Ga naar inhoud

Kameraad Mausers Archief


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Gelukkig ben jij nergens redacteur of iemand die kan bepalen welke stijl, of zeggingschap heeft inzake inhoud en zo wat betreft uitgaves van strips en aanverwanten... :e011:

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Jaja, daar sukkel ik al een heel eind mee met inkten. Eerst de gewoonte om alles groter te tekenen. Plus dat ik dan nog eens verschillende stijlen wil uitproberen. Gaande van Franquin/Janry/... tot Mucha/Breccia/Frazetta...

 

Fineliner pakt niet altijd zo goed op de potloodtekeningen. Maar met een pen teken ik niet graag omdat het krast en soms blijft steken in het papier waardoor de boel dan verpest is.

 

Mij printer laat het afweten voor het moment zodat ik mij wat moet behelpen met kalkeerpapier om het boeltje in te inkten...

Link naar reactie

Mij printer laat het afweten voor het moment zodat ik mij wat moet behelpen met kalkeerpapier om het boeltje in te inkten...

 

Gewoon het origineel inkten kan ook nog altijd hé, zo doe ik dat toch (als ik al voorbereidende potloodtekeningen gebruik). ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Als het gaat om niet erg gedetaileerde tekeningen kan dat wel, ja. Maar ik heb graag die fijnheid zoals een Franquin dat had als je zijn decors en voorwerpen bestudeert...

 

Met een fineliner is het alsof de pen erovergaat zonder inkt na te laten. Met een penseelstift gaat het dan weer probleemloos, behalve dat ik decors niet compleet kan inkten met enkel een penseelstift...

Link naar reactie

Tekende Will niet de decors voor Franquin, of toch een deel daarvan?  Niet dat het er hier toe doet natuurlijk... in elk geval lijkt me een schaalvergroting dan wel een oplossing, maar de eigen ervaring leert me dat zoiets echt niet makkelijk is.  Ik heb zelf ook de neiging nogal klein te tekenen, het vraagt best wel een inspanning.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wat bedoel je met tekenen? Will die enkel de decors inktte die Franquin in potlood uittekende of Will die de decors in potlood tekende en ook inktte?

 

Wel, het groter tekenen was een gewoonte die ik heb moeten doorbreken. Het vergde wel wat tijd.

Link naar reactie

Oei, goede vraag... 'k weet alleen dat Will er voor iets tussen zat, wat me niet verwonderde wat ik houd enorm van zijn verdere werk én van de decors in de oude Robbedoesverhalen... dus de link tussen beide leek me dan plots logisch, maar ik vermoed dat anderen hiervan veel beter op de hoogte zullen zijn?

 

En... succes met de uitvergrotingen natuurlijk! :)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Gewoon op A4 afgeprint. Top van zijn bovenste haartje tot onderkant van zijn arm is een kleine 20 cm.

 

Da's een goed formaat.

 

Maar mag ik je een tip geven? Kijk eens naar het lijngewicht dat Hewlett en Dayglo geven bij het inkten. Hewlett en Dayglo zijn de tekenaars van Tank Girl.

 

Hewlett tekent ook alles voor Gorillaz.

 

 

http://rufusdayglo.blogspot.be/

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...