Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Tricken76

Guust Flater

Recommended Posts

Hallo beste stripfans,

Zijn er hier kenners/fans van de reeks "Guust Flater"?

Stel dat je ze ALLEMAAL wil bezitten heb je dan genoeg aan de nummers 1 -> 19 (de laatste komt binnenkort uit) of moet je ook nog andere titels bezitten?

Er zijn er blijkbaar ook zonder nummer zoals:

- Wapenstokken fluitjes en 'n grote lolly

- Het milieu volgens flater

- Gas geven Guust

- De biodiversiteit volgens Flater

- Flaters liefde

- Flaters deuntjes

- ...?

Of zitten deze titels ook verwerkt in de reeks 1 tot 19?

PS: Zie ook bijvoorbeeld (voor de titels): 

http://www.depoort.com/nl/strips/reeksen/detail/guust-nl?utm_source=de-poort&utm_medium=fork-search&utm_term=guust

Alvast bedankt!

Groetjes,

Patrick

Deel dit bericht

Link naar bericht

Volgens mij zijn dat gewoon andere uitgaven. De gags van Guust bestaan gewoon in diverse uitgaves. Als je een reeks volledig hebt, heb je ze allemaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Oef! M.a.w. met reeks 1 tot 19 heb je alle andere titels in je bezit.

Ik vind die reeks een mooie uitgave (hoewel geen HC).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is een geintje. Die strips uit dat oblong boekje staan gewoon in het eerste nummer van de recente reeks. 

Ja maar het is een kwestie van wat je met 'verzamelen' bedoelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ja, vooral als het Guust / Gaston betreft kan je blijven verzamelen (ik zou zelf die nieuwe reeks ook allemaal weer 'moeten' kopen want mijn albums van de originele reeks zijn wel erg vaak gelezen).

Maar inderdaad, Tricken76, met nummer 1 t/m 19 heb je alle strips van Guust.

De albums zonder nummer (Wapenstokken etc.) zijn thema-albums. Soms zit er wel eens een illustratie in die niet in de reguliere reeks staat maar qua strips, die staan allemaal in de nieuwe reeks.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bedankt voor jullie info! Ik heb Guust pas recent "herontdekt".

Het was van mijn kindertijd geleden en ik was al vergeten dat die zo goed waren. Met ouder te worden lijken ze zelfs nog beter.

Ik heb er al letterlijk tranen in de ogen van gekregen en ik zit nog maar aan album 4. 

Mvg,

Patrick

Deel dit bericht

Link naar bericht

Guust heb ik leren kennen in mijn kindertijd, heb toen heel vaak met tranen in mijn ogen gezeten! Zijn gags blijven tijdloos! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Guust is mijn rolmodel.  Op mijn werkplek siert een latex Guust mijn bureau.  Zeer toepasselijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Dit najaar verschijnt een volgende themastrip rond contractenman De Mesmaeker.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En jij hebt nog steeds een job ?!?

Vastbenoemd. :)

(heb wel nog geen Flaterfoon gemaakt) 

Weetje014_Flaterfoon.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik wou nog even wat toevoegen aan mijn eigen bericht : ik weet natuurlijk nog niet wat er in album 19 te zien zal zijn. Ik weet dus niet in hoeverre bv. de reclamestrips (bv. voor batterijen of Orange-piedboeuf) in de recente reeks staat of komt te staan. Verder heb je ook een paar Robbedoesverhalen waar Guust in voor komt : bv. Hommeles in Rommelgem (met ook het verhaal Bravo Brothers (wat haast een Guust-verhaal is en pas nog in een speciaal album is uitgegeven)) en ook Robinsons van het spoor (een verhaal bestaande uit tekst en illustraties, pas nog heel mooi uitgegeven).

Deel dit bericht

Link naar bericht

In de Lekturama uitgave stonden die Piedboeuf gags ook pas in een later album (ergens in het midden geloof ik). Bravo Brothers was ook daar in opgenomen, in het laatste album. Die box is wel niet 100% compleet, een aantal van de latere gags missen helaas.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De buitenreeks van Guust die je noemt met straks aangevuld "Het contract Flater" (verschijnt 2 december) zijn thema albums die gemaakt zijn met de gags uit de reguliere reeks aangevuld met materiaal uit de Robbedoes.  Het is dus niet zo dat wanneer je de reguliere reeks compleet hebt, dat je dan alles hebt van Guust, daarbij heb je ook de buitenreeks bij nodig.

In het Frans gaat er straks (2 oktober) ook nog een integrale editie van Guust verschijnen van maar liefst 952 pagina's voor slechts 69 euro. Ik betwijfel het echter of deze ook in het Nederlands gaat verschijnen. Meer info: http://www.amazon.fr/Gaston-lInt%C3%A9grale-T1-Andr%C3%A9-Franquin/dp/2800154527/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1439911378&sr=8-1&keywords=gaston+integrale

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tricken vraagt welke albums je moet kopen om ze allemaal te hebben. Ik heb dat geïnterpreteerd als 'alle strips'. Okay, er staan 1 of enkele extra illustraties in de thema-edities en je hebt de unieke cover en nieuwe inkleuring van Jannin maar dan blijf je bezig. Het is maar wat je verzamelen noemt, zoals Zwendel zei. Als je ALLE illustraties van Guust in Robbedoes gepubliceerd wil hebben moet je ook de V.O-albums (version original) van Gaston (marsuproductions) aanschaffen. Er zijn altijd illustraties die buiten de boot vallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zou ook tevreden zijn met de reguliere reeks. Naast de buitenreeks zijn er ook nog diverse andere uitgaven zoals reclame  uitgaven en die vind je ook niet terug in de buitenreeks. De reguliere reeks is prachtig om de verzameling mee af te ronden.Tevreden zijn met wat er geboden wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De buitenreeks van Guust die je noemt met straks aangevuld "Het contract Flater" (verschijnt 2 december) zijn thema albums die gemaakt zijn met de gags uit de reguliere reeks aangevuld met materiaal uit de Robbedoes.  Het is dus niet zo dat wanneer je de reguliere reeks compleet hebt, dat je dan alles hebt van Guust, daarbij heb je ook de buitenreeks bij nodig.

In het Frans gaat er straks (2 oktober) ook nog een integrale editie van Guust verschijnen van maar liefst 952 pagina's voor slechts 69 euro. Ik betwijfel het echter of deze ook in het Nederlands gaat verschijnen. Meer info: http://www.amazon.fr/Gaston-lIntégrale-T1-André-Franquin/dp/2800154527/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1439911378&sr=8-1&keywords=gaston+integrale

1000 blz op standaard formaat. Ik zou dat toch liefst in 2 delen zien...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik heb mij alvast de nr's 1 tot 18 aangeschaft (ik had nog niets) en wacht nu op nr. 19.

Ik zal dan na de reeks volledig gelezen te hebben eens bladeren in die thema edities om te zien of ze het aanschaffen waard zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als je Guust goed vindt en je hebt het nog niet dan zou ik ook "Zwartkijken" 'ns een kans geven. Is "zwarte" humor, maar even goed kunnen de tranen over je wangen rollen.

Ook daar diverse edities (rode, blauwe, etc.). Ik dacht echter dat ze qua inhoud allemaal identiek waren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...