Ga naar inhoud

Waarde Kennen Van Strips


ibiza

Recommended Posts

2 uren geleden, blacktiger zei:

De verkoopwaarde op 50 tot 20 procent van de aankoopwaarde bij verkoop lijkt alleen op te gaan voor de modale verzamelaar. Als men ziet aan welke prijs Matla zijn verzameling wil verkopen dan stel ik mij toch vragen bij het percentage dat Matla hanteert.

Vragen staat vrij maar hij heeft zijn collectie nog niet verkocht :e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 5 months later...
  • 8 months later...

Ik zie een strip van Kiekeboe te koop verschijn.  Deel 3 - De Dorpstiran van Boeloe Boeloe, 1ste druk, OK staat, niet vrij van kreuken of (kleine) scheuren.  Vraagprijs: 35 euro.  Is dat een realistische waarde voor de albums uit die periode?

Edit:  Ok, ik zie net dat dit album in zeer goede staat voor 290 euro gegaan is op Catawiki.  Ik val zowaar achterover.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

De waarde van een stripalbum is volatiel. Anders gezegd, deze wordt niet bepaald door een bedrag in een catalogus o.i.d. maar wordt bepaald door hoe graag je het album wil hebben en wat je hier voor over hebt.

Er zijn wel trends te signaleren zoals ik in mijn eerste reactie al heb gezegd. 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
11 uren geleden, esteban² zei:

Ik zie een strip van Kiekeboe te koop verschijn.  Deel 3 - De Dorpstiran van Boeloe Boeloe, 1ste druk, OK staat, niet vrij van kreuken of (kleine) scheuren.  Vraagprijs: 35 euro.  Is dat een realistische waarde voor de albums uit die periode?

Edit:  Ok, ik zie net dat dit album in zeer goede staat voor 290 euro gegaan is op Catawiki.  Ik val zowaar achterover.

Als het na 1970 is moet het bijna ‘mint’ zijn om meer dan 10 euro waard te zijn. Jammer maar helaas.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Ik was benieuwd wat jullie doen met de waarde van de stripboeken/comics/dedi's die jullie hebben.

en dan met name qua verzekering.

Ik heb alles in een database staan die sinds kort ook een toevoeging heeft mbt  de prijs en de actuele waarde.

Ik actualiseer de database en deze stuur ik eens per jaar naar de verzekeringsagent.

Je kunt het er niet voor terugkopen maar het geeft toch een beetje een "veilig" gevoel.

Link naar reactie

Ik ken ook zo een verhaal , geloof het of niet ook met een kuisvrouw.

Daar hebben ze , na heel wat gepalaver , gekeken wat het beeldje op veiling had opgebracht en daar 70 % van uitbetaald. Ook daar zijn advocaten aan te pas gekomen.

Het was het beeldje van Kuifje in de zetel met die staanlamp , de allereerste uitgave dan .

Link naar reactie
42 minuten geleden, linthout zei:

Hahaha! Dat is straf! Zelfde beeldje!!!!! Kuifje in zetel met staanlamp!!!!!!!

Zelfde probleem! Wie weet? Zelfde kuisvrouw???? 🙂

Probleem is natuurlijk ook: wat is dat beeldje momenteel waard???

Laatste veiling waar het inzat van Catawiki????

Maar goed, ze willen voorlopig niks betalen! Ook AXA????

Waarschijnlijk denkt AAA 'die Linthout is een van de auteurs met het meest verkochte uitgaves in het Nederlandstalig gebied, dus waarom vraagt die nog een vergoeding'.😅 😇🤣

Link naar reactie
  • 2 months later...

Weet iemand een site waarop de (verzamel) waarde's staan van franstalige strips.

Ik heb gekeken op Catawiki maar daar kom ik niet echt verder mee.

En zoeken op ebay of amazon om te kijken wat er gevraagd wordt levert ook niet veel op.

Het gaat mij om hardcovers van de laatste 4 clifton albums, de laatste 4 mini mensjes albums en de laatste 3 chick bill albums

Mocht iemand iets weten, ik hoor het graag.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Willem zei:

Weet iemand een site waarop de (verzamel) waarde's staan van franstalige strips.

Ik heb gekeken op Catawiki maar daar kom ik niet echt verder mee.

En zoeken op ebay of amazon om te kijken wat er gevraagd wordt levert ook niet veel op.

Het gaat mij om hardcovers van de laatste 4 clifton albums, de laatste 4 mini mensjes albums en de laatste 3 chick bill albums

Mocht iemand iets weten, ik hoor het graag.

Omschrijvingen zijn een beetje vaag Willem.

 

De laatste 4 cliftons zouden volgens de BDM de uitgaven zijn van tekenaar rodrique(nr 19-20-21) en Turk nr 22 waarde per deel 15 euro.

De Chick Bills staan op 20 euro per deel en de 4 mini-mensjes op 45 euro per deel..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
15 minuten geleden, Willem zei:

dankjewel voor de reactie Rik,

 

Ik kan hier mee vooruit.

Maar wat bedoel je precies met BDM.

Ik ken dit niet.

 

Hoor het graag

de BDM is een papieren catalogus waarin alle Franse albums staan. Zeg maar de Franse Matla. De letters BDM staan voor de namen van de samenstellers.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
3 minuten geleden, Willem zei:

dankjewel, begrijp dat er digitaal niks voor handen is?

Niet dat ik weet. Op Catawiki hebben we geen Franse beheerders die dit bij (kunnen) houden.

Hieronder staat een foto van mijn BDM. Ongeveer iedere 2 jaar komt er een nieuwe uit. Kost tussen de 40 en 50 euro.

20200417_191801.jpg

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 8 months later...
12 uren geleden, Elke zei:

Hallo allen,

ik heb hier een 26 stuks zwart wit strips kapoentjesuitgave met 20F gelabeld.

nu vraag ik me toch af uit welk jaartal ze komen(volgens mijn opzoekwerk denk ik 1970) en wat de waarde ook zou zijn van deze strips. Het begint met nr1 de purpere Pillen...

 

Qua waarde zou dat wel eens dik kunnen tegensteken. Allereerst bevatten de oudere Jommeke's het label met 15 Fr, niet 20. Ten tweede zijn ze niet populair. Mijn vaste stripspeciaalzaak aanvaardt bijvoorbeeld geen zwart-witte Jommeke's meer voor hun tweedehandsafdeling omdat ze er zelf niet vanaf geraken. 

Link naar reactie

Ik had vroeger van mijn moeder haar jeugd ook zo een Purperen Pillen die er uitzag als deze:

 

afbeelding.png.11448289085a4d4f816fb1f056c62fcc.png

 

Ja, die van mijn moeder had ook vlekken en die bladzijden waren al heel perkamenterig.

Jammer dat al die oude albums met de originele tekeningen in zulke staat zijn.

Purperen Pillen was geloof ik ook het debuut van Gobelijn.

En het klikte meteen tussen hem en Jommeke. Pillen draaien, Jommeke kon zijn plezier niet op.

 

afbeelding.png.c2be593cd2d33118c19163c3ed441528.png

 

Later succesvol omgezet in een Amerikaanse serie.

 

afbeelding.thumb.png.4e08bcf441c526b9912126ba3f04487b.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...