Ga naar inhoud

Stripmunk


Recommended Posts

Ik gebruik al jaren comic collector.

Is betaald maar heb zelf regelmatig boeken toegevoegd.

Dit wordt nagekeken, en als alles klopt toegevoegd in de database.

Klopt er iets niet dan staat hij nog steeds in mijn eigen database en aangezien ik hem ook op mijn mobiel hen kan ik zo prima zien wat er nog op mijn "verlanglijstje"staat.

Er is een optie om hem een maand uit te proberen

Zeer uitgebreide databas.

Ik maak af en toe ook een excel bestand ervan welke naar de verzekerings agent gaat.

Voor mij een zeer fijn programma.

Link naar reactie
3 uren geleden, Tanuki zei:

Verdomme, ga ik toch een excell-lijstje moeten maken?

De app zal wel blijven bestaan, daarover weinig twijfel, denk ik.  Maar als de (on)volledigheid niet aangepakt is, wat is het nut er dan van?  Ik heb toch al een aardig lijstje aan albums die niet in de database zitten.  Stripmunk: Waar je minstens 2/3de van je collectie kan bijhouden.  Die slogan spreekt mij niet aan. 😛 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur terug, Bonte zei:

Wordt Stripmunk centraal bijgehouden of kun je als gebruiker ook zelf boeken toevoegen?

Neen, je kan niets zelf toevoegen.

 

Maar dat was wel het plan.  Er heeft zo'n twee jaar geleden (ik weet het niet precies meer) een Stripmunk "Connect"-versie gedraaid waarbij een beperkt aantal gebruikers zelf albums konden toevoegen aan de database, bij wijze van test.  14 maanden geleden werd die "test" stopgezet.  De berichten van Stripmunk gaven aan dat "Connect" een succes was en tot enkele dagen terug werd herhaaldelijk de belofte gemaakt dat "Connect" zou lanceren.  Er zouden enkel wat verbeteringen moeten afgewerkt worden.

 

Nu draait Stripmunk plots z'n kar en zegt het volgende: 
 

Quote

In het verleden was het mogelijk om zelf reeksen toe te voegen aan Stripmunk via Stripmunk Connect. Wij hebben deze feature echter na enige tijd bewust terug offline gehaald omdat er een wildgroei aan meervoudig geregistreerde reeksen was ontstaan. Dit leek ons ook niet ideaal. We hebben er uiteindelijk voor gekozen om onze database door één vaste partner te laten beheren, dat is striphandel De Poort. Zij doen steeds hun best om de database zo volledig mogelijk te houden.



Ik vind het maar een vreemde uitleg.  Zelf heb ik ook niets van die "wildgroei" gemerkt.  Als die wildgroei zo'n probleem was, hebben ze dat uiteraard lang geleden al gemerkt.  Dan zouden ze de belofte van de definitieve toevoeg-functie niet aangehouden hebben.  Daarbovenop schuiven ze nu alle verantwoordelijkheid wat de database betreft op partner De Poort af.  Maar De Poort, wiens database nu aan Stripmunk hangt, heeft al aangegeven dat er titels zijn die niet automatisch opgenomen worden door Stripmunk.  En wat niet in de database van De Poort komt, zal ook al niet verschijnen bij Stripmunk.  Zo ontstaan er alsmaar meer gaten.  Als De Poort dat zijn daaromtrent ook geen reactie krijgen van Stripmunk en Stripmunk hardnekkig naar De Poort blijft wijzen ... Tjah, dan is er wel wat anders aan de hand, denk ik.

 

Het is zonde.  Stripmunk is eigenlijk redelijk fantastisch.  Waar alle alternatieven die ik al aangeraden kreeg grotendeels gecompliceerde dinosaurussen zijn.  Daar kruipt vooral veel tijd in en is in vele opzichten heel omslachtig en simpelweg onaantrekkelijk.  Stripmunk is zalig op dat vlak.  Maar die database is dus een probleem.  En laat dat nu net het belangrijkste onderdeel zijn.  Dan mag je nog zoveel andere toeters en bellen lanceren, als die basis er niet is ... 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik vind het vreemd dat je zelf niets kan toevoegen, al was het maar enkel zichtbaar voor jezelf. Zo ga je altijd gaten hebben want niet alles is beschikbaar in de gewone handel.

 

Stripmunk zal op een manier databank-toegang moeten geven aan De Poort tenzij het over een synchronisatie probleem gaat, allemaal afhankelijk hoeveel middelen ze hebben om de software bij te werken natuurlijk. 

Link naar reactie

Nu, sowieso richt Stripmunk zich enkel en alleen op wat in het Nederlands uitgegeven is.  Ik vind het gewoon zonde dat de personen achter Stripmunk de prioriteiten niet juist zitten hebben, want op de eerste plaats hoort nog steeds de database te staan.  Mocht De Poort eigenhandig zaken handmatig kunnen aanpassen, zou dat inderdaad al helpen.  Dan is het echter de vraag of zij de verzoeken zullen aankunnen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ik hoop écht dat Stripmunk zal blijven bestaan. 

 

Aangezien ik sowieso meer de mainstreamverzamelaar ben (geen interesse in speciale uitgaves of eerste drukken), kan ik wel zo goed als mijn hele verzameling van 4000 stuks er in krijgen. Het is ook dankzij deze app dat ik weet naar welke ik op zoek moet gaan, vroeger was dat met een excel lijst, die ondertussen al vele jaren niet meer is up-ge-date. 

 

Zou echt doodjammer zijn of ik hoop dat tenminste iets of iemand wat te maken heeft met strips dit kan verderzetten. 

Link naar reactie
4 uren geleden, Aerogi zei:

Ik hoop écht dat Stripmunk zal blijven bestaan. 

 

Aangezien ik sowieso meer de mainstreamverzamelaar ben (geen interesse in speciale uitgaves of eerste drukken), kan ik wel zo goed als mijn hele verzameling van 4000 stuks er in krijgen. Het is ook dankzij deze app dat ik weet naar welke ik op zoek moet gaan, vroeger was dat met een excel lijst, die ondertussen al vele jaren niet meer is up-ge-date. 

 

Zou echt doodjammer zijn of ik hoop dat tenminste iets of iemand wat te maken heeft met strips dit kan verderzetten. 

Ik gebruikte ook stripmunk. Maar nu gebruik ik stripinfo.be. Zeker zo goed, uptodate  en van iedere uitgave alle jaargangen.

Link naar reactie
Op 6/7/2020 om 17:43, bammar zei:

Ik gebruikte ook stripmunk. Maar nu gebruik ik stripinfo.be. Zeker zo goed, uptodate  en van iedere uitgave alle jaargangen.

dat is nu net wat ik niet wil, ik heb nul komma nul interesse om te weten in welke jaren een bepaalde strip is gedrukt. Ik wil gewoon weten of ik een strip heb of niet. Maar ik kan me goed voorstellen dat anderen dit veel te weinig vinden. Maar voor mij is dit ruim voldoende. Voor mijn postzegelverzameling heb ik een totaal andere mening... :)

Link naar reactie

Maar dat is geen probleem, zoals je kan zien op onderstaande afbeelding kan je zien welke strip ik nog zoek(rood) en welke ik in bezit heb(groen) uit de Suske & Wiske reeks:

image.thumb.jpeg.fd11e4ea9a99b0fd43cd3e7097124ea1.jpeg

Alleen staan er de jaartallen bij van de eerste druk en laatste verschijning, maar daar hoef je je niks van aan te trekken.

Maar of het de ultieme manier is om je verzameling bij te houden laat ik in het midden, voor mij is het al ruim 16 jaar de ideale manier om een overzicht van mijn verzameling te hebben.

Link naar reactie
14 uren geleden, Ambreville zei:

Dan zoek je de stand van de Standaard Uitgeverij. Zoek je de teletijdmachine en flits je naar 2020.

🤣

 

Ik gebruik Stripmunk nog steeds met veel plezier, hopelijk blijft de site bestaan. Vanmorgen waren er weer enkele nieuw verschenen strips toegevoegd. Daarbij moet ik wel de opmerking maken dat dit (lang) niet alle in de afgelopen periode verschenen strips zijn. 

Link naar reactie

Van morgen toch maar even de vraag over het voortbestaan van Stripmunk via de mail voorgelegd aan het Stripmunk Team. En dit is het voor mij persoonlijk fijne antwoord:

Wij blijven bestaan hoor! Geen idee waar die berichten vandaan komen eerlijk gezegd.

Het klopt dat we inderdaad even wat minder tijd hebben voor customer support en vragen van de gebruikers, maar dat wil niet zeggen dat we er mee stoppen. 

Link naar reactie
Op 7/7/2020 om 21:06, Aerogi zei:

dat is nu net wat ik niet wil, ik heb nul komma nul interesse om te weten in welke jaren een bepaalde strip is gedrukt. Ik wil gewoon weten of ik een strip heb of niet. Maar ik kan me goed voorstellen dat anderen dit veel te weinig vinden. Maar voor mij is dit ruim voldoende. Voor mijn postzegelverzameling heb ik een totaal andere mening... :)

wat gebruik je dan voor je (strip) postzegels?

Link naar reactie
3 uren geleden, Aleksandr zei:

wat gebruik je dan voor je (strip) postzegels?

de meest geweldige uitvinding sinds 'sliced bread', nl colnect.com Het is een wiki gebaseerd principe. Het bestaat voor een groot aantal soorten verzamelingen, van 'fruitstickers' tot sigarenbanden. ook comics en strips zijn er terug te vinden, maar dat zit denk ik in nog een soort embryonale fase. Je hebt waanzinnig veel mogelijkheden met je ruillijst te matchen met andere verzamelaars, zelf dingen toevoegen. Voor postzegels is dit écht wel een soort Mekka. Bijgevoegd een aantal beelden om een indruk te geven hoe het werkt. Je hebt standaard een aantal lijsten (collection, wish, swap, ignore, sell, buy) en daarnaast kan je zelf lijsten maken. en alles is goed ingedeeld, je kan op verschillende manieren dingen zoeken, per land, jaar, thema, kleur etc. 

 

colnect01.jpg

colnect02.jpg

colnect03.jpg

Link naar reactie
4 uren geleden, Aleksandr zei:

leuk, wij hebben een telenet abo

kan daar dan een probleem mee zijn?

Wifi gebruik je van het gebouw waar je in ben. Jij gebruik je telefoon abonnement om te internetten, en dat kan lastig zijn in sommige gebouwen. 

Meestal moet je even om het wachtwoord vragen.

Link naar reactie
4 uren geleden, Aleksandr zei:

leuk, wij hebben een telenet abo

kan daar dan een probleem mee zijn?

Orange en Proximus zitten in het gebouw en hebben er ook een Antenne op het dak. Telenet zit een stukje verder op de Crowne Plaza. Die zal dus moeite hebben met de beton. Gewoon pech daar een een goed contract voor Proximus.

 

image.thumb.png.2015ed9d086fd65dbbf43ad04b8454dd.png

 

 

 

Link naar reactie
  • 9 months later...

Stripmunk vind ik eigenlijk heel handig. Misschien inderdaad niet zo erg uitgebreid qua mogelijkheden inzake bepaalde uitgiftes enzo, maar gezien ik vooral een striplezer ben gebruik ik het om bij te houden welke strips ik al heb en kan ik zo vermijden dat ik er dubbel zou aanschaffen. Soms zijn er inderdaad al eens ontbrekende titels, maar over het algemeen vind ik het een praktische tool. Als ik bij een bepaalde cover twijfel of ie al in mijn verzameling zit is het snel opgezocht.
Laat ons hopen dat de overname de app ten goede komt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...