Ga naar inhoud

Guust Flater


Tricken76

Recommended Posts

3 uren geleden, marioboon zei:

Te bestellen bij Amazon.com  ;-) 

 

En denk je dat een Van Nijgh en Ditmar of een Ballon Media geen speelballetje is van grote investeerders? ;-)

 

Wij zijn geen Nijgh en Van Ditmar, dat is een uitgeverij van Nederlandstalige boeken, wij zijn Van Ditmar (niets, maar dan ook niets te maken met van Nijgh en Van Ditmar) een distributeur van Engelstalige boeken en Strips en zijn onderdeel van Audax, een bedrijf in handen van 1 eigenaar, en daarom ook niets te maken met grote investeerders.
Nieuwe titels leveren wij 1 dag eerder aan BOL.com zodat ze ook op de dag van verschijnen kunnen uitleveren

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
22 minuten geleden, Van Ditmar Strips zei:

Wij zijn geen Nijgh en Van Ditmar, dat is een uitgeverij van Nederlandstalige boeken, wij zijn Van Ditmar (niets, maar dan ook niets te maken met van Nijgh en Van Ditmar) een distributeur van Engelstalige boeken en Strips en zijn onderdeel van Audax, een bedrijf in handen van 1 eigenaar, en daarom ook niets te maken met grote investeerders.

 

Ik dacht dat jullie een dochter waren van Nijgh.Bij deze correctie dus.

Maar ik ken wel een beetje door omstandigheden de mensen achter Audax (maar dat is geen discussie voor dit forum ;-) ) 

 

Link naar reactie
11 minuten geleden, JJL zei:

Oh, en daarom is dat boekje bijna een maand na uitgifte nog gewoon te vinden bij een aantal stripspeciaalzaken voor EUR 35....

Tot zover het “bij verschijnen direct uitverkocht” dus.

Bij de uitgever uitverkocht, betekent niet dat het in iedere winkel die het inkocht ook al meteen verkocht is. Dat betekent gewoon dat het bij de uitgever niet meer te verkrijgen is.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
26 minuten geleden, JJL zei:

Bij Akim vragen ze nu al (of pas?) EUR 250 voor dit stripje: https://www.akim.nl/stripalbum/guust-flater/guust-flater-facsimile-editie-in-doosje/85840.

 

Afhankelijk van het resultaat van het boekje dat vanavond wordt geveild (staat nu op EUR 80) zal die prijs misschien wel weer naar boven worden aangepast.

Zo klein is de oplage nou ook weer niet, dat zo'n stripje zoveel geld waard is.

Wel lijkt het alsof er in Nederland veel minder exemplaren beschikbaar zijn dan in Belgie. Daar was het boekje veel minder snel in de winkels uitverkocht. Dat was althans mijn  indruk uit de diverse draadjes.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Omdat ik toch wat twijfels had na het lezen van een paar Guust-gagjes (betr. aankoop integrales), ben ik ook op Yieha wat preview-pagina's beginnen lezen.  Het viel mij op hoe ik de korte grappen wél kon smaken en vaak grappig of simpelweg charmant vond in alle onnozelheid.  Hoe recenter, hoe meer ik echter op grappen van 1 pagina lang stuitte ... en die vond ik meestal een pak minder.  Omdat ze te lang uitgesponnen waren of bleven doorgaan nadat de point eigenlijk al plaatsvond.

Zodoende vroeg ik mij als relatieve Guust-leek het volgende af: Is het zo dat Guust vroeger eerder gags van 2 stroken had en in de loop der jaren naar volle pagina's is geëvolueerd?  En als dat zo is, wanneer heeft die overgang dan ongeveer plaatsgevonden?  Of is het toeval en heb ik een totaal verkeerde indruk?

Thanks in advance. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
16 uren geleden, esteban² zei:

Zodoende vroeg ik mij als relatieve Guust-leek het volgende af: Is het zo dat Guust vroeger eerder gags van 2 stroken had en in de loop der jaren naar volle pagina's is geëvolueerd?  En als dat zo is, wanneer heeft die overgang dan ongeveer plaatsgevonden?  Of is het toeval en heb ik een totaal verkeerde indruk?

Yep, na een 400 tal gags.

Ik vermoed dat hij een volledige pagina kreeg toen hij met Robbedoes stopte of verminderde en ze bij het weekblad graag zoveel mogelijk Franquin in hun blad hadden staan.

Link naar reactie

Ik heb altijd het gevoel gehad dat de reeks pas tot volle bloei kwam in de paginagags en dat de halve pagina's een soort lange, algemene oefening waren. In de pagina's kon Franquin veel meer de wereld rond Guust uitwerken terwijl de halve pagina's meestal beperkt bleven tot Guust en Kwabbernoot op kantoor.

Link naar reactie

Oh?  Naar mijn gevoel zijn de korte gags net meer doeltreffend, telkens raak.  Terwijl de lange pagina's ... Nuja, dat beschreef ik eerder al.  Gevuld met overbodigheden.  Naar mijn gevoel althans.  Misschien dat ik daar alsnog anders ga over denken wanneer ik er veel meer gelezen heb.  De toekomst zal het (misschien) uitwijzen.  Het toont nog maar eens aan hoe anders we de dingen kunnen beleven.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Die halve pagina's pasten indertijd ook wel op de cover van het blad waar Robbedoes anders op begon. Tijdens en na een depressie van Franquin was die halve Guust-gag wat hem min of meer op de been hield terwijl hij van Robbedoes af wou. Guusts stond een hele tijd op die cover. Boven die halve pagina was dan plaats voor illustraties om de inhoud te promoten. Die illustraties waren in die periode vaak van de hand van Jean Roba in plaats van Franquin die bovenop Guust en Franquin honderden van die illustraties heeft gemaakt. Dupuis bundelt die sinds kort met bijkomende toelichting, maar dit verschijnt enkel in het Frans.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Na even getwijfeld ben ik toch (gedeeltelijk) gezwicht voor de nieuwe reeks van Guust. Ik heb nu nummer 1, 4, 5 en 6 en heb 7 en 8 besteld. Ik kan genieten van de nieuwe inkleuring, vertaling en lettering. Soms kan ik het niet laten om het met de oorspronkelijke reeks te vergelijken. Vooral nummer 6 vind ik leuk vanwege de originele artikels van Heet van de redactie door Delporte. R4, Heet van de flater is altijd een favoriet van me geweest. Vooral de boodschappen van de concierge of Van Gestel en de antwoorden daarop van Guust! :)

 

Hier nog een leuke tekening gevonden op het net :

 

1e0a92f3facb2ad076d98da1a1d4e99a--bd-com

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...