Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

Brabant Strip Magazine

Recommended Posts

Gast Natte aap

Verdomme, ben ik weer vergeten mijn abo te verversen. Net nu er eindelijk iets over Rosinski verschijnt !

dat kan je toch niet laten liggen he retep

Deel dit bericht

Link naar bericht

dat kan je toch niet laten liggen he retep

Inderdaad een gemiste kans, BSM is een geweldig blad waar de laatste Rosinski nieuwtjes afgewisseld worden met een stukje over de religieuze strip in Vlaanderen of andere slechts voor stripnerds aardige weetjes en meningen.

k was reeds lid maar ik ben zo'n luiaard die er van uit gaat dat het abonnement stilzwijgend verlengd wordt en dat er automatisch een bedrag wordt afgeschreven waardoor je als abonnee dat prachtblad gewoon blijft ontvangen. Ook zou ik door een acceptoverboekingskaart geneigd zijn om knorrend mijn lidgeld over te maken maar dat je als abonnee zelf ieder jaar die poen moet overmaken vind ik nogal iets van de jaren 1910-1924. Ik zal er maar weer eens een overboeking aan wagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal

Is de nieuwe BSM inmiddels al door de brievenbus? Bij mij nog niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Had gehoopt 'm voor de pinksterdagen binnen te hebben, maar helaas.....

Ik hoop dat ik niet de enige ben en dat de postbode Rosinski fan blijkt te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het magazine en p@per gaan pas volgende week in verzending. Geduld is hopelijk nog altijd een schone deugd...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal

Blij dat ook Jean Van Hamme geïnterviewd is. Ik lees namelijk graag over het schrijven van strips. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bij mij ook gisteren ontvangen. Weer een fijn Chninkel-artikel van het dynamische duo Tom en Gert. Met een aantal voor mij onbekende illustraties. Goed gedaan, heren.

En natuurlijk is de rest van het magazine ook altijd een plezier om te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bij mij ook gisteren ontvangen. Weer een fijn Chninkel-artikel van het dynamische duo Tom en Gert. Met een aantal voor mij onbekende illustraties. Goed gedaan, heren.

En natuurlijk is de rest van het magazine ook altijd een plezier om te lezen.

Bedankt voor de complimenten, Ed ! Doet deugd !

Deel dit bericht

Link naar bericht

Over welk Thorgal album zou het gaan waarvan hij de titel niet wil vertellen ?

Hij had het over 'De Boogschutters'... in zijn ogen dus niet meteen het meest geslaagde album uit de reeks, maar in alle 'top'-lijstjes staat dit album toch vrijwel altijd als beste vermeld.  Vreemd, hé ?!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hij had het over 'De Boogschutters'... in zijn ogen dus niet meteen het meest geslaagde album uit de reeks, maar in alle 'top'-lijstjes staat dit album toch vrijwel altijd als beste vermeld.  Vreemd, hé ?!

Tom, ben je daar zeker van?

Het lijkt me vreemd, omdat De boogschutters al getekend was begin 1984 (misschien zelfs in 1983, het verscheen alleszins medio 1984 in Kuifje weekblad)), terwijl de Chninkel pas begon te verschijnen in Wordt Vervolgd op het einde (oktober) van 1986.

Opvallender lijkt me de pauze in Kuifje in 1986, een volledig jaar dat Thorgal niet verscheen en dat ook nog eens lijkt samen te vallen met het jaar waarin (op het einde ervan) De Chninkel begon te verschijnen. Dat zou betekenen dat het verhaal waarover hij het heeft het laatste verhaal is dat in 1985 in Kuifje stond, i.e. De ogen van Tanatloc. Maar misschien heeft Ros jou off the record toch meer gezegd?

Ik heb vooral genoten van de vele mensen die in de special aan bod kwamen, goed idee om Graza en die persoon van Wordt Vervolgd/Casterman aan te spreken. Ik ben ook gefascineerd door jullie vraag over de vertaling van de titel (wel jammer dat jullie die mens niet hebben opgesnord en hem de vraag hebben voorgelegd). Ik had er ook nooit bij stilgestaan dat "Daar" in het Frans ook "Daar" heette, ik dacht dat het vertaald was. Grappig weetje. (Ee'n is bijvoorbeeld wel vertaald. In het Frans is het U'n)

Daarnaast had mijn wiskundige geest het wel moeilijk met de uitleg van de eerste kleurencover van de Chninkel. Als je namelijk een tekening 360° draait dan....krijg je opnieuw dezelfde tekening :e005: . Dat had dus 180° moeten zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Uit ander lectuur, in het Frans en zo, heb ik toch ook onthouden dat De Boogschutters een tussendooralbum was zodat Rosinski zich meer kon toeleggen op De Chninkel.

Nog zo'n tussendooralbum dat snel moest gemaakt worden, heeft het in mijn ogen ook geschopt tot een van mijn favoriete strips: Storm 2: De Laatste Vechter.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bij het doorbladeren van mijn BSM was ik onder de indruk van de lijvigheid v/h Chninkel-dossier.  Ik zal toch eerst nog eens dat boek lezen vooraleer Tom en Gerts vruchten tot me te nemen.   De P@PER ziet er ook de moeite uit met onder andere een mooie bijdrage van Yncke.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

De P@PER ziet er ook de moeite uit met onder andere een mooie bijdrage van Yncke.  

Ik ben blij dat je dat vindt. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Even een vraagje tussendoor, is het Chninkel jubileum album die volgende maand uitkomt in kleur of zwart wit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Voor het eerst dus integraal in kleur en dat dossier van BSM zit er ook bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor het eerst dus integraal in kleur en dat dossier van BSM zit er ook bij.

Inderdaad, de 'Chninkel' komt eraan in integrale kleurenversie... voor het eerst verkrijgbaar in het Nederlands.  Ik hoorde dat er één van de drie losse ingekleurde al een tijd uitverkocht is.  Dus is er wellicht toch wel een publiek voor dit album.  En alleen al voor ons speciale dossier is het uiteraard ook de moeite waard om het te kopen ! :e012: 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Geloof me, hij had het wel degelijk over 'De Boogschutters'.  Hij vond dit een middelmatig album.  Tja, meningen kunnen verschillen, hé.

Tom, ben je daar zeker van?

Opvallender lijkt me de pauze in Kuifje in 1986, een volledig jaar dat Thorgal niet verscheen en dat ook nog eens lijkt samen te vallen met het jaar waarin (op het einde ervan) De Chninkel begon te verschijnen. Dat zou betekenen dat het verhaal waarover hij het heeft het laatste verhaal is dat in 1985 in Kuifje stond, i.e. De ogen van Tanatloc. Maar misschien heeft Ros jou off the record toch meer gezegd?

Ik heb vooral genoten van de vele mensen die in de special aan bod kwamen, goed idee om Graza en die persoon van Wordt Vervolgd/Casterman aan te spreken. Ik ben ook gefascineerd door jullie vraag over de vertaling van de titel (wel jammer dat jullie die mens niet hebben opgesnord en hem de vraag hebben voorgelegd). Ik had er ook nooit bij stilgestaan dat "Daar" in het Frans ook "Daar" heette, ik dacht dat het vertaald was. Grappig weetje. (Ee'n is bijvoorbeeld wel vertaald. In het Frans is het U'n)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gisterenavond de BSM gelezen, en voor het eerst in mijn leven ook helemaal uitgelezen. Voor mij was het de ideale mix tussen klassieker (Chinkel), oude 'rommel' (WVdS, Hergé, Robbedoes) en 'nieuw' talent (Brutin en Cruyssaert).Ook goede selectie van de recensies.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gisterenavond de BSM gelezen, en voor het eerst in mijn leven ook helemaal uitgelezen. Voor mij was het de ideale mix tussen klassieker (Chinkel), oude 'rommel' (WVdS, Hergé, Robbedoes) en 'nieuw' talent (Brutin en Cruyssaert).Ook goede selectie van de recensies.

Brutin en Cruyssaert maken flutstrips! De prijs van het papier niet waard...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

Dank u voor deze genuanceerde, beschaafde en weer perfect geargumenteerde mening

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...