar is van Schuiten en ook Jacobs dat hij eenmalig een strip inkleurt. Voor Schuiten is het ook wennen, want hij laat de inkleuring van zijn eigen werk voor het eerst over aan iemand anders.

Dat verhaal wordt volgens Durieux geweldig. Bij het doorbladeren van het storyboard stond hij te trillen op zijn benen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...