Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

"Strips zijn te Duur."

Prijs van Strips  

166 leden hebben gestemd

1. 1. Hoe ervaart u de prijs van strips ?

• Veel te duur
      27
    • Nogal prijzig
      103
    • De prijs is correct
      28
    • Het zou gerust wat meer mogen kosten
      6
    • Spotgoedkoop
      2

Recommended Posts

Tijdens het bezoek aan een Antwerpse stripwinkel vertelde een uitbater me dat hij zelf vond dat strips te duur zijn. Vinden jullie dit ook ?

Persoonlijk sta ik niet te veel bij stil bij de huidige prijs van een hardcover (ongeveer 17 €) want ik moet mijn strip-drugs sowieso hebben. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zo met zijn budget omspringt.

Onlangs heb ik "Ardalen" (35 €) toch op de schappen laten liggen ondanks alle lof die het krijgt toebedeeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zouden die strips goedkoper kunnen want bepaalde van die boeken lijken te wachten op een betere verkoop in de dumping ?  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Even de nickname eer aan doe, natuurlijk vindt De Hollander strips te duur, hahahaha!

Nee, even serieus, strips beginnen echt wel te duur te worden, hc's van 18, 19 of 20 euro kan ik als vader van een groot gezin echt niet permiteren. Maar ook de sc's van 9 of 9,50 zijn eigenlijk al erg duur. Uitgevers mogen van mij wel op zoek naar mogelijkheden om goedkopere grondstoffen te gebruiken. Nieuwe stripliefhebbers zullen met deze prijzen niet snel erbij komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eerlijk gezegd sta ik er ook niet echt bij stil. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik niet op de prijs let, ieder zal zijn of haar budget wel hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Probleem is dat veel strips een te kleine oplage kennen, dat maakt het duur. Nice markt producten zijn altijd duur en dan nog:

Sigaretten, benzine, whisky, gezondheidszorg, naar de bios dat is pas duur.
:

Deel dit bericht

Link naar bericht

, hc's van 18, 19 of 20 euro kan ik als vader van een groot gezin echt niet permitteren. 

Deze vader van 2 kan dat ook niet meer trekken

Deel dit bericht

Link naar bericht

17 euro voor een HC nu betekent dat je 12 jaar geleden bijna 40 gulden voor een hardcover zou moeten neerleggen. Strips zijn dus inderdaad behoorlijk in prijs gestegen…..

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een thriller bij Manteau, vb. Aspe, Deflo, ... kost algauw 22 euro.

Slappe kaft, minderwaardig papier, groot letterformaat, geen kleur .... restwaarde na paar jaar, ong. 1 euro.

Een HC strip, A4, full color kost ong. 18 euro.

Wat is duur ?

Deel dit bericht

Link naar bericht

De duur van het entertainment dat het geeft, speelt een grote rol bij de ervaring van "te duur/goedoop".

Een strip van pakweg 44 pagina's heb je op een halfuurtje wel uitgelezen. Als die 10 euro kost, komt dat neer op 20 euro per uur.

Een bioscoopfilm komt neer op 7,5 tot 5 euro per uur entertainmentswaarde.

Een klassiek boek komt nog goedkoper uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Strips zijn een luxeproduct geworden. Beginnende lezers/verzamelaars kopen volgens mij veel meer tweedehands, want die zijn wel nog betaalbaar.

Een eenvoudig voorbeeld: de reeks XIII.

De huidige prijs is €7,5. Wil je de hoofdreeks kopen tot en met deel 20, dan ben je €150 euro kwijt. Softcovers. Wil je de nieuwe reeks ook volgen nog eens 3 x €7,5 en zin in de spin-off XIII-mysterie nog eens 6 x €7,5. Alles samen dus € 217,5. Stevig prijskaartje voor 29 strips in softcover.

Tweedehands heb ik al recente delen gezien voor prijzen tussen de €2 en €4 per stuk. Een groot verschil.

Enkel verzamelaars zoals wij leggen zonder probleem zoveel geld neer voor nieuwe albums. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Oei, de calculatie van de strip is ter sprake gebracht. Nu nog wat marktwerking en andere nonsens en we kunnen 38 uur op 1 dag tekenen...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik koop gewoon héél selectief - en heb ook graag nieuwe strips, al bezie ik mezelf niet als een echte verzamelaar met een kleine 400 strips, gespreid over meer dan 10 jaar... :e002:

Tov 'gewone' boeken vind ik wel dat strips langer meegaan - ik herlees zelden of eigenlijk nooit een boek. Ik heb veel strips al meer dan één keer opnieuw gelezen en ontdek telkens andere dingen. Soms kijk ik ook gewoon een beetje naar de tekeningen... Naar de letters van een roman staren lijkt me dan weer behoorlijk saai (enkele uitzonderlijke gevallen niet te na gesproken - "Extreem luid en ongelooflijk dichtbij" bvb...)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Probleem is dat veel strips een te kleine oplage kennen, dat maakt het duur. Nice markt producten zijn altijd duur en dan nog:

Sigaretten, benzine, whisky, gezondheidszorg, naar de bios dat is pas duur.

:

En nog wat essentiele zaken...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Volmondig ja, de klassieke 48 pg strips vind ik stilletjesaan te duur worden voor wat het maar is. Ik heb dit jaar dan ook meer geld uitgegeven aan boeken dan aan strips. Op zich zijn die natuurlijk niet goedkoper, maar ik heb er wel langer plezier van.

Waarom maak je er geen poll van Koen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nogal prijzig... maar niet onoverkomelijk duur. 't blijft een luxe produkt hé.

Wat meer stoort dan de prijs an sich is de snelle ontwaarding van sommige hardcover strips, getriggerd door de marketingstrategieën van  een paar uitgeverijen.  't is uiteraard hun recht om hun produkten al snel na uitgave goedkoper aan te bieden, maar 't zet wel niet aan om nog aan volle prijs te kopen bij de lancering.  Ik ben in elk geval al geleerd...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is natuurlijk veel, maar zoals jij zelf stelt Koen, het zijn drugs.

Dus betaal ik de prijs met de glimlach.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat meer stoort dan de prijs an sich is de snelle ontwaarding van sommige hardcover strips, getriggerd door de marketingstrategieën van  een paar uitgeverijen.  't is uiteraard hun recht om hun produkten al snel na uitgave goedkoper aan te bieden, maar 't zet wel niet aan om nog aan volle prijs te kopen bij de lancering.  Ik ben in elk geval al geleerd...

Ha, vast al vandaag naar de site van Dark Dragon Books gekeken...... 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...