Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

Brabant Strip Magazine

Recommended Posts

Zonder voorkennis is de ironie van Peters post me ook ontgaan.  Wel grappig.  :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Blijkbaar is de ironie van de post van de Aap mij ook ontgaan? Of is de ironie van mijn post Yncke ontgaan? :e009:

Het wordt een zware vrijdag

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die laatste zin in mijn post was jammer genoeg niet ironisch

Maar waarschijnlijk eindigt de werkdag wel met een bezoekje aan de stripwinkel (dus alles komt goed!)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

zwijgt er van stil, ik moet hier een paar man naar zijn voeten geven en een crisis oplossen, dus heavy dagje. Maar vanavond is het burendag en morgen is het weekend, dus ...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nummer 196 van Brabant Strip viel in de bus. Knap nummer. Eindelijk variatie. En terecht aandacht voor Legendre en Erik Vandemeulebroucke. Philippe Mouvet, Jean Smits en Yves Kerremans wijden opnieuw terecht aandacht aan vergeten schatten. Aangename uren lectuur... Terug naar de roots van BSm! 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kende zelfs de stripfiguur op de cover niet. Laat staan dat ik er nog iets over heb gelezen. Een gemiste kans vind ik het om als zomernummer een verhaaltje van die Jim Lont erbij te stoppen. Ik ga het nummer natuurlijk uitlezen, maar wel niet direct :e002:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het interview met Erik bevat boeiende passages over het vroegere stripstudioleven in Vlaanderen.

Maar BSM zou wel mogen weten hoe ze de naam Jef Nys moeten schrijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nummer 196 van Brabant Strip viel in de bus. Knap nummer. Eindelijk variatie. En terecht aandacht voor Legendre en Erik Vandemeulebroucke. Philippe Mouvet, Jean Smits en Yves Kerremans wijden opnieuw terecht aandacht aan vergeten schatten. Aangename uren lectuur... Terug naar de roots van BSm! 

Ik mis de interviews van Gert en Tom.  Nu lijkt het voor het grootste deel artikels over antieke kinderstrips.  Wie leest er in godsnaam die vakantiestrip ?  Bejaarden vol nostalgie ?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bedankt Koen.  Maar BSM wil toch nog altijd een mix blijven van ouder werk en vergeten pareltjes, gecombineerd met nieuw werk en interviews.  Het 'Jim Lont-nummer is idd misschien meer iets voor nostalgici en verzamelaars maar dat neemt niet weg dat in het volgend nummer weer aandacht zal zijn voor recenter werk en recentere auteurs.  Die mix maakt BSM juist uniek, toch ?!

Ik mis de interviews van Gert en Tom.  Nu lijkt het voor het grootste deel artikels over antieke kinderstrips.  Wie leest er in godsnaam die vakantiestrip ?  Bejaarden vol nostalgie ?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bedankt Koen... Ik vond dit een geweldig nummer...ik zal mijn aanvraag voor Denderrust vandaag op de post doen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

mja, ik vond het persoonlijk deze keer ook iets te nostalgisch naar mijn smaak, maar dat is toch wat bsm is, nee? Een blad waar ook vaak lange artikels verschijnen over oudere vlaamse artiesten. Dat lijkt mij ook de kern van het blad te zijn, leden die graag meer willen weten over deze nostalgische tijden. En dat is hun goed recht.

Persoonlijk lees ik ook liever een artikel over van hamme of desberg of een andere scenarist, maar ja, dat staat er nu deze keer niet in. Jammer. Ik zal het artikel van Marc Legendre later nog wel eens lezen als ik tijd heb om me even af te sluiten (in augustus een weekje verlof bvb) en de andere nostalgische artikels sla ik gewoon over. Ieder zijn/haar goesting. En als het een keer wat minder is voor mij, dan is dat jammer en wacht ik op de volgende bsm.

Koen je moet je niet zo Noël Slangen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tom en Gert leveren inderdaad uitstekend werk. Zij richten zich inderdaad meer op hedendaagse tekenaars, die volop in de belangstelling staan. Maar anderen kunnen het zeker zo goed als bovenstaand duo. Eindelijk eens een uitstekend artikel over Erik, die als hij het doorzettingsvermogen had gehad als een Sleen of Vandersteen, best wel een topper had kunnen worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

... verwijderde post

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het ligt aan mij en mijn vertoeven op veel Amerikaanse sites en fora, mea culpa, maar als ik de initialen BS zie, lees ik altijd Bull shit :)

En dat verdient dit fijne magazine niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het ligt aan mij en mijn vertoeven op veel Amerikaanse sites en fora, mea culpa, maar als ik de initialen BS zie, lees ik altijd Bull shit :)

Ja en bedankt hoor...nu heb ik die associatie ook in m'n hoofd (net als de rest van het forum?!)...  :e007:  :e007:  :e007:   Zie dat er maar weer eens uit te krijgen. 

Erik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

het kon erger, je kon ook de associatie BDSM maken :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het ligt niet aan jou. Ik denk net hetzelfde.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...