Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Tricken76

Guust Flater

Recommended Posts

Is dit ook niet gewoon een botsing tussen de verzamelaars (buitenkant) en de lezers (binnenkant)? Al in de lange Blake en Mortimer-draad kreeg ik de indruk dat de verhoudingen hier nogal scheef liggen, met erg veel posts over de verschillende edities van de Vallei der Onsterfelijken en nauwelijks reacties op de inhoud (ik was met Sanderg de enige met een recensie). 

Deel dit bericht

Link naar bericht

In dit geval zijn de meeste mensen die dit kopen echt wel verzamelaars die een Guust collectie gedrukt op 2500 exemplaren in de stripkast willen. Ik kan anders ook mijn oude softcovers lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bij elke andere reeks zou het mij gestoord hebben, bij Guust vind ik deze flater wel geinig. (Ballon Media had zijn marketing rond de fout veel beter kunnen aanpakken)

Speciaal een doos laten maken hiervoor is mssn leuk voor enkelen, maar degenen die de doos niet wilden en deze fout storend vinden blijven dan wel nog met de gebakken peren zitten. (+ zodra dat BM dat doet gaan ze nog beschuldigd worden van platte commerce)

Ergens vind ik het niet zo vreemd een correcte herdruk en gratis omruiling te "eisen". Bij andere uitgeverijen is dat de normaalste zaak van de wereld.

Standaard bracht de eerste J. Rom samen met Makro uit in gouden kaft, werd na enkele weken gratis omgeruild omdat het goud losliet. Dark Horse comics heeft B.P.R.D. hell on earth omnibus 2 gratis omgeruild nadat in de eerste druk een pagina bleek te missen.

Ik zal mijn Gaston in ieder geval houden, wat ze ook doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bwa, in bovengenoemde gevallen zit je wel met een slecht en kapot product, dat is toch wel heel wat anders dan hier. Het album is niet ineens onleesbaar en er vallen geen stukken af. Dat is net waarom het geëiste hierboven al disproportioneel werd genoemd. Bij een kapot product verwacht je een vervanging, bij een beschadigd een korting (of iets dergelijks).

Deel dit bericht

Link naar bericht

-1

Althans wat de pure ernst betreft en de bijhorende plus-posts. Werner zijn reactie was duidelijk een persiflage op degene die zich wat laten gaan hebben in hun reactie omtrent deze fout.  Als daar de humor al niet van ingezien kan worden, vrees ik het ergste. ;) Ik begrijp beide kanten, absoluut.  Maar sommige reacties zijn wel wat overtrokken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
41 minuten geleden, esteban² zei:

-1

Althans wat de pure ernst betreft en de bijhorende plus-posts. Werner zijn reactie was duidelijk een persiflage op degene die zich wat laten gaan hebben in hun reactie omtrent deze fout.  Als daar de humor al niet van ingezien kan worden, vrees ik het ergste. ;) Ik begrijp beide kanten, absoluut.  Maar sommige reacties zijn wel wat overtrokken.

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Als je een reactie geeft moet je bereid zijn te aanvaarden dat er een tegenreactie komt. Ook al is dat er eentje dat je niet aanstaat. Dat geldt voor alle kanten van het verhaal.

Btw. het valt me in dit verhaal en in dat van de tieten van Segrelles ook weer op op Facebook dat Stripspeciaalzaak.be ALTIJD het standpunt van uitgevers braaf volgt en goedpraat. Is dat hun rechstreekse bron van inkomsten? Jammer, iets meer harde stripkritiek zou welkom zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, Ambreville zei:

Btw. het valt me in dit verhaal en in dat van de tieten van Segrelles ook weer op op Facebook dat Stripspeciaalzaak.be ALTIJD het standpunt van uitgevers braaf volgt en goedpraat. Is dat hun rechstreekse bron van inkomsten? Jammer, iets meer harde stripkritiek zou welkom zijn.

Don't even go there. Die discussie is hier meermaals gevoerd. Objectief is het helaas niet op de Stripspeciaalzaak.be.

Deel dit bericht

Link naar bericht

1 uur terug, Ambreville zei:

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Precies ja. :) Maar daar gaat het niet over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 19-12-2018 om 08:46, Waldorf zei:

Zie hierboven: in verhouding tot de gemaakte fout is een herdruk eisen disproportioneel. 

Maar ons 21 delen laten kopen en dan bij het 20e deel melden dat de beloofde box niet komt is natuurlijk ook al niet chique. De fout op de rug komt daar nog bij en maakt het geheel voor krap €360 nou niet echt iets speciaals wat het wel had kunnen zijn. En nee, niet enkel vanwege een klein foutje op een rug. Maar als ik ergens €360 aan uitgeef wil ik dat het goed is. Volgens mij ook niet zo heel gek toch? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Paul_NL zei:

Maar ons 21 delen laten kopen en dan bij het 20e deel melden dat de beloofde box niet komt is natuurlijk ook al niet chique. De fout op de rug komt daar nog bij en maakt het geheel voor krap €360 nou niet echt iets speciaals wat het wel had kunnen zijn. En nee, niet enkel vanwege een klein foutje op een rug. Maar als ik ergens €360 aan uitgeef wil ik dat het goed is. Volgens mij ook niet zo heel gek toch? 

Die box was toch niet beloofd?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Box is nooit aangekondigd geweest. 

En Gaston is de orginele naam van Guust (voor wie het nog niet wist) 

Ja het is een flater maar om er nu heel moeilijk om te doen. 

Je hebt nu een boek met een verhaal er aan vast hoe mooi wil je het hebben? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zag in een FB groep een voorstel van 'Kontiki' om er deze sticker voor te laten drukken. Dat zou de 'flater' nog wat kunnen rechttrekken vind ik. Hopelijk komt deze er effectief! 

FB_IMG_1545249602594.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, sjaakie zei:

Box is nooit aangekondigd geweest. 

En Gaston is de orginele naam van Guust (voor wie het nog niet wist) 

Ja het is een flater maar om er nu heel moeilijk om te doen. 

Je hebt nu een boek met een verhaal er aan vast hoe mooi wil je het hebben? 

Kontiki heeft de box aangekondigd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kwestie van even de correcte info te verstrekken:  De box is wel degelijk aangekondigd, niet alleen door Kontiki.  Het nummer 0 zou oorspronkelijk énkel met box kunnen aangekocht worden.  Daar zijn ze van af gestapt en de box is uiteindelijk afgevoerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 uren geleden, Paul_NL zei:

+1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 20/12/2018 om 08:14, JPAR zei:

Je kunt het in het absurde trekken, maar daarmee maak je alleen maar dat mensen niet meer reageren en zeggen wat ze vinden. Zeer kinderachtige opmerking zo. Ik denk dat je een ieder in zijn waarde kunt laten, ook als je het niet met elkaar eens bent.

+4

Vandaag ook wat fouten ontdekt in de laatste omnibus van Blueberry.  Redelijk ergerlijk...

Wij stripverzamelaars zijn vaak neuroten waarbij een kreukje, deukje, taalfout, enz... lang in ons hoofd kan spoken, hoe relatief het eigenlijk ook is.

Heb begrip voor Tricken76s ergernis, maar zou het zelf ook beschouwen als een grappige flater die het album een beetje specialer maakt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Koen zei:

Vandaag ook wat fouten ontdekt in de laatste omnibus van Blueberry.  Redelijk ergerlijk...

Ik moet hem nog lezen. Ben benieuwd. Toch zonde van mooie uitgaves dat die fouten erin zitten. En bij Blueberry is het helaas niet de eerste keer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 uren geleden, Koen zei:

Wij stripverzamelaars zijn vaak neuroten waarbij een krukje, deukje, taalfout, enz... lang in ons hoofd kan spoken, hoe relatief het eigenlijk ook is.

Spijker op Kop !!!

Rationeel probeer ik dit altijd te verklaren, wat mij echter niet lukt, na enkele bladzijden verder proberen te lezen

grijp ik toch steeds terug naar de bladzijde met de onvolkomenheid, ja verdomme!, het zit er nog steeds.

Om over gebruikte strips met etensresten maar niet te spreken!!!!!, een dagboek van wat er gegeten is heb

ik geen behoefte.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zou een nieuw album binnenkrijgen met de juiste tekst op de zijkant.

Vandaag binnengekomen.

Heb hem in de rij gezet.

Lijkt al beter maar …………..

guust.thumb.jpg.1367f836a23a39a1107406d6bd360a2b.jpg

Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit enkel als grap bedoelt is.

Ik vind het ook niet leuk als je de indruk krijgt dat uitgevers het geld wel willen maar blijkbaar niet alles goed controleren.

Ook bij mij op het werk worden fouten gemaakt, jammer en vervelend, maar als je er iets van leert is het wat mij betreft goed.

In mijn optiek kun je onmogelijk verwachten dat men de albums gaat vervangen al zou dat mooi zijn.

Een tegemoetkoming in de box waar eerst sprake over was zou ik zeer leuk vinden maar heeft volgens mij weinig kans.

Laten we met zijn allen hopen dat 2019 weer een beter jaar mag worden.

De beste wensen allemaal en ik zie jullie weer in 2019 hoop ik.

bedankt allemaal.

Gr.v.Willem

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Hermamm fout vond ik veel erger. Niet zo zeer voor mezelf, maar als ik Hermann was geweest dan had ik hier niet echt mee kunnen lachen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 22/12/2018 om 17:43, Koen zei:

Wij stripverzamelaars zijn vaak neuroten waarbij een kreukje, deukje, taalfout, enz... lang in ons hoofd kan spoken, hoe relatief het eigenlijk ook is.

Zojuist Blueberry gelezen. Het is toch wel wat meer dan wat fouten. Echt verbazingwekkend hoe dit gewoon gedrukt wordt. De fouten bestaan o.a. uit het ontbreken van woorden en letters, stijlfouten, maar ook in een plaatje dezelfde tekst in twee tekstballonnen.

Waarom kunnen uitgevers hier niet veel beter op letten?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen