Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Skinny

Vandaag Gekocht

Recommended Posts

9 uren geleden, mojo zei:

Ik heb slechts 2 series van Nury, Tyler Cross en Silas Corey, maar heb nu toch een lijstje aangelegd om de rest op zijn minst te lezen. 

Katanga! Als ik zie wat jij allemaal leest zal je dat zeker goed vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Stonden beiden al op mijn lijstje om zeker te lezen.  Ik zal zien wat ik eerst vind. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht

'Rommelgem' gekocht en gelezen. Zeer leuk en onderhoudend. Gaat over de enigma-machine waarmee Nazi-Duitsland berichten codeerde en decodeerde.
Deze werd al vroeg in de oorlog gekraakt door zowel de Polen als de Britten. Deze successen hebben ze tijdens de oorlog overigens niet met de Russen gedeeld. Geeft te denken....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Spoiler

image.thumb.png.21b0e4cc385492c904268ffe57770f0c.png

Dit vind ik het beste stuk. De dubbele gelaagdheid van wat er gezegd wordt en de vreselijke toekomst van Turing is heel spitsvondig. Waarschijnlijk vatten enkel IT'ers hem :)

Btw. Patton wou verder oprukken naar Moskou. Delen zat er echt niet in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 minuten geleden, Ambreville zei:

Verberg inhoud

image.thumb.png.21b0e4cc385492c904268ffe57770f0c.png

Dit vind ik het beste stuk. De dubbele gelaagdheid van wat er gezegd wordt en de vreselijke toekomst van Turing is heel spitsvondig. Waarschijnlijk vatten enkel IT'ers hem :)

Niet enkel IT-nerd zijn fan van fruit :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Kool Thing zei:

Niet enkel IT-nerd zijn fan van fruit :) 

Niet alleen Sneeuwwitje is overleden na het eten van een appel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Tweetie zei:

Maar daar hebben ze geen logo van gemaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Raytheman zei:

'Rommelgem' gekocht en gelezen. Zeer leuk en onderhoudend. Gaat over de enigma-machine waarmee Nazi-Duitsland berichten codeerde en decodeerde.
Deze werd al vroeg in de oorlog gekraakt door zowel de Polen als de Britten. Deze successen hebben ze tijdens de oorlog overigens niet met de Russen gedeeld. Geeft te denken....

Ik vond het geen slecht verhaal, maar het deed me teveel denken aan de film ‘the imitation game’. Daardoor vond ik de strip geen origineel verhaal. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gewoon toeval denk ik. Er is de laatste tijd heel wat fiktie verschenen over Bletchley Park, bvb een serie op Netflix. Ik denk dat er ergens wat artikels of boeken verschenen zijn die het wat bekend gemaakt hebben. Ik wist altijd al dat Turing de Enigma gekraakt heeft maar pas met The Imitation Game wist ik dat ze bewust schepen lieten aanvallen. Wat heel goed is in Rommelgem is dat ze de enigma begrijpbaar maakten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Tweetie zei:

lol

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jonge jaren van Thorgal - HC

Rommelgem - sc

Oeps, ik heb die Imitation Game film ook gezien...

En @Ambreville: welke serie bedoel je op Netflix???

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk het. De serie gaat over vrouwelijke computers die na de oorlog mysteries gaan oplossen. Britse serie.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Muriël & Schroefje (1+2)  In iets minder goede staat dan ik verwacht had, maar kom.  Ik vond dit een bijzonder fijne jeugdreeks ten tijde van het S&W weekblad en leg ze op de petekindje-stapel. :) Sarah & Robin is haar ook enorm goed bevallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Ambreville zei:

Ik denk het. De serie gaat over vrouwelijke computers die na de oorlog mysteries gaan oplossen. Britse serie.

IK dacht altijd dat computers mannelijk waren 🤣.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Tweetie zei:

IK dacht altijd dat computers mannelijk waren 🤣.

Er zitten wel allerlei gleufjes in die van mij.....😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 17/4/2019 om 22:41, esteban² zei:

Muriël & Schroefje (1+2)  In iets minder goede staat dan ik verwacht had, maar kom.  Ik vond dit een bijzonder fijne jeugdreeks ten tijde van het S&W weekblad en leg ze op de petekindje-stapel. :) Sarah & Robin is haar ook enorm goed bevallen.

image.png.dd1751160beff9e4979ece40418fcef5.png

Mijn petekind vond dit opvallend plezant.  Iets van het leukste dat ze ooit gelezen heeft.  Ze wil nog meer.  Maar buiten deze twee albums is er niet méér, toch?  Album 3 (Des vacances d'enfer) is nog in 't S&W weekblad vertaald, dacht ik.  Ik was wel énorm verrast dat dit van de namen achter 'Kinderen in het Verzet' en 'De Duivels van Alexia' komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eigenlijk twee weken geleden maar voor de eindejaarslijstjes is het toch handig ergens een overzicht te hebben. En daarbij een mooie vonst op de Oostnederlandse stripboekenbeurs.

Filemon: Die verduivelde schilder

Godin wit, Godin zwart

Agent 327: Hulde aan de jarige

Strange Fruit

En op de beurs:

fantalia.thumb.jpg.8417c790bea706a5b24a8cb92b1c78bf.jpg

Ik had niet verwacht een album van Andreas aan te treffen waarvan ik niet wist dat het in het Nederlands was uitgegeven. Het blijkt om een "Franse" uitgave te gaan. Tekstloos Frans gaat me gelukkig goed af.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gilles Durance 2 - Catalina in zwaar weer

Rommelgem

Soda 9 - God mag het weten

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...