Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Waakwater

10 Essential Euro Comics?

Recommended Posts

Gisteren verscheen een interessant artikel over "essentiële eurostrips". 

Ben je't ermee eens?

Adventures of a Japanese Businessman

Writer/Artist: Jose Domingo
Publisher: Nobrow Press

Arsene Schrauwen

Writer/Artist: Olivier Schrauwen
Publisher: Fantagraphics

Blue is the Warmest Color

Writer/Photographer: Julie Maroh
Publisher: Arsenal Pulp Press

Corto Maltese

Writer/Artist: Hugo Pratt
Publisher: IDW Publishing

Dungeon

Writer: Joann Sfar
Artists: Lewis Trondheim, Various
Publisher: NBM

Zie Verder:

http://www.pastemagazine.com/articles/2015/07/10-essential-euro-comics-that-should-belong-in-eve.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Tja. Veel favorieten van me, maar om ze daarom essentieel te noemen. Dit is gewoon het favorietenlijstje van één individu.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Buiten Donjon geen enkele gelezen :e008: Maar die reeks zou ik nooit essentieel noemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tja. Veel favorieten van me, maar om ze daarom essentieel te noemen. Dit is gewoon het favorietenlijstje van één individu.

Buiten Donjon geen enkele gelezen :e008: Maar die reeks zou ik nooit essentieel noemen.

Donjon zit wel bij mijn all-time favorieten. Le Bleu is bweuk en de rest heb ik niet gelezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hou in gedachten dat 't gaat om euro comics die vertaald zijn naar't Engels. Baudoin kan er bijvoorbeeld niet instaan. :P

Deel dit bericht

Link naar bericht

En het is inderdaad ook niet mijn favoriete lijstje..

Waarschijnlijk zijn veel goede euro comics nog niet vertaald naar het Engels  :e005:

Deel dit bericht

Link naar bericht

De titel van het artikel dekt de lading niet. Laatste paragraaf geeft aan dat dit lijstje een beeld moet scheppen van de verscheidenheid die er in Europa te vinden is. Qua verhaal, qua tekenwerk, zelfs qua geografische spreiding. En dat sommige er niet in staan omdat ze al populair zijn (Kuifje) en andere omdat ze ni beschikbaar zijn (in het engels). Essentieel is het dus niet. Pratt en Tardi staan hier voor mij zeker op hun plaats en mogen van mij wel het etiket "essentieel" krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind toch dat er één échte klassieker ontbreekt... ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...