Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Skinny

Vandaag Gekocht

Recommended Posts

17 uren geleden, esteban² zei:

@Simon, your remark made me smile. :) 

image.thumb.png.74470e37635d48744f552445886e2c3f.png

Een 'Get well soon' cadeautje.  Blij mee!  Puntje van kritiek, sommige scans hebben toch heel zichtbare kwaliteitsverlies.  Weinig scherpte en fletse kleuren. Die zien er duidelijk beter uit in de losse uitgaves.  En toch ontzettend jammer dat de covers er niet pagina-groot in staan, in plaats van telkens dezelfde grote prent bij het begin van een verhaal. Saga toch.  Voor de rest helemaal top!  Vooral blij met dat dossier vol dingen over de tijd uit het S&W Weekblad, pure nostalgie versmelt met interessante weetjes over mijn favoriete tekenaar. :) 

Jammer dat Saga nu ook met slechte kwaliteit begint. Ben ik toch niet van Saga gewend. Schrijf- en drukfouten uiteraard wel, maar de rest was altijd goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Van Saga heb ik enkel integrale uitgaves.  En inderdaad, nooit iets te klagen gehad.  Met uitzondering van het feit dat de ruggen zo triestig en inspiratieloos vormgegeven zijn, maar kom.  Verder puik.  Tot deze dus.  Jammer.  Hopelijk geen trendsetter wat dat betreft. ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 7/6/2019 om 15:53, snowmansion zei:

Heel gaaf. Is dat gewoon normaal A4 formaat die reeks van Humo? Heb zelf die verzamelbox van alles door Morris &Goscinny maar die is op A5. 

Is op A5 formaat (net zoals de Asterix bundeling).

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 uren geleden, Roque Ja zei:

Ja, die integrale van Sara & Robin... 

Eigenlijk is dit een bootleg. Zonde, want een dergelijke reeks had een integrale verdiend bij een professionele uitgeverij. 

🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht

Saga moest het ook maar zien te rooien met wat ze van materiaal hadden. 

Indertijd wilden we met Mediageuzen al een integrale van S&R maken maar dan zouden we alles opnieuw moeten gescand hebben want er waren geen digitale files te vinden. Ook Steven zelf had niet alles meer. Spijtig want ik was graag naar Spanje gegaan om het bij hem op te halen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Afgelopen week gekocht :

De Generaal gaat integraal, deel 1

De Blauwbloezen : Outlaw

De Blauwbloezen : De neven van de overkant

Suske en Wiske (classics) : De vliegende aap

Asterix : Het geheim van de toverdrank

Lucky Luke : Tenderfoot

Aimée de Jongh : Taxi

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 10/6/2019 om 09:25, JPAR zei:

Jammer dat Saga nu ook met slechte kwaliteit begint. Ben ik toch niet van Saga gewend. Schrijf- en drukfouten uiteraard wel, maar de rest was altijd goed.

Gasten, informeer jullie eens even in plaats van direct met scherp te schieten op een uitgeverij die echt zorg besteed aan zijn drukwerk. 

Het is genoegzaam bekend dat de uitgeverij het moest doen van scans van de gedrukte albums. Hierdoor ziet het er inderdaad wat minder uit, maar zo is het nu eenmaal. Voor de rest herinner ik me ook een gesprek met Giardino op het Brusselse stripfeest die mijn Saga-album van Fatale Vakanties toonde aan Casterman en zei dat ze het zo moesten uitgeven. 

PS Uittreksel uit bespreking van febr. 2019: http://stripspeciaalzaak.be/2019-Besprekingen/Sarah-Robin-INT.htm De reeks dateert van het pré-digitale tijdperk waardoor de uitgever zelfs scans moest laten maken van de gedrukte albums. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
30 minuten geleden, Kool Thing zei:

Gasten, informeer jullie eens even in plaats van direct met scherp te schieten op een uitgeverij die echt zorg besteed aan zijn drukwerk. 

Het is genoegzaam bekend dat de uitgeverij het moest doen van scans van de gedrukte albums. Hierdoor ziet het er inderdaad wat minder uit, maar zo is het nu eenmaal. Voor de rest herinner ik me ook een gesprek met Giardino op het Brusselse stripfeest die mijn Saga-album van Fatale Vakanties toonde aan Casterman en zei dat ze het zo moesten uitgeven. 

PS Uittreksel uit bespreking van febr. 2019: http://stripspeciaalzaak.be/2019-Besprekingen/Sarah-Robin-INT.htm De reeks dateert van het pré-digitale tijdperk waardoor de uitgever zelfs scans moest laten maken van de gedrukte albums. 

Waar schiet ik met scherp? Ik zeg toch precies hetzelfde als jij? Ben het niet van ze gewend. En dat vind ik jammer. En als je slechte pagina's hebt dan is het een keuze of je ermee doorgaat of niet. Zij zijn ermee doorgegaan. Dan kun je toch verwachten dat er een reactie komt van mensen die teleurgesteld zijn? Is niks mis mee volgens mij?

Deel dit bericht

Link naar bericht
44 minuten geleden, Kool Thing zei:

Het is genoegzaam bekend dat de uitgeverij het moest doen van scans van de gedrukte albums. Hierdoor ziet het er inderdaad wat minder uit, maar zo is het nu eenmaal.

Die twee zinnetjes zijn met elkaar in tegenspraak. Als er dit keer scans gebruikt zijn, is het resultaat minder dan normaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
32 minuten geleden, Tweetie zei:

Die twee zinnetjes zijn met elkaar in tegenspraak. Als er dit keer scans gebruikt zijn, is het resultaat minder dan normaal.

Mmm. Er zijn scans gemaakt van de gedrukte albums. Waren deze toen zo super gedrukt? Als de scans zelfs maximaal verbeterd, maar dit resultaat opleveren, dan hebben ze er toch het beste van gemaakt?  

Ik vond de kwaliteit van de scans ook minder in vergelijking met het drukwerk van het redactioneel gedeelte. Heb hiervoor Saga gecontacteerd én hun antwoord ( wat ik geverifieerd heb ) verwerkt in de recensie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Kool Thing zei:

Mmm. Er zijn scans gemaakt van de gedrukte albums. Waren deze toen zo super gedrukt?

Gast, informeer je eens even.

Het is genoegzaam bekend dat die echt wel beter ogen.

Just kidding, just kidding. ;) (not serious)  Ik voelde mij ook niet aangesproken door die "gasten" quote, aangezien ik vooral benoemd heb hoe ik absoluut geen klagen had over andere uitgaven van Saga en ik tenslotte heel blij ben met deze integrale, ondanks het genoemde minpunt.  En dat minpunt is er nu eenmaal, het is een feit dat de kwaliteit van sommige strippagina's niet iets is om mee uit te pakken.  In tegendeel.  Dat het pre-digitaal is en ze het waarschijnlijk met scans van eerder drukwerk moesten doen, lijkt mij algemeen geweten inderdaad.  Daarom net vond ik het verschil opvallend, dat scanwerk zou toch een pak beter moeten ogen als ze van de bestaande albums komen. (waar ik ook al van uit ging) Dat is nu iets waar ik wel ervaring mee heb.  Dat die pagina's in deze integrale het resultaat zijn, verrast mij dan ook in dat opzicht.  Wie dus enkel en alleen de verhalen wil en geen interesse heeft in het (nogmaals) informatieve en fijne dossier, kan naar mijn gevoel beter op zoek naar de losse delen.

En verder vooral onthouden dat dit één van de beste jeugdreeksen aller tijden is en je ze in welke vorm dan ook in de kast zou moeten staan hebben.  Althans naar mijn gevoel. :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Kool Thing zei:

Die recensie heb ik gelezen hoor, dus ik ben bekend met die uitleg.

En als jullie zeggen dat dit het best mogelijke resultaat is, ben ik verplicht dat te geloven. Want ik ben een leek in die dingen, ik heb er geen fluit verstand van. 

Maar dat doet niets af aan het feit dat de kwaliteit ondermaats is. En de reden daarvoor wordt dus niet vermeld in het boek (tenzij ik erover las?), maar moet je terugvinden in een recensie. Dat is op zich al niet normaal. Als je dan verklaart dat dit 'genoegzaam bekend' is, ga je er dus van uit dat iedereen eerst jouw recensie leest alvorens een strip aan te schaffen? Of wat moet ik daaronder verstaan? :) 

Verder heb ik veel integrales in mijn kast staan van strips die véél ouder zijn dan Sarah & Robin, en daar vormt dat blijkbaar geen probleem om toch een kwaliteitsvolle uitgave te verzorgen. Zoals gezegd: ik ben een leek, dus met die uitleg van dat pré-digitale tijdperk ben ik niet zo veel.

Als dit het best mogelijk resultaat is, moet je misschien overwegen om dit niet uit te geven. 

48 minuten geleden, Kool Thing zei:

Mmm. Er zijn scans gemaakt van de gedrukte albums. Waren deze toen zo super gedrukt? Als de scans zelfs maximaal verbeterd, maar dit resultaat opleveren, dan hebben ze er toch het beste van gemaakt?  

Ik vond de kwaliteit van de scans ook minder in vergelijking met het drukwerk van het redactioneel gedeelte. Heb hiervoor Saga gecontacteerd én hun antwoord ( wat ik geverifieerd heb ) verwerkt in de recensie.

Ik heb mijn stukgelezen softcovertjes er nog eens bijgehaald. En het verschil is echt enorm groot. Ik denk dat ik met mijn printer een scan kan maken die scherper is dan de scan uit de integrale...

Plus: kijk naar de achterkant van de integrale. Daar hebben ze de oorspronkelijke achterflap gerecycleerd, maar dan in uitvergrote vorm. Als je met dergelijk materiaal moet werken, en je gaat tekeningen dan nog zodanig uitvergroten waardoor het nóg waziger wordt, is dat puur amateurisme en een professionele uitgeverij onwaardig. En dan is er nog dat Times New Roman-lettertype op de rug, wat hierboven al ergens aangehaald werd. En wat betreft het volgende:

Op 10-6-2019 om 09:25, JPAR zei:

"Uiteraard"? Zijn we al zo ver gezonken dat we dit als een evidentie beschouwen, en niet erg meer vinden?

Als strips niet uitgegeven worden bij een "echte" uitgeverij of bij Sherpa (=die ik ook eerder beschouw als liefhebbers, maar wél steeds pareltjes afleveren :hartje:), koop ik ze tegenwoordig liever in het Frans. Saga, Daedalus, Dark Dragon... zijn in mijn ogen geen volwaardige uitgevers. Alvast mijn excuses als ik met die mening op iemand zijn teentjes trap, maar zo zie ik het nu eenmaal. :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
29 minuten geleden, esteban² zei:

En verder vooral onthouden dat dit één van de beste jeugdreeksen aller tijden is en je ze in welke vorm dan ook in de kast zou moeten staan hebben.  Althans naar mijn gevoel. :) 

Absoluut waar! In mijn geval dus zelfs in tweevoud: de integrale voor het dossier, en de losse albums voor de verhalen. ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb mijn losse albums aan mijn petenkindje cadeau gedaan, die ze ook heel leuk vond.  Maar ik ga er opnieuw op zoek naar voor mezelf. :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
24 minuten geleden, Roque Ja zei:

En wat betreft het volgende:

"Uiteraard"? Zijn we al zo ver gezonken dat we dit als een evidentie beschouwen, en niet erg meer vinden?

Helaas is het al normaal dat er zoveel fouten in strips voorkomen. Het is zelfs zo erg dat sommige uitgevers vooraf gewezen worden op fouten en ze in de uiteindelijke druk toch niet gecorrigeerd hebben.

Oh, en ik vind het vreselijk. Het is een van de redenen dat ik steeds minder Nederlandstalig aanschaf.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Carthago 7, kan niet wachten om dit te lezen.

Verder nog.

Castan 1, 2, 3

Elfen 18

Badlands 1

Metabaron 6

Carthago adventures 5

Een mooie oogst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
31 minuten geleden, The Angry Young Fan zei:

Iemand de nieuwe Stripgids al gekocht? Of vind je nummer 5 nog niet in de betere SSZ?

Hij is er al. Meegenomen enkel omdat Cambré erin staat.

En vandaag 

- Michel Vaillant - 13 jours. Work in Progress edition.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...