Ga naar inhoud

Archonia


Yoshi

Recommended Posts

Hebben ze hun voorraad vernietigd? Waar is dat nu weer goed voor? 

Dat is in een ander draadje al aan bod gekomen. Het komt hier op neer: ze hebben het nog voor de laatste keer aangeboden aan alle winkels. De voorraad die ze niet verkocht kregen, hebben ze vernietigd, want mensen beseffen het niet, maar het huren van een magazijn voor stock die niet verkocht geraakt kost hun meer geld na een tijd dan wanneer ze het uiteindelijk verkopen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik had er op 8 oktober 2012 (tjonge, al zo lang geleden) Battle angel Alita boek 09 besteld (Nederlandse versie). Ik heb betaald met PayPal.

Op 9 oktober kreeg ik al een e-mail om te melden dat het pakket was verzonden.

 

Dat was maar één boek, maar maakt in elk geval wel duidelijk dat de levering snel werd afgehandeld.

 

Op 25 november 2013 had ik dit besteld en betaald via PayPal:

1x 7.74 = 7.74 EUR One piece boek 02 NL versie In stock

1x 7.74 = 7.74 EUR Rurouni Kenshin...derlandse versie In stock

1x 7.74 = 7.74 EUR Rurouni Kenshin...derlandse versie In stock

1x 7.74 = 7.74 EUR Rurouni Kenshin...derlandse versie In stock

1x 7.74 = 7.74 EUR Rurouni Kenshin...derlandse versie In stock

1x 7.74 = 7.74 EUR Rurouni Kenshin...derlandse versie In stock

1x 7.74 = 7.74 EUR Rurouni Kenshin...derlandse versie In stock

1x 7.74 = 7.74 EUR Rurouni Kenshin...derlandse versie In stock

Subtotaal: 61.92 EUR

Verzending: 3.99 EUR

 

Het werd verzonden met Kiala en op 26 november 2013 kreeg ik bericht dat het pakket was verstuurd.

 

Dat was een heel stapeltje, en je betaalde maar één keer verzendkosten.

 

De verzendkosten van het grote pakket waren trouwens lager dan van het ene boek, omdat ik voor dat ene boek normale post had gekozen, en voor het pakket Kiala.

Kiala is ondertussen wel duurder geworden: 4,50 euro, denk ik; maar normale post zal ook wel duurder zijn.

 

Archonia biedt dus de keuze.

Link naar reactie

Het enige wat je kunt doen is opletten hoeveel verzendkosten ze je aanrekenen als je bestelt. Maar volgens mij zadel jij hun in zo'n geval met een probleem op: wil de klant zijn boek zo snel mogelijk krijgen, of wil de klant wachten tot alles is verschenen? Je zet ze eigenlijk voor het blok, want ze kunnen dat niet weten. En als je als klant bijv. een eerste boek bestelt dat over een maand verschijnt, en tegelijk een tweede dat over een half jaar verschijnt, kunnen ze niet besluiten dat ze een half jaar wachten om je alles in één keer op te sturen. Ze weten ook wel dat niemand dat pikt.

Dus of ze maken hun systeem ingewikkelder door je te laten kiezen, of ze hebben een regeltje, bijv. we sturen na een maand alles op dat we al kunnen opsturen, of ze sturen een boek op vanaf het moment dat ze het ter beschikking hebben.

En volgens mij zullen ze het laatste doen, ervan uitgaande dat de klant zijn bestelling snel wilt hebben, omdat je met onlinebestellingen altijd een beetje een vertrouwensprobleem hebt, en het probleem kun je alleen vermijden door zo snel mogelijk op te sturen.

Je zult dus je boeken krijgen ongeveer een week na de verschijningsdatum, OP VOORWAARDE dat de uitgeverij zich aan de verschijningsdatum houdt, en dat kan al eens anders uitvallen.

Als je een boek bestelt dat nog niet is verschenen, moet je wat geduld hebben en niet te veel op die verschijningsdatum gefixeerd zijn.

Link naar reactie

Ik heb ook al online verkocht en gekocht, en ik kan me helemaal in de redening van Yoshi vinden.

Tenzij je duidelijk afspraken maakt met de koper moet je direct versturen wat je kunt versturen.

Je kunt eventueel een verzending een dagje uitstellen in het geval je verwacht dan iets completers te kunnen versturen, maar één week uitstel is echt het maximum. En dat is ook al heel gevaarlijk, want je riskeert je pakket bijv. op vrijdag te posten als de week erop op maandag de brug wordt gemaakt omwille van een feestdag op dinsdag, dan komt er dus NOG een week vertraging bij voor de klant.

De klant wordt ongerust en kregelig van te lang uitstellen, omdat je hem zijn zekerheid afpakt dat hij zijn bestelling krijgt. Hij is maar zeker als hij ze heeft.

Dus met het voorbeeld dat Timhardt geeft van drie boeken waarvan de verschijningsdatums meer dan 4 weken uit elkaar liggen, kun je zeker zijn: ze zullen alles apart opsturen.

Link naar reactie

Ik werk regelmatig met preorders op archonia (weliswaar voor beeldjes uit de comicssectie, maar dat maakt niet uit. De werkwijze is hetzelfde).

Je zet gewoon wat je wil kopen als preorder. Als het item binnenkomt wordt het aangerekend op je creditcard (want dat is mijn betaalwijze). Ze houden dan alles bij tot je je order finalizeert, je kiest dus zelf wanneer het wordt verzonden naar jou. De verzending betaal je dan achteraf, zelf wacht ik altijd een paar maanden en laat dus zoveel mogelijk in een keer naar me komen. 

Link naar reactie

Hoe worden de strips verpakt bij Archonia? Ik kreeg deze week Peter Pan beschadigd per post en die heb ik retour gestuurd (via Bol.com). Hopelijk krijg ik nu een exemplaar in betere verpakking opgestuurd. Wil nu bij Archonia bestellen, maar zit er niet op te wachten om de boeken beschadigd te ontvangen.

Link naar reactie

Nogmaals, ik bestel (bijna) alleen van hun comicsscectie. Maar je mag er sowieso van uit gaan dat alles bij Archonia goed verpakt zit. 
Een tijd geleden heb ik eens een Batman Black & White-beeldje ontvangen waarvan het hoofdje afgekraakt was. (Niet per se de schuld van Archonia, want de doos was nog sealed en daar hadden ze hem dus niet geopend). Ik heb een ander beeld in de plaats gekregen en het beschadigde beeldje hebben ze weer meegenomen om terug te sturen naar de leverancier. Je zit normaal gezien wel goed als je iets bij hen koopt. Als er iets scheelt wordt er een oplossing gezocht. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...