Ga naar inhoud

Terugkeeractie Voor "boeddha" Van Osama Tezuka


Peter Motte

Recommended Posts

Dank je.

Ze zullen dus binnenkort arrivern.

Ik denk dat ze zo'n 2 maanden vertraging hebben.

Ik vreesde vooral dat ze voorinschrijvingen verzamelden, en dat ze het project zouden stopzetten als ze niet genoeg voorinschrijvingen hadden. Maar die vrees blijkt nergens voor nodig te zijn.

Link naar reactie

Volgens mijn boekhandelaar zouden volgende week maandag alle acht delen van Boeddha in de winkel zijn.

Rekening houdende met de chronische vertragingen in uitgeversland, wordt dat dus misschien dinsdag, maar in elk geval: de man in het kraaiennest heeft ze gezien!

Link naar reactie

Ze zijn aangekomen!

 

Uitstekende VIERDE druk!

Het papier is beter dan die van de vorige edities.

Wie zei er ook weer dat manga dood is in het Nederlands?

 

Ik onder andere en daar blijf ik helaas bij. Het is niet omdat de klassieker van tezuka wordt herdrukt dat manga terug levend is he?

Of heb jij veel recente mangareeksen een passende vertaling zien krijgen?

 

Maar aan de andere kant is elk manganieuws leuk nieuws :)

Link naar reactie

Een van de problemen is volgens mij geweest dat de eerste lading manga die we kregen, zo ongeveer midden-eind de jaren 90, niet te best was.

Vorige week las ik Ghost in the Shell, en ik was niet bijzonder overtuigd door de tekeningen, en ook niet door de verhaalinhoud.

Dat was wel vreemd, wat Ghost in the Shell was al bij al een redelijk groot succes.

Een van de problemen was volgens mij dat ze het herwerkt hadden tot een Europees stripformaat. De paginaverhoudingen waren veranderd, en de tekeningen waren gespiegeld. Dat leidde tot erg gewrongen aanvoelende tekeningen.

Inhoudelijk gezien werkte Shirow te veel op sensatie en vanuit het idee dat de lezer dit of dat wel leuk zou vinden.

De manga die later in het Nederlands werd uitgegeven, was van hogere kwaliteit.

De jaren 90 waren volgens mij een valse start, en dat kan het latere succes hebben gehypotheceerd.

Link naar reactie

Laat ons dat vooral hopen!

 

(maar veel uitgevers - kana, caterman - hebben hun vingers aan nederlandstalige manga verbrand. Er zal veel moeten gebeuren eer ze het een tweede keer proberen volgens mij. Al zou ik heb wel graag zien)

Kana en Glénat is zeker afgelopen, omdat Ballon Media het initiatief zou moeten nemen. En zij zullen het niet doen.

Casterman zou het misschien wel nog eens willen proberen.

Mijn hoop rust vooral op Uitgeverij L en Xtra.

Link naar reactie

Een van de problemen is volgens mij geweest dat de eerste lading manga die we kregen, zo ongeveer midden-eind de jaren 90, niet te best was.

 

Kana en Glénat is zeker afgelopen, omdat Ballon Media het initiatief zou moeten nemen. En zij zullen het niet doen.

Casterman zou het misschien wel nog eens willen proberen.

Mijn hoop rust vooral op Uitgeverij L en Xtra.

 

Mja, akira is toch grote kwaliteit, toch?

En de echte mangagolf kwam toch met death note bij kana. daarna startte glenat ook reeks na reeks op (goeie reeksen!)

Het spiegelen - en daar geef ik je wel gelijk in - vond ik ook verkeerd. Ook Dark Horse - een grote engelse uitgever - is daar de laatste jaren van teruggekomen.

Link naar reactie

Volgens mij deze:

 

Arashi

* The Dreaming 1 (/3, stopgezet)

* Duel Masters [cine-manga] 1 (/5, stopgezet + omvat niet de volledige tekenfilm)

* Prinses Ai 1-2 (/3, stopgezet)

* Warcraft Sunwell Trilogy 1-2 (/3, stopgezet)

 

Arboris

* Ghost in the Shell 1-8 (/8; 90's, stripformaat)

 

Big Balloon

* Striker 1-2 (/11, stopgezet; 90's, stripformaat)

 

Junior Press

* Strijd der Planeten 1-4 (/4; 80's, stripformaat) + 3 delen in tijdschriftvorm (/3; 80's) (Amerikaanse bewerking van Gatchaman, omvat niet de volledige tekenfilm)

 

Mana

* Appleseed 1-2 (/4, stopgezet; 90's, stripformaat)

* Dominion Tank Police 1-2 (/2; 80-90's, stripformaat) □

 

Memphis Belle

* Avatar [cine-manga] 1-8 (/8; volledig vertaald, maar omvat niet de volledige tekenfilm)

 

Nintendo (i.s.m. Jetix)

* Pokemon Mystery Dungeon 1-3 (/3)

 

Kana

* Armageddon 1-2 (/13, stopgezet; 90's, manhwa)

 

Sanoma Uitgevers

* Kingdom Hearts II 1 (/5, stopgezet)

 

Standaard Uitgeverij

* Astroboy 1-6 (/23, stopgezet)

Link naar reactie

Dat was ook mijn stelling: dat de manga die hier in het begin werd uitgebracht, niet zo goed was als die later.

Daardoor had manga het imago gekregen sensatieverhaaltjes te brengen.

Zeg nu niet: ik vind dit en dat toch ook wel sensatie. De meeste strips zijn sensationeel. Maar je hebt sensatie en sensatie, zal ik maar zeggen.

Allez, om een actueel voorbeeld te geven: is een neergestorte meteoriet waarop reuzenpaddestoelen groeien en gigantische spinnen rondlopen NIET sensationeel?

Of een leger uit het koude Nepal dat met futuristisch vliegtuigen en raketten de wereld platbombardeert, om daarna vernietigd te worden door vliegtuigen die onder water opstijgen, GEEN sensatie?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...