Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

SPeeDy

Stripwinkels In Het Buitenland (= Niet Be En Nl)

Recommended Posts

Weet iemand of er comic stores in Bremen of Hamburg zijn met Engelstalige comics of manga's?

Snelle google: in Bremen Comic Café, in Hamburg Comic Room.

In Bremen hadden wij 2 jaar geleden ook een leuk en rustig hotel: 7things. Heel oké van prijs ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Snelle google: in Bremen Comic Café, in Hamburg Comic Room.

In Bremen hadden wij 2 jaar geleden ook een leuk en rustig hotel: 7things. Heel oké van prijs ook.

Great. Bedankt voor de informatie! :e005:

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Simon zei:

Heeft er iemand van jullie ervaring met Collector BD?

Ja, een paar keer wat gekocht. Het is wel een portal die spullen van verschillende aanbieders aanbiedt, zo lijkt het. Je betaald wel aan Collector BD, maar wordt vanuit de aanbieder verpakt en verstuurd. Ik had een keer een probleem met de aanbieder Zabounga: het bestelde boek kwam maar niet. Ene Stephanie van Collector DB regelde dat verder met Zabounga en zat achter zijn broek aan om het boek te versturen: is toen verder netjes afgehandeld. Aanbieder bleek op dat moment in het buitenland te zitten of zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 uren geleden, Kontiki zei:

Binnenkort naar Lissabon. Ik kan net zo goed googelen of er daar stripwinkels zijn, maar zijn er hier ervaringen?

wij ook (Aerosmith concert).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 29-5-2017 om 20:00, Kontiki zei:

Binnenkort naar Lissabon. Ik kan net zo goed googelen of er daar stripwinkels zijn, maar zijn er hier ervaringen?

Twee Fnacs met best wel wat Engelstalig en Franstalig spul, als ik het mij goed herinner. Speciaalzaken heb ik toen niet gezocht.

Edit: na een snelle google zou ik absoluut een bezoekje brengen aan BDmania.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De laaste 2 maanden 2 city trips gedaan en zoals steeds op zoek naar comic/strip winkels :-)

Budapest : heeft maar weing comic/strip cultuur dit ondanks een jaarlijks comic festival.

Trillian CMA Comics Shop : de enige comic winkel in gans Hongarije volgens de uitbater. Is een scheet groot. een 20-tal nieuwe Engelstalige comics, een 10-tal backissues dozen en een rekje vertaalde comics, manga en een paar strips (oa Blacksad). Alles gebeurt er via pre-order.  Af en toe een boekenwinkel binnengestapt maar nergens 1 comics of strip zien liggen.

Barcelona : heel wat comic en stripwinkels te vinden maar alles is er meestal in het spaans. Maar als je Spaans kan dan heb je een grote keuze daar heel wat comics en Europese strips in het Spaans vertaald worden. De grootste is Norma comics met 2 verdiepingen (zie afbeelding) maar echt niets in het Engels. Heb er wel een gratis strips van Daniel Torres meegekregen over de uitgeverij Norma Comics.

Een andere leuke met een paar bakken Engelse comics is Continuara comics en een wat Art gerelateerde strips hebben aan de kassa's..

Norma Comics.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 29-5-2017 om 23:25, Iron giant zei:

Ja, een paar keer wat gekocht. Het is wel een portal die spullen van verschillende aanbieders aanbiedt, zo lijkt het. Je betaald wel aan Collector BD, maar wordt vanuit de aanbieder verpakt en verstuurd. Ik had een keer een probleem met de aanbieder Zabounga: het bestelde boek kwam maar niet. Ene Stephanie van Collector DB regelde dat verder met Zabounga en zat achter zijn broek aan om het boek te versturen: is toen verder netjes afgehandeld. Aanbieder bleek op dat moment in het buitenland te zitten of zo.

Hmmm, zojuist een mail gehad dat mijn levering (figurine - Fariboles) pas halfweg juli geleverd wordt. Als ik vraag van waar de langere levertermijn komt, dan krijg ik als antwoord dat het beeldje nog gemaakt moet worden. Klopt dit??

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mocht je nog eens de stad Rosario in Argentinië bezoeken, daar hebben ze ook een paar leuke stripwinkels. De winkels die nieuw spul verkopen hebben voornamelijk US comics, maar deze winkel ligt vol met oud Argentijns (en dus Spaanstalig) spul:

IMG_4104.thumb.JPG.c61ebeb7068a4f781889e8df80be6bb2.JPG

Totem Comics zit in de Rua San Martin. Er is van alles te vinden, al moet de eigenaar je wel helpen omdat veel in dozen onder de schappen staat. De eigenaar zit lekker te roken en vertelt ondertussen allerlei verhalen over de Argentijnse en Europese strip - jammer genoeg allemaal in het Spaans dus ik kreeg niet alles mee. :e012:.

Zelf zocht ik hele oude liliput boekjes uit de jaren '50 en hij had zeker 50 stuks op voorraad. Dit zijn illegale Tex Willer uitgaven, die in Argentinië Colt Miller heet :e005:. De boekjes waren in zeer goede staat en kostten amper 4 Euro per stuk.

IMG_4105.thumb.JPG.5a408edc6bdc42302695fafc368591d4.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, eriktex said:

Mocht je nog eens de stad Rosario in Argentinië bezoeken, daar hebben ze ook een paar leuke stripwinkels. De winkels die nieuw spul verkopen hebben voornamelijk US comics, maar deze winkel ligt vol met oud Argentijns (en dus Spaanstalig) spul:

Totem Comics zit in de Rua San Martin. Er is van alles te vinden, al moet de eigenaar je wel helpen omdat veel in dozen onder de schappen staat. De eigenaar zit lekker te roken en vertelt ondertussen allerlei verhalen over de Argentijnse en Europese strip - jammer genoeg allemaal in het Spaans dus ik kreeg niet alles mee. :e012:.

Zelf zocht ik hele oude liliput boekjes uit de jaren '50 en hij had zeker 50 stuks op voorraad. Dit zijn illegale Tex Willer uitgaven, die in Argentinië Colt Miller heet :e005:. De boekjes waren in zeer goede staat en kostten amper 4 Euro per stuk.

Ben nu op verlof in Naples en moest aan je denken toen ik de lokale stripwinkel binnenstapte. 😁

20171027_170454.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
33 minuten geleden, Tanuki zei:

Wie manga zegt, zegt de Akihabara-wijk in Tokyo.

akihabara3.JPG

Maar in feite vind je die bijna overal, zoals in dit kleine winkeltje in het station van Ueno

manga in ueno eki.JPG

Ik ben ook een keer in zo'n grote winkel in Tokyo geweest, maar alle boekjes zaten dichtgeseald in plastic dus er was  helemaal niks te bekijken (en ik heb nul verstand van manga bovendien...).

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Bart 01 zei:

Niet echt buitenland voor sommigen, maar we gaan een paar dagen naar Amsterdam. Waar kan ik best wat comics scoren?

Voor comics zou ik naar Henk comics gaan ( Zeedijk 101 ), vlak in de buurt zit ook Lambiek  ( Koningsstraat 27 ).

Veel plezier !

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bedankt voor de tips bouncer en sjakie. Ik ben een kijkje gaan nemen bij Henk Comics en Lambiek.

Henk Comics deed me wat denken aan de oude WEC. Smalle winkel, veel volk, leuke ambiance en heel veel boekies. 

Uitgebreide collectie manga. De comics staan in een aparte ruimte met vooral heel, heel veel singles. Rommelige indruk, maar dat is wel leuk om te snuisteren natuurlijk. Gezocht naar de nieuwe Kill or Be Killed of Briggs Land maar niet direct gevonden. Wel eerder duur. 

Lambiek is een heel gezellige winkel. Vriendelijkste uitbater ooit die het hele gezin direct een koffie aanbood. De kinderen mochten zelf door de strips gaan en doorbladeren. Had hij geen probleem mee. Qua Engelstalig een ander assortiment dan Henk Comics. Heel mooie ruimte met comics (geen superhero) en graphic novels. Alle klassiekers aanwezig. Mooie collectie, leuk om eens door te gaan. Uiteindelijk een paar NL sc's gekocht. Getwijfeld aan een ster van katoen, maar zou wat zwaar geweest zijn om nog een hele tijd mee rond te hossen. De kinderen mochten nadien zelfs een gratis tweedehands strip naar keuze uitkiezen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

De voorbije zes dagen zat ik in Warschau, Bratislava, tussendoor een dag Wenen (waar ik Michel Vaillant spotte in een attractiepark) en Republik Kugelmugel (zoek dat maar eens op) en nu vlieg ik naar Madrid. Daar hebben ze blijkbaar flink wat stripwinkels

0E927E4D-567E-494F-9FB9-4AFFB181BDC5.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inderdaad @Kontiki, in de Chueca wijk zitten er veel bij elkaar ...

Op ‎2‎/‎03‎/‎2017 om 16:24, Bart 01 zei:

Een paar dagen Madrid gedaan en in de wijk waar we sliepen zaten er wel veel comic winkels. In drie binnen geweest. Wel niets gekocht want allemaal in het Spaans, zelfs trades die nog niet lang uit waren in het Engels liggen er al vertaald. In één winkel gevraagd naar Engels materiaal, maar dat begrepen ze niet echt waarom ik dat wou 🙂

Binnen geweest in Metropolis Comics en Vinetas Comics (Calle De La Luna). Maar de mooiste was toch wel Generacion X Puebla (Calle de la Puebla). Een van de vestigingen van Generacion X comics. Kleiner dan de hoofdwinkel volgens de verkoper, alhoewel klein relatief is. Grote oppervlakte over twee verdiepingen. Zeer groot aanbod comics en Europese strips. Ook veel statues en bord spellen, met een gezellige bar en ruimte om ter plaatse te spelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen