Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Veto

Veto Stript... Eindelijk Mijn Eigen Blog

Recommended Posts

Een vraag, "heb je alles" c.q. ben je compleet of...... ben je nog op zoek naar.....

Je verzameling is er eentje van de echte adept.....

Deel dit bericht

Link naar bericht

@Swagman : nee hoor, ik heb niet alles maar toch al vrij veel. Ik ben nog op zoek naar veel boekjes waarvoor Rosinski voor zijn 'strip'periode illustraties heeft gemaakt in Polen. Ik zoek ook nog twee kraslotjes van de Zwitserse Tribolo, covers van Rosinski op 'Ons Volkske', enkele ex-librissen...

Een verzameling is nooit 100 % compleet. Dat maakt het juist zo leuk. Soms ben ik blij als een klein kind als ik weer een folder of weekblad heb gevonden online of op een rommelmarkt of stripfestival dat ik nog niet heb.

Rosinski heeft trouwens zelf niet meer alles uit zijn Poolse beginperiode. Zijn dochter Zofia en zoon Piotr zijn al enkele jaren bezig met te proberen alles uit die periode terug te vinden en te archiveren.

Hieronder vind je enkele van de items die ik nog niet heb :

post-69-0-00921600-1439367871_thumb.jpg

post-69-0-25953000-1439367872_thumb.jpg

post-69-0-83508300-1439367872_thumb.jpg

post-69-0-26849000-1439367873_thumb.jpg

post-69-0-60831300-1439367873_thumb.jpg

post-69-0-94439200-1439367873_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wederom herkenbaar ;) Zou ook niet meer leuk zijn als je compleet bent. Bovendien "De jacht is soms mooier dan de vangst"

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het nieuwe schooljaar startte voor mij met héél wat lekker leesvoer. Vooral twee Zidrou's 'grand cru' gelezen en bijzonder geapprecieerd.

Niet twijfelen 'De Nar' en 'De Platenspeler' zijn toppers. Verder ook de slotalbums van 'Papyrus' en 'Golden Dogs' gelezen. En de nieuwste 'Aria'. Uiteraard mochten de twee laatste integrales van 'Johan en Pirrewiet' ook niet ontbreken.

Meer weten en lezen ? Simpel, gewoon mijn blog bezoeken :

http://vetostript.weebly.com/recensies

post-69-0-26702800-1441195236_thumb.jpg

post-69-0-73162900-1441195237_thumb.jpg

post-69-0-62435300-1441195253_thumb.jpg

post-69-0-20782100-1441195254_thumb.jpg

post-69-0-69056200-1441195254_thumb.jpg

post-69-0-06548100-1441195255_thumb.jpg

post-69-0-41423500-1441195255_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

De cover alleen al van die Papyrus doet pijn aan de ogen...

Inderdaad. Ik begrijp niet dat die door Dupuis goedgekeurd werd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dan heb je sommige van de tekeningen binnenin nog niet gezien... Soms heel pijnlijke anatomische verhoudingen...

Deel dit bericht

Link naar bericht

De laatste Papyrus is bedroevend.Hoe oud is Degieter intussen?

Maar ergens begrijp ik wel dat Dupuis Degieter een afsluiter gunt. Ze hebben toch goed verdiend aan die reeks. En ze zullen wel geen verlies maken op dat laatste album. Er zullen nog genoeg mensen zijn die hun reeks willen completeren, ook al is het niveau stilaan onder 0 gezakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb die hele Papyrus reeks nooit goed gevonden, rammelende scenario's en houterige poppetjes. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Enorm genoten van de nieuwste Taniguchi 'De Wachters van het Louvre'. Meer weten ?

Ook fan van Herinneringen, Vader,... maar minder genoten van mans De Wandelaar en zijn later werk bij Casterman. Ook die plot klinkt me niet super in de oren. Waar plaats je dit album in zijn totaal oeuvre? 

PS Toffe bespreking van Zwaard van Ardenois

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het niveau van 'Herinneringen' en 'Het dagboek van mijn vader' haalt dit album niet. Maar het is zeker beter dan 'De Wandelaar' en 'De Magische berg'. Het lange wachten op eindelijk nog eens een vertaling verbloemt misschien dat het niet zo'n sterke plot is maar het tekenwerk en vooral de inkleuring maken alles goed. Eindelijk nog eens een Taniguchi in kleur... was al van 'Mijn jaar' geleden. Doet me er trouwens opnieuw aan denken dat die reeks jammergenoeg gestopt is na één deel... :-[

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vreesde ook een beetje voor het plot. Vrees dat ik als Taniguchi liefhebber deze niet ga laten liggen. Veto stelt mij dan ook zeker wel enigzins gerust.

Ben overigens nog steeds van mijn stoel geblazen na het lezen van Summit of the Gods 1-5. Andere scenarist maar magistraal getekend door Taniguchi. Dit zal wat softer zijn....

En ja Mijn jaar 2-3 wacht ik ook nog steeds (tevergeefs, ik weet het) op :(

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er zijn de laatste jaren enorm veel albums van Taniguchi uitgebracht, voornamelijk in het Frans. De Nederlandse markt heeft nog een zééér grote inhaalbeweging te maken. 

Ik ben blij dat ze nu ook de albums uit zijn "vroege" periode uitgeven, zoals Enemigo (voorlopig enkel in het Frans beschikbaar denk ik). 

Maar eerlijk gezegd, het oeuvre van Taniguchi is zo groot en verscheiden, het was voor mij teveel om te blijven volgen. 

Ik heb jarenlang de albums gekocht, maar met de "Botchan-kronieken" heb ik afgehaakt. Dat vond ik onleesbaar. 

Een boek als "le gourmet solitaire" heb ik nooit begrepen, het gaat over een alleenstaande man die door de stad wandelt en in allerlei eettentjes gaat eten. Geen actie, geen plot, gewoon veel tekeningen van japanse gerechten en de hoofdfiguur die het opeet!  :e005:

Ik houd wél enorm veel van zijn verhalen waar de natuur centraal staat, zijn verhalen met wolven en beren, schitterend is dat. Dat is voor mij de échte Taniguchi. 

Het stoort mij wel een beetje dat veel van zijn boeken in verschillende formaten bestaan, en niet altijd in de originele leesversie. Quartier Lointain hebben ze destijds gespiegeld om de Europese leesrichting (links-rechts) te bekomen, dat was volledig overbodig. Maar ja, daar zijn ze achteraf op teruggekomen. In het Italiaans is dat veel beter gedrukt, allemaal dezelfde boeken in één reeks. Mooi voor in de kast. 

Jaren geleden heb ik Tanguchi ontmoet in een boekenwinkel in Brussel (Filigranes) tijdens een dédicace sessie. Taniguchi was daar voor de promotie van de film naar zijn boek, Quartier Lointain. De regisseur van de film was daar ook. Taniguchi was zeer vriendelijk en de bescheidenheid zelve. Van Quartier Lointain was toen een nieuwe integrale editie beschikbaar, en uiteraard heb ik er een mooie dédicace late inzetten. Ik ben geen dédicace jager, maar dat vond ik een unieke kans!!! Ik ben er nog altijd zeer fier op. 

Spijtig dat Taniguchi zo weinig naar Europa komt, als hij komt is het doorgaans Angoulême of Luca. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bedankt Veto! Ik moest onlangs nog op stel en sprong een extra stapel albums bij onze Vlaamse verdeler brengen...de bestellingen via de Vlaamse SSZ waren een pak hoger dan verwacht :e005: .

Zaterdag in Breda deel 2 en de week erna in de winkels.

Erik

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zaterdag in Breda deel 2 en de week erna in de winkels.

Erik

Ook nog iemand van Kerascoet aan jullie stand?  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen