Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Skinny

Vandaag Gekocht

Recommended Posts

8 uren geleden, De Hollander zei:

Ik kan het even niet nakijken. Ik heb alle bundels in een doos moeten opbergen. Ik dacht te herinneren dat het best mooie uitgaven waren. Niet bijzonder, maar wel degelijk.

Klopt. Ga voor de 1e generatie Buck Danny integralen. Met o.a. steeds inleiding door scenarist J.-M. Charlier, gedrukt op niet-houthoudend papier en met geweldige cover-art van Francis Bergése. Hooguit de rug verdient geen schoonheidsprijs, maar het gaat toch om de inhoud.

34fgll3.jpg

Zie verder in topic Integrales, pag. 71 (mijn post d.d. 26 nov. 2018 e.v.). Permalink: 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb die nieuwe eerste bundel eens doorbladerd en daar stond toch een behoorlijk dossier in dat niet in de eerste integrale stond.

Of er nog door het tekenwerk en het oubollig verhaal door te komen is, is iets anders natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, Hardcover zei:

dynhva.jpg

Waarom deze Franse versie, heeft deze meer dan de NL versie? Ook ik heb een Franse versie gekocht maar dan op groter formaat, zwart wit en een dossiertje (https://www.amazon.de/Atom-Agency-1-bijoux-Bégum/dp/B07G24T8BB/), omdat ik de blackandwhite versie (https://www.editions-blackandwhite.com/produit/atom-agency-1-bijoux-de-begum/) ondanks de de extreme schoonheid toch te duur vind.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Iron giant zei:

Waarom deze Franse versie, heeft deze meer dan de NL versie? 

Origineel is toch altijd beter dan vertaald. Ik ben er zelfs over aan het twijfelen om Asterix in het Frans terug te zoeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Ambreville zei:

Origineel is toch altijd beter dan vertaald. Ik ben er zelfs over aan het twijfelen om Asterix in het Frans terug te zoeken.

Ik had de originele versie al gekocht voordat ik wist dat er ook een NL-talige uitgave zou komen. Heb nu beide releases.

Grafisch gezien is de Franse versie al mooier, omdat de NL-editie gedownsized is, waardoor de tekeningen minder goed uitkomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zijn dat ballonstrips? Kun je ook eens een binnenpagina tonen van die boekjes?

Ik moet zeggen dat ik ze totaal niet ken. En ik loop toch al wat jaren rond!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 8/2/2019 om 03:57, Simon zei:

Ik ben nog aan het twijfelen. Is de reeks Buck Danny zo de moeite?

I wouldn't recommend it to a friend. Er zitten zeker genietbare delen bij (Opdracht Apocalypsis tot Vuur uit de hemel is een prima techno-thriller), maar veel verhalen uit de jaren '50 en '60 zijn echt wel gedateerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De allereerste pagina is de moeite vanwege het onverwachte vertelperspectief:

Buck-Danny-INT1-1.jpg

Alles wat daarna komt, kun je overslaan om, inderdaad, de draad weer op te pakken bij deel 41 (Opdracht Apocalypsis).

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, lukoste zei:

Beetje overdreven hè. Bij die eerste 40 delen zitten ook zeer spannende avonturen.

giphy.gif

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Waldorf zei:

giphy.gif

een beetje beleefder kan hè 😁. Een voor de rest wat Kool Thing zei. Vooral die puntje-puntje-puntje!

tenor.gif.48783c2bb0e0f774ded68832e8a64fcb.gif

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jamaar zo niet eh. Als jullie allemaal dat eerste deel gaan overslaan, gaat de uitgeverij van de volgende delen minder exemplaren drukken. En als jullie dan allemaal deel 7 gaan willen kopen, dan zitten we weer met een moeilijk te vinden exemplaar.

Een integrale heeft enkel maar zin als je het integraal koopt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
34 minuten geleden, lukoste zei:

een beetje beleefder kan hè 😁. Een voor de rest wat Kool Thing zei. Vooral die puntje-puntje-puntje!

Dat is het beletselteken. Ik denk dat het cynisch bedoeld is. Louis-Ferdinand Céline was er een groot liefhebber van en hij was een groot cynicus ^_^

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vliegende Tijgers:

Verso_2861.jpg

Zat er eigenlijk een Buck Danny in het Toernooi? De reeks grossierde in eerste druk toch wel in een groot aantal gevarieerde achterkanten. Deze lijkt qua idee zelfs een beetje op een zekere toernooi-kandidaat :e012:

buckdanny36v.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het waren andere tijden, documentatie zal veel zeldzamer geweest zijn. Het valt me op dat die Skyhawks in dat bovenste plaatjes echt niet goed getekend zijn. Die luchtinlaat is veel te groot. En die onnozele oefenraketten onder vleugel!

748791.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, Waldorf zei:

I wouldn't recommend it to a friend. Er zitten zeker genietbare delen bij (Opdracht Apocalypsis tot Vuur uit de hemel...

Ik ben het hiermee eens. De eerste delen zijn zeer gedateerd, qua tempo en tekstoverload zeker. Ik vind de reeks zeker niet slecht maar ik ga zeker niet bingelezen, en dat heeft wat mij betreft vooral met het personage Sonny Tuckson te maken. Die wordt verondersteld voor de komische noot te zorgen, maar zou ik eerder de Jar Jar Binks van de reeks noemen. Maar bovenstaande delen vind ik, samen met nog enkele recente titels, zeker goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Kool Thing zei:

De vliegende tijgerscyclus, Malakka,...

Het drieluik rondom "Ghost Queen, de lady X cycli...allemaal jeugdsentiment..

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 minuten geleden, Tanuki zei:

Ik ben het hiermee eens. De eerste delen zijn zeer gedateerd, qua tempo en tekstoverload zeker. Ik vind de reeks zeker niet slecht maar ik ga zeker niet bingelezen, en dat heeft wat mij betreft vooral met het personage Sonny Tuckson te maken. Die wordt verondersteld voor de komische noot te zorgen, maar zou ik eerder de Jar Jar Binks van de reeks noemen. Maar bovenstaande delen vind ik, samen met nog enkele recente titels, zeker goed.

Op de een of andere manier leefde het beeld bij de oude luchtvaartseries dat de held moest worden vergezeld door een malloot. Danny had Tuckson en Tanguy had Laverdure.

De malloten zijn uitstekende piloten maar eenmaal uit het vliegtuig begingen ze de meest stupide activiteiten..

Deel dit bericht

Link naar bericht