Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
MistaSossa

Beste Piraten/zeevaartreeks

Recommended Posts

Pikbroek of pekbroek; bij het onderhoud van de romp van de schepen moest er danig met pek gestreken worden, met pekbroeken tot gevolg... Vandaar die naam voor een matroos.

Pik is toch echt Noordnederlands, dat heeft voor mij geen scabreuze connotatie. Of mogen we dan ook al niet meer pikken zeggen ipv stelen?

Is de reeks Tramp al genoemd? Dat vond ik een goeie, met prachtige tekeningen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is dit ook een piraat?

633-1118-large.jpg

Dat is er een van Uderzo. Johan Pikbroek of zoiets...

Dat is 'm. Blijft een rare naam. Zou ik eerder associëren met een compleet ander genre, maar een pikbroek blijkt een zeventiende-eeuwse benaming voor een matroos.

Zo heb je nog wel meer rare namen in stripland. Welke allemaal? Nieuw threadje?

In het Frans heet hij Jehan Pistolet. Minder bizar maar toch ook wat apart.

Het is best wel een amusant reeksje al haalt het niet het niveau van bv. Hoempa Pa. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

zijn de schipbreukelingen van mitton al langs gedobberd, das ook een echte piratenreeks

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is er geen stripversie van Pirates of the Carribean? Met de man die het genre weer populair maakte? Piraten waren op een bepaald moment even bestoft geworden als westerns.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, bij de Disney-strips verschenen. Ik denk zelfs dat er twee albums van bestaan. Maar ben niet zeker.

post-69-0-40820900-1435393957_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Marine (Corteggiani en Tranchand). 

Destijds ontdekt via Zonnestraal (waar is de tijd...) 

Zwierig getekend, zwaar onderschat vind ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik was daarnet mijn oude nummers van Spirou nog eens aan het inkijken en kwam volgend piratenstripje van Chaland tegen.

Het verscheen erg toepasselijk in de bijlage Spirou Pirate. (Spirou 2230 uit 1981)

post-75-0-71586000-1437216063_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben de mooie Roodbaard integrales aan het lezen van Sherpa. Verhalen zijn al 50!! jaar oud en staan nog steeds als een huis, klassieke avonturenstrips die echter in vergelijking met de huidige strips wel vrij braaf zijn. Als er al iemand wordt gedood dan zie je amper bloed. Bij een reeks van Delitte is het toch een stuk harder en bloederiger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

De fout van de Franse censuurcommissie indertijd die waakte over publicaties die voor de jeugd waren bestemd. Roodbaard verscheen in Pilote dat toen een concurrerend weekblad was van Robbedoes en Kuifje.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Riff Rebb mag mi niet ontbreken. Heeeeel goed! 

1-4.jpg

En die werd nog heruitgebracht met een andere cover, maar ik heb nog deze staan

schateiland.jpg

HMS was ook een piratenstrip

album-cover-large-1035.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

5fbe79c0-aad6-012b-e3ac-0050569428b1.jpg

Ach, Yorik, wat een held!  Puur jeugdsentiment.  Als kind heb ik dit gelezen in een aantal oude exemplaren van het weekblad "Kuifje".  'k Had het verhaal toen niet volledig maar wat ik wel had, vond ik als kleine pagadder (die enkel de Vlaamse krantenstrip gewoon was) fantastisch.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 24/6/2015 om 15:08, mojo zei:

Long John Silver

De Havik

Zwart Bloed

Cory de scheepsjongen

Prijzen zijn enorm gezakt. Aantrekkelijk om te kopen. De havik ging laatst compleet in HC weg voor 75. LJS inclusief box compleet onder de 50€. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎10‎/‎10‎/‎2019 om 18:58, Thesoave zei:

Prijzen zijn enorm gezakt. Aantrekkelijk om te kopen. De havik ging laatst compleet in HC weg voor 75. LJS inclusief box compleet onder de 50€. 

Klopt.  De 4 delen van Long John Silver waren vorig jaar als pakket (maar zonder box) te koop voor € 39,95.  Prijs voor het eerste deel bij verschijnen in 2007 (!) was € 13,00.  De hoge prijzen hadden m.i. vooral te maken met de onvindbaarheid van de uitverkochte delen.  Na de herdruk was er opnieuw makkelijk aan te komen, allicht zelfs te makkelijk als men overgaat tot aanbieden aan promo-prijzen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...