Ga naar inhoud

Stripwinkels In Het Buitenland (= Niet Be En Nl)


SPeeDy

Recommended Posts

33 minuten geleden, Tanuki zei:

Wie manga zegt, zegt de Akihabara-wijk in Tokyo.

 

akihabara3.JPG

 

Maar in feite vind je die bijna overal, zoals in dit kleine winkeltje in het station van Ueno

manga in ueno eki.JPG

 

Ik ben ook een keer in zo'n grote winkel in Tokyo geweest, maar alle boekjes zaten dichtgeseald in plastic dus er was  helemaal niks te bekijken (en ik heb nul verstand van manga bovendien...).

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 2 months later...

Bedankt voor de tips bouncer en sjakie. Ik ben een kijkje gaan nemen bij Henk Comics en Lambiek.

 

Henk Comics deed me wat denken aan de oude WEC. Smalle winkel, veel volk, leuke ambiance en heel veel boekies. 

Uitgebreide collectie manga. De comics staan in een aparte ruimte met vooral heel, heel veel singles. Rommelige indruk, maar dat is wel leuk om te snuisteren natuurlijk. Gezocht naar de nieuwe Kill or Be Killed of Briggs Land maar niet direct gevonden. Wel eerder duur. 

 

Lambiek is een heel gezellige winkel. Vriendelijkste uitbater ooit die het hele gezin direct een koffie aanbood. De kinderen mochten zelf door de strips gaan en doorbladeren. Had hij geen probleem mee. Qua Engelstalig een ander assortiment dan Henk Comics. Heel mooie ruimte met comics (geen superhero) en graphic novels. Alle klassiekers aanwezig. Mooie collectie, leuk om eens door te gaan. Uiteindelijk een paar NL sc's gekocht. Getwijfeld aan een ster van katoen, maar zou wat zwaar geweest zijn om nog een hele tijd mee rond te hossen. De kinderen mochten nadien zelfs een gratis tweedehands strip naar keuze uitkiezen. 

Link naar reactie
  • 4 months later...

De voorbije zes dagen zat ik in Warschau, Bratislava, tussendoor een dag Wenen (waar ik Michel Vaillant spotte in een attractiepark) en Republik Kugelmugel (zoek dat maar eens op) en nu vlieg ik naar Madrid. Daar hebben ze blijkbaar flink wat stripwinkels

0E927E4D-567E-494F-9FB9-4AFFB181BDC5.jpeg

Link naar reactie

Inderdaad @Kontiki, in de Chueca wijk zitten er veel bij elkaar ...

 

Op ‎2‎/‎03‎/‎2017 om 16:24, Bart 01 zei:

Een paar dagen Madrid gedaan en in de wijk waar we sliepen zaten er wel veel comic winkels. In drie binnen geweest. Wel niets gekocht want allemaal in het Spaans, zelfs trades die nog niet lang uit waren in het Engels liggen er al vertaald. In één winkel gevraagd naar Engels materiaal, maar dat begrepen ze niet echt waarom ik dat wou 🙂

 

Binnen geweest in Metropolis Comics en Vinetas Comics (Calle De La Luna). Maar de mooiste was toch wel Generacion X Puebla (Calle de la Puebla). Een van de vestigingen van Generacion X comics. Kleiner dan de hoofdwinkel volgens de verkoper, alhoewel klein relatief is. Grote oppervlakte over twee verdiepingen. Zeer groot aanbod comics en Europese strips. Ook veel statues en bord spellen, met een gezellige bar en ruimte om ter plaatse te spelen.

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 11 months later...

Afgezien van de voor de hand liggende 'Midtown Comics' (3 stuks) en 'Forbidden Planet' is het leuk om de 'Strand Bookstore' te bezoeken. Gigantische boekhandel met tweede hands en een leuke afdeling comics en graphic novels op (ik geloof) de tweede verdieping. Zit meteen naast 'Forbidden Planet' op Broadway en East 13th street. Charmant zooitje is Carmine Street Comics voor floppies in oude dozen en Mysterious Time Machine (ook met name voor floppies).

Link naar reactie

Eens iets anders: een stripwinkel in de Dordogne. Het dorpje Domme is één van "les plus beaux villages de France" en ligt in de hoogte op een berg langs de rivier de Dordogne. Er is een kleine winkel, waar de verhouding boeken en strips ongeveer 50-50 bedraagt. Niet al te veel Europese strips, wel redelijk wat comic-klassiekers en manga. En een uitgebreid deel Star Wars literatuur, ik gok dat de uitbater een fan is. Zeg nu zelf, als je die winkel ziet, loop je toch automatisch binnen? Het interieur ontgoochelt wel, nogal rommelig allemaal. 

 

20190713_210204.thumb.jpg.4fa24a695fe46467c3b790559dca2627.jpg

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
18 uren geleden, Neat Stuff zei:

Afgezien van de voor de hand liggende 'Midtown Comics' (3 stuks) en 'Forbidden Planet' is het leuk om de 'Strand Bookstore' te bezoeken. Gigantische boekhandel met tweede hands en een leuke afdeling comics en graphic novels op (ik geloof) de tweede verdieping. Zit meteen naast 'Forbidden Planet' op Broadway en East 13th street. Charmant zooitje is Carmine Street Comics voor floppies in oude dozen en Mysterious Time Machine (ook met name voor floppies).

Thanks Neat Stuff! 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Terug van New York. Ik wou vooral wat trades van TKO studios scoren (in elk geval zeker Sara van Ennis). Jammer maar helaas nergens te verkrijgen, dus toch wat ontgoocheld. Paper Girls is duidelijk de populairste serie in de rekken bij alle shops die ik bezocht heb.  

 

Drie shops bezocht na de tips van Neat Stuff.

Eerst Midtown Comics, de grootste van de drie aan Times Square. Heel veel floppies, statues, manga en merchandising. Trades, HC, omnibus door elkaar op eerste verdiep. Zeker geen overdonderende selectie. In het algemeen niet zo een grote en mooie winkel als ik me voorgesteld had. Toen ik vroeg naar Sara van Ennis kreeg ik als antwoord 'all our books are organised alphabetical on title'. Na een paar minuten aan iemand anders gevraagd en daar het antwoord gekregen dat ik eens de online catalogus op de site moest opzoeken. Toen vroeg ik naar free wifi, maar dat hadden ze niet. Uiteindelijk afgescheept met het antwoord dat ik het thuis maar moest bestellen. 

Kortom: tegenvaller.

 

Dan naar Forbidden Planet. Veel mooiere winkel met een ruimere selectie trades en HC. Veel uitgaven die gehandtekend waren door bvb een Ennis met een certificaat bij. Ook veel omnibussen en special editions. Heel veel marvel en DC. Een rekje met 'legendary creators'. Waaruit we leren dat Ellis toch een paar trapjes hoger staat dan Ennis of Lemire 😎.

TKO studios lag vaak nog in de kelder want het was niet zo populair. Ze zijn gaan zoeken, maar er lag niets meer. Wel vriendelijke verkopers en leuke sfeer. Maar ik zou er nu niet speciaal voor omstappen.

 

Eindigen deden we bij Strands bookstore. En dit was echt een aanrader! Meer dan 18 KM boekenplanken. Nieuw en tweedehands kriskras door elkaar op verschillende verdiepingen. Relaxte sfeer. Leuke gadgets, totebags en merch. Direct bij het binnenkomen op een tafel vol comics gebotst, en wat lag door prominent in het zicht:

1677992305_aim2.thumb.jpg.8ace79adc48779f6ec40419324883366.jpg

 

De comics lagen op de eerste verdieping. Een beetje floppies, maar vooral trades, GN en alle mogelijke HC uitgaven.

Heerlijk gestapeld in rekken van zeven schappen, mat obligate trapladdertjes bij. Prachtige selectie geordend op uitgever.

 

store3.thumb.jpg.c34d8705d1380f7acd7b5ccc00f2214a.jpg

 

Daarnaast nog veel standjes, staff picks, thema tafels, ….

store2.thumb.jpg.65e59a15353985518e73bd8d15b6fc7e.jpg

 

Nu kan de discussie over Saga ook stoppen: het staat bij Best Of The Best 😁

Echt niet te missen deze boekenwinkel als je in de stad bent.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...
17 minuten geleden, Waldorf zei:

Aangezien Wallonië ook een buitenland is: welke stripspeciaalzaken in Luik verdienen aanbeveling? Ik ga daar vrijdag naar toe.

Depot, Slumberland (wel deel van een grote keten),... keuze genoeg. Het leukste in Luik zijn zo de buurten tegen de Citadel op waar zo nog wat echt oude boekenwinkeltjes zijn waar je nog wat leuk oud papier kan vinden voor een prikje. Wel opletten dat je niet in een gebruikte naald trapt in de buurt van de Citadel.

 

 

 

Link naar reactie
  • 3 years later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...